Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18581)
Jatkoa ylläolevaan: näköjään silloin toimii heti, kun on kirjoittanut jonkin julkaisun ketjuun. Laitoin testimielessä yläpeukun omaan viestiini ja sitä edeltävään postaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Onko mielestäsi täydellistä ihmistä olemassa? Jos on, millainen on täydellinen ihminen?
Jos olisit täydellinen sinun ei enää tarvitsisi syntyä ihmiseksi, ellet niin halua esim. muiden jelppimiseksi kohti täydellisyyttä!? Tuo täydellisyys ei kuitenkaan välttämättä mitenkään erityisesti ilmene fyysisellä tasolla...
Miksi persuja käytetään haukkumasanana?
Oli asia mikä hyvänsä, vastapuolta haukutaan yleensä persuksi, kun haukkuja ei muuhunkaan kykene. Sen vuoksi on absurdia, että persuja käytetään synonyymina tyhmälle/typerälle, vaikka näissä keskusteluissa se persuksi haukuttu on se joka kykenee älylliseen väittelyyn. Ei se haukkuja. Joten toinen kysymys kuuluukin näin
Miksi persu on haukkumasanana tyhmä/typerä, vaikka persua haukkumasanana käyttävä ei itse osaa älyllistä keskustelua
Tämä on mielestäni vaikea asia ainakin joillekin osata vastata: kuinka paljon energiaa luot, jos luot kuutiometrin raskasta lunta, sellaista nuoskalunta joka melkein sulaa. Siis lunta, jonka vesipitoisuus on suuri. Jospa laskemisen helpottamiseksi sanotaan, että lumikuution vesipitoisuus on 60%. Paljonko energiaa siis luot, kun luot tuon lumikasan sen nykyisen paikan viereen, siis ihan samalle korkeudelle?
Nokkaeläin Perry kirjoitti:
Oli asia mikä hyvänsä, vastapuolta haukutaan yleensä persuksi, kun haukkuja ei muuhunkaan kykene. Sen vuoksi on absurdia, että persuja käytetään synonyymina tyhmälle/typerälle, vaikka näissä keskusteluissa se persuksi haukuttu on se joka kykenee älylliseen väittelyyn. Ei se haukkuja. Joten toinen kysymys kuuluukin näin
Miksi persu on haukkumasanana tyhmä/typerä, vaikka persua haukkumasanana käyttävä ei itse osaa älyllistä keskustelua
Persuissa on varmasti sekä typeriä että niitä, jotka eivät ole typeriä. Ihan kuin missä tahansa riittävän suuressa ihmisjoukossa, jolla on erilainen tausta.
vaarallinen ilma kirjoitti:
Milloin Suomen lentokentälle laskeutuu ensimmäinen ydinaseistettu lentokone? Sitähän Nato ei tietenkään suoraan kerro, mutta esim B52:lla lentely ilman niitä ei taida olla kovinkaan todennäköistä. Ja jos niitä on koneeseen lastattu, ei varmaan oteta pois Suomenvierailua varten. Eihän Suomella tunnu olevan niitä vastaankaan oikeastaan mitään.
Ei laskeudu. Ydinaseita ei ole koskaan mukana B-52:ssa tai missään muussakaan koneessa. Ydinaseilla varustettujen pommikoneiden 24/7 päivystys ilmassa on lopetettu jo joskus 60-luvulla.
Jos tulisi tarve käyttää ydinaseita, ne olisi todennäköisesti mannertenvälisiä ohjuksia.
Vierailija kirjoitti:
vaarallinen ilma kirjoitti:
Milloin Suomen lentokentälle laskeutuu ensimmäinen ydinaseistettu lentokone? Sitähän Nato ei tietenkään suoraan kerro, mutta esim B52:lla lentely ilman niitä ei taida olla kovinkaan todennäköistä. Ja jos niitä on koneeseen lastattu, ei varmaan oteta pois Suomenvierailua varten. Eihän Suomella tunnu olevan niitä vastaankaan oikeastaan mitään.
Ei laskeudu. Ydinaseita ei ole koskaan mukana B-52:ssa tai missään muussakaan koneessa. Ydinaseilla varustettujen pommikoneiden 24/7 päivystys ilmassa on lopetettu jo joskus 60-luvulla.
Jos tulisi tarve käyttää ydinaseita, ne olisi todennäköisesti mannertenvälisiä ohjuksia.
Tai aluksista (pinta/sukellusvene) laukaistuja risteilyohjuksia jotka varustettu ydinkärjellä.
Tosin en olisi ihan yhtä mustavalkoinen kuin edellinen kirjoittaja. Ei sitä koskaan voi tietää mitä suurvallat koneissaan kuljettavat. Ikävä kyllä.
Kun käy pankki-automaatilla nostamassa rahaa, voiko sieltä saada yli 50€ seteleitä vai onko siellä automaatilla aina vain 50€ ja 20€ seteleitä?
Jos verikoe EI vaadi paastoa, voiko siis syödä kunnon lounaan esim. puoli tuntia ennen verikoetta, vai pitäisikö syödä kevyemmin? Mietin vaan, voiko kunnon syöminen vääristää tuloksia, vaikka paastota ei tarvitsekaan.
Vierailija kirjoitti:
Persuissa on varmasti sekä typeriä että niitä, jotka eivät ole typeriä. Ihan kuin missä tahansa riittävän suuressa ihmisjoukossa, jolla on erilainen tausta.
Päivänselvä asia, ei kuitenkaan vastannut kysymykseen persu-sanan käytöstä haukkumismielessä, joten aika turha teksti.
Jos ferritiini on matala mutta hemoglobiini hyvä, niin nostaako rautalisä selkeästi myös hemoglobiinia? Onko mahdollista, että yritettäessä saada ferritiiniä normaaliksi hemoglobiini nousee liian korkeaksi?
Vierailija kirjoitti:
Jos ferritiini on matala mutta hemoglobiini hyvä, niin nostaako rautalisä selkeästi myös hemoglobiinia? Onko mahdollista, että yritettäessä saada ferritiiniä normaaliksi hemoglobiini nousee liian korkeaksi?
Tuota olen yrittänyt selvittää. Lääkärit eivät sano juuta ei jaata.
Vierailija kirjoitti:
Kun käy pankki-automaatilla nostamassa rahaa, voiko sieltä saada yli 50€ seteleitä vai onko siellä automaatilla aina vain 50€ ja 20€ seteleitä?
Joissain automaateissa on ainakin joskus ollut myös 10 euron seteleitä. Näistä tosin on hyötyä vain 10 ja 30 euron nostoissa, kaikki muut tasakymmensummat kun voidaan tehdä kaks- ja viiskymppisillä.
Yli 50 euron seteleitä eivät pankkiautomaatit anna.
Isommat setelit ovat muutenkin vähän karsastettuja, vaikka kauniita ovatkin. Kerran, ihan euroajan alussa, ostin uuden auton nipulla viissatasia ja melkein yhtä kauan sitten, siihen aikaan kun pankkipalveluita oli vielä olemassa, nostin pienen nipun kaksisatasia ihan vaan voidakseni hypistellä niitä kädessäni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota olen yrittänyt selvittää. Lääkärit eivät sano juuta ei jaata.
En tiedä onko tähän mitään virallista tietoa, mutta itsellä ei se ainakaan ole noussut. Silloin kun minulla oli kolme vuotta sitten ferritiini alle 20 ja hemoglobiini 115, niin molemmat nousi vuoden pituisella rautakuurilla. Mutta nyt kun olen vajaat pari vuotta syönyt kerran kuukaudessa viikon kuurin rautaa, niin uusimissa verikokeissa tuli tulos että ferritiini on noussut arvosta 35 arvoon 48, mutta hemoglobiini on pysynyt aika lailla siinä 135 tietämillä. Juuri lääkärin kanssa sovittiin 3-4kk rautakuuri ja katsotaan sitten onko sillä vaikutusta rauta-arvoihin.
Tärkeintä varmaan tässäkin jokaisella tuo säännöllinen seuranta.
Kyseenalaista kaikki! kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivänselvä asia, ei kuitenkaan vastannut kysymykseen persu-sanan käytöstä haukkumismielessä, joten aika turha teksti.
Ihmiset, jotka käyttävät persuja haukkumismielessä, mieltävät persut putinmyönteisiksi, empatiakyvyttömiksi, muukalaisvihamielisiksi (vaikka tuskin itse ovat koskaan sanaa vaihtaneet ulkomaalaisen kanssa) rasisteiksi, rikollisiksi. Selvää on, että kaikki persut eivät mahdu tuohon joukkoon. Itselläni syntyi vastemielisyys persuja kohtaan silloin, kun eräs tunnettu persu ylpeänä selitti sylkäisseensä kerjäläisen päälle.
Onko kenenkään välilevyn ahtaumia/ spinaalistenoosia suostuttu leikkaamaan ennen halvausoireita?
Kipu säteilee pakaraan, kävely töpöttämistä.
Elämänlaatua jo haittaa.
On kuvattu ja diagnosoitu, oon käyny ortopedilla mutta ei leikkauskriteerit täyty.
Vierailija kirjoitti:
Pankkiautomaateissa lukee, minkä suuruisia seteleitä sieltä saa, muistaakseni juuri nuo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku ei moikkaa takaisin jos sanon hänelle terve? Kyse ihmisestä joka käy samassa ns. päivätoiminnassa. Onko hän niin ujo/elää omassa kuplassaan/ ei noteerannut minua/ ei tykkää minusta... ?
Taitaa olla paikkakuntakohtaista. Joissain paikoissa tällä yritetään osoittaa toiselle hänen paikkansa. Ei välttämättä aukene koskaan, mikä on syynä. Pikkusieluista simputusta. Älä ole näkevinäsikään.
Se imukuppimainen viemärinavaaja jota käytetään wc:n avaamiseen. Mistä sille saa alustan lattialle tai missä sitä pitäisi säilyttää? Miten alusta vaihdetaan puhtaaseen. Vai onko jokin teline sille. Kiitos
Esimerkkikuva verkkokaupan sivulta: https://www.pamark.fi/viemarinavaaja-13-41cm-puuvarrella-karhupumppu
Miksi vauvapalstan viesteistä ei nykyisin voi enää tykätä tietokoneella selatessa yhtä helposti kuin ennen? Tai onnistuu se kikkailun avulla niin, että avaan jonkin viestiketjun, klikkailen vaikka tykkäysnappia muutamaan otteeseen, päivitän sivun ja sitten tykkäykset tai ei-tykkäykset noteerataan.
Mobiiliversiossa toimii aina.