Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18331)
Saunan ilmanvaihtoräppänä on meillä muuten auki, paitsi lämmittäessä kiinni. Löylyt ovat raikkaammat nykyisin, ennen pidettiin räppänä saunomisen ajan kiinni ja tuntui ettei happi riitä.
Tuohon autona hajoamiseen halusin sanoa, että auton vakuutuskin vaikuttaa toimintatapoihin auton rikkoutuessa matkan aikana. Meillä vakuutus on Turvassa, ja se korvaa auton hinauskulut korjaamolle. Lisäksi he toimittavat vara-auton kotiin asti/korjaamolle, toki siitä maksetaan pientä päivävuokraa sitten. Mutta minun tyhmä kysymykseni kuulukin näin: kun tuo auto hajoaa vaikka töihin mennessä, soitanko Turvaan vai jollekin paikalliselle hinurille, jolle kerron vakuutusyhtiön maksavan hinauksen? Ei ole vielä omassa ajossa hajonnut, joten en ole varma mitä tehdä. Miehelle näin on tapahtunut, enkä muista miten hän menetteli. Nyt asian taas tullessa mieleen, mies ei tietenkään ole tavoitettavissa :)
Voiko muovia sisältävät kirjekuoret (siis ne joiden "osoitereiän ikkuna" on muovia) heittää huoletta sellaisenaan paperinkeräykseen vai pitäisikö muoviosa ensin irrottaa?
Mitä urbaanilegendoja maatilanpidosta luullaan/ uutisoidaan, mikä ei oikeasti pidä paikkansa tai käytännössä oikeasti voi toteutua niin helposti kuin annetaan ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Onko hyönteisillä sydän, verisuonet, keuhkot ja aivot? Koppiksestakin tulee sisältä vaan jotain tummaa limanestettä eikä verta..
En lukenut onko joku jo vastannut, mutta hassua että kysyit. Juuri pari päivää sitten kys. asiaa pohtiessa oli pakko laittaa google laulamaan, jotta saisin nukuttua.
Eli hyönteisillä on sisäelimet, mutta jokseenkin alkeelliset sellaiset. aivoina toimii kaksi hermosolua. Verenkiertoelimistö koostuu yksinkertaisesta sydämestä, joka pumppaa "verta", eli jotain ötökkälimaa vapaasti elimistöön lyhyiden suonien kautta. keuhkoja ei ole, vaan imevät kuoren läpäisevillä putkilla happea ilmasta.
Jokseenkin yksinkertaistettuna näin siis.
t. tyhmä
Jos lääkäri kirjoittaa reseptin, voiko sillä reseptillä ostaa sitä lääkettä vain yhden kerran vai monta kertaa esim. tiettyyn päivään mennessä?
Vierailija kirjoitti:
Harrastetaanko nykyään enää ollenkaan viikkosiivousta matontappaamisineen?
Maton tamppaamista ei pidetä enää tarpeellisena. Imurit ovat niin tehokkaita. Monille matoille tamppaus ei sovi vaan hajottaa rakenteita. Räsymatot kestää tamppausta, mutta eivät ole enää kovin yleisiä.
Siivousta nyt sentään luulisi harrastettavan edelleen.
13-vuotias kirjoitti:
Jos lääkäri kirjoittaa reseptin, voiko sillä reseptillä ostaa sitä lääkettä vain yhden kerran vai monta kertaa esim. tiettyyn päivään mennessä?
Reseptissä lukee minkä määrän sillä voi ostaa. Joskus se on käytännössä 1 paketillinen, joskus taas määrän voi ottaa pienempinä paketteina. Reseptillä on voimassaoloaika.
Perin isältäni Makita-merkkisen iskuporakoneen, mutta ilman käyttöohjetta. Osaan käyttää tavallista AEG-porakonetta, mutta en tätä isku-versiota. Mikä ero on pikaistukalla ja tavallisella? Mistä kehtaisin kysyä käyttöohjeita? Pitäisi laittaa taulu seinään ja koukku kattoon. Ei ole semmoisia tuttuja että kehtaisin kysyä.
Entä mitä eroa on nauhahiomakoneella ja pyöröhiomakoneella? Mitä niillä voi hioa? Voiko hioa itse parkettia ja millä vempeleellä? Vai asennanko mieluummin uuden? Eteisen parketti on edellisen omistajan lastenvaunujen jäljiltä tummunut laikuille ja tahroille.
terv. yh-äiti 45 v. (juu pienet pintarempat sujuu, kuten maalaus, laminaatin laitto ja tapetointi)
Miksi C-kirjain on olemassa? Lausuttaessa c äännetään ässäksi tai kooksi. Miksi ceetä ei korvata ässällä tai koolla? Cecilia Stockmannilla.
Vierailija kirjoitti:
Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.
Ei niitä vanhoissa ole yleensä olenkaan.
Eivätkä ole välttämättömiä niissä muutenkaan, sillä taloissa on kyllä normaalisti riittävästi ilmavuotoja.
Muista kuitenkin säätää niitä poistoventtiilejä pienemmälle kun ulkona on kunnolla pakkasta, sillä painovoimainen ilmanvaihto tehostuu kun lämpötilaero kasvaa.
Kesällä taas voi olla syytä pistää ikkuna auki ja siksi painovoimaisten rakennusten ikkunoissa on yleensä tuuletushaka, jolla ikkunan saa pysymään hiukan raollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Öö, itse en ole akateeminen, mutta ajattelen analyyttisesti. Itse ajattelen asioita siis monelta kantilta ja omaa mielipidettäni uskaliaasti kyseenalaistaen. Olen jokusen kerran huomannut, että maailmassa on aika monta totuutta eikä niistä välttämättä mikään oikea. Ainakaan se minun.
Itse olen asianajaja. Analyyttinen ajattelu on mielestäni juuri kyseenalaistamista ja sitä, että etsii ratkaisuja asioihin ja pystyy toteamaan sen, että tämä ajatusmalli ei johda mihinkään, joten kokeilen tuota toista polkua. Aina ei ratkaisua löydy, joten silloin täytyy lähteä siitä johdonmukaisuudesta, minkä itse pystyy perustelemaan itselleen. Jos itselleen ei pysty jotain perustelemaan, ei silloin muillekaan. Kyseessä omassa työssäni: ongelma --> ongelman ytimen selvittäminen ---> ratkaisun etsiminen ---> vaihtoehto ---> sen tuottaminen loogiseen muotoon siten, että muutkin ymmärtävät ---> lopputulos.
Tuo tavoitteena. Aina ei onnistu.
F
Vierailija kirjoitti:
Jos sattuisin saamaan joskus vielä seksiä, niin mitähän partneri tuumaisi peräpukamastani? Se on sellainen pieni söpö pallero siinä hollilla :D
Täytyisikö mun pitää huoli siitä, ettei kumppni vaan pääse kurkkaamaan perääni vahingossakaan missään vaiheessa? Ikinä?
Olen harkinnut leikkausta, mutta kun ei se mua mitenkään vaivaa niin en ole mennyt. Ajatus leikkauksesta ja siitä toipumisesta on pahempi kuin itse pukama.
Ulkoisia ei välttämättä leikata, vaan joissain tapauksissa sen ympärille laitetaan vain kumilenkki.
Tipahtaa sitten itsekseen pois.
Käy näyttämässä tilannettasi, niin asia selkenee.
Vierailija kirjoitti:
Saunan ilmanvaihtoräppänä on meillä muuten auki, paitsi lämmittäessä kiinni. Löylyt ovat raikkaammat nykyisin, ennen pidettiin räppänä saunomisen ajan kiinni ja tuntui ettei happi riitä.
Tuohon autona hajoamiseen halusin sanoa, että auton vakuutuskin vaikuttaa toimintatapoihin auton rikkoutuessa matkan aikana. Meillä vakuutus on Turvassa, ja se korvaa auton hinauskulut korjaamolle. Lisäksi he toimittavat vara-auton kotiin asti/korjaamolle, toki siitä maksetaan pientä päivävuokraa sitten. Mutta minun tyhmä kysymykseni kuulukin näin: kun tuo auto hajoaa vaikka töihin mennessä, soitanko Turvaan vai jollekin paikalliselle hinurille, jolle kerron vakuutusyhtiön maksavan hinauksen? Ei ole vielä omassa ajossa hajonnut, joten en ole varma mitä tehdä. Miehelle näin on tapahtunut, enkä muista miten hän menetteli. Nyt asian taas tullessa mieleen, mies ei tietenkään ole tavoitettavissa :)
Hinausfirman kuski kysyy onko autossa kasko ja sitten kysyy missä vakuutusyhtiössä ja sen jälkeen hoitavat koko homman. Yhden kerran vuodessa muistaakseni saa sen hinauksen vakuutusyhtiön laskuun.
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako mennä kampaajalle, jos päänahassa, korvien taustoilla ja niskassa on psoriasis?
Nim. vuosia olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse tuosta syystä
Mulla kokovartalopsori. En ole voinut värjätä hiuksia väriaineiden johdosta (jouduin sairaalaan viimeksi siitä 6 v sitten). Käyn ekokampaamossa värjäyttää hiukset ja päänahka parani täysin. Maksaa ja kestää hieman enemmän, mutta suosittelen.
F
Vierailija kirjoitti:
Miksi meidän saunassa on patteri?! 80 luvun loppupuolella rakennettu.
Siksi, että sitä saunaa ei pidetä jatkuvasti lämmitettynä ja jos siellä ei olisi patteria, niin se olisi talvella niin kylmä että se alkaisi kostua ja homehtua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅Tälle repesin täysin =))) Nauran täällä, kirjoitan vastausta mitä en ees tiiä..=))
Ehkä se liimaa sen seitin pään ensin johonkin ja sitten hyppää. En tiiä..=))))
Tuskin pieree kuitenkaan=)
Osa käyttää tuulta hyväkseen ja seitti menee jopa joen yli pelkästään ilman virtauksen kantamana.
Osa hämähäkeistä myös lentää seittinsä avulla.
Riittävän pitkä seitti tuulessa riittää siis nostamaan hämähäkin ilmaan.
Mistä tietää onko peräpukamia? Olen kolmikymppinen enkä ole sellaisia vielä tähän mennessä havainnut, vaikka ovat kai (pukamavoidemainosten määrästä päätellen) melko yleisiä. En kyllä ole koskaan mitenkään antaumuksella ja läpikotaisin perärööriäni tutkinut. Jos on sisäinen pukama, miten sen havaitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehtaako mennä kampaajalle, jos päänahassa, korvien taustoilla ja niskassa on psoriasis?
Nim. vuosia olen leikannut ja värjännyt hiukseni itse tuosta syystä
Mulla kokovartalopsori. En ole voinut värjätä hiuksia väriaineiden johdosta (jouduin sairaalaan viimeksi siitä 6 v sitten). Käyn ekokampaamossa värjäyttää hiukset ja päänahka parani täysin. Maksaa ja kestää hieman enemmän, mutta suosittelen.
F
Kuulostaa melkein liian hyvältä ollakseen totta. Tahtoisin kokeilla, josko olisin yhtä onnekas! Mistä tällaisia ekokampaamoja löytää ja miten voisin varmistaa, että käyttäisivät samoja, psoriin auttavia aineita kuin sinun ekokampaajasi? T. hiuspohjan psoriaatikko
Vierailija kirjoitti:
Mistä tietää onko peräpukamia? Olen kolmikymppinen enkä ole sellaisia vielä tähän mennessä havainnut, vaikka ovat kai (pukamavoidemainosten määrästä päätellen) melko yleisiä. En kyllä ole koskaan mitenkään antaumuksella ja läpikotaisin perärööriäni tutkinut. Jos on sisäinen pukama, miten sen havaitsee?
Vaikka verenvuodosta.
Jos sattuisin saamaan joskus vielä seksiä, niin mitähän partneri tuumaisi peräpukamastani? Se on sellainen pieni söpö pallero siinä hollilla :D
Täytyisikö mun pitää huoli siitä, ettei kumppni vaan pääse kurkkaamaan perääni vahingossakaan missään vaiheessa? Ikinä?
Olen harkinnut leikkausta, mutta kun ei se mua mitenkään vaivaa niin en ole mennyt. Ajatus leikkauksesta ja siitä toipumisesta on pahempi kuin itse pukama.