Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
12841/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin koskettavaa videota, jossa kuvattiin nälkiintyneenä löydetyn kissan matkaa kohti tervehtymistä. Ja mieleeni tuli karmea ajatus. Voisiko joku nälkiinnyttää eläimiä tarkoituksella, jotta saisi tehtyä niiden hoidosta suosittuja videoita? Onko tiedossa, että niin olisi tapahtunut?

Vierailija
12842/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin koskettavaa videota, jossa kuvattiin nälkiintyneenä löydetyn kissan matkaa kohti tervehtymistä. Ja mieleeni tuli karmea ajatus. Voisiko joku nälkiinnyttää eläimiä tarkoituksella, jotta saisi tehtyä niiden hoidosta suosittuja videoita? Onko tiedossa, että niin olisi tapahtunut?

Valitettavasti nettivideoilla on mahdollisuus tienata rahaa, joten kaikenlaista jotkut ihmiset ovat valmiita tekemään siksi. Maailma on täynnä katukissoja, joita kohdellaan huonosti. Monissa maissa on helppo löytää nälkiintyneitä kissoja, joten tuskin terveitä kissoja tarvitsee nälkiinnyttää, mutta katukissoja voi kuka tahansa kiduttaa ja olen itsekin sellaista nähnyt (sekä oikeassa elämässä että YouTubessa). Eläinsuojelukin on eräissä maissa tuntematon käsite.

Itse seurasin joku aika sitten YouTubessa kissavideoita, juuri sellaisia, joissa kissanpentu pelastetaan jne...  Itse reagoin heti siihen että eräällä kanavalla kissanpoikaisia löytyi mitä karmeimmissa tilanteissa joka videoissa ja aloin epäillä että tilanteet olivat järjestettyjä. Huomasinkin sitten videoiden kommenteissa viestejä, joissa muut seuraajat epäilivät saamaa ja osoittivat miten sama kissanpentu oli "pelastettu" useamman kerran, aina yhtä surkeissa tilassa. Epäiltiin että videoiden tekijät olivat jopa aiheuttaneet vammoja tai vastaavia kissoille ihan vain kuvaamista varten.

YouTubesta löytyy myös videoita, jotka ilmiantavat netissä esiintyvää eläinsuojelurikoksia. Joidenkin näiden videoiden mukaan jotkut jopa tappavat kissanpoikasia kuvaamista varten, eli YouTubesta löytyy todella karmeaa kamaa (en ole itse voinut näitä katsella herkkänä kissaihmisenä) ja osa on sitten noita ym. videoita, joissa "pelastetaan" kissoja tms. eli jossa eläimen pahoinpitelyä peitellään.

Aidossa kissanpelastusvideossa useimmiten nähdään, kuinka kissa viedään eläinlääkäriin ja sitä hoidetaan asianmukaisesti. Ja sitten voidaan nähdä kuinka pitkän ajan kuluessa kissan kunto paranee. Huijausvideoissa näytetään lähinnä joku dramaattinen pelastustilanne ja se, kuinka kissaa syötetään, harvemmin kissa viedään kotiin. Emme näe koskaan kissaa lääkärillä hoidossa tai sen vammojen asiallista hoitoa, emmekä seurantajaksoja, joissa kissa voisi paremmin. Näissä huijausvideoissa myös pelastetaan aina kissanpoikasia, harvemmin aikuisia kissoja varmaan osaksi siksi että aikuinen kissa voi pistää aika tiukasti vastaan ja kissanpennut ovat söpöyden huippu ja vetoavat siksi videoiden seuraajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12843/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ns heikoimpia pitää suojella koronalta, kun heidän kehossaan nimenomaan varianttimuutokset tapahtuvat? Miksi heitä ei voi eristää?

Inhimillisyys on sitä että vahvat suojelevat heikompia, ei päinvastoin.

Vierailija
12844/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla on suhteessa olo että "olen kotonani tässä miehen seurassa", mutta suhde ei muuten tyydytä, niin mitä teen?

Mies ei ole kasvanut suhteessa yhtään, hänen ykkös prioriteetti on harrastus ja ei panosta suhteeseemme. Samat harmin aiheet kuin suhteen alussa ja mies tekee töitä vain harrastuksen eteen.

Kun koitan puhua suhteen epäkohdista, hän totee vain "sähän mut valitsit" ja "teen kyl ajatustöitä tän eteen"

Ja nää harmituksen syyt on tosi normaalei, eli ei oo seksiä kuin silloin jos minä ehdotan, mies ei käytä dödöä, ei yllätä mitenkään, pelaa kännykällä aina, möllöttää sohvalla, vastaa puhelimeen aina esim jos sekstataan tai on romanttinen illallinen jonka oon järkännyt, eli ei oo tilannetajua yhtään.

En haluis erota sen tunteen takia, mutta...

Tästä viestistä saa aika ristiriitaisen kuvan.  Aloitat ja lopetat kommenttisi väittämällä että "olen kotonani tässä miehen seurassa" ja että jokin "tunne" sinulla on miksi haluat olla suhteessa.

Pääsosa viestistä menee siihen kun kerrot miten huonosti mies sinua kohtelee, kuinka suhde ei "muuten" tyydytä sinua. Et mainitse sanallakaan mitään myönteistä miehestä tai suhteesta.

Väität yhtä, mutta todistat päinvastaista.

Kannattaisi enemmänkin miettiä onko niitä hyviä puolia miehessä ja suhteessa ollenkaan, vai onko kuvaamasi "tunne" pelkkää kuvitelmaa. Millä lailla ja miksi olet muka "kotonasi" suhteessa, jossa sinua ei huomioida lähes ollenkaan?

Vierailija
12845/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos (korkea) kuume, kannattaako ennemmin ns. vetää toinenkin peitto korville, vaiko värjötellä sillä yhdellä?

En tiedä onko se jotain satiiria, mutta aina kaikissa ohjelmissa otsaa viilennetään kylmillä räteillä, Pieni talo preeriallakin muistelisin että jotain todella kuumeista lasta viilennettiin jääkylvyllä.

Olen Suomessakin nähnyt sairaalassa miten kovassa kuumeessa kouristelevaa lasta jäähdytetään käärimällä märkä lakana ympärille ja viemmällä hänet avoimen ikkunan ääreen.

Muistin tämän kun kerran olin itse yli neljänkymmenen asteen kuumeessa useita päiviä ja alko lopulta ottaan pumpusta. Menin pyjama päällä seisomaan parvekkeelle 20 asteen pakkaseen. Puoli tuntia siellä alensi kuumetta ja olo helpottu.

Muuten kyllä kuumeen noustessa ( tärinä ja hampaiden kalisutus vaihe) vedän päälle kaikki peitteet mitä löytyy.

Kuumeen laskiessa ( hillitön hikoilu vaihe) peitteet ja vaatteet lentää lattialle.

Vierailija
12846/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä minä nyt sanon Sepolle?

Vierailija
12847/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä minä nyt sanon Sepolle?

No vaikka että "Terve moro, osta poro, hyvä ja halapa, kippurajalaka"

Vierailija
12848/18363 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos henkilö joutuu olemaan sairaalassa joulun yli niin saako hän jotenkin sairaalan puolesta joululahjan, varsinkin jos sairaus on sellainen joka estää omaisia käymästä hänen luonasn silloin tai jos hänellä ei ole omaisia, jotka hänen luonaan kävisivät? Ainakin eräs sukulainen kertoo, että kun hän oli sairaalassa joulun yli niin hoitaja toi hänelle yllättäen suklaakonvehtirasian ja sanoi sen olevan sairaalan lahja hänelle.

Vierailija
12849/18363 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos henkilö joutuu olemaan sairaalassa joulun yli niin saako hän jotenkin sairaalan puolesta joululahjan, varsinkin jos sairaus on sellainen joka estää omaisia käymästä hänen luonasn silloin tai jos hänellä ei ole omaisia, jotka hänen luonaan kävisivät? Ainakin eräs sukulainen kertoo, että kun hän oli sairaalassa joulun yli niin hoitaja toi hänelle yllättäen suklaakonvehtirasian ja sanoi sen olevan sairaalan lahja hänelle.

Itse en ole kyllä koskaan saanut...

Vierailija
12850/18363 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulurauha julistetaan jouluna ja silti siinä sanotaan, että huomenna on meidän herramme ja vapahtajamme eli Jeesuksen syntymäjuhla vaikka joulu on jouluaattona eli 24 joulukuuta jolloin se joulurauha julistetaan. Miksi siinä siis väitetään, että joulu olisi 25 joulukuuta kun oikeasti se on 24 päivä koska se on Jeesuksen syntymäpäivä?

Vierailija
12851/18363 |
24.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulurauha julistetaan jouluna ja silti siinä sanotaan, että huomenna on meidän herramme ja vapahtajamme eli Jeesuksen syntymäjuhla vaikka joulu on jouluaattona eli 24 joulukuuta jolloin se joulurauha julistetaan. Miksi siinä siis väitetään, että joulu olisi 25 joulukuuta kun oikeasti se on 24 päivä koska se on Jeesuksen syntymäpäivä?

Sana "aatto" tarkoittaa nimenomaan juhlapäivää edeltävää päivää. Joulupäivä on eri asia kuin jouluaatto. Jouluaatto edeltää juhlapäivää. Meillä Suomesssa on totuttu juhlimaan joulua aattopäivänä, joissain muissa maissa nimenomaan joulupäivä on isompi juhlapäivä.

Vierailija
12852/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

KETÄÄN VENÄLÄISESTÄ MUSIIKISTA MITÄÄN TIETÄVÄÄ?

Tietäisiköhän kukaan sitä vanhempa avenäläistä miehistä koostuvaa rockbändiä, jonka yksi kappale on "Luna" (ЛУНА) ? Esittäjä on pitkään soittanut rockbändi, vähän sellaista kuin Bruce Springsteen saisi lapsen Pink Floydin ja CMX:n kanssa.

Hitto vie kun kertosäkeen melodia soi päässä, mutta en millään muista enkä löydä kappaletta tai esittäjää. 2000-luvun kappale se on, törmäsin joskus viitisen vuotta sitten. Harmittavasti ei jäänyt kappaleen esittäjä päähän..

Vierailija
12853/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kauan vauva voi elää kohdussa sen jälkeen kun lapsi vesi on tullut ulos ja onko vaarallista laittaa nesteen poisto lääke suoraan suoneen muiden tuotteiden kanssa ja ylipäätään suoneen siis veren sekaan ??? Joku lääkäri gynekologi vastaa.

Vierailija
12854/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko leposyke 44 normaali?

Vierailija
12855/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Jeesuksen syntymä juhla alkaa aattona ja kestää 3 vrk ainakin ehkä 4 ja silloin syntinen on hiljaa ja kiittää tästä lahjasta joka pelastaa. Jeesus syntyi yöllä siksi on ensin aatto sitten juhlapäivä koska vuorokausi vaihtuu yöllä. Oli talvi aika ja verolle panon aika siihen aikaan. Betlehemissä. Kuumeen henki ajettiin ennen ulos ihmisistä ennen lääketieteen kehitystä mutta kuume ei ole mikään tauti vaan tulehduksen oire tarvitaan antibiootteja ja hygieniaa vettä ja muita lääkkeitä. Elimistössä on joku mitä se yrittää korjata. Ihmisiä kuolee ientulehduksiin vain sepsis kun ei saa antibioottia.

Vierailija
12856/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko leposyke 44 normaali?

Urheilijoilla voi olla suuretkin erot normaaleihin verrattuna mutta tavallisella tuo ei ole normaali. 60-80 .

Vierailija
12857/18363 |
25.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin kaikkeen lääkärit tarvitsevat työssään matematiikkaa?

Kemia fysiikka biologia fysiologia lääkkeet lasketaan tarkkaan ja kemialliset yhdisteet sekä vaikutus aika ja puoliintumis aika sekä ihmisen paino pituus ja elinten paino. Kaikki punnitaan mitataan.Pitää osata kaaviot koostumukset iho verenkierto.Anatomia vaatii matematiikkaa. Työaika lait ja kellonajat ravintoarvot dietit allergiat vaatii myös määrällistä osaamista.Siivoojatkin tarvii matematiikkaa sillä erilaiset pinnat vaatii erimittaiset annokset ja vaikutus ajat ja koneiden käyttö.Hoitajat tarvii matematiikkaa aika paljon työssä.

Vierailija
12858/18363 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset syövät yhä jouluna valtavat määrät kinkkua? Ennen oli kai pakko kun ei oikein muuta proteeinin lähdettä ei joulupöytään saatu kuin sianliha mutta kyllä 2021 jo Suomessa muutakin luulisi joulupöytään löytyvän ruoaksi kuin kinkkua joka on kuitenkin sian persettä.

Vierailija
12859/18363 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulurauha julistetaan jouluaattona. Sana aatto tarkoittaa edeltävää päivää. Uudenvuoden aatto 31.12 ja uuden vuoden päivä 1.1., sama 24.12 on joulua edeltävä päivä.. Monissa maissa edelleen työpäivä, kuten Suomessa 23.12.. Niissä maissa juhlinta on silloin varsinaisena joulupäivänä 25.12.

Mitä Jeesukseen tulee, jos historiallinen Jeesus on totta, niin hänen arvellaan syntyneen joskus keväällä. Kristinuskon parhaita keinoja levittää omaa uskontoaan oli siirtää kaikki kristilliset tapahtumat pakanallisten juhlapäivien kohdalle. Koska kansa juhlii jo perinteikkäästi keskitalvelle, niin sanotaan ettei juhlitakaan "Yule" -juhlaa, vaan Jeesuksen syntymää. Suomessa edelleen käytetään Joulu -sanaa joka viittaa siihen pakanajuhlaan, toisin kuin englanniksi käänsivät juhlan nimenkin christmass - muotoon.

Vierailija
12860/18363 |
26.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset syövät yhä jouluna valtavat määrät kinkkua? Ennen oli kai pakko kun ei oikein muuta proteeinin lähdettä ei joulupöytään saatu kuin sianliha mutta kyllä 2021 jo Suomessa muutakin luulisi joulupöytään löytyvän ruoaksi kuin kinkkua joka on kuitenkin sian persettä.

Perinteet tuovat ihmisille turvallisuuden tunnetta ja lohtua. Joten jos jotain on aina tehty, niin sitä on vaikea vaihtaa. Sen lisäksi kinkkuahan syödään leivän päällä valmiiksi viipaloituna läpi vuoden. Eikä se kinkku niin erilaiselta maistu kuin muutkaan porsaanliha mitä syödään. Siksi tuttu maku, vaikka erilaisesti valmistettu, maistuu usein myös lapsille. Meillä ainakin lapsi söi jouluna kinkkua ja rosollia, kun näki mitä siihen tulee. Ei laatikoita, koska niissä hyvin erilainen maku kuin tavallisessa arkiruuassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän