Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18581)
Vierailija kirjoitti:
Se imukuppimainen viemärinavaaja jota käytetään wc:n avaamiseen. Mistä sille saa alustan lattialle tai missä sitä pitäisi säilyttää? Miten alusta vaihdetaan puhtaaseen. Vai onko jokin teline sille. Kiitos
Esimerkkikuva verkkokaupan sivulta: https://www.pamark.fi/viemarinavaaja-13-41cm-puuvarrella-karhupumppu
Minulla on irtokarkkirasian kansi pumpun alustana. Kaupoissa usein pakkaustiskillä on ilmaiseksi saatavilla.
Raskii heittää pois ja vaihtaa useinkin. Jos haluaa korkeampaa reunusta karkkirasia sopinee.Vessan nurkassa kaapiston sivussa melko huomaamaton paikka sillä meillä on.
Mitä eroa on äärivasemmistolla ja äärioikeistolla? Minulla on käsitys, että kummallakaan ei ole varsinaisesti mitään poliittista ideologiaa, yhdistävä tekijä on silmitön viha maailmaa kohtaan. Molemmat ihannoivat väkivaltaa. Ilmeisesti kyse on vain oman, henkilökohtaisen pahan olon ja katkeruuden purkautumisesta. Onko kyse ns. hevosenkenkäteoriasta, että entinen jana, äärivasemmisto vasemmalla ja äärioikeisto oikealla, onkin taipunut hevosenkengän muotoon, ja ääriajattelijat ovat hyvin lähellä toisiaan?
Vierailija kirjoitti:
Mitä eroa on äärivasemmistolla ja äärioikeistolla? Minulla on käsitys, että kummallakaan ei ole varsinaisesti mitään poliittista ideologiaa, yhdistävä tekijä on silmitön viha maailmaa kohtaan. Molemmat ihannoivat väkivaltaa. Ilmeisesti kyse on vain oman, henkilökohtaisen pahan olon ja katkeruuden purkautumisesta. Onko kyse ns. hevosenkenkäteoriasta, että entinen jana, äärivasemmisto vasemmalla ja äärioikeisto oikealla, onkin taipunut hevosenkengän muotoon, ja ääriajattelijat ovat hyvin lähellä toisiaan?
Todennäköisesti viha yhdistää. Usein äärivasemmisto haluaa anarkiaa, kun taas oikeisto valtaa heidän armeijalle/poliisille. Vasemmisto haluaa siis, että yksilö saisi itse päättää omista asioistaan. Oikeisto taas, että noudatetaan tiukkoja sääntöjä. Molemmat ideologiat kaatuvat omaan mahdottomuuteensa, ihmisen on hyvin vaikea pärjätä yksin, useimmat meistä tykkää sähköstä, vedestä, internetistä, palokunnista, terveyden huollosta jne. Ja niiden organisointiin tarvitaan jonkinlainen yhteiskunta. Kun taas tiukkaan sääntelyyn on mahdotonta löytää sellaisia sääntöjä joista joku ei ole eri mieltä, jokainen meistä on ollut paikalla, kun yritetään ryhmätyössä/taloyhtiössä/joukkueessa/tms. päättää mistä vaan, ihan mahdotonta. Vaikka on helppo olla siinä ryhmässä, kun teoriatasolla yritetään kaataa nykyisiä valtarakenteita, niin harvemmin niissä manifesteissa mennään sellaista moneen vetoavaa populismia pidemmälle, koska sitten alkaisi selvitä niitä kyseisen yksilön elämää haittaavia tai arvomaailmaa vastaanolevia asioita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ujoja kiusataan?
Häiriintyneet ja huonon itsetunnon omaavat ihmiset pitävät kai ujoja ihmisiä helppoina uhreina.
Vierailija kirjoitti:
Jos verikoe EI vaadi paastoa, voiko siis syödä kunnon lounaan esim. puoli tuntia ennen verikoetta, vai pitäisikö syödä kevyemmin? Mietin vaan, voiko kunnon syöminen vääristää tuloksia, vaikka paastota ei tarvitsekaan.
Ei vääristä.
Jos on kuuden kilon pyykinpesukone, niin tarkoittaako se pyykin määrä kuivana vai märkänä? Mietin, että uskallanko tunkea untuvatäkin koneeseen. Mahtuisi kyllä, mutta painaa märkänä taatusti enemmän kuin kuusi kiloa.
(Taustaksi, mulla on nätisti sanottuna napakat kivut.)
Mistä johtuu/mikä vaihe on se menkkojen ensimmäisenä päivä tuntuva kivulias "imukuppitunne"? Sattuu ihan tolkuttomasti jonkin aikaa, vaikka ensimmäiset kivut eli monelle ehkä tutummat krampit, pahoinnit jne. ovat vieläkin kivuliaampia. Vuotoa kuitenkin sen viisi päivää.
Vierailija kirjoitti:
Jos on kuuden kilon pyykinpesukone, niin tarkoittaako se pyykin määrä kuivana vai märkänä? Mietin, että uskallanko tunkea untuvatäkin koneeseen. Mahtuisi kyllä, mutta painaa märkänä taatusti enemmän kuin kuusi kiloa.
Kuivana
Vierailija kirjoitti:
Kuivan pyykin määrää tarkoittaa. Mutta mahtuuko täkki kuivausrmpuun, ilman rumpua se taitaa jäädä möykkyiseksi.
Vierailija kirjoitti:
(Taustaksi, mulla on nätisti sanottuna napakat kivut.)
Mistä johtuu/mikä vaihe on se menkkojen ensimmäisenä päivä tuntuva kivulias "imukuppitunne"? Sattuu ihan tolkuttomasti jonkin aikaa, vaikka ensimmäiset kivut eli monelle ehkä tutummat krampit, pahoinnit jne. ovat vieläkin kivuliaampia. Vuotoa kuitenkin sen viisi päivää.
Voisko olla sitä kun limakalvo alkaa irrota.
Niitä ei välttämättä ole. Eräässä helsinkiläisessä talossa korvausilma vuotaa porraskäytävästä, ikkunatiivisteistä ja rakenteiden vuotokohdista. Ikkunoiden uusimisen yhteydessä olisi voitu ottaa sellaiset pokat joissa on korvausilmaraot, mutta sitä ei sitten hoksattu.
Mielenkiintoinen probleemi.Kuution päältä uuteen paikkaan siirretty lumi menettää potentiaalienergiaa ja vastaavasti ekan kuution pohjalta toisen kuution yläosiin siirretty saa sinulta potentiaalinergiaa. Tosin vaikka osa lumesta luovuttaa sitä, niin et itse kuitenkaan saa sitä hyödyksesi. Sinun täytyy myös tehdä joka lapiollisella hieman työtä selättääksesi lapion ja lumen välinen kitka. Joka tapauksessa sinulle tulee hiki ja sykkeesi nousee. Asiaa voisi lähestyä juuri tätä kautta: jos mittaat esim. sykevyöllä ja jollain energian kulutusta sykeperustaisesti laskevalla sovelluksella energian kulutuksesi ja vähennät siitä perusaineenvaihdunnan aiheuttaman energiankulutuksen, saat kohtalaisen hyvän likiarvon lumenmättämisen aiheuttamasta energiankulutuksesta. Itse lumiköntti ehti tällä välin hieman sulaa lisää ja siten sitoa itseensä lämpöenergiaa.
kun luot lunta, luotko energiaa kirjoitti:
Tämä on mielestäni vaikea asia ainakin joillekin osata vastata: kuinka paljon energiaa luot, jos luot kuutiometrin raskasta lunta, sellaista nuoskalunta joka melkein sulaa. Siis lunta, jonka vesipitoisuus on suuri. Jospa laskemisen helpottamiseksi sanotaan, että lumikuution vesipitoisuus on 60%. Paljonko energiaa siis luot, kun luot tuon lumikasan sen nykyisen paikan viereen, siis ihan samalle korkeudelle?
Mielenkiintoinen probleemi.Kuution päältä uuteen paikkaan siirretty lumi menettää potentiaalienergiaa ja vastaavasti ekan kuution pohjalta toisen kuution yläosiin siirretty saa sinulta potentiaalinergiaa. Tosin vaikka osa lumesta luovuttaa sitä, niin et itse kuitenkaan saa sitä hyödyksesi. Sinun täytyy myös tehdä joka lapiollisella hieman työtä selättääksesi lapion ja lumen välinen kitka. Joka tapauksessa sinulle tulee hiki ja sykkeesi nousee. Asiaa voisi lähestyä juuri tätä kautta: jos mittaat esim. sykevyöllä ja jollain energian kulutusta sykeperustaisesti laskevalla sovelluksella energian kulutuksesi ja vähennät siitä perusaineenvaihdunnan aiheuttaman energiankulutuksen, saat kohtalaisen hyvän likiarvon lumenmättämisen aiheuttamasta energiankulutuksesta. Itse lumiköntti ehti tällä välin hieman sulaa lisää ja siten sitoa itseensä lämpöenergiaa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys kehitysavusta ilman poliittista ajatusta. Suomesta laitetaan tuota kehitysrahaa vuosittain tosi paljon. Samoin muista maista. Kuinka ne maat ei kehity omavaraisiksi ollenkaan, kun sitä tukea on kuitenkin virrannut ko. maihin jo ties kuinka kauan?
Yksi osa ongelmaa on itsekäs kehitysapu. Kehitysapurahoilla viedään suomalaisia teollisuustuotteita seisomaan ja happanemaan varastoihin. Sillä saa Suomen näyttämään jalolta ja teollisuus menestyy paremmin.
Sitten on tietty korruptio, rahan ja vallan tavoittelu jotka jarruttaa kehtysmaita. Siihen vielä päälle sotaa ja muuta nahistelua niin ollaankin jo menty takapakkia kymmeniä vuosia. Ihmiskunta kehittyy hitaasti, jos lainkaan.
Miksi himot ja lesbot harrastavat seksiä samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa, vaikka 2 miestä tai 2 naista eivät saa keskenään lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Miksi himot ja lesbot harrastavat seksiä samaa sukupuolta olevien ihmisten kanssa, vaikka 2 miestä tai 2 naista eivät saa keskenään lapsia?
Miksi heterot eli mies ja nainen harrastavat keskenään seksiä, jos kerran eivät aio lisääntyä? No sen takia, koska SEKSI ON MUKAVAA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi heterot eli mies ja nainen harrastavat keskenään seksiä, jos kerran eivät aio lisääntyä? No sen takia, koska SEKSI ON MUKAVAA.
Hetero suhteessa seksiä harrastetaan vain, että tulee lapsia. Yksi seksi jokaista lasta kohti. Jos on vaikka 3 lasta, niin vanhemmat ovat läpsyttäneet kusettimia kolme kertaa yhteen.
Onko esim Helsingissä sotkettu vappuna ja muina juhlapäivinä puistoja ennenkin? Joku siellä asunut voisi oikeasti kertoa onko tuo kauhea roskaaminen joku nykyajan ilmiö vai onko ollut jo pitkään sama tilanne. Mietin lähinnä esim aikaa aina 90-luvulta 2000-luvulle ja nykyhetkeen. Ja en tarkoita siis mitään yksittäisiä roskia vaan juuri tuota, että koko puisto on roskien peitossa. Siinä ei sitten koulutus auta jos roskaa luontoa ja minulle jokainen roskaaja on kuin joku "tyhmä" ihminen. Toki en tiedä kaikkien juhlijoiden taustaa ja varmasti löytyy monenlaista. Oikeasti ärsyttää niin paljon. Olisin mennyt jo auttamaan roskien keräämisessä jos sielläpäin asuisin. Kaupunkilaiset saavat syyttää rotta ongelmastaan itseään.
Miksi anaaliseksiä harrastetaan, vaikka se on terveyshaitta