Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18344)

Vierailija
1341/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

"

Vierailija kirjoitti:

Viittaa sanalla kulttuuri itse taiteilijaan (itseensä?), eli taiteilija kykkii paskalla pusikossa. Koko biisihän naureskelee suomalaiselle kulttuurielämälle, missä väärinymmärretyt suuret taiteilijat istuvat kapakoissa dokaamassa ja sekakäyttämässä. 

Ei niinkään yksittäiseen taiteilijaan vaan ihan koko kulttuuriin aikana, jolloin Suomi putos puusta. Kulttuuri oli jotain abstraktia, joka oli vain harvalukuisen eliitin hommia. Arkipäivän taiteilijuus oli jotenkin noloa, arvostettiin kuin kasaa paskaa ja piti lymyillä vähän piilossa häveten. "Tuokin tuossa vain runoja rustaa, onkohan se homo. Meth menemmä nyt methään ja tehdään miesten töitä, ni". "

Puhut eri biisistä. Taiteilijaelämää viittaa ihan selkeästi 80-loppuun ja siitä eteen päin. "apurahat juoksee nopeampaan, kuin rokkari raahustaa"- tuskin puhutaan 1900-luvun taitteesta, samoin kun kohta missä Alanko listaa kaikki mahdolliset huumausaineet. Biisi irvailee siitä miten moni arvostettu taiteilija eli noihin aikoihin varsin rappiollista elämää. 

AP

Vierailija
1342/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kommentin nro. 1385 numero on alleviivattu mutta minkään muun ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1343/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kootaan zoom8-jolla?

Vierailija
1344/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Tarhurin marjakeittojen mainoksessa karhu raapii takapuoltaan? Joo, miksi sitä yleensä raavitaan niin, mutta miksi mainokseen on laitettu tuollaista?

Vierailija
1345/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi minulla on "läskinen" ja iso maha, vaikka muuten olen sopusuhtainen ja kiinteä?

Miten tuon mahan saisi pienemmäksi ja kiinteämmäksi? Teen vatsalihasliikkeitä ja liikun muutenkin säännöllisesti ja monipuolisesti. En myöskään syö herkkuja kuin pari kertaa kuussa ja silloinkin aika vähän (100g karkkia, yksi suklaapatukka tms.)

Vierailija
1346/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alleviivattu? Ei minulla näy ainakaan mitään tuollaista.

Vierailija
1347/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuli mieleen äsken pannaria paistaessani: 

Miksi pannukakkuun tulee aina suurehko kupru tai useampikin kun se on uunissa paistumassa? Eiväthän muutkaan leivonnaiset noin käyttäydy, vaikka niihin tulee usein samoja aineksia. 

Vierailija
1348/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut sanottavan Blondi tuli taloon -sarjaa huonoksi yritykseksi matkia Pulmusia. Eikös se ole Kyllä isä osaa, joka sitä matki? Vai oliko Blondissakin joitakin selkeästi Pulmusista lainattuja juttuja?

Matti ja Missu muistuttivat ulkonäöltään Budia ja Kellyä, ja blondi eli Johanna "Hanski" Tähtinen muistutti Kellyä siten, että käytti joskus jotain väärää samankaltaista sanaa. Esim. kun olisi pitänyt sanoa "optimistinen", hän sanoi "optinen".

Vastasit itse itsellesi? Tämä koko lainaamani teksti on yhdestä sarjan youtube-pätkän kommentista otettu.Tarkistakaa vaikka

Vierailija
1349/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alleviivattu? Ei minulla näy ainakaan mitään tuollaista.

Minulla vain näkyy

T: kysyjä

Vierailija
1350/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi Suomessa ei ajeta F1-kilpailuja?

Suomessa ei ole siihen tarkoitukseen sopivaa kilparataa. Jonnekin päin Suomeahan on kyllä suunniteltu F1-radan rakentamista, mutta en tiedä onko tuo suunnitelma toteutumassa. Paikkakunnan nimikään ei nyt tule mieleen, mutta löytynee googlella.

Iitti, KymiRing, rakentaminen on jo aloitettu.

Vierailija
1351/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi C-kirjain on olemassa? Lausuttaessa c äännetään ässäksi tai kooksi. Miksi ceetä ei korvata ässällä tai koolla? Cecilia Stockmannilla.

Eikös venäjän kielessä ole viisi erilsista "ässää"?

Lausuu ne ketkä osaa 😎

C suomen kielessä aika turha, mutta onneksi on maailma rajojemme ulkopuolellakin.

Vierailija
1352/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi C-kirjain on olemassa? Lausuttaessa c äännetään ässäksi tai kooksi. Miksi ceetä ei korvata ässällä tai koolla? Cecilia Stockmannilla.

Eikös venäjän kielessä ole viisi erilsista "ässää"?

Lausuu ne ketkä osaa 😎

C suomen kielessä aika turha, mutta onneksi on maailma rajojemme ulkopuolellakin.

Niitä on seitsemän.

Vierailija
1353/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi iso ja mukava ihminen on nallekarhu? Nallekarhuthan ovat pienikokoisia pehmoleluja. Entä onko ihminen, joka on nallekarhu lähes poikkeuksetta miespuolinen vai voiko naisestakin ihan hyvin käyttää tätä sanaa?

Vierailija
1354/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi iso ja mukava ihminen on nallekarhu? Nallekarhuthan ovat pienikokoisia pehmoleluja. Entä onko ihminen, joka on nallekarhu lähes poikkeuksetta miespuolinen vai voiko naisestakin ihan hyvin käyttää tätä sanaa?

Tuossa https://amerikanihmemaa.yhteishyva.fi/nailla-mennaan-suomalaisugrilaise… vastaus ensimmäiseen. Juttu ei liity aiheeseen, mutta kuva kertoo olennaisen.

Ja toiseen: En ole kuullut, että naisia kutsuttaisiin nallekarhuiksi. Nallekarhuthan ovat karvaisia ja karvaisuus mielletään miesten ominaisuudeksi. 

Tuossa http://kohokohta.com/huumori/isoisa-osti-lapsenlapselleen-jattimaisen-n… muuten ihan aiheeseenkin liittyvä juttu ja kuva :)

Vierailija
1355/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa https://amerikanihmemaa.yhteishyva.fi/nailla-mennaan-suomalaisugrilaise… vastaus ensimmäiseen. Juttu ei liity aiheeseen, mutta kuva kertoo olennaisen.

Ja toiseen: En ole kuullut, että naisia kutsuttaisiin nallekarhuiksi. Nallekarhuthan ovat karvaisia ja karvaisuus mielletään miesten ominaisuudeksi. 

Tuossa http://kohokohta.com/huumori/isoisa-osti-lapsenlapselleen-jattimaisen-n… muuten ihan aiheeseenkin liittyvä juttu ja kuva :)

Mikä sitten olisi nimitys vastaavan oloiselle naiselle?

Vierailija
1356/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä viimeistään kannattaisi alkaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Siis jos on neitsyt. Olen kuullut vain ohjeen, että sitten kun aloittaa sukupuolisen kanssakäymisen. 

No mä toivon että olisin käynyt jo neitsyenä, kun eka kerralla olin ihan hirveen tiukka, ehkä gyne olisi huomannut sen ja sanonut. Kuulemma niitä voi nipsaistakin auki.

Mutta vakavasti ottaen, gyne on omaa terveyttä varten, että se huomaa jos tulee jotain terveydellistä, muutakin kuin vaan raskaus, ehkäisy ja sukupuolitauti. Ettei sen tarvitse liittyä seksiin.

Vierailija
1357/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten olisi nimitys vastaavan oloiselle naiselle?

En ole koskaan nähnyt naista, joka vastaisi mielikuvaani sanasta nallekarhumainen. Tuohon ilmaisuun liittyy minusta niin vahva miehinen sävy, etten osaa ajatella, että nainen voisi olla vastaavanlainen.

Ehkä lähimpänä voisi naisen kohdalla olla sana "äidillinen". Sillähän kuvataan usein mukavia, kentien hieman reheviä naisia, jotka ottavat lämpimään halaukseen tai syliin, jos sellaiselle on tarvetta.   

Vierailija
1358/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä iässä viimeistään kannattaisi alkaa käydä gynekologisissa tarkastuksissa? Siis jos on neitsyt. Olen kuullut vain ohjeen, että sitten kun aloittaa sukupuolisen kanssakäymisen. 

No mä toivon että olisin käynyt jo neitsyenä, kun eka kerralla olin ihan hirveen tiukka, ehkä gyne olisi huomannut sen ja sanonut. Kuulemma niitä voi nipsaistakin auki.

Mutta vakavasti ottaen, gyne on omaa terveyttä varten, että se huomaa jos tulee jotain terveydellistä, muutakin kuin vaan raskaus, ehkäisy ja sukupuolitauti. Ettei sen tarvitse liittyä seksiin.

Juu, en ajatellutkaan että gynekologille tarvitsisi mennä vain seksiin liittyvissä asioissa. Lähinnä mietin, onko jotain suositus ikää, jolloin tarkastuksissa olisi hyvä alkaa käydä. Neitsyyden mainitsin vain siksi, että ainut ohje, jonka olen kuullut on tuo "sitten kun aloittaa sukupuolisen kanssakäymisen". Mutta jokuhan voi aloittaa sen vaikka vasta 30-vuotiaana ja osa ei aloita koskaan. Silti tarkastuksissa varmasti olisi hyvä käydä. Vai kannattaako odottaa vasta siihen, jos tulee jotain oireita?

Vierailija
1359/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla lievästi kehitysvammainen, näkyvästi autisti tai muulla tavalla sellainen "outo" (anteeksi, en keksi sopivaa sanaa) siten, ettei itse tiedä sitä, jos kukaan ei ole kertonut?

Mietin monesti, onko mussa jokin tällainen poikkeus, etten ole käytökseltäni ihan normaali. Että muut huomaa mussa jotain, mikä tekee musta "ei tavallisen" mutten itse tajua sitä. Kukaan ei ole kertonut, koska ei heillä varmaan ole ollut tarvetta tai se on ollut heille niin itsestään selvää, että ovat luulleet itsenikin tietävän. Jos suoraan kysyisin joltakulta, hän varmaan kiusaantuisi tajutessaan, että tuo selvä asia ei olekaan ollut koskaan itseni tiedossa, ja hänen olisi varmaan vaikea "rikkoa" käsitykseni itsestäni ja kertoa totuus. (Siis syntyisi vähän samanlainen tilanne kuin kerran koulussa, kun yksi tyttö, jolla oli karsastusta, kysyi että karsastavatko hänen silmänsä muka, kun joku oli kuulemma sanonut hänelle niin. Muutama hiljeni, kun ei kehdannut vastata. Kaikkihan siis olivat luultavasti olettaneet hänen itsensäkin tienneen, koska muiden mielessä tuo karsastus oli tietysti selvä osa tätä tyttöä.)

Jotenkin vain on sellainen tunne, että jotain outoa mun olemuksessa on, mutten tiedä mitä, koska kukaan ei ole tuonut asiaa esiin. En tiedä onko se jotain noloa jopa, ja ehkä senkään takia siitä ei ole viitsitty sanoa.

Kerran lihosinkin aika paljon ja vasta vaa'alla tajusin asian. Kukaan ei ollut kertonut eikä varmaan tajunnut, etten itsekään ollut huomannut, miten paljon painoni oli noussut (oma oletus maks. 5 kg, todellisuus n. 20 kg). Ties mitä kaikkea muita asioita on sellaisia, joita en itsestäni tajua...

Mulla on ollut aina tosi huono itsetuntemus.

Noin se juuri on. Minunkin kohdalle on osunut useampi tuollainen "karsastus"- hetki, jotain juuri fyysisiä juttuja ja vielä yksi puhevika. Ymmärrän mitä tarkoitat. Minä ja muutama ystäväni ollaan myös aika erikoisia, ja heikko ihmistuntemus ja ihmistuntemus. Ystäväni tytär on myös erikoinen, ja vasta vähän aikaa sitten hänen äitinsä törmäsi mahdolliseen selitykseen. Kotona helposti meidät hyväksytään sellaisena kuin ollaan, ja vasta ulkomaailma nostaa esiin ne erilaisuudet.

Minusta itsetuntemusta voi harjoitella. Itse olen käyttänyt siihen päiväkirjaa, johon pohdin tapahtuneita, ja välillä luen niitä uudelleen. Ajan kanssa pohtien sieltä yllättäen aukeaa asioita. Googlettelen niitä.

Itse olen alkanut ajatella, että minulla on asperger-piirteitä, ja se kyllä selittäisi paljon.

Sinun varmaan kannattaa tehdä tänne ihan oma aloitus asiasta.

Vierailija
1360/18344 |
17.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, en ajatellutkaan että gynekologille tarvitsisi mennä vain seksiin liittyvissä asioissa. Lähinnä mietin, onko jotain suositus ikää, jolloin tarkastuksissa olisi hyvä alkaa käydä. Neitsyyden mainitsin vain siksi, että ainut ohje, jonka olen kuullut on tuo "sitten kun aloittaa sukupuolisen kanssakäymisen". Mutta jokuhan voi aloittaa sen vaikka vasta 30-vuotiaana ja osa ei aloita koskaan. Silti tarkastuksissa varmasti olisi hyvä käydä. Vai kannattaako odottaa vasta siihen, jos tulee jotain oireita?

Papa-kokeen joukkoseulontoihin ainakin suurimmassa osassa kunnista kutsutaan 30-vuotiaasta lähtien, eli varmaan viimeistään sitten, kun kutsu seulontoihin tulee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kolme