Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18346)

Vierailija
14261/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se ärsyttävä, sattumanvaraiselta kuulostava summeri joka pärisee monissa pikkukaupoissa? Se voi soida monta kertaa minuutin aikana, eikä myyjä näytä reagoivan siihen mitenkään.

Yleensä, että varastolle on tuotu toimitus. Pikkukaupoissa on yleensä päiväsaikaan myös toinen ihminen, siellä takana purkamassa kuormaa. Hän todennäköisesti menee varastosta ovelle vastaanottamaan, eikä sen myyjän tarvitse huolehtia. Sitten jos hänellä on juuri kädet täynnä, niin kuljettaja soittaa kelloa useamman kerran summeria, että saa tilaukseen kuittauksen ja pääsee jatkamaan matkaa.

Kiitos vastauksesta, tämä on kuitenkin ääni joka soi ihan joka käynnillä toistuvasti kun käyn parissa kaupassa - en usko, että jok'ikinen kerta asioidessani on kuljettaja "rämpyttämässä ovikelloa" :)

Vierailija
14262/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta puuta pitää olla, että on metsä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14263/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vakuutuksessa pitää olla luottotiedot kunnossa?

Eihän se edes ole luotollista toimintaa, sillä jos vakuutus on maksamatta, niin ei tule korvaustakaan.

Ovat vielä paljon tiukempia tässä kuin esimerkiksi asunnon vuokraajat, joka oikeasti on luotollista toimintaa.

Olisin tässä taannoin saanut asunnon, mutta se kaatui siihen, että vakuutusta en saanut siihen asuntoon.

Vierailija
14264/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan tilannut Aliexpress nimiseltä sivustolta. Millainen kokemus ja oliko tilaaminen helppoa sekä tuotteen laatu hyvä? Mietin itse eräiden korujen tilaamista. Lukee mukamas, että tuote hopeaa ja on ns hopean merkit. En vaan oikein usko, että hinnaltaan parin euron tuotteessa olisi hopeaa käytetty. Lisäksi huomasin kuinka esim pandora korujen helojen kopioita yms myydään tuolla. Ei niissä tietysti sitä pandora merkkiä ole, mutta muodot samat kuin kalliimmissa merkkikoruissa. Moni hela ja hahmo on täysin sama kuvioltaan mitä olen nyt niitä katsonut. Mietin myös sitä, että onko oikein ostaa tuollaista jos oikea pandoran hahmo maksaa enemmän ja sitten itse ostan samanmallisen kopion tuolta. Minusta vähän ikävää, että myyvät niitä. Toisaalta itsellä ei ole rahaa ostaa Pandoran tuotteita. Voisin yhden rannekorun ostaa, mutta heloja ja hahmoja en voisi alkaa noilla hinnoilla keräilemään. Siksi mietin halvempia vaihtoehtoja.

Vierailija
14265/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku jotain sivua missä ilmoitettaisiin myytävistä marjoista ja omenoista. Torissa on ollut jotain ilmoituksia, mutta olisiko vielä joku muu sivusto. Facebook ei ole itsellä käytössä.

Vierailija
14266/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on yhteinen tietokone omilla tunnuksilla. Tappelevat jatkuvasti, kumpi on ollut kauemmin koneella. Toinenhan on aina ollut enemmän kuin itse. Onko keinoa vahtia aikaa? Olen asentanut olikohan se family link, mutta en saanut toimimaan. Onko mitään muuta? Windows-käyttöjärjestelmä.

Mietin myös paperista kirjaamista, mutta siinä on helppo huijata.

Laittakaa joku kello, ajanotto. Varmasti vahtivat toisiaan.

Vierailija
14267/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan tilannut Aliexpress nimiseltä sivustolta. Millainen kokemus ja oliko tilaaminen helppoa sekä tuotteen laatu hyvä? Mietin itse eräiden korujen tilaamista. Lukee mukamas, että tuote hopeaa ja on ns hopean merkit. En vaan oikein usko, että hinnaltaan parin euron tuotteessa olisi hopeaa käytetty. Lisäksi huomasin kuinka esim pandora korujen helojen kopioita yms myydään tuolla. Ei niissä tietysti sitä pandora merkkiä ole, mutta muodot samat kuin kalliimmissa merkkikoruissa. Moni hela ja hahmo on täysin sama kuvioltaan mitä olen nyt niitä katsonut. Mietin myös sitä, että onko oikein ostaa tuollaista jos oikea pandoran hahmo maksaa enemmän ja sitten itse ostan samanmallisen kopion tuolta. Minusta vähän ikävää, että myyvät niitä. Toisaalta itsellä ei ole rahaa ostaa Pandoran tuotteita. Voisin yhden rannekorun ostaa, mutta heloja ja hahmoja en voisi alkaa noilla hinnoilla keräilemään. Siksi mietin halvempia vaihtoehtoja.

Kahdella eurolla et saa oikeaa hopeaa sieltä. Mutta ihan hyviä pieniä käyttötavaroita löytyy sieltä. Tilaaminen on helppoa vai voi maksaa esim. klarnalla. Vaatteita ja asusteita ei kannata sieltä ostaa.

Vierailija
14268/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa välttää tehotuotantoa ja kasvinsuojeluaineita ruokavaliossaan, millainen ruokavalio pitäisi olla? Tai siis mistä kaikesta se koostuisi. Riistaliha, mustikat, lakat ja mitä nyt suoraan luonnosta voisi kerätä. Mitä muuta? Pää lyö ihan tyhjää.

Vierailija
14269/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se edes ole luotollista toimintaa, sillä jos vakuutus on maksamatta, niin ei tule korvaustakaan.

Ovat vielä paljon tiukempia tässä kuin esimerkiksi asunnon vuokraajat, joka oikeasti on luotollista toimintaa.

Olisin tässä taannoin saanut asunnon, mutta se kaatui siihen, että vakuutusta en saanut siihen asuntoon.

Itse olen aina saanut kotivakuutuksen, vaikka ei ollut luottotietoja. If. Riitti kun maksoi ekan vuoden ennakkoon, jonka jälkeen sai erissä kuten luottotiedollinen. Tuttava oli saanut muistaakseni popista samoilla ehdoilla.

Vierailija
14270/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta villi veikkaus: 

-Vakuutus ei noin vain lakkaa olemasta voimassa vaikka laskun "unohtaisi" maksaa. Se voidaan kyllä irtisanoa perintätoimien jälkeen, mutta vakuutus ei lakkaa olemasta silloin kun maksu erääntyy. 

-Tilanteessa jossa asiakkaalta on rahat loppu, mutta vakuutus voimassa, voi tulla ikävä kiusaus vakuutuspetokseen. Pikku vakuutuspetoksia tehtaillaan yllättävän paljon, mutta todennäköisyys että niitä tehdään kasvaa hienokseltaan sitä suuremmaksi, mitä maksukyvyttömämpi asiakas on. 

-Joku saattaisi jopa äärimmäisessä rahapulassa ottaa vakuutuksen tarkoituksenaan tehdä vakuutuspetos. 

-vakuutusyhtiö välttää näin ns. haitallista valintaa, ja myöntää vakuutuksia vain maksukykyisille. 

Vierailija
14271/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Suomessa jossain kahvilassa tms. tilaa suomeksi mutta kassahenkilö (joka näyttäisi ymmärtävän tilauksen) puhuukin takaisin vain englantia, niin onko hänelle parempi jatkaa puhumista suomeksi vai englanniksi? (Sanoako esim. kiitos vai thank you?)

Vierailija
14272/18346 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Suomessa jossain kahvilassa tms. tilaa suomeksi mutta kassahenkilö (joka näyttäisi ymmärtävän tilauksen) puhuukin takaisin vain englantia, niin onko hänelle parempi jatkaa puhumista suomeksi vai englanniksi? (Sanoako esim. kiitos vai thank you?)

Eiköhän molemmat käy. Minä jatkan yleensä sitten englanniksi, ellei ole pelkästään kiitos sanottavaa, sen yleensä suomeksi.

Vierailija
14273/18346 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mies ei muka saa lyödä naistaan kun sehän on vain rakkautta kun mies tekee niin?

Koska se on laitonta.

Ei ole.

Niin, Suomen laissahan ei kielletä lyömästä ketään, mutta jos niin tekee, syyllistyy rikokseen, josta on määrätty rangaistus. Se on aivan sama, lyökö naistaan, miestään, lastaan tai naapurin Penaa, nimikkeenä on teon vakavuusasteesta riippuen lievä pahoinpitely, pahoinpitely tai törkeä pahoinpitely. Jos hakkaa siinä määrin rivakasti, että sen seurauksena on hengenlähtö lähellä, kyseessä voi olla myös tapon yritys. 

Vierailija
14274/18346 |
25.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se ärsyttävä, sattumanvaraiselta kuulostava summeri joka pärisee monissa pikkukaupoissa? Se voi soida monta kertaa minuutin aikana, eikä myyjä näytä reagoivan siihen mitenkään.

Yleensä, että varastolle on tuotu toimitus. Pikkukaupoissa on yleensä päiväsaikaan myös toinen ihminen, siellä takana purkamassa kuormaa. Hän todennäköisesti menee varastosta ovelle vastaanottamaan, eikä sen myyjän tarvitse huolehtia. Sitten jos hänellä on juuri kädet täynnä, niin kuljettaja soittaa kelloa useamman kerran summeria, että saa tilaukseen kuittauksen ja pääsee jatkamaan matkaa.

Kiitos vastauksesta, tämä on kuitenkin ääni joka soi ihan joka käynnillä toistuvasti kun käyn parissa kaupassa - en usko, että jok'ikinen kerta asioidessani on kuljettaja "rämpyttämässä ovikelloa" :)

Jos kaupassa on paistopiste niin hälytys voi olla myös uunin ajastimen merkkiääni. Myös kylmälaitteissa voi olla hälyttimet lämpötilan nousun varalta. Näillä kuumilla ilmoilla en ihmettelisi vaikka kyse olisi niistäkin. Ja tukossa oleva tai täyttymässä oleva pullopalautuskonekin voi siellä huudella apua. Kaupassa on paljon laitteita, jotka ilmoittavat jostain äänellä.

Vierailija
14275/18346 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä eläimillä on napa?

Vierailija
14276/18346 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinakrääsää kuten Wish. Älä tilaa mitään, koska et todellakaan saa sitä miltä tuote näyttää esittelykuvassa.

Vierailija
14277/18346 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinakrääsää kuten Wish. Älä tilaa mitään, koska et todellakaan saa sitä miltä tuote näyttää esittelykuvassa.

Pitää tähän kirjoittaa, että jotkut tilaajat olivat laittaneet kuvia tilaamistaan koruista ja olivat kyllä vastaavia kuin kuvissa. Toisaalta aloin miettiä sitä, että jos koruissa nikkeliä yms allergisoivaa joten taidan jättää tilaamatta. Sitten saan kyllä samalla luopua koruhaaveista, mutta ei voi mitään. En voi edes Pandora ostaa noilla hinnolla ja mitään sarjaa alkaa keräämään.

Vierailija
14278/18346 |
26.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielessäni on ollut nyt yksi kysymys. Pitkällinen asia, mutta kerron tässä sen nyt ilman kaikkia tunnisteita. Eli olin yhdessä ns kauppakeskuksessa ja odotin yhtä ihmistä. Siinä oli lähellä vieräkkäin naisten ja miesten isot monia "koppeja" sisältävät vessat. Sitten huomasin, että miesten vessaan käveli ilmeisesti siivooja. Hänellä sellainen yhden siivousfirman työasu päällään. Muistaakseni kyseinen firma siivoaa juuri sitä kauppakeskusta mitä olen esim työnhakuilmoituksista nähnyt. Se mikä jäi mieltäni vaivaamaan oli, että mielestäni tämä tyyppi oli nainen. Hän meni miesten vessaan ilman mitään siivoustarvikkeita yms. Ehkä kuitenkin katsomaan onko jotain siivottavaa sinne tai paperien määrää yms. Lähdettiin sitten pois ennen kuin näin tyypin tulevan sieltä ulos. Mietin vaan sitä, että onko tavallista naissiivoojan mennä esim ostoskeskuksen auki ollessa miesten vessaan. Siivotaanko niitä vessoja päivän aikana? Tietysti ymmärrän sen, että varmasti sekä naissiivojat, että miessiivoojat joutuvat menemään ns toistensa vessoihin. En ehkä vaan ajatellut heidän käyvän siellä keskellä päivää ja että tavallaan kulkisivat siellä jos vessoissa on paljon ihmisiä. Ehkä tyhmä ajatus ja olen vielä itsekin siivonnut vähän aikaa, mutta ympäristö erilainen joten en osaa nyt ajatella tätä asiaa näköjään.

Loppuun vielä se ehkä typeräkin asia, että en vieläkään tiedä onko tyyppi edes nainen. Hän ns ulkomaalaistaustainen kasvoiltaan. Yleensä sen alueen naiset melko lyhyitä (anteeksi yleistys ja en viitsi tarkemmin kirjoittaa) ja hän taas minua pidempi. Itse olen 170 cm ja hän varmasti yli 180 cm. Hänellä myös pitkät hiukset mikä jotenkin sai miettimään, että hän olisi nainen. Otsatukka sai miettimään ettei miehellä ehkä olisi sellaista. Lisäksi esim hiusten värjäystyyli yms viittasi naiseen. Tyyppi jäi mieleeni ja jos hän on mies niin sitten kaunis ja sellainen näyttävä persoona. Hetki oli niin nopea ja en viitsinyt tuijottaa enempää.

Nyt lähinnä mietin sitä, että jos hän meni miesten vessaan niin olikohan sittenkin mies. Kuitenkin ehkä siivooja joten siinä mielessä jos hän menikin sinne katsomaan siivouksen tarvetta yms niin sitten olikin ehkä nainen. Tämä jäi nyt vaivaamaan minua ja toivon, että joku siivousasioihin perehtynyt voisi kertoa miten siivousjutut tapahtuvat. Näin voisin ehkä jotenkin ratkaista tämän jutun, että oliko hän nainen vai mies. Tai sitten en.

Typerää ehkä, mutta harvoin kukaan ihminen jää noin paljon mieleeni. Ehkä myös se hämää etten ole tottunut katsomaan kulttuurisesti erilaisia kasvoja. Yleensä naamasta erottaa sukupuolen, mutta jos henkilön taustalla muuta kuin "tavallista suomalaista" niin se voi hämätä. Toisaalta en todellakaan pilkkaa tätä tyyppiä vaan minusta hän todella kaunis tai komea ja jäi mieleeni. Kyseisessä paikassa olen nähnyt ainakin yhden toisen melko samannäköisen työntekijän joka mies ja myös pitkät hiukset. Siinä mielessä mietin, että myös tämä kertomani tyyppi voisi olla mies. Jos joku saa selkoa niin kertokoon ajatuksensa.

Vierailija
14279/18346 |
27.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielessäni on ollut nyt yksi kysymys. Pitkällinen asia, mutta kerron tässä sen nyt ilman kaikkia tunnisteita. Eli olin yhdessä ns kauppakeskuksessa ja odotin yhtä ihmistä. Siinä oli lähellä vieräkkäin naisten ja miesten isot monia "koppeja" sisältävät vessat. Sitten huomasin, että miesten vessaan käveli ilmeisesti siivooja. Hänellä sellainen yhden siivousfirman työasu päällään. Muistaakseni kyseinen firma siivoaa juuri sitä kauppakeskusta mitä olen esim työnhakuilmoituksista nähnyt. Se mikä jäi mieltäni vaivaamaan oli, että mielestäni tämä tyyppi oli nainen. Hän meni miesten vessaan ilman mitään siivoustarvikkeita yms. Ehkä kuitenkin katsomaan onko jotain siivottavaa sinne tai paperien määrää yms. Lähdettiin sitten pois ennen kuin näin tyypin tulevan sieltä ulos. Mietin vaan sitä, että onko tavallista naissiivoojan mennä esim ostoskeskuksen auki ollessa miesten vessaan. Siivotaanko niitä vessoja päivän aikana? Tietysti ymmärrän sen, että varmasti sekä naissiivojat, että miessiivoojat joutuvat menemään ns toistensa vessoihin. En ehkä vaan ajatellut heidän käyvän siellä keskellä päivää ja että tavallaan kulkisivat siellä jos vessoissa on paljon ihmisiä. Ehkä tyhmä ajatus ja olen vielä itsekin siivonnut vähän aikaa, mutta ympäristö erilainen joten en osaa nyt ajatella tätä asiaa näköjään.

Loppuun vielä se ehkä typeräkin asia, että en vieläkään tiedä onko tyyppi edes nainen. Hän ns ulkomaalaistaustainen kasvoiltaan. Yleensä sen alueen naiset melko lyhyitä (anteeksi yleistys ja en viitsi tarkemmin kirjoittaa) ja hän taas minua pidempi. Itse olen 170 cm ja hän varmasti yli 180 cm. Hänellä myös pitkät hiukset mikä jotenkin sai miettimään, että hän olisi nainen. Otsatukka sai miettimään ettei miehellä ehkä olisi sellaista. Lisäksi esim hiusten värjäystyyli yms viittasi naiseen. Tyyppi jäi mieleeni ja jos hän on mies niin sitten kaunis ja sellainen näyttävä persoona. Hetki oli niin nopea ja en viitsinyt tuijottaa enempää.

Nyt lähinnä mietin sitä, että jos hän meni miesten vessaan niin olikohan sittenkin mies. Kuitenkin ehkä siivooja joten siinä mielessä jos hän menikin sinne katsomaan siivouksen tarvetta yms niin sitten olikin ehkä nainen. Tämä jäi nyt vaivaamaan minua ja toivon, että joku siivousasioihin perehtynyt voisi kertoa miten siivousjutut tapahtuvat. Näin voisin ehkä jotenkin ratkaista tämän jutun, että oliko hän nainen vai mies. Tai sitten en.

Typerää ehkä, mutta harvoin kukaan ihminen jää noin paljon mieleeni. Ehkä myös se hämää etten ole tottunut katsomaan kulttuurisesti erilaisia kasvoja. Yleensä naamasta erottaa sukupuolen, mutta jos henkilön taustalla muuta kuin "tavallista suomalaista" niin se voi hämätä. Toisaalta en todellakaan pilkkaa tätä tyyppiä vaan minusta hän todella kaunis tai komea ja jäi mieleeni. Kyseisessä paikassa olen nähnyt ainakin yhden toisen melko samannäköisen työntekijän joka mies ja myös pitkät hiukset. Siinä mielessä mietin, että myös tämä kertomani tyyppi voisi olla mies. Jos joku saa selkoa niin kertokoon ajatuksensa.

Kauhean pitkä sepustus, kun olisit voinut kysyä yhdellä lauseella: siivotaanko julkiset wc-tilat myös päivisin ja saako miesten vessan siivota nainen ja toisin päin?

Vastaus kuitenkin: mitä enemmän trafiikkia, sitä useammin vessat siivotaan. Monesti vessojen aulojen seinissä näkee siivouslistan ja esim. isoimmissa liiketiloissa niissä näkyy siivous 3x päivässä: klo 6 Liisa, klo 14 Pekka, klo 19 Veikko-Anneli.

Vierailija
14280/18346 |
28.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittavat encore ja potpuri? Olen kuullut joskus että soittakaa encore mutta ei ole mitään tajua mitä nuo tarkoittavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan