Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18331)
Kehtaako ja kannattaako enää kypsällä aikuisiällä ajaa ajokorttia? Jätin sen lukioiässä hankkimatta, koska vastustin ykityisautoilua ekologisista syistä. Nyt en ole enää ehdoton (vaikkakin sähköauto tai hybridi olisi kiikarissa) ja kyllähän se auto helpottaisi elämää huomattavasti. Ärsyttää mm. käyttää kalliita huonekalujen kotiinkuljetuksia, muuttofirmoja, olla Lapin vaelluksilla ja muilla luontoreussuilla pelkkien bussiyhteyksien varassa, kiikuttaa monta lastillista parvekekukkia pyörällä, pyytää apua autollisilta tuttavilta, jne. Erityisesti ulkomailla ollessani on kaihertanut se, etten voi vuokrata autoa ja päästä näkemään maata sen avulla paremmin (esim. Islannissa ja Irlannissa).
Minua vähän mietityttää oppisinko edes ajamaan, koska pelkään ettei lukuisat liikennesäännöt enää tässä iässä iskostu päähän. Pyöräilijänäkin autotiellä liikkuessa minulla on jo vaikea muistaa kenellä on missäkin tilanteessa etuajo-oikeus, tekee aina vain mieli antaa tilaa kiireisimmille.
Autoilijat on myös niin kiihkeää, toisia arvostelevaa väkeä, että olisin varmaan usein rattiraivoajien hampaissa. Enkä varmaan koskaan oppisi taskuparkkeeraamaan smoothisti :D
Leffoissa ja kirjoissa kun ihminen näkee huonokuntoisen ruumiin niin laatta lentää. Miksi mielen järkytys aiheuttaa oksentamisen? Itse olen nähnyt vain levollisennäköisiä ruumiita eikä niistä ole tullut huono olo.
Olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa mutten ole löytänyt vastausta.
Voiko avokadoista millään ulkoisilla merkeillä varmistaa, että hedelmälihassa ei ole niitä hemmetin rihmoja/puumaisia nauhoja, jotka vie ruokahalut? Kokemukseni mukaan niitä rihmoja on usein verkkopussissa myytävissä pienemmissä avokadoissa.
Millä muovimatosta saa pinttyneen väriainetahran pois? Nim. tuntuu, että kaikkea on jo kokeiltu tuloksetta
Mitä polkimia siellä auton jalkatilassa on ja onko kaikissa autoissa kaikki samalla tavalla?
Galaktinen Sankari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisin saamaan joskus vielä seksiä, niin mitähän partneri tuumaisi peräpukamastani? Se on sellainen pieni söpö pallero siinä hollilla :D
Täytyisikö mun pitää huoli siitä, ettei kumppni vaan pääse kurkkaamaan perääni vahingossakaan missään vaiheessa? Ikinä?
Olen harkinnut leikkausta, mutta kun ei se mua mitenkään vaivaa niin en ole mennyt. Ajatus leikkauksesta ja siitä toipumisesta on pahempi kuin itse pukama.
Ulkoisia ei välttämättä leikata, vaan joissain tapauksissa sen ympärille laitetaan vain kumilenkki.
Tipahtaa sitten itsekseen pois.
Käy näyttämässä tilannettasi, niin asia selkenee.
Näitä vaan tulee ja jää kun synnyttää. Mulle just gynekologi sanoi, että ei ulkoisille pukamille tehdä mitään, jos siinä on nahka päällä ja verisuonia sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako mennä kampaajalle, jos päänahassa, korvien taustoilla ja niskassa on psoriasis?
Nim. vuosia olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse tuosta syystä
Mulla kokovartalopsori. En ole voinut värjätä hiuksia väriaineiden johdosta (jouduin sairaalaan viimeksi siitä 6 v sitten). Käyn ekokampaamossa värjäyttää hiukset ja päänahka parani täysin. Maksaa ja kestää hieman enemmän, mutta suosittelen.
F
Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Tahtoisin kokeilla, josko olisin yhtä onnekas! Mistä tällaisia ekokampaamoja löytää ja miten voisin varmistaa, että käyttäisivät samoja, psoriin auttavia aineita kuin sinun ekokampaajasi? T. hiuspohjan psoriaatikko
Löysinkin omasta kotikaupungistani ainakin yhden ekokampaamon, joka tekee myös hiuspohjan hoitoja. Mikähän näistä tehoaisi parhaiten psoriin; savi-, merilevä-, öljy- vai turvehoito..? Ja montako hoitokertaa vaatii. Vai olikohan sinulla vaikuttavana tekijänä luonnonmukainen hiustenvärjäysmenetelmä? Vai kenties joku eri päähieronnoista? :)
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko peräpukamia? Olen kolmikymppinen enkä ole sellaisia vielä tähän mennessä havainnut, vaikka ovat kai (pukamavoidemainosten määrästä päätellen) melko yleisiä. En kyllä ole koskaan mitenkään antaumuksella ja läpikotaisin perärööriäni tutkinut. Jos on sisäinen pukama, miten sen havaitsee?
Sisäisiä voi olla eikä ne välttämättä oireile (verenvuoto). Itse havaitsin peppureiän ulkonäön muuttuneen kun sitä niin useasti peilistä tsekkailen :D, ja selvisi, että löysempi nahka siinä reiällä on seurausta sisäisestä pukamasta (tai ihan siinä aukon sisäpuolella). Olen 27.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kyynertaipeen verisuonet katkeilla painonnoston seuraksena?
Kukaan ei vielä vastannut. Mietin tätä vain kun juuri aloin kotijumppailemaan ja seuraavana päivänä taipeet täynnä punaisia jälkiä. En mielestäni kauheasti riuhtonut painoilla tms. :D Ja mikään ei mielestäni ole voinut raapia noita taipeita.
jos tietyt ihmiset usassa vuonna 2008 eivät pystyneet maksamaan talolainojaan , niin miksi siitä tuli 2009 koko maailman lama? Paljonko niitä ihmisiä oli?
Ja miksi juuri syksyllä 2015 tuli niin paljon pakolaisia? Googlella selvisi että kesä 2015 oli siellä niin kuuma että siksi :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko peräpukamia? Olen kolmikymppinen enkä ole sellaisia vielä tähän mennessä havainnut, vaikka ovat kai (pukamavoidemainosten määrästä päätellen) melko yleisiä. En kyllä ole koskaan mitenkään antaumuksella ja läpikotaisin perärööriäni tutkinut. Jos on sisäinen pukama, miten sen havaitsee?
Sisäisiä voi olla eikä ne välttämättä oireile (verenvuoto). Itse havaitsin peppureiän ulkonäön muuttuneen kun sitä niin useasti peilistä tsekkailen :D, ja selvisi, että löysempi nahka siinä reiällä on seurausta sisäisestä pukamasta (tai ihan siinä aukon sisäpuolella). Olen 27.
Miksi tsekkailet niin usein?
Vierailija kirjoitti:
Mitä polkimia siellä auton jalkatilassa on ja onko kaikissa autoissa kaikki samalla tavalla?
Siellä on vasemmalta oikealle katsottuna kytkin, jarru ja kaasu. Automaattivaihteisissa autoissa ei ole kuin jarru ja kaasu. Joissain invalidien autoissa ei välttämättä ole polkimia lainkaan vaan ne on korvattu käsin käytettävillä vivuilla.
Vihaan avokadorihmoja! kirjoitti:
Voiko avokadoista millään ulkoisilla merkeillä varmistaa, että hedelmälihassa ei ole niitä hemmetin rihmoja/puumaisia nauhoja, jotka vie ruokahalut? Kokemukseni mukaan niitä rihmoja on usein verkkopussissa myytävissä pienemmissä avokadoissa.
Rihmoja ei mielestän ole kypsytetyissä ruskeissa avokadoissa, jotka maksavat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Leffoissa ja kirjoissa kun ihminen näkee huonokuntoisen ruumiin niin laatta lentää. Miksi mielen järkytys aiheuttaa oksentamisen? Itse olen nähnyt vain levollisennäköisiä ruumiita eikä niistä ole tullut huono olo.
Olen pohtinut tätä asiaa jo pidemmän aikaa mutten ole löytänyt vastausta.
Se järkytys ja oksentaminen johtuu nimenomaan siitä vainajam huonokuntoisuudesta. Ei normaalisti kuollut ihminen ole erityisen järkyttävä kohdata. Elokuvissa ne ruumiit haisevat pahalta kun ovat mädäntyneet tai sitten kuolintapa on raaka tai järkyttävä ja ruumis ihan riekaleina. Kyllä minua oksettaa veren näkeminen ja esimerkiksi kidutuksen kuvailut. Normikuolema on ihan eri juttu.
Missä järjestyksessä kuuluu lähteä pois vessasta:
a) ensin vetää vessan ja sen jälkeen vetää housut jalkaan ja asettelee paidanhelman oikein jne.
b) ensin pukee ja sitten vasta vetää
Tuntuu, että toimin tässäkin asiassa jotenkin eri tavalla kuin kaikki muut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ällöttääkö hierojia läskit asiakkaat? En ilkeä mennä. Enkä ikinä menis muuhun kuin selkähierontaan mut selkäkin on läski
Olisko yhtään hierojaa vastaamaan? Anyone?
Paljon peukkuja mut ei yhtään vastausta. Todella haluisin et joku vastais :)
Hierojaystäväni mukaan asiakkaisiin suhtautuu vain asiakkaina, ja miettii lähinnä hierontaa tekniseltä kannalta. Hyvin lihava voi olla vaikea jos lihaksiin ei saa tuntumaa, mutta vaikeimpia kuulemma on hyvin laihat ja luisevat ihmiset, joilla on pienet lihakset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi harrastaa pesäpalloa?
Pesäpallo on fiksujen ihmisten laji, tarvitaan päätä ja teknistä taitoa, mutta ei juosta kieli vyön alla ympäriinsä kuten futiksessa, koriksessa yms.
No jaa. Aluksi saattaa tuntua monimutkaiselta, mutta loppujen lopuksi siinä on vain muutama eri taktiikka ja sitten katsotaan, että ehtiikö jotain tehdä vai eikö ehdi. Etenijä katsoo merkistä, että milloin pitää juosta ja sitten vain juoksee täysiä.
Esimerkiksi jalkapallo on paljon vahvemmin joukkuepeli, koska siellä on menossa paljon enemmän yhtäaikaisia suorituksia, jotka pitää saada sointumaan yhteen. Tämä vaatii paljon vankempaa peliälyä pelaajilta itseltään, mutta valmennustiimillä on varmasti enemmän hommaa pesäpallossa kuin jalkapallossa itse pelin aikana.
Anteeksi, en mitenkään tarkoittanut dissata esim futispelaajia vaan enemmänkin sanonnan "hullu paljon työtä tekee, viisas pääsee vähemmällä" tyyliin. Siis että pesistä voi hyvin pelata jos pää pelaa ja taidot riittää.
Toki työkseen pelaavat ovat huippu-urheilijoita siinä missä muutkin joukkuepelaajat, mutta jokeripelaajana voi olla vaikka vanhempanakin. Ja harrastusjoukkueissa tietysti meitä on monenlaista, kuntoista ja ikäistä pelaajaa samalla kentällä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi C-kirjain on olemassa? Lausuttaessa c äännetään ässäksi tai kooksi. Miksi ceetä ei korvata ässällä tai koolla? Cecilia Stockmannilla.
Koska kaikkien kielten kirjaimistossa ei ole ollut k:ta, vaan siellä on ollut c. Esim. italiassa. Yhtä hyvin voisit kysyä, miksi ei voida poistaa s:ää tai k:ta, koska ne voidaan kirjoittaa c:lläkin ja tarvittaessa ilmaista sen jälkeen kirjoitettavalla h:lla, että tietyn vokaalin edellä se ääntyykin poikkeuksellisesti k:na eikä s:nä (tai tsh:nä).
Vierailija kirjoitti:
Kun vie pahvinkeräykseen maito- ja mehutölkkejä, pitääkö ne ärsyttävät muoviset, pyöreät kaatonokat repiä purkeista irti?
Ei pidä. Ainakin joissain purkeissa on tieto aiheesta.
t. Kaveria valistanut
Olisi sen ilman syytä vaihtua saunoessakin.
Normaalisti auki. Saunaa lämmittäessä kiinni ettei lämpöä karkaa turhaan. Saunoessa ainakin osittain auki että ilma vaihtuu. Kun saunominen lopetetaan niin kokonaan auki että sauna kuivuu.