Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18344)

Vierailija
1321/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko autoissa, joissa on ratti oikealla puolella suuntavilkun kytkin kuljettajan oikealla puolella eli vastakkaisella puolella kuin autoissa, joissa ratti on vasemmalla? Nimittäin jos se olisi näissäkin vasemmalla, apumiehen paikalla istuvahan pääsisi helpommin koskemaan siihen. Entä kun enemmistö ihmisistä on oikeakätisiä, mutta näissä autoissahan vaihteisto jää vasemmalle puolelle ja vaihteita joutuu käsittelemään vasemmalla kädellä, onko niiden käsitteleminen hankalampaa, jos on oikeakätinen?

Olen ajanut kahdenlaisia autoja, joissa on ratti oikealla. Esim. Australiassa ajamassani Toyotan maasturissa oli vilkku eri puolella, kuin suomalaisissa autoissa.  Se aiheutti vaaratilanteita varsinkin aluksi, kun muutaman kerran risteyksiin tullessa laitoinkin vahingossa pyyhkijät päälle! Niiden vipu nimittäin oli siinä, missä vasemmalla ajettavissa autoissa on vilkku.

Toisaalta taas äskettäin Britanniassa ajamassani Audissa oli vilkut ja pyyhkijät ihan samalla lailla, kuin omassa Audissani Suomessa, vaikka sen ratti olikin oikealla. Riippuu varmaan valmistajasta ja kunkin maan säännöksistä.

Vaihdekepin käyttäminen "väärällä" kädellä on aina hankalaa, oli minkä kätinen vain. Siksi suosittelen vasemmanpuolisen liikenteen maissa autoa vuokraaville automaattivaihteistoa. Onpahan yksi huomioitava asia vähemmän.

Miten sitten ne oikeakätiset, jotka ajavat säännöllisesti autoa, jossa on ratti oikealla ja manuaalivaihteet, selviävät ajamisesta, jos se kerran on noin hankalaa. Eikö luulisi, että tällöin sattuisi myös onnettomuuksia enemmän?

Eiköhän vastauksen lähtökohtana ollut, että kun joku asia on täysin päinvastoin, mihin on tottunut, tuntuu asia hankalalta. Turistille voi olla helpompaa vuokrata automaattivaihteinen auto. Paikalliset ovat tietysti tottuneet oikeanpuoliseen liikenteeseen ja opetelleet ajamaan autoa, jossa hallintalaitteet ovat niin päin.

Australiassa ovat eurooppalaisissa autoissa (esim. Audi, Mersu, Volvo) viikset "eurooppalaisittain", muissa päinvastoin kuin Suomessa. Amerikkalaisista en tosin osaa sanoa. Vaihteita tottuu käyttämään vasurilla ihan hetkessä, koska vaihteet ovat samassa järjestyksessä: ykkönen vasemmalla ylhäällä jne. Myös vasemmanpuoleiseen liikenteeseen tottuu nopeasti. Aluksi liikenneympyrä on vaikein oppia hallitsemaan, jos edessä ei ole liikennettä. Tuntuu kuin ajaisi väärään suuntaan aina ;).

Vierailija
1322/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet ulkomailla. Sinut kolkataan kadulla, joka on syrjäinen mutta sijaitsee lähellä keskeisiä paikkoja. Kun heräät, KAIKKI tavarasi vaatteitasi lukuun ottamatta ovat hävinneet. Sinulla ei ole passia eikä kopiota siitä, ei senttiäkään rahaa, puhelinta eikä puhelinnumeroita edes omassa muistissasi. Matkalippujakaan ei ole. Ei mitään. Et myöskään muista hotellisi osoitetta etkä sen nimeä, omasi toki. Tajuat, että lentosi takaisin Suomeen lähti tunti sitten. Tililläsi olisi rahaa vain 200 euroa eikä sillä saa uutta lippua, mutta eipä sinulla ole enää pankkikorttiakaan, jolla saisit rahaa, eikä käteistäkään, koska rahasi, jotka olit huolella piilottanut vaatteidesi alle, on kaikki viety.

Mitä teet?

Mitä seuraavaksi tapahtuu?

Miten pääset kotiin?

Kysyisin jostain läheisestä kaupasta tai ravintolasta, voisivatko he soittaa lähimpään ensiapuun tai poliisille. Varmaan jos minut olisi kolkattu, haluaisin käydä lääkärin tarkastettavana. Kertoisin mitä on tapahtunut, ja että minulla on matkavakuutus. Kysyisin voisivatko he ilmoittaa poliisille. Poliisilta kysyisin, voisinko soittaa äidille/isälle/siskolle/poikaystävälle. Nämä voisivat auttaa hoitamaan minulle rahaa ja papereita kotimatkaan. Minultahan olisi myös passi viety, ilman sitä ei ole asiaa lentokoneeseen.

Onneksi minulla on aina sähköpostissani kuva passista, vahvistus lentolipusta, ja hotellilta vahvistus. Jos pääsisin jollain koneella kirjautumaan sähköpostiini, saisin nämä tiedot. Samoin googlettaisin vakuutusyhtiöni puhelinnumeron, jonne voi tehdä vahinkoilmoituksen. Myös kotona pöydällä on kopio passistani, ja siskolla vara-avain. Eiköhän se tästä lähtisi purkautumaan. Vaikka tililläni ei olisi mitään, matkavakuutus ja sukulaiset hoitaisivat minulle sen verran rahaa että pääsisin kotiin.

Kannattaisi myös ottaa yhteyttä Suomen konsulaattiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1323/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yli parikymppinen nainen. Olen tapaillut yhteensä viittä miestä (kaikkia eri aikaan). Kenenkään kanssa en edennyt suutelua pidemmälle. Miehissä ei ollut mitään vikaa ja tykkäsin olla heidän lähellään. Pidemmälle meneminen kuitenkin tuntui lähinnä ahdistavalta ja pistin siksi sille aina stopin. Ymmärrettävästi miehet tulkitsivat tämän ajan kanssa niin, että en halunnut jatkaa suhdetta. Näin ei kuitenkaan ollut. Onko minussa jotain vikaa kun minulla on tuollaisia tuntemuksia? Olisiko minun pitänyt suostua pidemmälle, vaikka se tuntuikin ahdistavalta (joskus jopa inhottavalta)? Tiedän, ettei tämä välttämättä ole sopiva ketju seksiasioille, mutta en oikein tiedä mistä voisin saada asiallisen vastauksen. Jos ette koe sopivaksi vastata edeltäviin kysymyksiin, osaisitteko edes kertoa, mistä voisin kysyä tällaisesta asiasta?

Ja tarkennetaan vielä, että pystyn puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Ajattelin vain, ettei se ole täällä sopivaa ja siksi käytin "kaunisteltuja" ilmaisuja. 

Joku sanoi että voisit olla aseksuaali. En tiedä miten se toimii, mutta minusta voit olla myös hyvin herkkä ja kypsyä hitaasti. Minusta parikymppinen on vielä kuin kukannuppu, ei täydessä kukassa eikä lopullisessa muodossa.

Enkä ihmettele jos et tuossa iässä ole vielä tavannut ihmistä, jota oikeasti haluat. Minä ainakin tuohon ikään olin hankkiutunut neitsyydestä eroon lähinnä siksi, että ajattelin että se täytyy hoitaa alta pois, en ollut kokenut suurta halua, ja vähän ihmettelin, mistä koko kohu.

Pidin monestakin miehestä, ja olisin halunnut haluta heitä, koska he muuten olisivat olleet hyviä kumppaneita. Mutta ei.

Sinun on turha pakottautua mihinkään ennen kuin olet valmis. Voit tutustua ihmisiin, kokeilla niin pitkälle kuin tuntuu hyvältä, ja sinulla on oikeus olla haluamatta enempää. Älä suotta ota stressiä tuosta, koska seksuaalisuus on valtavan moninainen asia. Voi olla että löydät oman lajisi vasta kolmekymppisenä. Ehkä pidät erilaisista miehistä, tai ehkä pidätkin naisista, tai ehkä pidätkin vain katselusta. Kaikki on sinulle avoinna. Jossain kohtaa vastaus tulee eteesi. Minä löysin oman lajini vasta melkein viisikymppisenä.

Yack :( Periaatteessa siitä olen samaa mieltä, että jokainen tekee mitä haluaa ja silloin kuin haluaa, mutta tuo.. "parikymppinen on kuin kukannuppu" kuulostaa omituiselta. Kyllä on ihan normaalia tuntea voimakkaita seksuaalisia haluja ja himoja jo teininä - mikä ei tietenkään tarkoita, että niitä pitäisi samantien lähteä toteuttamaan muiden kanssa - ja jos ei koskaan esim. tunne seksuaalista himoa tai harrasta masturbointia niin jotain on vinossa. Joko hormonitaso tai sitten vaan on epäseksuaalinen eli aseksuaali.

Vierailija
1324/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko sitä mieltä, että alaikäiset eivät tarvitse pankkitiliä? Jos olette, perustelkaa miksi.

Minusta tämä ei ole mielipidekysymys. Jos alaikäinen käy palkallisessa työssä, hänellä jopa täytyy olla pankkitili, jonne palkka maksetaan. Koska rahat ovat tuossa tapauksessa itse ansaittuja, niiden kuuluu mennä ihan omalle tilille eikä vaikkapa isän tilille. Myös tukia saavalla täytyy olla tili, jonne tuet maksetaan. Tukien kohdalla rahat voivat toki mennä vaikka vanhempien tilille. Riippuu tapauksesta.

Jos alaikäinen ei käy työssä (tai saa opintotukea tai muuta tilille maksettavaa etuutta), hän ei tarvitse pankkitiliä. Sellainen on kuitenkin kiva olla, jotta esimerkiksi säästäminen onnistuu kätevämmin. Rahojen kerääminen kotiin kun ei ole pitkällä aikavälillä erityisen kannattava ajatus, jos puhutaan suuremmista summista.

Vierailija
1325/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Karavaanari-kappaleessa mainittu Tango-Osmo?

Vierailija
1326/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vähän yli parikymppinen nainen. Olen tapaillut yhteensä viittä miestä (kaikkia eri aikaan). Kenenkään kanssa en edennyt suutelua pidemmälle. Miehissä ei ollut mitään vikaa ja tykkäsin olla heidän lähellään. Pidemmälle meneminen kuitenkin tuntui lähinnä ahdistavalta ja pistin siksi sille aina stopin. Ymmärrettävästi miehet tulkitsivat tämän ajan kanssa niin, että en halunnut jatkaa suhdetta. Näin ei kuitenkaan ollut. Onko minussa jotain vikaa kun minulla on tuollaisia tuntemuksia? Olisiko minun pitänyt suostua pidemmälle, vaikka se tuntuikin ahdistavalta (joskus jopa inhottavalta)? Tiedän, ettei tämä välttämättä ole sopiva ketju seksiasioille, mutta en oikein tiedä mistä voisin saada asiallisen vastauksen. Jos ette koe sopivaksi vastata edeltäviin kysymyksiin, osaisitteko edes kertoa, mistä voisin kysyä tällaisesta asiasta?

Ja tarkennetaan vielä, että pystyn puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä. Ajattelin vain, ettei se ole täällä sopivaa ja siksi käytin "kaunisteltuja" ilmaisuja. 

Joku sanoi että voisit olla aseksuaali. En tiedä miten se toimii, mutta minusta voit olla myös hyvin herkkä ja kypsyä hitaasti. Minusta parikymppinen on vielä kuin kukannuppu, ei täydessä kukassa eikä lopullisessa muodossa.

Enkä ihmettele jos et tuossa iässä ole vielä tavannut ihmistä, jota oikeasti haluat. Minä ainakin tuohon ikään olin hankkiutunut neitsyydestä eroon lähinnä siksi, että ajattelin että se täytyy hoitaa alta pois, en ollut kokenut suurta halua, ja vähän ihmettelin, mistä koko kohu.

Pidin monestakin miehestä, ja olisin halunnut haluta heitä, koska he muuten olisivat olleet hyviä kumppaneita. Mutta ei.

Sinun on turha pakottautua mihinkään ennen kuin olet valmis. Voit tutustua ihmisiin, kokeilla niin pitkälle kuin tuntuu hyvältä, ja sinulla on oikeus olla haluamatta enempää. Älä suotta ota stressiä tuosta, koska seksuaalisuus on valtavan moninainen asia. Voi olla että löydät oman lajisi vasta kolmekymppisenä. Ehkä pidät erilaisista miehistä, tai ehkä pidätkin naisista, tai ehkä pidätkin vain katselusta. Kaikki on sinulle avoinna. Jossain kohtaa vastaus tulee eteesi. Minä löysin oman lajini vasta melkein viisikymppisenä.

Yack :( Periaatteessa siitä olen samaa mieltä, että jokainen tekee mitä haluaa ja silloin kuin haluaa, mutta tuo.. "parikymppinen on kuin kukannuppu" kuulostaa omituiselta. Kyllä on ihan normaalia tuntea voimakkaita seksuaalisia haluja ja himoja jo teininä - mikä ei tietenkään tarkoita, että niitä pitäisi samantien lähteä toteuttamaan muiden kanssa - ja jos ei koskaan esim. tunne seksuaalista himoa tai harrasta masturbointia niin jotain on vinossa. Joko hormonitaso tai sitten vaan on epäseksuaalinen eli aseksuaali.

Minusta sinä sorruit nyt ketjun hengen vastaiseen epäasialliseen kommentointiin. Erityisesti tuo alkuilmaisusi on sitä. Kukaan ei väittänyt, etteivät seksuaaliset halut olisi normaaleja jo teini-iässä. Kyse oli siitä, että kaikilla ne eivät herää vielä silloin. Ihmiset ovat erilaisia ja niin kuin tuossa tekstissä vertauskuvin ilmaistiin, kaikki kukat kukkivat eri aikaan. Jos joku poikkeaa valtavirrasta kehityksensä suhteen, se ei tarkoita, että hänessä olisi jotain vikaa. Hän saattaa vain kehittyä keskivertoa hitaammin jossakin asiassa. Toki jos asia häiritsee itseään, kannattaa vaikka käväistä lääkärin puheilla. Mutta vain jos ITSE kokee asian ongelmalliseksi. 

Myös se on täysin normaalia, jos ei tunne seksuaalista halua. Sitä kutsutaan juuri tuoksi aseksuaalisuudeksi. Se ei ole kovin yleistä, mutta täysin normaalia kyllä. Aseksuaalisuus ei siis ole mikään vika, vaan yksi seksuaalisuuden ilmenemismuoto siinä missä vaikkapa homo- tai heteroseksuaalisuuskin. Ei kutsuta ketään vialliseksi vain siksi, että hän on erilainen. 

Vierailija
1327/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus Salatuissa elämissä tuli jakso, jonka nimi oli "Elias on Vekst-stedt". Tämä siis tarkoitti sitä, että Elias lähti kyseisessä jaksossa pois sarjasta, ja tämä sanaleikki tulee siitä, että Eliaksen sukunimi on Vikstedt. Mutta eikö jakson nimen pitäisi olla "Elias on Veks-stedt" eikä Vekst-stedt? Ja joskus tuli jakso, jonka nimi oli "Salla ja Ismo saavat palkinnosta parhaimman". Eikö tuossa pitäisi olla "palkinnoista"?

Vierailija
1328/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viulisti Viktoria Mullova on aiemmin kertonut loikkauksestaan, että ajoi silloisen miesystävänsä, kapellimestari Vakhtang Jordanian kanssa taksilla Ruotsiin. Olisiko tämä voinut oikeasti olla mahdollista? Todellisuudessahan heidät vei Ruotsiin toimittaja Jyrki Koulumies, jonka osuutta Mullova ei tietenkään voinut paljastaa.

Vierailija
1329/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viulisti Viktoria Mullova on aiemmin kertonut loikkauksestaan, että ajoi silloisen miesystävänsä, kapellimestari Vakhtang Jordanian kanssa taksilla Ruotsiin. Olisiko tämä voinut oikeasti olla mahdollista? Todellisuudessahan heidät vei Ruotsiin toimittaja Jyrki Koulumies, jonka osuutta Mullova ei tietenkään voinut paljastaa.

Miksi ei olisi voinut olla? Kyllä Suomessa siihen aikaan ajettiin taksilla hyvinkin pitkiä matkoja, eikä Ruotsin rajalla yleensä kyselty mitään. No takaisin tullessa ehkä tarkastettiin, kuinka paljon oli voita ja sokeria.

Vierailija
1330/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikana pidetään hirveän tärkeänä, että ihmiset syövät monipuolisesti monenlaista erilaista ruokaa. Joskus nälkävuosina ihmiset söivät ehkä vain pettuleipää ja yhä jossain maissa ihmiset syövät lähinnä vain riisiä tai vaikka jotain maissipuuroa, koska muuta ruokaa ei ole. Miten he pysyvät elossa, pystyvät tekemään töitä ja saamaan lapsiakin yksipuolisesta ruokavaliostaan huolimatta? Miten jossain kehitysmaassa nainen voi tulla raskaaksi ja synnyttää lapsen, vaikka hänen ruokavalionsa on varmasti niukka ja ainakin todella yksipuolinen? Tuskin hän saa joka päivä ruoaksi vaikka puolta kiloa kasviksia, täysjyväviljaa, pari kertaa viikossa kalaa jne. Siis sellaista ruokaa, mitä vaikka täällä Suomessa kehoitaan syömään.

Vierailija
1331/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei olisi voinut olla? Kyllä Suomessa siihen aikaan ajettiin taksilla hyvinkin pitkiä matkoja, eikä Ruotsin rajalla yleensä kyselty mitään. No takaisin tullessa ehkä tarkastettiin, kuinka paljon oli voita ja sokeria.

Mutta olisivatko he pystyneet loikkaamaan ilman ketään apuria?

Vierailija
1332/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh? kirjoitti:

Nykyaikana pidetään hirveän tärkeänä, että ihmiset syövät monipuolisesti monenlaista erilaista ruokaa. Joskus nälkävuosina ihmiset söivät ehkä vain pettuleipää ja yhä jossain maissa ihmiset syövät lähinnä vain riisiä tai vaikka jotain maissipuuroa, koska muuta ruokaa ei ole. Miten he pysyvät elossa, pystyvät tekemään töitä ja saamaan lapsiakin yksipuolisesta ruokavaliostaan huolimatta? Miten jossain kehitysmaassa nainen voi tulla raskaaksi ja synnyttää lapsen, vaikka hänen ruokavalionsa on varmasti niukka ja ainakin todella yksipuolinen? Tuskin hän saa joka päivä ruoaksi vaikka puolta kiloa kasviksia, täysjyväviljaa, pari kertaa viikossa kalaa jne. Siis sellaista ruokaa, mitä vaikka täällä Suomessa kehoitaan syömään.

Toki ihminen pysyy hengissä yhdelläkin ruoka-aineella ja kykenee saamaan jälkeläisiäkin. Se on sitten eri asia miten pitkään ja kuinka terveenä ihminen elää vaikkapa pelkällä riisillä. Esimerkiksi maitsemissasi kehitysmaissa lapsikuolleisuus on hyvin suurta ja ihmisten elinikä keskimäärin huomattavasti lyhyempi kuin vaikkapa Suomessa. Suomessakin tilanne oli kehitysmaita vastaava tuolloin ns. nälkävuosien aikaan. Yhtenä merkittävänä syynä tähän on nimenomaan heikko ravitsemus. Kun ruoka on yksipuolista ja sitä on useimmiten tarjolla liian vähän, ihminen sairastuu ja kuolee helpommin kuin ravitsevaa ruokaa saava ihminen. Esimerkiksi keripukki (https://fi.wikipedia.org/wiki/Keripukki) on nimenomaan vitamiininpuutoksen aiheuttama sairaus. Eikä ole ainut laatuaan. Toki kuolleisuutta lisäävät muutkin seikat kuin heikko ravinto, mutta se on yksi merkittävä syy kuitenkin. 

Vierailija
1333/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on kokemusta sekä kohtiin alkuvaiheessa kuolleen alkion lääkkeellisestä abortoinnista, että synnyttämisestä sekä käynnistettynä että luonnollisesti. Kivuliain oli täysiaikaisen vauvan (tai vähän yliaikaisen kyllä) käynnistetty synnytys.Toiseksi kivuliain oli luonnollisesti alkanut synnytys. Abortti oli kivulias (supistukset) mutta ei verrattavissa synnytykseen, toki oli henkisesti kivuliain.

Vierailija
1334/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sanottavan Blondi tuli taloon -sarjaa huonoksi yritykseksi matkia Pulmusia. Eikös se ole Kyllä isä osaa, joka sitä matki? Vai oliko Blondissakin joitakin selkeästi Pulmusista lainattuja juttuja?

Matti ja Missu muistuttivat ulkonäöltään Budia ja Kellyä, ja blondi eli Johanna "Hanski" Tähtinen muistutti Kellyä siten, että käytti joskus jotain väärää samankaltaista sanaa. Esim. kun olisi pitänyt sanoa "optimistinen", hän sanoi "optinen".

Vierailija
1335/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko Suomi tai maailma parempi paikka, jos kaikki työikäiset ja -kykyiset ihmiset olisivat töissä? Miten kuitenkaan olisi mahdollista, että he kaikki olisivat? Olen kuullut monen sanovan, että ei ole oikein, että työkykyiset kuluttavat yhteiskunnan varoja lorvimalla kotonaan. Eikö kuitenkin ole niin, että monet heistä kyllä haluaisivat työhön, mutta kaikille ei vain riitä työtä?

Kyllä, monet lähettävät satoja hakemuksia, eivätkä pääse edes haastatteluun. Toiset eivät voi edes hakea mitään, koska niihin harvoihin olemassa oleviin työpaikkoihin vaaditaan taitoja, joita hakijalla ei ole. Ainoa keino saada kaikki töihin, on lisätä sekä työpaikkojen määrää, että niiden monimuotoisuutta. Tämä vaatii jonkun uudenlaisen yhteiskuntasysteemin, koska tämä nykyinen perustuu juuri siihen, että saadaan mahdollisimman paljon ihmisiä pois töistä.

Vierailija
1336/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyn säännöllisesti yhdessä lounasravintolassa syömässä, ehkäpä 2-5 päivänä viikossa jos ei ole eväitä töissä mukana. Kuinka hyvin tällaisten ruokapaikkojen kassahenkilöille jää mieleen mitä ihmiset ottaa? :D syön yleensä kasvisruokaa, ehkä kerran viikossa kalaa,niin mietin jääkö heille mieleen että "Ahaa tämä on se kasvissyöjä" tai vaikka "tuo ottaa aina makkaraa kun sitä on"?

Veikkaan, että muistavat, mutta haittaako se?

Itse työskentelee vaateliikkeessä (putiikkimainen, mutta isompi) ja muistamme muiden myyjien kanssa hyvinkin sellaisten asiakkaiden tavat ja tottumukset, jotka siis käyvät esim. noin kerran kuussa. Tyyliin, tuo ostaa mielellään aina lisäksi huiveja, tämä tavallisesti haluaa itse katsella rauhassa ja ostaa sitten sovittamatta jotain ja tuo kolmas haluaa täyden palvelun ja sovittaa kymmeniä vaatteita ja ostaakin sitten kaikki ne, jotka istuvat täydellisesti. MUTTA, tämä on hyvä, että muistamme, koska tällöin pääsemme toteuttamaan niin hyvää asiakaspalvelua, kuin mahdollista. Ymmärrämme antaa rauhassa katselijan todella olla rauhassa jne.

Kiitos vastauksesta. Loogistahan se on, että säännölliset asiakkaat jäävät mieleen. Ihana kuulla että on ihmisiä, jotka haluavat oikeasti hyvän kokemuksen asiakkaalle!

Vierailija
1337/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä iässä viimeistään kannattaisi alkaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Siis jos on neitsyt. Olen kuullut vain ohjeen, että sitten kun aloittaa sukupuolisen kanssakäymisen. 

Vierailija
1338/18344 |
16.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemman kirjoittajan viestistä tuli mieleen tällainen kysymys. Kumpi on pahempi: syödä yksipuolisesti terveellistä/neutraalia ruokaa vai syödä monipuolisesti epäterveellistä ruokaa?

Esim.

– Syö pelkästään riisiä vs. syö pelkästään herkkuja?

– Syö pelkästään kananmunia vs. syö pelkästään herkkuja?

Herkut = esim. jäätelö, karkit, sipsit, leivonnaiset, hampurilaispaikkojen hampurilaiset, pizzerioiden pizzat, limut jne.

(Molemmissa vaihtoehdoissa saisi tietysti juoda vettä. Ja ajatellaan, että ruokavalio on alkanut vaikka 10-vuotiaasta ja kestää koko loppuelämän.)

Vierailija
1339/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko koskaan nähneet ohjelmaa tai videota, jossa prinsessa Dianan miesystävä Dodi Al-Fayed puhuu? Itse en ole koskaan nähnyt, mutta olisi kiva, jos saisin joskus kuulla hänen äänensä.

Vierailija
1340/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan uimahyppääjä Irina Pissareva saanut tietää, mitä hänen sukunimensä tarkoittaa suomeksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kahdeksan