Miksi kassatyöntekijä hilloaa tupakka-askeja?
Olen kiinnittänyt asiaan huomiota koska se toistuu eri kaupoissa. Eli kun teen ostokset, ja sanon vaikka lopuksi "ja sitten kaksi askia harmaata Belmontia", kassa pitää niitä askeja käsissään kunnes maksu on suoritettu? Osa myös ojentaa ne askit siihen maksupäätteen viereen, mikä on todella ärsyttävää kun mieheni samaan aikaan pakkaa ostoksia hihnan päässä.
Onko tähän joku ohjeistus/syy mitä en vain ymmärrä?
Kommentit (26)
Eipä ole tämmöistä tapahtunut. Näytättekö siltä, että voisitte ottaa juoksuröökit?
Varmaan ihan kokemuksesta. Moni yrittää niitä viedä maksamatta.
Luulee että aiot pölliä ne. Käyttäydy vähemmän oudosti.
Toivoo viimeiseen asti, että asiakas peruisi typerän päätöksensä ostaa syöpäkääryleitä.
Varmaan se kassa ajattelee, että otat ne omaan laukkuusi tai takkisi taskuun, siksi.
Odottaa vain että kassapääte ilmoittaa ostosten maksun hyväksytyksi tapahtumaksi. Varmistetaan siis ettei asiakas saa röökejä (toki muitakaan ostoksiaan) jos kortin tilillä ei olekaan valuuttaa ja muuta maksuvälinettä ei ole käytettävissä.
Ei ole koskaan käynyt noin. Useimmitenhan röökit "otetaan" itse automaatista numeroa painamalla.
Vierailija kirjoitti:
Odottaa vain että kassapääte ilmoittaa ostosten maksun hyväksytyksi tapahtumaksi. Varmistetaan siis ettei asiakas saa röökejä (toki muitakaan ostoksiaan) jos kortin tilillä ei olekaan valuuttaa ja muuta maksuvälinettä ei ole käytettävissä.
Mulla on lähes aina ostokset jo kassissa ennen kuin tulee maksun aika. Myös tupakat.
Tupakkatuotteita ei saa esitellä alaikäisille ja kaupassa on lähes aina joukko päättömästi kirmailevia kakaroita, jotka voi nähdä ne askit, jos niitä ei jemmaile kourassa kunnes asiakas saa ne haltuunsa. Houkutusten näkeminen voi viekotella nykynuoret paheiden tielle.
Näkee sun habituksesta ja muista ostoksista millainen reppana sä oot
Vierailija kirjoitti:
Ei ole koskaan käynyt noin. Useimmitenhan röökit "otetaan" itse automaatista numeroa painamalla.
Ei tuota systeemiä ole ollut varmaan 10 vuoteen.
Johtuu siitä niiden hilloviivasta
Ei ole koskaan käynyt noin, toki kun itse olen kassalla on tiettyjä asiakkaita joille ei anneta ennen kuin on maksanut.
Kysyin pojaltani, joka tekee kassaduunia lukion ohella tuossa lähikaupassa. Ovat kuulemma K-ryhmässä saaneet ohjeen toimia noin sen jälkeen kun tupakkaa on varastettu aika paljon. Ja se on yleensä tehty juuri niin, että toinen pakkaa tavaroita kun toinen jää kassalle muka maksamaan. Tupakkaa pyydetään useampi aski. Sitten maksu ei menekään läpi. Asiakas sanoo jättävänsä ostokset siihen. Mutta kasseissa ei olekaan niitä tupakoita, kun kassa saa ne haltuunsa. Tietyn etnisen ryhmän tapa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tälläkin hetkellä on useissakin kaupoissa. Vain, jos ei tiedä tuotteensa numeroa, se pitää "tilata" myyjältä. Tai sitten ollaan niin pienessä kaupassa ettei ole automaattia.
Nauraa sullekin käynyt niin Mirklii nauraa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä ei sinun ostospaikassasi. Meillä on Citymarketissa ja K-supermarketissa, ärsyttää aina muistella oikeaa numeroa. Siksi en tupakkaostoksia noissa teekään.
Siitäpäs tuli mieleeni, etten tänään muistanut täydentää omaa varastoani :(
Edeltävään kommenttiin: miten ne mustat askit nuorisoa houkuttaisivat, tuokin "uudistus" on vain hankaloittanut ainakin kassojen elämää, saa olla todella tarkkana ottaessaan oikean mustan askin tupakkakaapista ja täydentäessään sitä kaappia.
Kaikkea ne EU:ssa ehtii pohtia, samanlainen paska uudistus pullonkorkkien kanssa.
Ei ole käynyt.