Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18346)

Vierailija
14321/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kauppa ostaa myytäviä tuotteita? Jos vaikka kauppa haluaa tilata juustoa sekä maitoa Valiolta niin miten niiden osto tapahtuu?Mietin lähinnä sitä, että minkä hinnan se ostajana toimiva kauppa maksaa, että saa myytäviä tuotteita ja vielä rahansa takaisin. Eli minulla on tuotantoketjut vähän hakusessa. Maitotila on tietysti se ensimmäinen ja sieltä jokin meijeri hakee sovitusti maidon (esim Valio), mutta sitten miten ne tuotteet sinne kauppaan sitten ostetaan? Tilaako kaupat sieltä meijeriltä vaan esim juustoa ja maksaa sinne hinnan? Tässä kohtaa ajatus tyssää. Miten kauppa voi saada voittoa vai myyvätkö kalliimmalla. En ole koskaan ajatellut tätä kunnolla.

Kauppa kuuluu yleensä johonkin ketjuun , s, k, lidl tms. Ketjulla on töissä henkilöitä joiden on tarkoitus neuvotella hinnat. Yleensä neuvottelu kumppanina on tukkuliike. Tukku taas neuvottelee vaikka lihatalon kanssa, joka taas neuvottelee sen tuottajan tai tuottajaryhmän kanssa.

Eli maatila tai maatiloista koostuva ryhmä, neuvottelee valion kanssa, valio neuvottelee tukun kanssa ja tukku sitten kauppaketjun kanssa. Sitten kauppiaalle lävähtää ruudulle ostohinnat ja usein myös myyntihinnat. Toki joskus voidaan neuvotella suoremmin tai joskus olla vielä enemmän välikäsiä, riippuen kaupasta ja tuottajasta. Monesti samalla neuvotellaan muutaman kuukauden kampanjat, "saatte näin paljon alennusta jos laitatte tämmöiset mainokset ja hinnat valion jogurtille kauppoihin ja mainoslehtiin".

Jokaisessa välivaiheessa ostetaan halvemmalla kuin myy. Mutta samalla olisi tarkoitus kaikkien voittaa, maitotila saa myytyä maitoa varmasti jollain hinnalla, valio saa myytyä x litraa maitoa varmasti jne.

Usein vaan käy niin, ettei pienet tuottajat saa maitoa myytyä, koska valio ostaa halvemmalla ja enemmän kerralla isommalta tilalta.

Vierailija
14322/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ottaa aamulla beetasalpajaa niin voiko illalla juoda alkoholia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14323/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa aamulla beetasalpajaa niin voiko illalla juoda alkoholia?

No eipä ole koskaan tullut edes mieleen koko asia. Molempia käytän 😀

Vierailija
14324/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko lahjakortin ostaa niin, että siinä ei ole sen saajan nimeä. Jos en tiedä henkilön koko nimeä niin voinko ostaa hänelle silti lahjakortin? Tarkoitan siis ihan oikeaa lahjakorttia enkä esim mitään "nettilahjakortteja".

Yleensä lahjakortit on nimenomaan ilman nimeä. Nimen voi kirjoittaa sitten kuoreen tai korttiin, jos haluaa.

Vierailija
14325/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä lyhenne AP tulee?? Tätä ei voi kysyä kasvotusten keneltäkään, muutenhan paljastuisin :D

Tämä! :D Oon yrittäny pohtia vaikka minkälaisia vaihtehtoja. Joku voisi kertoa. Silloin kyllä aukenisi palstailu taas uudessa valossa!

Se ei siis olekaan lyhenne "alapeukkuja"! Mä kun jokusen kerran olen ihmetelly miks joku vastaa asiallisesti ja on samaa mieltä mut silti laittaa tylysti loppuun vaan "ap"!

AlkuPeräinen (kirjoittaja)

Vierailija
14326/18346 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nopeasti veri uusiutuu ja mistä sitä uutta verta tulee? Jos on vaikka luovuttanut litran verta, niin missä ajassa tulee litra takaisin ja mistä se veri tulee?

Uutta verta syntyy luuytimessä pitkissä luissa ja litteissä luissa (esim. rintalasta, lonkkaluu, reisiluu). Punasolujen uusiutumisaika on noin 3kk, osa valkosoluista elää vain puoli päivää ja verihiutaleet elävät noin viikon. Veren nestemäinen osuus uusiutuu ikään kuin jatkuvasti tarpeen mukaan, kun nestettä otetaan sisään verenkiertoon sen mukaan, miten olet juonut. Jos luovutat litran verta, niin nestemäärä korvautuu yleensä vuorokauden aikana ja punasolut palaavat normaaliin määräänsä 1-2kk jälkeen. Yleensä verta luovutetaan noin puoli litraa.

Vierailija
14327/18346 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko totta että abortin joutuu perustelemaan hoitohenkilökunnalle ja jos pariskunta on naimisissa niin aviomieheltäkin kysytään mielipide asiaan? Mitä sitten tapahtuu jos vaimo ei halua pitää lasta mutta mies haluaa?

Vierailija
14328/18346 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimiaiheinen kysymys naisille: Mistä johtuu, että loma-aikaan kuukautiskiertoni on pidempi kuin arkena? Olen seurannut tätä jo useampana kesänä ja todennut, että loman tienoilla kierto on tasainen ja ennustettava 28 pv, mutta heti loman jälkeen lyhenee 23-26 päivään, jossa pysyttelee koko vuoden. En yhdistä tätä ikään, koska tilanne on ollut jo vuosia sama. Liittyykö stressiin, unen määrään vai onko (muka) vain sattumaa?

Olen jo kuusikymppinen, joten muistikuvat kuukautisista ovat alkaneet hämärtyä. Muistan kumminkin, että minullakin oli tuollaista vaihtelua, mutta mielestäni se ei liittynyt loma-aikoihin, vaan tulkitsin muutoksen johtuvan vuodenajoista. Olisi kiinnostavaa tietää, onko tästä olemassa tutkimustietoa. 

Vierailija
14329/18346 |
02.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset ihmettelee sitä, kun minulla on keskivaikea kehitysvamma? Ei se ole sen kummempaa kuin sekään, että kissalla on viikset.

Vierailija
14330/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pyöröovet ovat pääsääntöisesti niin pieniä, että niistä on vakea mennä sukset jalassa?

Vierailija
14331/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuh kirjoitti:

Miksi pyöröovet ovat pääsääntöisesti niin pieniä, että niistä on vakea mennä sukset jalassa?

Sukset on tapana jättää ulos, mutta jos välttämättä haluat mennä sukset jalassa sisälle, kokeile IKEAa, siellä on isot pyöröovet.

Vierailija
14332/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkotteko päivänliljojen kuihtuneet/kuolleet kukkavarret syksyllä vai vasta keväällä?

Entä kliivian kukkavarret? Heti kukinnan jälkeen vai kun on kellastunut?

Vierailija
14333/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten kauppa ostaa myytäviä tuotteita? Jos vaikka kauppa haluaa tilata juustoa sekä maitoa Valiolta niin miten niiden osto tapahtuu?Mietin lähinnä sitä, että minkä hinnan se ostajana toimiva kauppa maksaa, että saa myytäviä tuotteita ja vielä rahansa takaisin. Eli minulla on tuotantoketjut vähän hakusessa. Maitotila on tietysti se ensimmäinen ja sieltä jokin meijeri hakee sovitusti maidon (esim Valio), mutta sitten miten ne tuotteet sinne kauppaan sitten ostetaan? Tilaako kaupat sieltä meijeriltä vaan esim juustoa ja maksaa sinne hinnan? Tässä kohtaa ajatus tyssää. Miten kauppa voi saada voittoa vai myyvätkö kalliimmalla. En ole koskaan ajatellut tätä kunnolla.

Kauppa kuuluu yleensä johonkin ketjuun , s, k, lidl tms. Ketjulla on töissä henkilöitä joiden on tarkoitus neuvotella hinnat. Yleensä neuvottelu kumppanina on tukkuliike. Tukku taas neuvottelee vaikka lihatalon kanssa, joka taas neuvottelee sen tuottajan tai tuottajaryhmän kanssa.

Eli maatila tai maatiloista koostuva ryhmä, neuvottelee valion kanssa, valio neuvottelee tukun kanssa ja tukku sitten kauppaketjun kanssa. Sitten kauppiaalle lävähtää ruudulle ostohinnat ja usein myös myyntihinnat. Toki joskus voidaan neuvotella suoremmin tai joskus olla vielä enemmän välikäsiä, riippuen kaupasta ja tuottajasta. Monesti samalla neuvotellaan muutaman kuukauden kampanjat, "saatte näin paljon alennusta jos laitatte tämmöiset mainokset ja hinnat valion jogurtille kauppoihin ja mainoslehtiin".

Jokaisessa välivaiheessa ostetaan halvemmalla kuin myy. Mutta samalla olisi tarkoitus kaikkien voittaa, maitotila saa myytyä maitoa varmasti jollain hinnalla, valio saa myytyä x litraa maitoa varmasti jne.

Usein vaan käy niin, ettei pienet tuottajat saa maitoa myytyä, koska valio ostaa halvemmalla ja enemmän kerralla isommalta tilalta.

Maatila ei neuvottele mitään ellei ole näitä maan suurimpia. Jalostusporras ilmoittaa mitä maksaa ja se on ota tai jätä. Yleensä otetaan, koska ei tuottajalla ole mahdollista kiristää ketään, että maksa kunnon hinta tai en myy tuotteitani. Maatila saa pitää tuotteensa, jos yrittää itse päättää tuotteiden hinnan.

Vierailija
14334/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko hakenut seksiä muualta jos miehelläsi on erektio-ongelma?

Vierailija
14335/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä auttaa atooppiseen couperosaihoon? En ole mikään kosmetiikkafriikki, koska tuntuu että olen joka yrtille jne allerginen.

Vierailija
14336/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjensin vuoronperään molemmat sieraimeni lavuaariin. Materiaalia tuli tosi paljon ja ne jämähti lujasti siihen. Miten saan ne pois kun en omista juuriharjaa?

Vierailija
14337/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyhjensin vuoronperään molemmat sieraimeni lavuaariin. Materiaalia tuli tosi paljon ja ne jämähti lujasti siihen. Miten saan ne pois kun en omista juuriharjaa?

Tunnen ongelman. Jos on vähänkin pidemmät kynnet niin niillä voisi rapsutella liimautuneita palasia irti, joskin se on runsaasti aikaa vievää puuhaa.

Vierailija
14338/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko hakenut seksiä muualta jos miehelläsi on erektio-ongelma?

Tässä ketjussa kysymyksen asettelu voisi kuulua mieluummin vaikkapa: "Onko oikein vai väärin hakea seksiä muualta, jos miehellä on erektio-ongelma?"

Sanoisin, että se riippuu täysin siitä, onko teillä kenties avoin suhde, tai onko teidän mahdollista keskustella asiasta ja löytää siihen joku kompromissi tai vastaava. Mikäli vastaus molempiin kysymyksiin on "ei", niin sitten vaihtoehdoksi jää joko itsetyydytys tai uskottomuus.

Toisaalta ajatus siitä, ettei harrastaisi enää koskaan yhdyntää siksi, ettei elämänkumppanilla seiso, voi olla aika ikävä. Toki erektio-ongelmiin voi hakea myös lääketieteellistä apua.

Vierailija
14339/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun asuntoyhtiössä, jossa on netti. Kuuluu vuokraan/vastikkeeseen. 

Mitä mun pitää tehdä, että saan sen käyttööni? Modeemi? Yhteys johonkin tahoon?  Puhelimella käytän läppäriä, vaikka olisi tv, pleikka ja laajakaista. En osaa.

Vierailija
14340/18346 |
03.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saada kehitysvammainen henkilö tajuamaan, että jos hän haluaa lähettää minulle sähköpostia, niin hänellä pitää olla oma sähköpostiosoite, josta hän sitä minulle lähettää? Hän haluaa lähettää minulle postia, eikä suostu ymmärtämään, että hän ei voi lähettää minun osoitteestani postia minulle, vaan hänellä pitää olla oma osoite. Hän siis luulee, että sähköpostin lähettäminen toiselle on sitä, että lähettää tämän osoitteesta postia eikä ymmärrä millään, että hänellä pitää olla oma osoite.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kaksi