Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla, ollessani pieni, rakas veljeni puhui aina miten Siwassa myydään apinanaivoja kun ovat kuulemma joidenkin ulkomaalaisten herkkua.
Kuulostaa vitsiltä, mutta tämä on syöpynyt päähäni sellaisena "Mitä jos se olikin totta"-juttuna, enkä todellakaan kehtaa kysyä keneltäkään tutulta :D
Eli, onko Suomessa koskaan missään myyty apinanaivoja ja ovatko ne oikeasti jonkun etnisen ryhmän kansallisherkku??
Tavallaan tiedän jo vastauksen, mutta tavallaan haluan varmistaa asian. Olen kolmekymppinen ja asia vaivaa edelleen!
Meillä tippaleipiä kutsutaan apinan aivoiksi, voisiko olla niitä? Oikeita apinan aivoja ei Suomessa varmaankaan ole missään myynnissä, taitaa olla apinat niin suojeltuja otuksia.
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä saitte tietää, että sydän ei sijaitse rintakehällä vasemmalla vaan aivan keskellä rintakehää rintalastan alla ja keuhkojen keskellä? Mä olin 36-v.
Miksi vain alapeukkuja tälle? Oli ihan vilpitön kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä saitte tietää, että sydän ei sijaitse rintakehällä vasemmalla vaan aivan keskellä rintakehää rintalastan alla ja keuhkojen keskellä? Mä olin 36-v.
Miksi vain alapeukkuja tälle? Oli ihan vilpitön kysymys.
Koska tähän ketjuun ei ole tarkoitus tehdä mitään gallupeja.
Mitä ihmiset sitten tekee noilla "junk journaleilla", ne käyttää paljon aikaa ja vaivaa niiden valmistamiseen mutta en oikein ymmärrä miten niitä sitten muka käytetään.
Ei kai kukaan mitään päiväkirjaa tai muistikirjaa halua semmoisella pitää?
Olen ihmetellyt pakastavia vessoja. Voiko siihen myös pissata?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ihan hirveä kysymys: mitä tarkoittaa, kun joku "on ravistellut lasta" eli pahoinpidellyt tätä. Siis nostaako joku vauvan käsiinsä ja ihan vain ravistelee, epätoivoisena ajatuksena hiljentää lasta? Vai miten se tapahtuu? Ja eikö se ole yleensä epätoivoinen rauhottelukeino, ei niinkään tarkoitus vahingoittaa lasta?
Tää vastenmielinen kysymys nousi taas mieleeni, kun Hesarissa hoitaja kertoi hoitaneensa lasta, jota vanhempi on ravistellut.
Minusta lasta nimenomaan ravistellaan siksi että oletetaan että sellainen ei jätä jälkiä kuten lyöminen, kuristaminen, yms. keinot. Tahallisuudesta todistaa se, että eihän kukaan oleta että vauva hiljenee kun sitä ravistellaan ja toiseksi, varmasti kaikki tietävät että pienen vauvan niska on erityisen herkkä, siksihän sitä kannatellaan käsivarrella lasta sylissä pidettäessä. Ravisteluhan tehdään hyvin pienille vauvoille, usein alle 4 kuukauden ikäisille. Lisäksi tutkimusten perusteella tiedetään, että kun lasta on ravisteltu, lapsi tuodaan viiveellä sairaalahoitoon.
Valitettavasti kyseessä on siis tahallinen pahoinpitely. Hermostuessaan lapsen itkuun vanhempi tai lasta hoitava voi haluta "kostaa" jopa pienelle vauvalle.
Lääketieteellisesti ravistelu ei kuitenkaan (kuten suurin osa tervepäisistä tajuaa) ei ole lapselle vaaratonta saati ettei siitä jäisi jälkiä. Ravistelu nimittäin aiheuttaa lapselle aivovamman. Lisäksi kun aikuinen puristaa vauvaa vartalosta tiukasti ravistellessa, niin kyllä siinä voi tulla myös näkyviä ruhjeita ja jopa kylkiluut katkeilla.
Kyseessä ei siten ole todellakaan mikään "kasvatustoimenpide" vaan vauvan pahoinpitely, mikä useimmiten johtaa lapsen kuolemaan tai pysyvään vammautumiseen. Kyseessä on siis hengenvaarallinen pahoinpitely ja uhrina täysin avuton pieni vauva. Kun ravisteluvamma todetaan terveydenhuollossa siitä pitääkin aina ilmoittaa heti poliisille ja lasten suojeluun.
En usko monenkaan pitävän vauvan ravistelua kasvatustoimenpiteenä, vaan, että väsynyt, masentunut, vihainen, päihteissä ja/tai ongelmainen vanhempi epätoivoissaan yrittää hiljentaa lasta. Sitten jonkin ajan päästä tajuavat mitä tuli tehtyä ja lähtevät lääkäriin ja yrittävät asiaa peitellä. Tottakai silti on kyseessä pahoinpitely ja lastensuojelu sekä poliisi pitää kutsua paikalle.
En ainakaan itse ole ikinä kuullut missään kenenkään sanovan, että kasvatustoimenpiteenä vauvaa pitäisi ravistella ja eihän se vauva muuten opi tms. Toisin kuin monet puhuvat isompien lasten pahoinpitelyistä "kurinpitona" ja pitävät sitä täysin oikeutettuna.
No kyllä minusta aikuisen yritys vaientaa itkevä vauva häiritsemästä (sitä aikuista itseään) ravistelemalla on tavallaan yritys kasvattaa, käskyttää, lasta, joka ei puhetta ymmärrä. Viittaan tässä siis aikuisen autoritääriseen tapaan suhtautua lapseen.
Eri tavalla suhtautuva aikuinen ymmärtäisi että lapsi ei yritä häiritä muita vaan hänellä on joku hätä ja pyrkisi käskyttämisen sijasta selvittämään mikä vauvalla on hätänä ja ratkaisemaan ongelman sitä kautta, rauhoittelemaan pelokasta last sylissä, jne...
Ravistelemaan pyrkivällä on siis prioriteettina oma etu, kun taas toisessa esimerkissä lapsen vointi oli etusijalla. Siksi ajattelin, että aikuisen suhtautuminen lapseen perustuu sen aikuisen käsitykseen kasvatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Bää kirjoitti:
Miksi prinsessa Ruusunen tarinassa Pahatar käytti kirouksessa rukin värttinää?
Pelkäsin lapsena aivan sairaasti rukkeja sen takia nähdessäni ensimmäistä kertaa oikean rukin tunsin pientä ahdistusta. No siitä on aikaa useita vuosia, mutta silti. Kylmät väreet tulee rukista edelleen
En todella tiedä, koska rukissa ei ole värttinää. Värttinä on ihan oma kapistuksensa.
Rukissa on osa, joka on vastaa värttinää.
Minkähän takia jotkut ihmiset pukeutuvat rikkinäisiin housuihin, yleensä farkkuihin? Onko ne hinnaltaan huomattavastikin edullisempia kuin ehjät vastaavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuukautiset on loppuneet, onko naisella mahdollisuus silti saada lapsi esim hoidoilla? Pl. Adoptio.
Ei ole mahdollista. Kuukautiskierron pitää olla normaali.
Ei tarvitse olla normaali. Esimerkiksi äidilläni oli epäsäännölliset kuukautiset, ja hän tuli silti raskaaksi.
Eri asia olla epäsäännölliset kuukautiset = ovulaatio tapahtuu todennäköisesti lähes joka kierto ainakin
kuin että kuukautiset ovat loppuneet = ovulaatitoa ei tapahdu.Hormonihoidoilla voidaan saada kohtu raskauskuntoon vaikka nainen olisi menopaussin jo kokenut, sitten nainen raskautetaan luovutetulla ja koeputkessa hedelmöitetyllä munasolulla.
Kiitos tästä vastauksesta! Eli periaatteessa siis on mahdollista tulla raskaaksi, vaikka kuukautiset ovat loppuneet? Ei vissiin tällaista vaan taideta tehdä ainakaan Suomessa?
Suomessa kyllä tehdään hedelmöityshoitoja luovutetuilla sukusoluilla. Sen sijaan tietääkseni ainakaan julkisella puolella ei tehdä hoitoja naisille, joilla on menopaussi jo ollut. Usein puhutaan n. 40-vuoden ikärajasta, lääkärit kai sen päättävät. Yksityisillä klinikoilla voi olla vähän eri kriteerit.
Ulkomailla näitä postmenopausaalisia hedelmöityshoitoja on tehty useissa maissa. Vanhin äidiksi tullut on intialainen 74-vuotias nainen (lapsen isä oli 82-vuotias). Iäkkäitä äitejä avioliitossa tai yksinään on tullut hedelmöityshoitojen avulla myös Meksikossa, Nigeriassa, ym. Meksikossa, Espanjassa, Romaniassa, Sveitsissä, Iso-Britanniassa, Saksassa, USA:ssa, Venäjällä, yms. Tapauksia on pilvin pimein.
Vanhin täysin luomusti synnyttänyt on 59-vuotias amerikkalaisnainen. Lisäksi on samassa ikäluokassa luomusti synnyttäneet, mutta hormonikorvaushoitoa käyttäneet äidit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kamalaa, joku varmaan osaa vastata tuohon ravisteluasiaan.
Itse ihmettelen kun välillä on ollut juttua siitä kuinka jonkun on onnistunut ilmoittaa olevansa kirjoilla jossain missä varsinaisten asukkaiden mukaan ei kuuluisi olla kirjoilla ketään muuta.
Miten voin varmuudella estää sen, ettei joku ei-toivottu siirrä kirjojaan minun osoitteeseeni? Esim. henkilö jonka majoitan tilapäisesti.
Kaikki eivät yleensäkään pidä kiinni siitä mitä on sovittu, tällaisessa yhteydessä ajatus on vähintään huolestuttava.
Yleensä asunnon omistaja tai haltija on vastuussa asunnosta tehtävistä ilmoituksista. Jollet ole ilmoittanut uutta asukasta talonkirjoihin, sitten hän ei ole kirjoilla asunnossa.
Jos haet talonkirjaotteesi ja siinä lukee jonkun asukkaan nimi, jota et ole itse ilmoittanut, sitten varmaan otat yhteyden sinne isännöitsijään.
Kirjat tulevat kyllä virallisen muuttoilmoituksen kautta. Vaikka isännöitsijälle ilmoittaisikin muutosta, niin aina pitää tehdä virallinen muuttoilmoitus digi- ja viestintävirastolle. Samassa voi tehdä ilmoituksen myös postille.
Muuttoilmoitus on eri asia kuin talonkirja. Muuttoilmoitus on yksittäisen henkilön osoitteenmuutos. Talonkirjassa on kyse on siitä kuka tai ketkä missä asunnossa asuvat. Talonkirjaan merkitseminen toki vaatii tuon muuttoilmoituksen.
Kun kyse on huijauksesta, se on enemmänkin sitä että joku vaihtaa uhrin osoitteen paperisella Postiin tehtävällä muuttoilmoituksella, ei siis siitä että joku muuttaisi sinun asuntosi omaksi osoitteekseen. Oman osoitteen muuttamisen paperilomakkeella voi estää Postin OmaPosti-palvelussa.
Kysymys hautajaisiin liittyen. Usassa pidetään "kuolleelle" celebration of life juhlat. Minkälainen tapahtuma tuo on ja miten se eroaa tavallisista hautajaisista? Eräälle ihmiselle pidettiin sekä "funerals" että nämä celebration of life juhlat. Eli oliko tässä vähän kuin muistotilaisuus ja sitten ne hautajaiset tai vastaako tuo celebration of life esim Suomen muistotilaisuutta hautauksen jälkeen. Onko tavallista pitää vain toinen vai nämä molemmat? Ja miten uskonnollisuus näkyy niissä. Onko tuo celebration of life ns uskonnoton tapahtuma tai korvike tavalliselle hautajaisille? Sen tiedän, että tuossa celebration of life juhlassa muistellaan vainajaa ja hänen elämäänsä yms. Näin tämä sekava kysymys, mutta jos joku tietäisi enemmän.
Mikä on vuorotyötä tekevän henkilön "säännöllinen työaika"?
Vierailija kirjoitti:
90-luvulla, ollessani pieni, rakas veljeni puhui aina miten Siwassa myydään apinanaivoja kun ovat kuulemma joidenkin ulkomaalaisten herkkua.
Kuulostaa vitsiltä, mutta tämä on syöpynyt päähäni sellaisena "Mitä jos se olikin totta"-juttuna, enkä todellakaan kehtaa kysyä keneltäkään tutulta :D
Eli, onko Suomessa koskaan missään myyty apinanaivoja ja ovatko ne oikeasti jonkun etnisen ryhmän kansallisherkku??
Tavallaan tiedän jo vastauksen, mutta tavallaan haluan varmistaa asian. Olen kolmekymppinen ja asia vaivaa edelleen!
Tuttavani Hong Kongista kertoivat että siellä on pidetty elävän apinan aivojen syömistä herkkuna. Nykytiedon mukaan ei taida olla kovin terveellistä, ja on rikos maan lakien mukaan. Tuskin tämä ruoka aikaisemminkaan oli mikään yleinen ruoka, ei siitä ole kuin muutama läntinen silminnäkijähavainto, nekin jostain 1940-50 -luvulta. Kiinassa on kuitenkin myös ruokasieni, jonka nimi kiinaksi on apinanaivosieni.
Tuohon Usan hautajaisaiheeseen lisään vielä kysymyksen hautakivistä siellä. Mietin sitä mikä määrittää sen millaisen kiven voi haudalle laittaa. Tiedän, että siellä on hautausmaita jossa ihan Suomessakin olevia pystykiviä. Sitten on taas monia missä näkyy olevan kaikilla haudoilla vaan ns maassa makaava kivi. Miksi tämä siis vaihtelee ja kaikkien kivien pitää olla samanmallisia ja maassa olevia noilla hautausmailla missä siis tämä malli käytössä. Eräs ihminen on myös haudattu sellaiselle hautausmaalle missä kaikki kivet maassa makaavia laattoja ja tämäkin paikka ihan yleinen hautausmaa eikä esim mikään sotilaille tarkoitettu. Silti moni hautausmaa on ihan erilainen missä kaikki kivet kuten esim Suomessa eli pystyssä ja voivat olla hyvinkin erilaisia. Lisään tähän vielä kuvan jossa tuollainen maassa makaava kivi jollaista tarkoitan ja hautausmaa jossa kaikki haudat tuollaisia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset sitten tekee noilla "junk journaleilla", ne käyttää paljon aikaa ja vaivaa niiden valmistamiseen mutta en oikein ymmärrä miten niitä sitten muka käytetään.
Ei kai kukaan mitään päiväkirjaa tai muistikirjaa halua semmoisella pitää?
Niitähän tehdään tavallaan inspiraatioksi. Riippuu pitäjästä mihin hän sitä käyttää. Kerääkö muistoja, suunnitteleeko puutarhaa, tai kirjoittaako ajatuksiaan maailmanmenosta. Tekeekö sitä itselleen vai antaako lahjaksi jäkikasvulle. Taivas on rajana.
Vierailija kirjoitti:
Lukiossa, 17v.
Vierailija kirjoitti:
Tuohon Usan hautajaisaiheeseen lisään vielä kysymyksen hautakivistä siellä. Mietin sitä mikä määrittää sen millaisen kiven voi haudalle laittaa. Tiedän, että siellä on hautausmaita jossa ihan Suomessakin olevia pystykiviä. Sitten on taas monia missä näkyy olevan kaikilla haudoilla vaan ns maassa makaava kivi. Miksi tämä siis vaihtelee ja kaikkien kivien pitää olla samanmallisia ja maassa olevia noilla hautausmailla missä siis tämä malli käytössä. Eräs ihminen on myös haudattu sellaiselle hautausmaalle missä kaikki kivet maassa makaavia laattoja ja tämäkin paikka ihan yleinen hautausmaa eikä esim mikään sotilaille tarkoitettu. Silti moni hautausmaa on ihan erilainen missä kaikki kivet kuten esim Suomessa eli pystyssä ja voivat olla hyvinkin erilaisia. Lisään tähän vielä kuvan jossa tuollainen maassa makaava kivi jollaista tarkoitan ja hautausmaa jossa kaikki haudat tuollaisia.
https://www.google.com/search?q=cemetery+usa+huntington+beach&tbm=isch&…
Linkki on ihan kauhean pitkä, mutta tuossa siis sellaisia kiviä mitä tarkoitan ja hautausmaa jossa ei muunlaisia esim niitä pystykiviä ole lainkaan. Ja kysymys siis tuossa ekassa viestissä. Kiitos jos joku tietää enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät yleensä tykkää niellä mälliä? Se vaikuttaa mulle täysin seksinvastaiselta.
Suurimman osan miehestä mälli maistuu aivan kaamealle ja joillakin mällin koostumus on kuin 2 viikoksi pöydälle jäänyt maidon jämä maitopurkissa. Itse lopetin suikkarit aikoinaan pitkäksi aikaa, kun luulin että sellaista kuraako se on. Nyt jopa nautin nielemisestä, koska nykyisellä pitkäaikaisella kumppanilla maku on neutraali eikä ensimmäisenä lennä laatta.
Mies pystyy muuten itse vaikuttamaan siihen minkä makuista mälli on. Sama koskee tietysti naisiakin. Ravintorikas ruokavalio, tarpeeksi nesteitä ja pois alko ja rööki, niin koostumus on juoksevampaa eikä haju tai makukaan ole luotaantyöntävä.
Miksi mälli pitää niellä? Ei siten tulla raskaaksi. Nieleekö miehet kuukautisveren?
Tämä möllin nieleminen on joku friikkien juttu. Spermasta voi saada kaikki samat sukupuolitaudit ( herpes, hiv jne.) tai muut tarttuvat taudit, jotka tarttuvat limakalvokosketuksissa kaikkien kehon nesteiden ( veri, sylki, virtsa, räkä jne.) kautta.
Tämä unohtuu monella ja sitten ihmetellään miksi tai mistä on jonkun taudin saanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi naiset eivät yleensä tykkää niellä mälliä? Se vaikuttaa mulle täysin seksinvastaiselta.
Suurimman osan miehestä mälli maistuu aivan kaamealle ja joillakin mällin koostumus on kuin 2 viikoksi pöydälle jäänyt maidon jämä maitopurkissa. Itse lopetin suikkarit aikoinaan pitkäksi aikaa, kun luulin että sellaista kuraako se on. Nyt jopa nautin nielemisestä, koska nykyisellä pitkäaikaisella kumppanilla maku on neutraali eikä ensimmäisenä lennä laatta.
Mies pystyy muuten itse vaikuttamaan siihen minkä makuista mälli on. Sama koskee tietysti naisiakin. Ravintorikas ruokavalio, tarpeeksi nesteitä ja pois alko ja rööki, niin koostumus on juoksevampaa eikä haju tai makukaan ole luotaantyöntävä.Miksi mälli pitää niellä? Ei siten tulla raskaaksi. Nieleekö miehet kuukautisveren?
Tämä möllin nieleminen on joku friikkien juttu. Spermasta voi saada kaikki samat sukupuolitaudit ( herpes, hiv jne.) tai muut tarttuvat taudit, jotka tarttuvat limakalvokosketuksissa kaikkien kehon nesteiden ( veri, sylki, virtsa, räkä jne.) kautta.
Tämä unohtuu monella ja sitten ihmetellään miksi tai mistä on jonkun taudin saanut.
Kyllä tarttuu, esim. klamydia. Googlaamalla tarkempaa tietoa saatavissa.
En todella tiedä, koska rukissa ei ole värttinää. Värttinä on ihan oma kapistuksensa.