Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
12801/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikeasti optimaalisin aika harrastaa seksiä raskautuminen mielessä? Jos saa vaikka maanantaina klo 12 plussan ovulaatiotesti, mitkä ne olisi ne otollisimmat hetket? Lauantai- ja sunnuntai-ilta sekä maanantai, sunnuntai ja maanantai ja tiistai vai lauantai ja maanantai vai miten.

Vierailija
12802/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kananmunat hajoa jos laittaa kiehuvaan veteen? Jossain neuvottiin laittamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12803/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin ostaa kännykälleni kotelon, mutta kaikki mallit tuntuvat sopivan vain paremmille kännyköille.  Itsellä on halpa Nokia, älypuhelin kumminkin. Kaikissa koteloissa on se kamera-aukko yläkulmassa, kun pitäis olla ylhäällä keskellä. Onko tämä vain merkki siitä että tämä puhelimeni on vaan niin vanhaa mallia ja huono, ettei löydy koteloa. T. vanhus

Vierailija
12804/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkelistä tulee, kun kiihottuu.

Vierailija
12805/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

mölli567 kirjoitti:

Kikkelistä tulee, kun kiihottuu.

Pillujako netistä vahtailet?

Vierailija
12806/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun pesee vessanpöntön ja pyyhkii rätillä sen ulommat osat, niin missä se rätti pitäisi huudella ettei leviä pöpöt ympäriinsä? Suihkun hanan alla vai vessan lavuaarissa, missä hampaat ja kasvot pestään? :/ 

Vessan pesu on aina tämän takia ällöttänyt minua, kun en tiedä miten sen voisi tehdä mahdollisimman hygieenisesti.

Vierailija
12807/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymys jonkun instrumentin soittajille: Miten tärkeitä nuotit ovat? Ovatko ne klassisen musiikin soittajille elinehto, kun taas rokkariksi voi helposti opetella korvakuulolta?

Kuinka paljon nuotteja kuuluu soittaessa katsoa, koko ajan vai vain silloin tällöin vilkaisten? Oppiiko soittaja kappaleet ulkoa - ne vaikeatkin, vai voiko olla hyvä soittaja, vaikkei pärjäisi hetkeäkään ilman nuottien näkemistä?

Vierailija
12808/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mitään elävää viherkasvia laittaa wc:n, jossa on 80cm x 30cm ikkuna (maitolasia tms kun ei näy läpi kuin ihmisestäkin vain "varjo") ja perus kattovalaisin on aina päällä? Anonhammas tai - kieli, palmuvehka, nukkumatti (ainakin omat Matit viihtyy parhaiten varjoisimmassa nurkassa taloa, vaikka kai puolivarjon kasvi enemmän) tai joku harvinaisempikin yksilö kelpaisi jos joku pärjää?

Viirivehkaa yritin, mutta rupesi oireilemaan valon puutetta vaikka tyystin varjossa muualla huoneistossani viihtyykin.

Hanki kasvivalo niin ei tarvitse miettiä tarkkaan lajia. Kasveille sopivan polttimon voi hankkia tavalliseen valaisimeen, mutta huomioi, että aika lähelle kasvia sijoitus (ei yleisvaloksi kattoon). Tai sitten hankit kuivakukkia tai tekokasvin.

Kasvivaloon ei valitettavasti ole mahdollisuuksia, olisin jo muuten hankkinut sen... noh, ei voi mitään, jos ei edes kokeilemalla löydy veskissä viihtyvää yksilöä niin olkoot, tekokasvia en ota.

Nyt jouluna saa noita kransseja esim. kuusenhavuista. Sellainen säilyy pitkään. Sopisi nyt vuodenaikaankin.

Keväämmällä keksit sitten toisenlaisen jutun. Monet myös antavat saatujen ruusukimppujen kuivua kukat alaspäin vessassa. Ne ovat nättejä kuivinakin ja niistä lähtee myös hieman tuoksua. Kuivakukkia, -heiniä ja niistä tehtyjä seppeleitä voisit myös käyttää.

Sellaisenkin koristeen voisi laittaa kasvin sijasta, jossa olisi vaikka vedellä täytetyssä lasipurkissa näkinkenkiä ja simpukoita, tms.

Vierailija
12809/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnonlapsi kirjoitti:

Mikä on touhutippa?

Touhutippa on seksuaalisessa kiihotuksessa erittyvää limaa, jolloin peniksestä tulee pieniä määriä liukastetta jo ennen siemensyöksyä. Kaikilla miehillä tätä ei tule tai sitä ei aina havaitse. Touhutipoissa ei pääsääntöisesti ole siittiöitä, ellei edellisestä siemensyöksystä ole erityisen lyhyt aika. Tällöin touhutippoihin voi erittyä hieman siittiöitä edellisen laukeamisen jäljiltä, joten väite, ettei touhutipoista voi tulla raskaaksi, ei pidä täysin paikkaansa.

Vierailija
12810/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin ostaa kännykälleni kotelon, mutta kaikki mallit tuntuvat sopivan vain paremmille kännyköille.  Itsellä on halpa Nokia, älypuhelin kumminkin. Kaikissa koteloissa on se kamera-aukko yläkulmassa, kun pitäis olla ylhäällä keskellä. Onko tämä vain merkki siitä että tämä puhelimeni on vaan niin vanhaa mallia ja huono, ettei löydy koteloa. T. vanhus

Varmasti löytyy jostain. Googleta "kotelo nokia" ja tarkka malli tuohon, kotelot ovat mallikohtaisia. Tai käy kaupassa, josta saa palvelua niin tilaavat puolestasi

Vierailija
12811/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun pesee vessanpöntön ja pyyhkii rätillä sen ulommat osat, niin missä se rätti pitäisi huudella ettei leviä pöpöt ympäriinsä? Suihkun hanan alla vai vessan lavuaarissa, missä hampaat ja kasvot pestään? :/ 

Vessan pesu on aina tämän takia ällöttänyt minua, kun en tiedä miten sen voisi tehdä mahdollisimman hygieenisesti.

Tämä on aika yleinen ajatus ja viittaa siihen, että bakteerit jotenkin hyökkäilisivät vaarallisesti ihmisten kimppuun sieltä täältä. On toki tärkeää, että eri pinnoille on eri rätit (esim. sillä pöntön pyyhkimiseen tarkoitetulla rätillä ei pestä lavuaaria), mutta koska kuitenkin huuhdot ja peset rätit huolellisesti käytön jälkeen, voit olla bakteeriasian kanssa suht huoleti.

Jos bakteerit hyppisivät holtittomasti ja aiheuttaisivat kaikille jatkuvasti vaaraa, et voisi esim. pestä vauvan pyllyä lavuaarissa, jossa pestään myös käsiä tai hampaita.

Vierailija
12812/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kananmunat hajoa jos laittaa kiehuvaan veteen? Jossain neuvottiin laittamaan.

Ei hajoa ellet pudota niitä kattilaan. Muttei mikään myöskään estä laittamasta kylmään veteen. Itse teen yleensä niin, ja otan sähkön pois kun alkaa kiehua ja annan munien olla kuumassa vedessä

Vierailija
12813/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä hajoavat, varsinkin, jos ovat jääkaappikylmiä.

Itse laitan kananmunat aina kylmään veteen, silloin ei tarvitse myöskään pelätä, että kuumaa vettä räiskyisi käsille.

Vierailija
12814/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten Kela käytännössä toimeentulotukea hakiessa tulkitsee "tosiasialliset tulot"? Pitääkö osata itse vaatia vai

Jäin työttömäksi 1.12. Alkaen. Ei säästöjä tai omaisuutta, viimeinen matalapalkka-alan palkka sekä lomarahat tuli 30.11.

Saan joulukuun ansiosidonnaisen (se 2 viikkoa miinus omavastuuaika ja tietysti verot) käyttööni vasta ensi vuoden tammikuussa, varmaan vasta puolen kuun aikaan. Ansiosidonnaisen lisäksi asumistukipäätös menee takuuvarmasti vasta tammikuulle myös, eli oikeasti minulla ei ole joulukuulle mitään tuloja, mutta vuokra-asunnon kulut tietysti juoksee silti. Siksi hain ttt:a.

Ttt-hakemukseni tuli kuitenkin juuri bumerangina takaisin, koska minun on laskettu saavan ansiosidonnaista ja asumistukea tarpeeksi (20e yli joulukuun menojen...). Olin vähän äimän käkenä, koska en saa näitä rahoja käyttöön kuin vasta joskus tammikuussa, eli oikeasti minulla ei ole yhtään rahaa käytössä tässä kuussa!

Nyt luinkin, että Kelan pitäisi ottaa huomioon tosiasialliset nettotulot, mutta ei tästä ollut halaistuakaan sanaa tässä tyrmäävän kielteisessä päätöksessäni. Ainoastaan, että jos tulee lisää pakollisia ttt:ssa hyväksyttäviä kuluja (joita ei tule), niin sitten voi laittaa uuden hakemuksen.

Onko tässä nyt lähdettävä tosissaan tappelemaan vai otettava jostain vippi vai millä hitolla maksan tämän kuun asumiskulut?

Olet saanut marraskuun lopussa palkan sekä ekstrana lomarahat. Niillä oli tarkoitus maksaa joulukuun vuokra ja elää joulukuussa. Minne nämä rahat ovat hävinneet? Pitäisihän noilla pärjätä ainakin tammikuun alkuun. (Toki normaali työntekijä yleensä tietää nämä kuviot, ja säästää etukäteen rahaa kun joutuu työttömäksi.)

Sinulla omavastuupäiviä on 5 arkipäivää, joten oikeutesi alkaa saada päivärahaa alkaa 8.12. Jos muistan oikein, niin voit kuitenkin hakea sitä ensimmäistä päivärahaa (eli päätöstä siitä) jo 2 viikon työttömyyden jälkeen eli 16.12. Olethan jo tehnyt niin? Ja laitoitko asumistukihakemuksen jo?

Tuossa ensimmäisessä päätöksessä voi kassalla kestää kauemmin, ja rahaa tulee tilille vain muutamasta päivästä. Mutta muista heti 4 viikon täyttyessä laittaa heti 14.1. jatkohakemus tuolle 4 viikon jaksolle, vaikkei tuo edellinen päätös olisi vielä tullutkaan.

Silloin saisit kassan nopeudesta riippuen ehkä sen ekan 6 päivän maksun tammikuun alussa, ja sitten tammikuun 3. viikolla kuukauden päivärahat.

Kassasta kannattaa kysellä tarkemmin miten nopeasti päätöksen tekevät ja voihan kertoa että tilanne on tiukka.

Tammikuun ekalla pienellä maksulla ja saatavalla asumistuella kannattaa sitten maksaa se vuokra ja sopia muiden laskujen velkojan kanssa laskujen siirtämisestä parilla viikolla, jos mahdollista. Jos olet tuhlannut kaikki lomarahasi yms., sitten on parempi lainata ruokarahaa kaverilta tai käyttää omaa luottokorttiaan kuin ottaa pikavippejä.

Vierailija
12815/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on oikeasti optimaalisin aika harrastaa seksiä raskautuminen mielessä? Jos saa vaikka maanantaina klo 12 plussan ovulaatiotesti, mitkä ne olisi ne otollisimmat hetket? Lauantai- ja sunnuntai-ilta sekä maanantai, sunnuntai ja maanantai ja tiistai vai lauantai ja maanantai vai miten.

Jos sulla on ovulaatiotesti käytössä, niin ne otolliset päivät ovat juuri ne 2 päivää jotka se testi ilmoittaa. (Lue sen testin ohjeet huolella, jos et ole ymmärtänyt tätä.)

Eli yllä antamassasi esimerkissä siis se maanantai ja tiistai.

(Toki kannattaa yrittää vielä keskiviikkonakin.)

Vierailija
12816/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitetaanko mammalla ja papalla henkilön vanhempia vai isovanhempia vai voiko se riippua puhujasta tai näkökulmasta?

Mulla on sellainen käsitys, että Pohjanmaalla olisi tapana puhua isovanhemmista mammana ja pappana. Kyseessä siis murteellinen nimitys, luulisin vaikutusta on tullut ruotsinkielestä.

Mutta yleensähän nuo nimitykset todella tarkoittavat äitiä ja isää muualla Suomessa, etenkin ruotsinkielisillä alueilla. Ja sitten voidaan puhua iäkkäämmistä henkilöistä yleensä mammoina ja pappoina, samoin kuin mummo voi tarkoittaa ketä vaan arvokkaaseen ikään ehtinyttä naisihmistä.

Vierailija
12817/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ja mistä saan teetettyä muovisen tuotteen? Josta on olemassa puinen malli?

Nykyaikaisin vaihtoehto olisi skannata kolmiulotteisena tuo puinen malli tietokoneohjelmaan (CAD) ja tulostaa ns. 3D-tulostimella muoviseksi versioksi.

3D-tulostimia on usein hyvin varustetuissa kirjastoissa, joissa oletan apuakin saatavan homman suorittamiseen. Oman laitteen hankkiminen tulee sitten kalliimmaksi.

Vierailija
12818/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui hui huivi kirjoitti:

Maria Jungnerin huivigate: Minulle on ainakin opetettu, että nuo logolaput huiveissa yms. pitää leikata pois tai ainakin piilottaa hyvin. Olenko saanut vääriä tietoja?

Jugnerin huivigatessä kyse oli siitä että hän esiintyi Ylessä, jonka toimintaan ei mainostaminen kuulu. Hänellä oli kaulassaan huivi, jonka logo oli kiinteä osa huivin designiä. Virhe oli siis se, että Jugner oli sitonut huivin niin, että logo näkyi erittäin selvästi.

Meille tavalliselle pulliaisille ei ole noin tarkkoja sääntöjä. Logojen poisleikkaaminen on minusta outo tapa, enkä ole koskaan sellaisesta kuullut tai saanut aiheesta opetusta. Itse leikkaan irralliset laput pois, jos ne ärsyttävät ihoa (vaikka kauluksessa), mutta monissa vaatteissa logo voi olla osa huivia tai vaatetta, joten sitä ei voi edes leikata tärvelämättä sitä. Jos logo on erillinen lappu vaikkapa huivissa, toki monet solmivat huivinsa niin ettei se lappu suoraan näy, jos se on usein huivin taustapuolella.

Vierailija
12819/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahden valtion välillä syttyy sota, niin onko se valtioiden päämiehien jos vaikka päämiehet ovat presidenttejä heidän riita vai kuka sen päättää ja miksi sodat syttyy, jos ei rajariitoja,alueloukkauksia lasketa.?

Nytpä pistit ison ja vaikean kysymyksen, jota ammatikseen historiaa tutkivat työkseen pähkäilevät. Jo koulussa me kaikki joudumme yleensä opettelemaan vastaukset siihen miksi jokin tietty sota syttyi -- perustärppi kysymys hissankokeissa mun kouluaikana oli "toisen maailmansodan syttymissyyt".

Tästä voidaan päätellä, että joka sodalla on omat syynsä. Jos syvällisemmin ajatellaan, niin kaikki asiat voitaisiin tietysti sopia kahden riitaisan valtion kesken jo neuvottelupöydässä, oli kyse melkein mistä vaan. Miksi sitten päädytään sotaan?

Varmasti siksi että joillakin tahoilla on käsitys, että he tulevat hyötymään sodasta. Kyse voi siis olla joidenkin valtaapitävien ryhmien eduista joko sisä- tai ulkopoliittisesti tai kummallakin tavalla, eikä taloudellisia etujakaan pidä aliarvioida. Taloudelliset syyt sotien taustalla ovat tavallisia, eli kyse on siitä kuka saa hallita jotain resurssia (maa, öljy, kulta, jne...).

Sotaan ei välttämättä tarvita myöskään kuin yhden osapuolen päätös, eli kunhan hyökkäät sen naapurimaan kimppuun, hekin ovat tahtomattaan sodassa. Usein hyökkääjä taitaa olla se, joka kokee voivansa enemmän hyötyä sodasta, etenkin jos pystyy sen voittamaan. Hyökkäyksen kohteena olevan osapuolen syyt olla sodassa ovat sitten se oman maan puolustaminen.

Valtion ryhtyminen sotaan riippuu siitä miten maata hallitaan. Useimmissa demokraattisissa maissa valtion johto ei voi yksinään päättää sodasta vaan vaaditaan kansanedustuslaitoksen äänestys. Tämä jo siksi, että sodankäymiseen tarvitaan armeija ja rahaa.

Kansa pitää sitten agitoida sotaan mukaan jollain sille sopivilla syillä. Hehän joutuvat ns. tykinruoaksi ja kokemaan kurjuutta ja menetyksiä.

Syitä on siis monia ja vasta historiankirjat kertovat sitten myöhemmin mitä kaikkia syitä sotaan oli.

Vierailija
12820/18363 |
19.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ensin he valittivat minulle, että kotonani on aivan liikaa turhaa tavaraa josta minun täytyisi luopua koska en tee niillä mitään. Nyt olen myynyt niitä kirpputoreilla, päässyt eroon isosta määrästä oikeasti minulle turhista tavaroista joilla en tee mitään koska en tarvitse niitä mihinkään ja olen tienannut monta sataa euroa. Nyt ihmiset ihmettelevät, että mikä minua vaivaa kun hankkiudun tavaroista eroon ja onko tämä joku minulla olevan psyykkisen sairauden oire tai merkki sen sairauden pahenemisesta. Siis mitä ihmettä? Ensin he itse koko ajan kehoittavat minun hankkiutumaan eroon turhista tavaroista ja kun sitten teen niin, niin se onkin heistä merkki että psyykkinen sairauteni on pahenemassa. Joidenkin mielestä olen ilmeisesti jopa psykoosissa ja he kyselevät ihmeissään, että miksi minä hankkiudun turhista tavaroista eroon? Ei siinä ole mitään muuta syytä kuin että minä tajusin heidän olevan oikeassa siinä, että minun kannattaa hankkiutua eroon turhista tavaroista. Nyt kun olen myynyt pois esimerkiksi paljon sellaisia vaatteita joita en enää käytä niin olen saanut rahaa joilla voin ostaa vaikka uuden tietokoneen kun tämä vanha on ollut käytössä useamman vuoden eikä se toimi enää kovin hyvin. Eihän se ole psykoosin oire, että myy pois tavaraa jota ei tarvitse. Siitähän hyötyy moni ihminen. Joku toinen saa minun turhista tavaroistani itselleen tavaroita joita he itse tarvitsevat ja minä saan rahaa uutta tietokonetta varten johon minulla ei muuten olisi varaa jos en myisi pois turhia tavaroita joita en käytä.

Tässä ei taida olla pohjimmiltaan kyse ollenkaan siitä onko sulla turhaa tavaraa ja mitä sillä teet, vaan siitä että jotkut ihmiset elämässäsi sekaantuvat yksityisasioihisi, jotka eivät heille lainkaan kuulu.