Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18346)
Vierailija kirjoitti:
Dc-fix on kontaktimuovia, se todennäköisesti tarttuu kaikenlaisiin paneeleihin hyvin.
Onko se dc-fix tosiaan käytännössä sama kuin kontaktimuovi? Jolla ennen vanhaan päällystettiin oppikirjat? Ja nyt jengi päällystää keittiöitä sillä?
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Pyrin siihen, että asia olisi ns. alkutekijöihinsä eriteltynä, tarkoituksena on siis löytää kaikki yksittäiset tekijät, joita ei enää mielekkäästi asian kontekstiin nähden voi jakaa tai eritellä pienemmiksi. Esimerkkinä tästä olkoon vaikkapa ilmiö tai asia, jonka konteksti on juridinen. Silloin alkutekijänä voi olla esimerkiksi henkilöiden välisen oikeustoimen tmv. inhimillisen teon ajankohta, mutta siinä kontekstissa ei ole relevanttia jatkaa erittelyä ajan olemukseen sinänsä, ainakaan nykytiedon valossa.
Alkutekijöiden löytäminen auttaa huomattavasti asian ymmärtämisessä ja käsittelyssä. Ylipäätään niiden tarkastelu vasta paljastaa koko asian ja jopa sen, onko käsillä olevassa asiassa varsinaisesti kyse yhtään mistään, jolloin siis paljastuu esim. huijaus yms.
Se auttaa myös näkemään asioiden välisiä yhteyksiä: näennäisen erilaisilla asioilla saattaa analyyttisemmin tarkasteltuna ollakin paljonkin yhteistä ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lyhenne AP tulee?? Tätä ei voi kysyä kasvotusten keneltäkään, muutenhan paljastuisin :D
Tämä! :D Oon yrittäny pohtia vaikka minkälaisia vaihtehtoja. Joku voisi kertoa. Silloin kyllä aukenisi palstailu taas uudessa valossa!
Se ei siis olekaan lyhenne "alapeukkuja"! Mä kun jokusen kerran olen ihmetelly miks joku vastaa asiallisesti ja on samaa mieltä mut silti laittaa tylysti loppuun vaan "ap"!
Vierailija kirjoitti:
Paneeko linnut?
Monellakin tapaa. Jotkin linnut panee näin: "titityy, titityy" kun taas toiset panee tyyliin: "tsirp, tsirp"
Kehtaako hienoon ravintolaan mennä syömään niin, että tilaa vain vettä? Jos kuitenkin ruoaksi tilaa esim. kalliin maistelumenun.
Kirjaudun Youtubeen melkein joka päivä ja kiukuttaa kun jotkut klippien otsikot on konekäännetty automaattisesti (siis ihan kamalia "käännöksiä").
Mistä löytäisin kieliasetuksen jonka voisin säätää niin ettei noita "käännöksiä" enää näkyisi? Olen luistellut asetuksissa vähän joka puolella löytämättä sellaista.
Minusta olisi parempi jos otsikot olisivat yksinkertaisesti alkukielellä.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako hienoon ravintolaan mennä syömään niin, että tilaa vain vettä? Jos kuitenkin ruoaksi tilaa esim. kalliin maistelumenun.
siis että *juomaksi* tilaa vain vettä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Dc-fix on kontaktimuovia, se todennäköisesti tarttuu kaikenlaisiin paneeleihin hyvin.
Onko se dc-fix tosiaan käytännössä sama kuin kontaktimuovi? Jolla ennen vanhaan päällystettiin oppikirjat? Ja nyt jengi päällystää keittiöitä sillä?
Periaatteessa joo, siis varmaan parannelleet sitä muovin kestävyyttä ja sitä että lähtee irti, mutta idea on täysin sama. Minulla oli vanhassa mökissä susiruma, mutta ehjä keittiö, niin tosiaan päällystin kaikki kaapin ovet tuolla ja pari vuotta on mennyt hyvin ilman ongelmia. Keittiöremontin hinta oli 35e ja 6h. Tosiaan paljon parempi nyt, osa ovista oli kostunut ja osassa oli vaan kamalia jälkiä. Nyt voi rauhassa suunnitella ja säästää keittiöremppaan, eikä tarvitse katsella hirvitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä lyhenne AP tulee?? Tätä ei voi kysyä kasvotusten keneltäkään, muutenhan paljastuisin :D
Tämä! :D Oon yrittäny pohtia vaikka minkälaisia vaihtehtoja. Joku voisi kertoa. Silloin kyllä aukenisi palstailu taas uudessa valossa!
Se ei siis olekaan lyhenne "alapeukkuja"! Mä kun jokusen kerran olen ihmetelly miks joku vastaa asiallisesti ja on samaa mieltä mut silti laittaa tylysti loppuun vaan "ap"!
Siis jos ei selvinnyt jo ap= alkuperäinen, aloitus postaaja, eli se joka aloitti sen keskustelun. Kun useimmat ei käytä nimimerkkiä, mutta haluavat kertoa tai valehdella olevansa se joka ekan viestin laittoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis että *juomaksi* tilaa vain vettä
Kyllä kehtaa. Tarjoilija voi ehdottaa viinejä ja niistä kieltäytyessä vielä menuun sopivia alkoholittomia juomia, mutta aina voi valita ihan vain veden.
Pystyykö tällaisista pitkistä ketjuista etsimään tiettyjä kommentteja, muistan kysyneeni jotain tässä ketjussa aiemmin ja saaneeni vastauksen jota en enään muista, sivuja on tullut ainakin pari sataa lisää joten en edes hakuammunnalla ole varma moneltako sivulta kysymykseni löytyisi
Vierailija kirjoitti:
Pystyykö tällaisista pitkistä ketjuista etsimään tiettyjä kommentteja, muistan kysyneeni jotain tässä ketjussa aiemmin ja saaneeni vastauksen jota en enään muista, sivuja on tullut ainakin pari sataa lisää joten en edes hakuammunnalla ole varma moneltako sivulta kysymykseni löytyisi
Google on paras apu, avn oma haku on huonoin ikinä.
Olenko minä vähämielinen, kun minun älykkyysosamäärä on 88?
Vierailija kirjoitti:
Olenko minä vähämielinen, kun minun älykkyysosamäärä on 88?
Et. Vanhentunut termi vähämielisyys:
Älyllinen kehitysvammaisuus, jossa älykkyysosamäärä on 35-49 (vastaa suunnilleen keskivaikeaa älyllistä kehitysvammaisuutta).
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin kehtaa. Pelkkä vesi ei millään tavalla haittaa maistelumakuja niin kuin muut juomat. Sitä paitsi meillä on paljon eri syitä, joiden vuoksi juomme mieluummin vain vettä.
Miksi Isoviha on niin vähän käsitelty asia Suomessa?
TeemuKevytsarja kirjoitti:
Miksi Isoviha on niin vähän käsitelty asia Suomessa?
Jos ihan arvaamalla lähtee asiaa käsittelemään, niin varmaan koska on tapahtunut 1700-luvun alussa. Ei noin vanhoja asioita monikaan jaksa muistella ja miten tätä pitäisi käsitellä? Ei ole siis mitään tarttumapintaa nykyihmiselle. Vaikka historia on tärkeää tietää, niin aika vähän sitä arjessa jaksaa siitä välittää.
Miten kauppa ostaa myytäviä tuotteita? Jos vaikka kauppa haluaa tilata juustoa sekä maitoa Valiolta niin miten niiden osto tapahtuu?Mietin lähinnä sitä, että minkä hinnan se ostajana toimiva kauppa maksaa, että saa myytäviä tuotteita ja vielä rahansa takaisin. Eli minulla on tuotantoketjut vähän hakusessa. Maitotila on tietysti se ensimmäinen ja sieltä jokin meijeri hakee sovitusti maidon (esim Valio), mutta sitten miten ne tuotteet sinne kauppaan sitten ostetaan? Tilaako kaupat sieltä meijeriltä vaan esim juustoa ja maksaa sinne hinnan? Tässä kohtaa ajatus tyssää. Miten kauppa voi saada voittoa vai myyvätkö kalliimmalla. En ole koskaan ajatellut tätä kunnolla.
Voiko lahjakortin ostaa niin, että siinä ei ole sen saajan nimeä. Jos en tiedä henkilön koko nimeä niin voinko ostaa hänelle silti lahjakortin? Tarkoitan siis ihan oikeaa lahjakorttia enkä esim mitään "nettilahjakortteja".
Tarjoat jollekin ihmiselle itse tekemääsi ruokaa ja hän haluaa lisätä siihen esim. suolaa, ketsuppia tai sinappia. Loukkaannutko siitä? Peukku ylös = kyllä. Peukku alas = ei.