Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18355)

Vierailija
13381/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olikohan se suolitukos, niin oikein pahana voi aiheuttaa kakan oksentamista. Mitä kautta se kakka kulkee suuhun? 

Vierailija
13382/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa on rakennussäännöksiä, että esim. makuuhuoneessa täytyy olla tietty määrä pistorasioita. Jenkeissä niin sanottu bonushuone ei täytä virallisen makuuhuoneen määritelmiä, koska pistorasioita ei ole tarpeeksi, josta syystä kyseessä on nimenomaan bonushuone. Onko Suomessa vastaavanlaisia määräyksiä mitä huonetta saa sanoa esim. makuuhuoneeksi? Liian matalaa huonekorkeuttahan ei taideta ainakaan laskea asuinneliöihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13383/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa on rakennussäännöksiä, että esim. makuuhuoneessa täytyy olla tietty määrä pistorasioita. Jenkeissä niin sanottu bonushuone ei täytä virallisen makuuhuoneen määritelmiä, koska pistorasioita ei ole tarpeeksi, josta syystä kyseessä on nimenomaan bonushuone. Onko Suomessa vastaavanlaisia määräyksiä mitä huonetta saa sanoa esim. makuuhuoneeksi? Liian matalaa huonekorkeuttahan ei taideta ainakaan laskea asuinneliöihin.

Pitää olla ikkuna ulos ja ikkunan koollekin on määräyksiä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Asuinhuone

Vierailija
13384/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää olla ikkuna ulos ja ikkunan koollekin on määräyksiä.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Asuinhuone

Ja pinta-alan pitää olla vähintään 7 neliötä. Tuossa niitä lakimääräyksiä https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2017/20171008

Vierailija
13385/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuuko lintujen munan synnytys yhtä paljon kuin ihmisen synnytys?

Vierailija
13386/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko köyhä ja työtön mies olla herrasmies ilman rahaa vai vaatiiko herrasmiehisyys aina valtavan omaisuuden?

Ei herrasmiesmäisyys mitenkään rahaan liity.

Nykyään kaikki aina on vaan raha sitä ja raha tätä.

Herrasmiemäisyyteen ei automaattisesti liity raha, esimerkiksi nyt Chaplin oli herrasmies ja tarkka herrasmiesmaineestaan mutta oli silti rahaton. Omaisuus tekee herrasmiehestä menestyneen, ei muuta.

Vierailija
13387/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sisustusihmisten pitää olla aina lääppimässä kaikkia tavaroita ja pintoja? Olen asiakaspalvelussa töissä ja nyt korona-aikana on ärsyttänyt yli kaiken kun pitää kaikkea hipelöidä nitojasta ja kynäpurkista alkaen ja pöydän pintaa hinkataan edes takaisin sillä käpälällään. Jatkuvasti saa olla desinfioimassa pintoja eikä nuo ole edes asiakaskäyttöön tarkoitettuja vaan henkilökunnan. 

Vierailija
13388/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko työpaikkakiusaaminen kriminalisoitu?

On. Työsuojelulaissa. Sen todistaminen voi vaan olla vaikeaa.

Vierailija
13389/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi poliittisissa keskusteluissa niin usein vääristellään tai jopa valehdellaan muiden mielipiteistä? Esim. irrotetaan sanomisia kontekstista tai levitetään väärennettyjä lainauksia. Jos joku ihminen/puolue/aate tms. on todella niin kamala, niin kyllähän totuuskin riittää antamaan siitä huonon kuvan. Miksei siis pysytä totuudessa?

Mitä lähempänä vaaleja ollaan, sitä enemmän tätä tehdään. Se on yritys saada lisää ääntä itselle ja omalla puolueelle.

Vierailija
13390/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairaala-aiheisia kysymyksiä:

Kun ihminen on katetroitu, niin tuleeko silti hädän tunne ja joutuu pissaamaan itse vai tyhjeneekö rakko huomaamatta itsestään pussiin?

Poistetaanko henkilöltä meikit ennen leikkausta? Jos joutuu vaikka liikenneonnettomuuden vuoksi leikattavaksi ja on täydessä tällingissä ja irtoripsissä, niin poistetaanko nämä?

Ei tunnu hätää. Rakko tyhjenee katetrin kautta koko ajan eikä ehdi täyttyä, joten ei tule hätääkään.

Tästä en ole 100-varma, mutta tietääkseni poistetaan ihan kaikki ylimääräinen mikä voi aiheuttaa infektioriskin leikkauksessa, myös korut tms. Tietty jos on kiire ja potilas on just heti menehtymässä niin silloin  voi olla ettei tällaiseen käytetä aikaa, vaan valmistellaan vain välitön leikkausalue. Riippuu tilanteesta ja kiireellisyydestä, täytyy punnita mahdollinen infektioriski vs. potilaan menehtyminen.

Vierailija
13391/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olikohan se suolitukos, niin oikein pahana voi aiheuttaa kakan oksentamista. Mitä kautta se kakka kulkee suuhun? 

Se tulee vastavirtaan samaa suolistoa kuin missä se alunperin ruuasta muodostui. Eli syöty ruoka sulaa normaalisti mahassa ja suolistossa, mutta jos suolessa on tukos, ulostemassa ei pääse luonnollisesti poistumaan, vaan se alkaa ensin kertyä tukoskohtaan. Ja tukkeutunut suoli alkaa sitten poistaa sisältöään väärään suuntaan takaisin kohti mahalaukkua. Ei taatusti ole kivaa, suolitukos on myös järjettömän kivulias.

Vierailija
13392/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään muilla näkökentässään "lentäviä roskia" eli lasiaissamentumia. Sellaista vähän kuin hämähäkin seittiä. Näkyy harmaana varsinkin vaaleaa taustaa vasten. Itse olen vasta aika nuori ja on ollut niitä jo pitkään. Kauko näkö huono ja lasit. Silmälääkärissä kävin, mutta ei mitään vaarallista löytynyt. Lähinnä nuo roskat häiritsevät ja näkökentässä kokoajan jotain ylimääräistä. Tästä puhutaankin niin vähän. Mietin vaan miten vuosien päästä, kun silmät jo nyt tälläiset.

Lasiaisen samentumia, niitä tulee ajan myötä. Silmälääkärini sanoi, että niin kauan kun näkökentän ylimääräiset pisteet liikkuvat samalla kun silmiä liikuttaa ei ole syytä huoleen. Jos ne pysyvät paikoillaan, silloin heti lääkäriin.

Vierailija
13393/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten autopesulassa toimitaan? Istutaanko siellä autossa sisällä kun kone pesee? Pitääkö esim. peilit kääntää koria vasten? Liikkuuko se auto vai onko auto paikoillaan ja kone liikkuu? 

Riippuu pesulasta. Tavallisessa autopesussa auto ajetaan koneen sisään ja auto pysyy paikoillaan kun harjakone liikkuu. Pesukadulla sen sijaan kadun läpi kulkee vetohihna, joka nappaa auton renkaasta kiinni ja kuljettaa sen hiljaisella nopeudella eri pesuvaiheiden läpi. Silloin auto on koko ajan käynnissä.

Mikä tahansa pesu onnistuu, kun lukee ennen pesua ohjeet pesupaikan ulkopuolelta. Siinä kerrotaan jos peilit pitää taittaa, keskuslukitus laittaa päälle ja pesukadulla laittaa vaihde vapaalle eikä saa painaa jarrua.

Vierailija
13394/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi poliittisissa keskusteluissa niin usein vääristellään tai jopa valehdellaan muiden mielipiteistä? Esim. irrotetaan sanomisia kontekstista tai levitetään väärennettyjä lainauksia. Jos joku ihminen/puolue/aate tms. on todella niin kamala, niin kyllähän totuuskin riittää antamaan siitä huonon kuvan. Miksei siis pysytä totuudessa?

Mitä lähempänä vaaleja ollaan, sitä enemmän tätä tehdään. Se on yritys saada lisää ääntä itselle ja omalla puolueelle.

Tämä aggressiivinen vääristely ja tahallinen väärinymmärtäminen sekä asiayhteyksistä irroittaminen on kyllä toisille puolueille tyypillisempää kuin toisille. Se putoaa parhaiten kaikkein huonoiten koulutettuun väestöön, joten puolueen kannattajien koulutustaustasta pystyy vähän päättelemään mitkä ryhmittymät tätä harrastavat.

Vierailija
13395/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten autopesulassa toimitaan? Istutaanko siellä autossa sisällä kun kone pesee? Pitääkö esim. peilit kääntää koria vasten? Liikkuuko se auto vai onko auto paikoillaan ja kone liikkuu? 

Riippuu pesulasta. Tavallisessa autopesussa auto ajetaan koneen sisään ja auto pysyy paikoillaan kun harjakone liikkuu. Pesukadulla sen sijaan kadun läpi kulkee vetohihna, joka nappaa auton renkaasta kiinni ja kuljettaa sen hiljaisella nopeudella eri pesuvaiheiden läpi. Silloin auto on koko ajan käynnissä.

Mikä tahansa pesu onnistuu, kun lukee ennen pesua ohjeet pesupaikan ulkopuolelta. Siinä kerrotaan jos peilit pitää taittaa, keskuslukitus laittaa päälle ja pesukadulla laittaa vaihde vapaalle eikä saa painaa jarrua.

Harkitse toki myös käsinpesua, etenkin näin keväällä ja pahimman kurakelin jälkeen auton pinta kaipaa kunnon autoshampoota/pesuvahaa, sitten kuivuttuaan kunnon käsittelyn. Tässä on nyt vähän murros meneillään, uudet keraamiset tai polymeerit ovat helppoja ja hyviä, sen kun spruuttaat ja pyyhit. Itse laitan kovavahaa kun sellaista vielä pullollinen on, ja spruuttaan sen päälle viimeistelykiillon. Auto kiiltää kuin timantti, ja tarvitsee seuraavan pesun vasta syksyllä.

Auton käsinpesu plus pesuvaha maksaa muualla teetettynä muutaman kympin, kovavahaus muutaman kympin ja jos inhoat koko pesua ja autosi on verrattain uusi, laita siihen keraaminen käsittely muutaman vuoden välein, maksaa noin viissataa. Sitten ei tarvitse vahata, vaan pelkkä huuhtaisu tai just automaattipesu riittää hyvin.

Vierailija
13396/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sairaala-aiheisia kysymyksiä:

Kun ihminen on katetroitu, niin tuleeko silti hädän tunne ja joutuu pissaamaan itse vai tyhjeneekö rakko huomaamatta itsestään pussiin?

Poistetaanko henkilöltä meikit ennen leikkausta? Jos joutuu vaikka liikenneonnettomuuden vuoksi leikattavaksi ja on täydessä tällingissä ja irtoripsissä, niin poistetaanko nämä?

Ei tunnu hätää. Rakko tyhjenee katetrin kautta koko ajan eikä ehdi täyttyä, joten ei tule hätääkään.

Tästä en ole 100-varma, mutta tietääkseni poistetaan ihan kaikki ylimääräinen mikä voi aiheuttaa infektioriskin leikkauksessa, myös korut tms. Tietty jos on kiire ja potilas on just heti menehtymässä niin silloin  voi olla ettei tällaiseen käytetä aikaa, vaan valmistellaan vain välitön leikkausalue. Riippuu tilanteesta ja kiireellisyydestä, täytyy punnita mahdollinen infektioriski vs. potilaan menehtyminen.

Nämä ovat tosiaan toissijaisia asioita joita ei onnettomuuspaikalla tehdä, mutta kun potilas saadaan sairaalaan ja tilanne on vakaa, käyvät hoitajat potilaan läpi. Potilas pyritään pitämään puhtaana, ja häneltä poistetaan meikit aj korut sekä mm. mahdolliset piilolinssit ja tampooni.

Vierailija
13397/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liberkon kirjoitti:

Voiko ihminen olla samanaikaisesti sekä liberaali, että konservatiivinen. Esim hyväksyy homot/lesbot/bi:t mutta ei siedä ideologiaa siitä, että sukupuolia olisi enemmän kuin kaksi

Minä olen sellainen. Hyväksyn täysin homot ja lesbot enkä välttele tutustumasta heihin. Transväkeen suhtaudun ristiriitaisesti: hyväksyn Marja-Siskon Aallon ynnä muut eri sukupuoleen pysyvästi  identifioituneet, mutta en hyväksy sitä, että nuorille annetaan blokkereita, joilla estetään murrosikä. Tai että lapsia ja nuoria hämmennetään sukupuolten moninaisuudella. Sukupuolia on mielestäni kaksi, koska uskon biologiseen sukupuoleen. Kaikki muu on mielen hämmentämistä.

Mä luulen että suurin osa ihmisistä ajattelee juuri näin, minä mukaan lukien.

Se ei tarkoita että se olisi totta. Biologinen sukupuoli on paljon monimutkaisempi käsite kuin tavikset uskovat puhumattakaan sitten sosiaalisesta/kulttuurisesesta sukupuolesta.

Itse olet tieteilijä, joten mielipiteeni on enemmän tieteeseen perustuva.

No ei ole tieteeseen perustuva, koska perustelut puuttuvat (ja tieteellisen metodin mukainen todiste ei ole "koska mä sanon niin". Voisiko joku esittää kunnollisia todisteitä tästä miten heidän mielestään ihmisellä (huom. ihmisellä, ei millään merivuokoilla tai klovnikaloilla) biologisia sukupuolia voi olla enemmän kuin kaksi?

Tieteellinen konsensus on, että ihmisellä on sukupuolikromosomit joko XX tai XY. Tällöin ihminen voi tuottaa kahdenlaisia sukusoluja, joko siittiöitä kiveksistä tai munasoluja munasarjoista. Tämä on täysin kiistaton tosiasia. Mikähän "tieteilijä" mahdat olla? Itse olen biokemisti, enkä näe asiassa mitään epäselvää. Kehityshäiriöitä eli lisäkromosomeja voi joskus tulla, mutta se ei tee normaalia kaksijakoa pätemättömäksi. Ei edes taviksille.

Sosiaalinen sukupuoli sitten taas on sopimuskysymys, ja on täysin yhteiskunnan päätettävissä mikä sovitaan hyväksytyksi ja mitä yhteistuumin vahvistetaan. Mutta biologista sukupuolta se ei vaihda sen enempää kuin nimen vaihtaminenkaan.

En ymmärrä miksi tähän harhakuvitelmaan on menty mukaan lähes koko yhteiskunnassa ja ainoat jotka uskaltavat puhua sitä vastaan ovat sitten joko yltiöuskonnolliset tai perussuomalaiset. Kuka puolustaisi tieteellistä todellisuutta?

Vierailija
13398/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko ekstrovertti ja ambivertti muuttua vähitellen kokonaan introvertiksi?

Vierailija
13399/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sisustusihmisten pitää olla aina lääppimässä kaikkia tavaroita ja pintoja? Olen asiakaspalvelussa töissä ja nyt korona-aikana on ärsyttänyt yli kaiken kun pitää kaikkea hipelöidä nitojasta ja kynäpurkista alkaen ja pöydän pintaa hinkataan edes takaisin sillä käpälällään. Jatkuvasti saa olla desinfioimassa pintoja eikä nuo ole edes asiakaskäyttöön tarkoitettuja vaan henkilökunnan. 

En kuulu sisustajiin, mutta mitä jos asiallisesti pyytäisit olematta koskematta tavaroihin niin loppuisi sinultakin ärsytys ja pyyhintä.

Vierailija
13400/18355 |
31.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vain paha pääsee päättäjäksi? Eli hyviä herroja ei ole juuri ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän