Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18346)

Vierailija
14241/18346 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tekee synnytyksestä naiselle niin kivuliaan? Mistä kipu johtuu? Onko sektiosynnytys yhtä kivulias kuin alatiesynnytys ilman kivunlievitystä? Olen kuullut, että siitä toipuminen kestää kauemmin kuin alatiesynnytyksestä toipuminen. Pyytäisin asiallista vastausta. Kysyy ei koskaan synnyttänyt.

Avautumisvaiheessa kohtu supistelee voimakkaasti ja kohdunsuu aukeaa ad 10 cm. Nämä aiheuttavat ikään kuin erittäin voimakkaita kuukautiskipuja. Ponnistusvaiheessa vauva tulee ulos emättimestä, tämä venyminen aiheuttaa myös kipua, monesti hieman erilaista, "repivämpää". Alatiesynnytyksen jälkeen monella on pitkään kipuja alapäässä, esim. istuminen, ulostaminen ja pitkään seisominen voivat olla kivuliaita.

Itse sektio ei tunnu miltään, sillä leikkausalue on puudutettuna. Puudutuksen hävitessä synnyttäjä saa vahvoja kipulääkkeitä. Sektion jälkeen leikkaushaava voi olla kipeä, eikä painavia tavaroita saa nostella noin kuukauteen.

Itse sekä alatiesynnytyksen että sektion läpikäyneenä koen, että alatiesynnytys oli kivuliaampi. Silti kannustan ensisijaisesti alatiesynnytykseen. Itsellä sektio oli ainoa vaihtoehto lääketieteellisistä syistä.

Unohdit virtsanpidätyskyvyn heikkouden, jos ei alatiesynnytyksen jälkeen jumppaa vatsalihaksia...

Epiduraalipuudutus auttaa alatiesynnyksen kipuihin, itselläni liikaakin, eli kun en kipuja ja supistuksia tuntenut, meni imukuppisynnytykseksi.

Nyt valitsisin keisarinleikkauksen tai alatiesynnytyksen ilman epiduraalia.

Sori, ei ole synnytysaiheinen keskusteluketju.

Naisten kropat ovat erilaisia.

Mä olen synnyttänyt alatiesynnytyksellä kaksi kertaa. Ei jumppaa, ei virtsanpidätysvaikeuksia.

En ehtinyt saada epiduraalia kummassakaan. 90-luvulla Jorvissa ja kättärillä käytettiin aqua-rakkuloita ja ilokaasua. Välilihapuudutuksen sain. Ei repeämiä, ei tikkejä.

Sen sijaan istukka jäi kiinni ekassa ja jouduttiin nukuttamaan ja poistamaan se käsin. Verta menetin paljon. Hb sairaalasta lähtiessä 92.

Nää ei kaikki mene säännön mukaan. Kaikenlaista voi sattua.

Mulle suositeltiin keisaria ekassa, mutta kun sen syytä ei selvitetty mulle, en sitä halunnut.

Korostan, että sun synnytys ei välttämättä ole sama kuin kaverin, siskon, kumminkaiman tai äitisi.

Vierailija
14242/18346 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Wifi toimii ja tarviiko oma mobiiliyhteys kytkeä päälle jos siihen yhdistää puhelimen? En oo viimeseen kolmeen vuoteen saanu puhelinta päivitettyä kun en saa yhdistettyä wifiin ja jostain syystä ei anna puhelimen omalla netillä päivittää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
14243/18346 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä Marin hulluus on vallannut palstan.? Kymmeniä ketjuja.

Yksi sama hullu niitä tehtailee?

Vierailija
14244/18346 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä tulee kätevä suomen sana "rinkka"?

Ei ainakaan ruotsista — siellä vain puhutaan ryggsäckistä vaikka mielestäni se on pelkkä selkäreppu.

Löysin tälläisen vastauksen netistä:

Kysymys: Retkeilijät tuntevat rinkan. Mistä sana on peräisin?

Vastaus: Selässä kannettavan taakkatelineen nimitys rinkka lienee samaa lähtöä kuin Pohjois-Suomen murteissa tuttu erilaisia silmukoita, lenkkejä, rakseja tai suksen mäystintä tarkoittava rinkka. Se on lainaa ruotsalaismurteiden sanasta rinka ’nuoravyyhti; nuorasilmukka’.

Tuo selitys on mielestäni hiukan kaukaa haettu, eikä siinä edes tule esiin rinkan tärkein ominaisuus eli jäykkä kehys, johon reppu ym on sidottu. Mikään reppu ei ole rinkka ilman sitä kehystä.

Vierailija
14245/18346 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Intiimiaiheinen kysymys naisille: Mistä johtuu, että loma-aikaan kuukautiskiertoni on pidempi kuin arkena? Olen seurannut tätä jo useampana kesänä ja todennut, että loman tienoilla kierto on tasainen ja ennustettava 28 pv, mutta heti loman jälkeen lyhenee 23-26 päivään, jossa pysyttelee koko vuoden. En yhdistä tätä ikään, koska tilanne on ollut jo vuosia sama. Liittyykö stressiin, unen määrään vai onko (muka) vain sattumaa?

Vierailija
14246/18346 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Wifi toimii ja tarviiko oma mobiiliyhteys kytkeä päälle jos siihen yhdistää puhelimen? En oo viimeseen kolmeen vuoteen saanu puhelinta päivitettyä kun en saa yhdistettyä wifiin ja jostain syystä ei anna puhelimen omalla netillä päivittää. 

Sinulla pitää siis olla kotona (tai töissä tai kaverilla tai jossain) nettiin kytketty langaton reititin, josta WiFi yhteys tulee. Yhteys nettiin tulee reitittimeen johdolla seinästä tai 4g yhteydellä, yhteys on ostettu operaattorilta (esim elisa tai telia)

Mobiiliyhteys ei tarvitse olla päällä. Puhelimessa WiFi toimii vaikka puhelimessa ei olisi edes SIM-korttia.

Puhelimesta laitetaan WiFi päälle, valitaan haluttu verkko ja salasana oikein, niin pitäisi mennä verkkoon.

Minulla meni kerran yhdessä puhelimessa WiFi rikki, netistä sitten luin, että oli ihan tyyppivika, menee se siru sieltä puhelimesta rikki. Eli jos ei toimi, niin puhelin voi olla rikki.

Vierailija
14247/18346 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran teidän tyhmille kysymyksille ja tunnen paremmuutta. On se hyvä olla normaali ihminen.

Vierailija
14248/18346 |
20.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panettaako?

Vierailija
14249/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sopiva makaronilaatikon annoskoko? 200 grammaa kuulostaa aika pieneltä annokselta.

Vierailija
14250/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Intiimiaiheinen kysymys naisille: Mistä johtuu, että loma-aikaan kuukautiskiertoni on pidempi kuin arkena? Olen seurannut tätä jo useampana kesänä ja todennut, että loman tienoilla kierto on tasainen ja ennustettava 28 pv, mutta heti loman jälkeen lyhenee 23-26 päivään, jossa pysyttelee koko vuoden. En yhdistä tätä ikään, koska tilanne on ollut jo vuosia sama. Liittyykö stressiin, unen määrään vai onko (muka) vain sattumaa?

Kierron pituus riippuu aina ovulaation ajankohdasta tai onko sitä. Luteliaalivaihe, eli ovulaatiosta kuukautisten alkuun on yleensä aika vakio (minulla se on 12-15 päivää, suurimmaksi osaksi 14). Loma tai töihin paluu voi viivästyttää tai aikaistaa ovulaatiota. Kun palaat lomalta, saatat stressata, ja voi olla sen myötä myös ovuloimattomia kiertoja.

Vierailija
14251/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on sopiva makaronilaatikon annoskoko? 200 grammaa kuulostaa aika pieneltä annokselta.

Kyllä se riittää mikäli laatikkoon on pantu lihaa jossain muodossa.

Lisäksi voi panna pöytään salaattia.

Jollei lihaa ole, on 200 g liian vähän.

Vierailija
14252/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilla on yhteinen tietokone omilla tunnuksilla. Tappelevat jatkuvasti, kumpi on ollut kauemmin koneella. Toinenhan on aina ollut enemmän kuin itse. Onko keinoa vahtia aikaa? Olen asentanut olikohan se family link, mutta en saanut toimimaan. Onko mitään muuta? Windows-käyttöjärjestelmä.

Mietin myös paperista kirjaamista, mutta siinä on helppo huijata.

Vierailija
14253/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tirsk!

Vierailija
14254/18346 |
21.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuolleen puolison sisarukset + heidän lapsensa saavat periä, vaikka ao henkilöillä ei olisi ollut mitään tekemistä keskenään kymmeniin vuosiin?

Olen lapsettomassa avioliitossa eikä meillä kummallakaan ole mitään suhteita ao sukulaisiin. Miehen veli + vaimo ja lapset ovat hyvin toimeentulevia, samoin oma siskoni ja hänen puolisonsa + lapset. Kaikki jo aikuisia ja omillaan. En muista, milloin olisimme olleet tekemisissä.

.

Mutta jos mieheni kuolee ennen minua niin en voi kuulemma testamentata sitä hänen jättämäänsä perintöä kelleen vaan se kuuluu minun kuoltuani sille hänen veljelleen ja veljen lapsille. Ja samoin jos minä kuolen ennen miestäni, niin inhottava sisareni perheineen tulee ahneuksissaan hakemaan minulta jäänyttä omaisuutta eikä mieheni voi sitä testamentata eteenpäin.

Haluaiisimme molemmat että jäämistömme menee aivan muille henkilöille ja eräälle järjestölle.

.

En oikein ymmärrä miksi näin on. Voisiko joku selvittää motiivin.

Vierailija
14255/18346 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuolleen puolison sisarukset + heidän lapsensa saavat periä, vaikka ao henkilöillä ei olisi ollut mitään tekemistä keskenään kymmeniin vuosiin?

Olen lapsettomassa avioliitossa eikä meillä kummallakaan ole mitään suhteita ao sukulaisiin. Miehen veli + vaimo ja lapset ovat hyvin toimeentulevia, samoin oma siskoni ja hänen puolisonsa + lapset. Kaikki jo aikuisia ja omillaan. En muista, milloin olisimme olleet tekemisissä.

.

Mutta jos mieheni kuolee ennen minua niin en voi kuulemma testamentata sitä hänen jättämäänsä perintöä kelleen vaan se kuuluu minun kuoltuani sille hänen veljelleen ja veljen lapsille. Ja samoin jos minä kuolen ennen miestäni, niin inhottava sisareni perheineen tulee ahneuksissaan hakemaan minulta jäänyttä omaisuutta eikä mieheni voi sitä testamentata eteenpäin.

Haluaiisimme molemmat että jäämistömme menee aivan muille henkilöille ja eräälle järjestölle.

.

Ei mene noin. Jos ei ole testamenttia, menee kuvaamallasi tavalla.

Jos on lapsia eli rintaperillisiä, on heillä oikeuslakiosaan joka on siis puolet perinnöstä. Sen toisen puolen saa antaa kelle vaan. Leikellä on avio-oikeuden kautta myös oikeus omaan omaisuuteensa. Tämä jotenkin jatkuu eron jälkeen sekavasti, eli kannattaa se tutkituttaa lakimiehellä.

Mutta jos ei ole naimisissa, ei ole lapsia, ei ole eronnut, niin koko omaisuuden saa testamentata kenelle vaan, eikä kukaan muu sitä voi vaatia.

Vierailija
14256/18346 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Jos on lapsia eli rintaperillisiä, on heillä oikeuslakiosaan joka on siis puolet perinnöstä. Sen toisen puolen saa antaa kelle vaan. Leikellä on avio-oikeuden kautta myös oikeus omaan omaisuuteensa. Tämä jotenkin jatkuu eron jälkeen sekavasti, eli kannattaa se tutkituttaa lakimiehellä.

Mutta jos ei ole naimisissa, ei ole lapsia, ei ole eronnut, niin koko omaisuuden saa testamentata kenelle vaan, eikä kukaan muu sitä voi vaatia.

Luin huonosti ja luulin, että sanoit avoliitossa. Naimisissa olessa ilman testamenttia, perii puoliso. Sitten jos toinen kuolee ilman testamenttia, niin menee sukulaisille.

Mutta edelleen voi testamentata sen omaiseäuuden ihan mihin itse haluaa. Molempien kannattaa siis tehdä testamentti jotenkin näin:

Testamenttaan kaiken vaimolle Sirpalle. Jos Sirpa on kuollut, niin puoliksi löytöeläintalolle ja Matti Möttöselle.

Vierailija
14257/18346 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

.

Luin huonosti ja luulin, että sanoit avoliitossa. Naimisissa olessa ilman testamenttia, perii puoliso. Sitten jos toinen kuolee ilman testamenttia, niin menee sukulaisille.

Mutta edelleen voi testamentata sen omaiseäuuden ihan mihin itse haluaa. Molempien kannattaa siis tehdä testamentti jotenkin näin:

Testamenttaan kaiken vaimolle Sirpalle. Jos Sirpa on kuollut, niin puoliksi löytöeläintalolle ja Matti Möttöselle.

Testamentti kannattaa laatia asianajajan avustuksella. Itse maalikkona korjaisin edellistä vastaajaa ainakin:

Testamenttaan kaiken vaimolle Sirpalle. Jos Sirpa on kuollut tai myöhemmin Sirpan kuollessa, puoliksi löytöeläintalolle ja Matti Möttöselle.

Mutta hyvin voitte testamentilla ohittaa kaikki muut sukulaiset, paitsi lapset.

Vierailija
14258/18346 |
22.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilla on yhteinen tietokone omilla tunnuksilla. Tappelevat jatkuvasti, kumpi on ollut kauemmin koneella. Toinenhan on aina ollut enemmän kuin itse. Onko keinoa vahtia aikaa? Olen asentanut olikohan se family link, mutta en saanut toimimaan. Onko mitään muuta? Windows-käyttöjärjestelmä.

Mietin myös paperista kirjaamista, mutta siinä on helppo huijata.

Jostain käsittämättömästä syystä Windows koneille ei enää saa sitä vanhanaikaista ruutuaikaa, vaan pitää tehdä sen saakelin family linkin kautta. Molemmille lapsille pitää siis tehdä oma Microsoft tili ja liittää ne siihen family linkkiin. Monta tuntia tappelin sen kanssa, vaikka olen itc- alalla töissä. Todella hankalaa.

Yksi vaihtoehto on sanoa lapsille, että avaan koneen on kun läksyt ja kotityöt on molemmilla tehty, ja se on auki kello kahdeksaan asti. Jos tulette kertaakaan valittamaan tai tappelemaan, niin se menee kiinni. Toista kunnes oppivat tappelemaan keskenään hiljempaa.

Vierailija
14259/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se ärsyttävä, sattumanvaraiselta kuulostava summeri joka pärisee monissa pikkukaupoissa? Se voi soida monta kertaa minuutin aikana, eikä myyjä näytä reagoivan siihen mitenkään.

Vierailija
14260/18346 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on se ärsyttävä, sattumanvaraiselta kuulostava summeri joka pärisee monissa pikkukaupoissa? Se voi soida monta kertaa minuutin aikana, eikä myyjä näytä reagoivan siihen mitenkään.

Yleensä, että varastolle on tuotu toimitus. Pikkukaupoissa on yleensä päiväsaikaan myös toinen ihminen, siellä takana purkamassa kuormaa. Hän todennäköisesti menee varastosta ovelle vastaanottamaan, eikä sen myyjän tarvitse huolehtia. Sitten jos hänellä on juuri kädet täynnä, niin kuljettaja soittaa kelloa useamman kerran summeria, että saa tilaukseen kuittauksen ja pääsee jatkamaan matkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kaksi