Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18579)
Onko jotain paikkaa jossa voisi ystävystyä syrjäytyneiden kanssa? Haluaisin lisää ystäviä, mutta tuntuu että kaikilla aikuisilla on jo tiiviit piirit eikä aika riitä uusille ihmisille.
Vierailija kirjoitti:
Säilyykö leipä huoneenlämmössä pakastepussissa yhtä kauan kuin omassa alkuperäisessä muovipussissaan?
Juu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekkiin ihmisille on niin herkkä aihe, mitä muut syövät? Jatkuvasti pomppaa silmille monesta eri lähteestä miten vegaaneille kettuillaan, etteivät he syö lihaa. Miksi se kiinnostaa niin paljon mitä toiset suuhunsa laittavat?
Vegaaneille kettuillaan koska heiltä puuttuu tilannetaju ja käsitys siitä, ettei heillä ole oikeutta määrätä muiden syömisistä vaikka kuinka pitäisivät omaa ideologiaansa kaikista parhaimpana.
Tavalliset ihmiset saavat usein kuulla, miten he voivat aivan hyvin syödä vegaanisesti mutta vegaani tuskin edes voi syödä kasvisruokaa, joka on valmistettu tavallisessa keittiössä tavallisin kattiloin tai paistinpannuin tai uunivuoin. Sellaista liioteltua hörhötystä.
Se ylimielisyys ja useiden vegaanien ainainen oman erinomaisuuden esille tuominen aiheuttaa "kettuilua".
Tässä taas esimerkki miten pitää päästä kritisoimaan muiden ruokavaliota. Kuinka monta fanaattista vegaania oikeasti tunnet? Paljon useammin tulee vastaan tätä vegaanien jne nälvimistä kuin sekasyöjien nälvimistä. Itse olen keliaakikko ja ruokavalioni tuntuu olevan monelle urpolle aivan h*lvetin kova asia. En ymmärrä.
- eri
Aloin miettiä sitä, että miten käy Ukrainan sijaissynnyttäjien vauvoille. Tuskin heitä nyt ulkomaille saadaan ja eihän nuo äidit ole vastuussa heistä sitten enää eli varmaan jäävät sen ns laitoksen vastuulle. Jääköhän moni kodittomaksi lopulta. Itse en siis kannata tätä, mutta säälittää ne vauvat.
Sattuuko käärmettä, jos se putoaa vaikka puusta useita metrejä kivikkoon?
Mitä tää tyyppi tässä pätkässä oikein sanoo? Oon yrittäny kuunnella lukemattomia kertoja, mutta en saa selvää. Tuostalouvoo??
Vierailija kirjoitti:
eitietoo kirjoitti:
MItä tarkoittaa av-mamma? Ainakin täällä vauva.fi-sivulla puhutaan av-mammoista.... :D
Av-mamma on sellainen kommentoija, joka on lukenut tätä palstaa ehkä jo pidempään ja jolla on mielipide joka asiaan. Mielipiteeseen kuuluu usein se, että aloittajaa kritisoidaan. Av-mamma voi olla myös haukkumanimi, silloin termiin mielletään vaikkapa matala koulutustaso, tai lapsiinsa kovasti panostavan äidin rooli (kuitenkin muiden mielestä jotenkin negatiivisella tavalla), tai mitä nyt milloinkin. Harvemmin av-mamma tarkoittaa mitään erityisen positiivista. Vai olenko väärässä, mammat?
Sellainen, joka kirjoittaa aihe vapaa -palstalle.
Onko työpaikkakiusaaminen kriminalisoitu?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tää tyyppi tässä pätkässä oikein sanoo? Oon yrittäny kuunnella lukemattomia kertoja, mutta en saa selvää. Tuostalouvoo??
Teosto valvoo?
Miten autopesulassa toimitaan? Istutaanko siellä autossa sisällä kun kone pesee? Pitääkö esim. peilit kääntää koria vasten? Liikkuuko se auto vai onko auto paikoillaan ja kone liikkuu?
Jos joku on lukenut himoshoppaajan salaiset unelmat, oliko siellä Suomi maininta vai oliko se vain pelkästään elokuvaan lisätty juttu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joillekkiin ihmisille on niin herkkä aihe, mitä muut syövät? Jatkuvasti pomppaa silmille monesta eri lähteestä miten vegaaneille kettuillaan, etteivät he syö lihaa. Miksi se kiinnostaa niin paljon mitä toiset suuhunsa laittavat?
Vegaaneille kettuillaan koska heiltä puuttuu tilannetaju ja käsitys siitä, ettei heillä ole oikeutta määrätä muiden syömisistä vaikka kuinka pitäisivät omaa ideologiaansa kaikista parhaimpana.
Tavalliset ihmiset saavat usein kuulla, miten he voivat aivan hyvin syödä vegaanisesti mutta vegaani tuskin edes voi syödä kasvisruokaa, joka on valmistettu tavallisessa keittiössä tavallisin kattiloin tai paistinpannuin tai uunivuoin. Sellaista liioteltua hörhötystä.
Se ylimielisyys ja useiden vegaanien ainainen oman erinomaisuuden esille tuominen aiheuttaa "kettuilua".
Lisäksi vegaaniruokavalio poikkeaa niin merkittävästi sekasyöjän ruokavaliosta, että ruokien ja tarjottavien laittaminen on tottumattomalle jokseenkin työlästä. Heille ei ns. käy oikein mikään, mitä sekasyöjä esim. juhlissa tai päivällisellä söisi. Siihen verrattuna esim. maidottomuus on helppo toteuttaa, koska kaikki muu paitsi maitotuotteet käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmiö kiinnostaa minuakin. Tunnen aika paljon kasvissyöjiä ja vegaaneja, mutta en ole koskaan tosielämässä törmännyt tällaiseen vegaaniin joka puuttuisi siihen miten muut ihmiset syövät. Sen sijaan viikkottain kuulee valitusta vegaaneista ja vegaaniruokavaliosta, jos ei muualla niin ainakin täällä netissä.
En oikein jaksa uskoa tuota sanomaasi että tavalliset ihmiset saisi usein kuulla vegaaneilta valitusta.
Luulen että ilmiössä on enemmän kyse siitä, että ihmisillä on taipumus kammoksua erilaisuutta ja asioita joita eivät aivan ymmärrä ja siihen suhtaudutaan ärtymyksellä. Esim. vielä 10-20 vuotta sitten ihan vastaava valitusta oli homoseksuaalisuudesta. Joillekin tuntuu olevan myös kova paikka että heille rakkaista tavallisista ruoista tehdään erilaisia (kasvis- tai vegaani) versioita. Muistikuva äidin maistuvasta makaronilaatikosta jotenkin murtuu kun nähdään soijarouheesta tehty makaronilaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Miten autopesulassa toimitaan? Istutaanko siellä autossa sisällä kun kone pesee? Pitääkö esim. peilit kääntää koria vasten? Liikkuuko se auto vai onko auto paikoillaan ja kone liikkuu?
Tosi vähän olen käyttänyt (kerran kyydissä lapsena, kerran aikuisena), mutta koska muut eivät ole vastanneet: viimeksi kun olin kyydissä, maksettiin aluksi korttiautomaatilla ulkona, ovi aukesi, sitten auto parkkeerattiin opastettuun kohtaan. Radioantenni laskettiin etukäteen (auton ohjekirjasta löytyi ohje), peileihin ei koskettu.
Pesuohjelma pyöri aikansa, auto paikallaan, käsijarru päällä, kone liikkuen, ja sitten kun homma oli ohi, syttyivät vihreät valot ja sai ajaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi vegaaniruokavalio poikkeaa niin merkittävästi sekasyöjän ruokavaliosta, että ruokien ja tarjottavien laittaminen on tottumattomalle jokseenkin työlästä. Heille ei ns. käy oikein mikään, mitä sekasyöjä esim. juhlissa tai päivällisellä söisi. Siihen verrattuna esim. maidottomuus on helppo toteuttaa, koska kaikki muu paitsi maitotuotteet käy.
Jos tämä on perustelu vegaanivihalle, niin miksi kutsua juhliinsa tai päivälliselle vegaaneja. Eikö olisi helpoin vain poistaa tuttavapiiristään ihmiset joista ei pidä? Itse olen ihan tavallinen lihansyöjä, mutta jos kutsun päivälliselle vegaanin tai vaikka juutalaisen, niin toki huolehdin että heille on sopivaa syötävää. Jos koen tämän liian raskaaksi, niin sitten jätän kutsumatta. Tuttavapiirini vegaanit ovat onneksi ihan tavallisia mukavia ihmisiä, jotka antavat itse hyviä & helppoja vinkkejä vegaanisista tarjottavista viimeistään kysyessä. Monet tuovat myös omat eväät isompiin juhliin.
Fluent Finnish kirjoitti:
Jos joku on lukenut himoshoppaajan salaiset unelmat, oliko siellä Suomi maininta vai oliko se vain pelkästään elokuvaan lisätty juttu?
Kyllä kirjassa on Jan Virtanen, joka luulee, että Rebecca osaa suomea.
Mitä synnytyksen jälkeisessä kotikäynnissä tapahtuu?
Miten tulisi pukea alle puoli vuotias vauva vanhassa talossa, jonka sisälämpötila on talvisin yleensä vain 16-19 astetta? Siis yö- ja päiväpukeutuminen. Voisiko unipussi olla ratkaisu ainakin yöksi?
Onko amerikkalaisilla jotenkin normaalia enemmän nariasevia ääniä naisilla kuin suomalaisilla/yleensä? Katson paljon jenkkiläisiä tv-sarjoja ja melkein joka nainen tuntuu puhuvan todella rasittavan narisevalla äänellä.
Onko kenelläkään muilla näkökentässään "lentäviä roskia" eli lasiaissamentumia. Sellaista vähän kuin hämähäkin seittiä. Näkyy harmaana varsinkin vaaleaa taustaa vasten. Itse olen vasta aika nuori ja on ollut niitä jo pitkään. Kauko näkö huono ja lasit. Silmälääkärissä kävin, mutta ei mitään vaarallista löytynyt. Lähinnä nuo roskat häiritsevät ja näkökentässä kokoajan jotain ylimääräistä. Tästä puhutaankin niin vähän. Mietin vaan miten vuosien päästä, kun silmät jo nyt tälläiset.
Säilyykö leipä huoneenlämmössä pakastepussissa yhtä kauan kuin omassa alkuperäisessä muovipussissaan?