Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18353)
kyllä,mutta jumalakin osaa suomea.(kaaduin pimeässä omiin lenkkareihin)tohtori kirjasi syyksi humalatilan etc. muuta näkemättä edes minua 4kylkiluuta murtui
atomi jäpä
Kännykän akku on alkanut loppua nopeammin ja latautua hitaammin, minkä lisäksi puhelin ei meinaa ottaa kosketusta laturista vaan se on vaikea saada niin, että se alkaa ladata. Tarkoittaako tämä, että puhelimen liitoskohdassakin on vikaa, eli uuden akun ja/tai laturin ostaminen ei auta?
Pitääkö Whatsappille antaa pääsy yhteystietoihin eli mun iphonessa oleviin puhelinnumeroihin? Tilanne: minun on pakko ladata WA, jotta voin liittyä ryhmään, missä keskustellaan erään yhdistyksen asioista. Latasin WA:n, mutta en antanut WAlle kontaktilistaani, sillä en aio käyttää WAta yleiseen kommunikointiin ystävien kanssa. Lähetin yhdistystyypille puhelinnumeroni ja nyt odottelen, että hän lähettää kutsun ryhmään. Laitoin WAn asetuksista melko tiukan tietosuojan, sen verran mitä WAn toiminnasta ymmärrän. Onko vielä jotain, mitä olisi järkevää ottaa huomioon?
mikä on alfamies? palstan keksimä myytti? mitä eroa on alfamiehellä ja betamiehellä? en todellakaan tiedä
Vaikuttaako ihmisen/eläimen kuolemanhetkinen ikä tai luuston kunto siihen, miten kauan sen luurangon maatumisessa kestää?
Onko kaupan majoneesi terveellistä rasvan lähteenä?
Miksi henkilöt hankkivat koiran, toisensa jälkeen, vaikka eivät pidä sen ulkoiluttamista. Havaintojeni mukaan koiraperheissä kiistellään jatkuvasti siitä, kenen vuoro on viedä koira lenkille (vai kiistelläänkö)?
Vierailija kirjoitti:
mikä on alfamies? palstan keksimä myytti? mitä eroa on alfamiehellä ja betamiehellä? en todellakaan tiedä
Alfamies on internetissä liikaa roikkuvien pojujen kuvitelma machomiehestä joka hukkuu p*lluun. Kuvitelma tästä on lähtenyt kun syrjäytyneet miehet ovat:
1) sokeasti uskoneet jonnejen tarinointeja saamastaan pesästä
ja
2) katkeroituneet nähdessään tavispareja irl.
Joukkopsykoosi on saanut vettä myllyyn foorumeilta, joissa syrjäytyneet tms itkevät na1sv1haans4 koska kukaan nainen ei ole tullut hakemaan heitä heidän masennusyksiöstään/vanhempien kellarista ja/tai joku (useimmiten heitä huomattavasti viehättävämpi sekä päästään terve) nainen on joskus antanut heille pakit. Nämä syrjäytyneet kuvittelevat, että hommaamalla tyttöystävän jokainen asia (kuten mt-ongelmat, työttömyys) heidän elämässään korjautuu maagisesti. Naiset ovat pahoja kun eivät suostu parisuhteeseen epäviehättävän syrjäytyneen ihmisen kanssa joka alentaisi heidän elämänlaatuaan huomattavasti.
Betamies on normaali työssäkäyvä mies joka ei valehtele kaatavansa naisia loputtomasti, mutta josta joku nainen voi peräti olla välillä ihan oikeasti kiinnostunut. Pojut mieltävät tämän naisen sortamaksi epäonnistuneeksi mieheksi.
Onko "sporttibaarin" idea vain, että siellä voi juodessaan katsoa urheilua, vai onko kävijäkunta myös itse sporttisempaa kuin baareissa yleensä? Ja onko sporttibaariin outoa mennä, jos ei kiinnosta seurata urheilua?
Vierailija kirjoitti:
Onko "sporttibaarin" idea vain, että siellä voi juodessaan katsoa urheilua, vai onko kävijäkunta myös itse sporttisempaa kuin baareissa yleensä? Ja onko sporttibaariin outoa mennä, jos ei kiinnosta seurata urheilua?
Jatkoa vielä: ja jos ei ole myöskään itse liikunnallinen.
Autoni oli juuri huollossa. Onko normaalia, että saa "huomautuksen" esim. ensiapulaukun puuttumisesta ja renkaan paikkausäiliön vanhentumisesta ( en edes tiedä, missä ja onko autossani k.o. paikkaussäiliötä )?
Autoni on siis perinpohjin pengottu takaboksia myöten, missä henk. koht. tavaroita, ei kuulune normaaliin huoltoon.
Muilla vastaavia kokemuksia?
Miten voi olla mahdollista, että eräs halpalentoyhtiö lentää esim. Tukholmasta Banja Lukaan alle 10 eurolla, siis edestakaisen matkan hinta?
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako ihmisen/eläimen kuolemanhetkinen ikä tai luuston kunto siihen, miten kauan sen luurangon maatumisessa kestää?
Luuthan eivät ihan äkkiä maadu. Toisaalta esim. osteoporoosin haurastama luu voisi luulla maatuvan nopeammin, mutta toisaalta vanhoista löydetyistä luista on todettu silloisen ihmisen sairastaneen osteoporoosia, joten tuskin kyse on ainakaan mitenkään selkeästi nopeammasta prosessista. Tai en ainakaan minä löytänyt tietoa siitä.
"Suomen happamassa maaperässä palamaton luu maatuu keskimäärin noin tuhannessa vuodessa, mutta maaperän paikallisista ominaisuuksista tai muista syistä johtuen maatuminen voi olla tätä hitaampaa tai nopeampaa. Kosteat ja vetiset olosuhteet edesauttavat säilymistä, mutta vaikka palamaton luu säilyy esimerkiksi suossa hyvin, eivät suo-olosuhteet ole hyvät DNA:n säilymisen kannalta. Kuivassa ja viileässä – esimerkiksi kirkkojen lattioiden alla – olosuhteet ovat sopivia jopa vainajan muumioitumiselle.
Pronssikoruista liukenevat kuparisuolat säilyttävät orgaanista ainesta. Sen vuoksi pronssisten rannerenkaiden tai sormusten sisällä on saattanut säilyä luuta, vaikka luuranko olisi muilta osin maatunut. Joskus hyvä säilyvyys voi yllättää: Hollolan Kirkailanmäestä löydettiin 1978 ristiretkiaikainen naisen hauta, jossa hiukset olivat säilyneet niin hyvin, että kampaus oli erotettavissa. Ilmeisesti pääkallon alla ollut paarien poikkipuu on valmistettu lehtipuusta, jolla on ollut konservoivia ominaisuuksia.
Poltettaessa luiden sisältämä vesi ja orgaaninen aines häviää, ja samalla luiden kemiallinen koostumus muuttuu. Siitä syystä palanut luu säilyy palamatonta paremmin. Suomen kivikautinen luumateriaali on pääasiassa palanutta, mutta ihmisruumiin kovin osa – hammaskiille – saattaa säilyä jopa kivikaudelta palamattomana."
Olen vaihtamassa ilmanvaihtokoneeseen suodattimia. En älynnyt katsoa, miten päin se hienosuodatin, jossa on nuoli, niin on. Eli miten päin se sinne koneeseen tulee? Nuoli siihen suuntaan, mistä raitis ilma tulee eli ylöpäin kohti taivasta? Vai tuleeko nuoli alaspäin ja siihen suuntaan, minne se ilma menee?
Jos pääsisin yliopistoon opiskelemaan niin ei huvittaisi muuttaa siihen kaupunkiin. Mietin, että olisi kiva jatkaa ns etänä ja opiskella täältä missä asun. Mietin vaan sitä, että ovatko tavalliset yliopiston linjat nyt sitten paikkaan sidottuja ja pitäisi asua lähellä. Tässähän oli etäopiskelun vaihe jossa moni kävi kaukaakin yliopistoa ja kotona opiskelu riitti. Nyt ilmeisesti ollaan palaamassa siihen, että pitää mennä paikalle jopa päivittäin. Tämän lisäksi on tietysti esim tenttejä joihin pitää mennä paikanpäälle. Toisaalta luin lehdestä, että moni opiskelija on jatkanut etä linjaa vielä nytkin ja jos opettaja antaa niin on kuunnellut luennot kotona. Tämä voi siis olla aika vaihtelevaa. Eli mietin siis sitä olisiko minun mahdollista opiskella täältä kaukaa niin, että kävisin siellä vaan ne pakolliset jutut esim tentit suorittamassa ja ei olisi pakko luennoille mennä vai onko tilanne se, etten voisi etänä opiskella vaan pitäisi joka päivä päästä paikalle? Tätä mietin nyt paljon. Kyseessä olisi kandivaiheen opinnot sekä alana luonnontiede (ei matemaattinen kuitenkaan, mutta en viitsi ihan tarkasti laittaa).
Vierailija kirjoitti:
Jos pääsisin yliopistoon opiskelemaan niin ei huvittaisi muuttaa siihen kaupunkiin. Mietin, että olisi kiva jatkaa ns etänä ja opiskella täältä missä asun. Mietin vaan sitä, että ovatko tavalliset yliopiston linjat nyt sitten paikkaan sidottuja ja pitäisi asua lähellä. Tässähän oli etäopiskelun vaihe jossa moni kävi kaukaakin yliopistoa ja kotona opiskelu riitti. Nyt ilmeisesti ollaan palaamassa siihen, että pitää mennä paikalle jopa päivittäin. Tämän lisäksi on tietysti esim tenttejä joihin pitää mennä paikanpäälle. Toisaalta luin lehdestä, että moni opiskelija on jatkanut etä linjaa vielä nytkin ja jos opettaja antaa niin on kuunnellut luennot kotona. Tämä voi siis olla aika vaihtelevaa. Eli mietin siis sitä olisiko minun mahdollista opiskella täältä kaukaa niin, että kävisin siellä vaan ne pakolliset jutut esim tentit suorittamassa ja ei olisi pakko luennoille mennä vai onko tilanne se, etten voisi etänä opiskella vaan pitäisi joka päivä päästä paikalle? Tätä mietin nyt paljon. Kyseessä olisi kandivaiheen opinnot sekä alana luonnontiede (ei matemaattinen kuitenkaan, mutta en viitsi ihan tarkasti laittaa).
En ihan tarkkaan tämänhetkistä opiskelua tunne, mutta ainakin aikaisemmin oli aika vähän juttuja, missä oli pakollinen läsnäolo. Kielten kursseilla piti olla tietty määrä läsnä, luonnontieteellisellä on varmasti "labroja" eli käytännön harjoituksia/mittauksia, mitä pitää tehdä paikan päällä. Osa kursseista menee ihan vain tenttimällä (olen suorittanut kaverin luentomuistiinpanoilla yhden kurssin, missä en ikinä käynyt paikan päällä, meni sivuopintoihin, hänellä ne oli pakollisia).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmiset sitten tekee noilla "junk journaleilla", ne käyttää paljon aikaa ja vaivaa niiden valmistamiseen mutta en oikein ymmärrä miten niitä sitten muka käytetään.
Ei kai kukaan mitään päiväkirjaa tai muistikirjaa halua semmoisella pitää?Niitähän tehdään tavallaan inspiraatioksi. Riippuu pitäjästä mihin hän sitä käyttää. Kerääkö muistoja, suunnitteleeko puutarhaa, tai kirjoittaako ajatuksiaan maailmanmenosta. Tekeekö sitä itselleen vai antaako lahjaksi jäkikasvulle. Taivas on rajana.
Vaikuttaa samalta kuin scrapbooking paitsi ettei tehdä sivuja liimaamalla tavaraa kansion sivuille vaan tehdään sivutkin itse esim. kahvilla tai teellä ruskennetuilla papereilla - sivuja jostain vanhoista kirjoista ym, kannetkin voi tehdä vanhoista kirjoista irrottamalla siitä sivut.
Jotain tämmöstä. Ei niillä sitten paljon muuta tee kuin selailla ja katsella. Kai.
Kai siinä tärkeää on se, että käytetään aineksia jotka muuten päätyisivät roskiin (junk) ja lisäksi se kirjan tekeminen, se prosessi, on luovaa tekemistä sekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, kamalaa, joku varmaan osaa vastata tuohon ravisteluasiaan.
Itse ihmettelen kun välillä on ollut juttua siitä kuinka jonkun on onnistunut ilmoittaa olevansa kirjoilla jossain missä varsinaisten asukkaiden mukaan ei kuuluisi olla kirjoilla ketään muuta.
Miten voin varmuudella estää sen, ettei joku ei-toivottu siirrä kirjojaan minun osoitteeseeni? Esim. henkilö jonka majoitan tilapäisesti.
Kaikki eivät yleensäkään pidä kiinni siitä mitä on sovittu, tällaisessa yhteydessä ajatus on vähintään huolestuttava.Yleensä asunnon omistaja tai haltija on vastuussa asunnosta tehtävistä ilmoituksista. Jollet ole ilmoittanut uutta asukasta talonkirjoihin, sitten hän ei ole kirjoilla asunnossa.
Jos haet talonkirjaotteesi ja siinä lukee jonkun asukkaan nimi, jota et ole itse ilmoittanut, sitten varmaan otat yhteyden sinne isännöitsijään.Kirjat tulevat kyllä virallisen muuttoilmoituksen kautta. Vaikka isännöitsijälle ilmoittaisikin muutosta, niin aina pitää tehdä virallinen muuttoilmoitus digi- ja viestintävirastolle. Samassa voi tehdä ilmoituksen myös postille.
Muuttoilmoitus on eri asia kuin talonkirja. Muuttoilmoitus on yksittäisen henkilön osoitteenmuutos. Talonkirjassa on kyse on siitä kuka tai ketkä missä asunnossa asuvat. Talonkirjaan merkitseminen toki vaatii tuon muuttoilmoituksen.
Kun kyse on huijauksesta, se on enemmänkin sitä että joku vaihtaa uhrin osoitteen paperisella Postiin tehtävällä muuttoilmoituksella, ei siis siitä että joku muuttaisi sinun asuntosi omaksi osoitteekseen. Oman osoitteen muuttamisen paperilomakkeella voi estää Postin OmaPosti-palvelussa.Olen kyllä lukenut lehdistä siitä, että jonkun on onnistunut muuttaa kirjoille jonkun toisen luo, tämän varsinaisen asukkaan tietämättä.
Silloin kyseessä on tapaus, jossa asunnon edellinen asukas ei ole tehnyt muuttoilmoitus digi- ja väestövirastoon. Jos uuteen asuntoon saa postia edellisen asukkaan nimellä, etenkin perintäkirjeitä ja virallista postia, kannattaa tarkistaa onko edellinen asukas ilmoittanut väestötietojärjestelmään muuttaneensa pois sieltä.
Vierailija kirjoitti:
Olen vaihtamassa ilmanvaihtokoneeseen suodattimia. En älynnyt katsoa, miten päin se hienosuodatin, jossa on nuoli, niin on. Eli miten päin se sinne koneeseen tulee? Nuoli siihen suuntaan, mistä raitis ilma tulee eli ylöpäin kohti taivasta? Vai tuleeko nuoli alaspäin ja siihen suuntaan, minne se ilma menee?
"Ilmanvaihtokone"? Sellaisia on paljon erilaisia. Jos sulla ei ole tallessa laitteen mukana tulleet käyttöohjeet, koita googlata valmistajan ja laitten mallin nimellä, yleensä netistä löytyy käyttöohjeet ja vaikka olisikin jollain muulla kielellä, varmasti suodattimen vaihto näytetään kuvana.
Onko teillä muilla naisilla täysin sopusuhtainen povi?