Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18363)

Vierailija
12761/18363 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mitään elävää viherkasvia laittaa wc:n, jossa on 80cm x 30cm ikkuna (maitolasia tms kun ei näy läpi kuin ihmisestäkin vain "varjo") ja perus kattovalaisin on aina päällä? Anonhammas tai - kieli, palmuvehka, nukkumatti (ainakin omat Matit viihtyy parhaiten varjoisimmassa nurkassa taloa, vaikka kai puolivarjon kasvi enemmän) tai joku harvinaisempikin yksilö kelpaisi jos joku pärjää?

Viirivehkaa yritin, mutta rupesi oireilemaan valon puutetta vaikka tyystin varjossa muualla huoneistossani viihtyykin.

Hanki kasvivalo niin ei tarvitse miettiä tarkkaan lajia. Kasveille sopivan polttimon voi hankkia tavalliseen valaisimeen, mutta huomioi, että aika lähelle kasvia sijoitus (ei yleisvaloksi kattoon). Tai sitten hankit kuivakukkia tai tekokasvin.

Vierailija
12762/18363 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko täällä Suomessa mahdollista, että kaksi ihmistä haudataan samassa arkussa? Jos vaikka on kuolleina syntyneet kaksoset tai vauvoina / aivan pieninä lapsina kuolleet kaksoset niin voitaisiinko heidät haudata samassa arkussa jos he kuolevat siis samaan aikaan ja vanhemmat ajattelevat, että yhdessä he olivat kohdussa, samaan aikaan syntyivät, samaan aikaan kuolivat ja heidän pitää päästä samassa arkussa samaan hautaan? 

Entä aikuisten kohdalla, jos vaikka pariskunta kuolee samaan aikaan esim. auto-onnettomuudessa niin voitaisiinko heidät haudata samassa arkussa?

Eläessään erottamatta jääneet siamilaiset kaksoset varmasti haudataan samassa arkussa jos he ovat siis yhä kiinni toisissaan kun he kuolevat sillä tuskin heitä toisistaan ruvetaan erottamaan kuoltuaan että heidät molemmat voidaan haudata samassa arkussa.

Ilmari Kiannon kirjassa Punainen viiva Topi ja Riika Romppasen kolme samaan aikaan kuollutta lasta haudataan samassa arkussa. Tosin kirja on fiktiota ja tapahtumat ovat reilun 100 vuoden takaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12763/18363 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppa.comin tuotteen kohdalla on näin:

Huollot ⭐⭐⭐ 0.88 %

Palautukset ⭐⭐⭐⭐⭐ 0.88 %

Mitä tuo siis tarkoittaa? Onko huoltoja ja palautuksia ollut vähän vai paljon?

Vierailija
12764/18363 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko täällä Suomessa mahdollista, että kaksi ihmistä haudataan samassa arkussa? Jos vaikka on kuolleina syntyneet kaksoset tai vauvoina / aivan pieninä lapsina kuolleet kaksoset niin voitaisiinko heidät haudata samassa arkussa jos he kuolevat siis samaan aikaan ja vanhemmat ajattelevat, että yhdessä he olivat kohdussa, samaan aikaan syntyivät, samaan aikaan kuolivat ja heidän pitää päästä samassa arkussa samaan hautaan? 

Entä aikuisten kohdalla, jos vaikka pariskunta kuolee samaan aikaan esim. auto-onnettomuudessa niin voitaisiinko heidät haudata samassa arkussa?

Eläessään erottamatta jääneet siamilaiset kaksoset varmasti haudataan samassa arkussa jos he ovat siis yhä kiinni toisissaan kun he kuolevat sillä tuskin heitä toisistaan ruvetaan erottamaan kuoltuaan että heidät molemmat voidaan haudata samassa arkussa.

Ilmari Kiannon kirjassa Punainen viiva Topi ja Riika Romppasen kolme samaan aikaan kuollutta lasta haudataan samassa arkussa. Tosin kirja on fiktiota ja tapahtumat ovat reilun 100 vuoden takaa.

Olen vastannut sulle tähän samaan kysymykseen jo. Ei edelleenkään mahdollista.

T. Hautausmaan työntekijä.

Vierailija
12765/18363 |
14.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyykö mitään elävää viherkasvia laittaa wc:n, jossa on 80cm x 30cm ikkuna (maitolasia tms kun ei näy läpi kuin ihmisestäkin vain "varjo") ja perus kattovalaisin on aina päällä? Anonhammas tai - kieli, palmuvehka, nukkumatti (ainakin omat Matit viihtyy parhaiten varjoisimmassa nurkassa taloa, vaikka kai puolivarjon kasvi enemmän) tai joku harvinaisempikin yksilö kelpaisi jos joku pärjää?

Viirivehkaa yritin, mutta rupesi oireilemaan valon puutetta vaikka tyystin varjossa muualla huoneistossani viihtyykin.

Hanki kasvivalo niin ei tarvitse miettiä tarkkaan lajia. Kasveille sopivan polttimon voi hankkia tavalliseen valaisimeen, mutta huomioi, että aika lähelle kasvia sijoitus (ei yleisvaloksi kattoon). Tai sitten hankit kuivakukkia tai tekokasvin.

Kasvivaloon ei valitettavasti ole mahdollisuuksia, olisin jo muuten hankkinut sen... noh, ei voi mitään, jos ei edes kokeilemalla löydy veskissä viihtyvää yksilöä niin olkoot, tekokasvia en ota.

Vierailija
12766/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on ihmiselle epäterveellisempi tapa: juoda 2 puolen litran tölkkiä energiajuomaa päivässä vai polttaa aski tupakkaa päivässä? Eräs tuntemani henkilö hokee minulle koko ajan että energiajuomat ovat todella epäterveellisiä ja niillä pilaa hampaansa sekä muutenkin terveytensä. Itse hän kuitenkin polttaa askin tupakkaa päivässä, joskus enemmänkin. Hänelle en tupakoinnin haitoista ole maininnut koska hän varmasti tietää ne. Kumpi näistä tavoista siis on terveyden kannalta haitallisempi, 2 tölkkiä eli 1 litra energiajuomaa vai vähintään aski tupakkaa päivässä? (Tuo toinen henkilö ei pysty olemaan ilman tupakkaa yhtään päivää mutta minä voin olla ilman energiajuomaa. Nytkään en ole ostanut tai juonut sitä melkein kahteen viikkoon. Viimeksi join sitä tölkin toissaviikon torstaina josta siis tulee huomenna 2 viikkoa).

Vierailija
12767/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä oikein vaivaa? Ensin he valittivat minulle, että kotonani on aivan liikaa turhaa tavaraa josta minun täytyisi luopua koska en tee niillä mitään. Nyt olen myynyt niitä kirpputoreilla, päässyt eroon isosta määrästä oikeasti minulle turhista tavaroista joilla en tee mitään koska en tarvitse niitä mihinkään ja olen tienannut monta sataa euroa. Nyt ihmiset ihmettelevät, että mikä minua vaivaa kun hankkiudun tavaroista eroon ja onko tämä joku minulla olevan psyykkisen sairauden oire tai merkki sen sairauden pahenemisesta. Siis mitä ihmettä? Ensin he itse koko ajan kehoittavat minun hankkiutumaan eroon turhista tavaroista ja kun sitten teen niin, niin se onkin heistä merkki että psyykkinen sairauteni on pahenemassa. Joidenkin mielestä olen ilmeisesti jopa psykoosissa ja he kyselevät ihmeissään, että miksi minä hankkiudun turhista tavaroista eroon? Ei siinä ole mitään muuta syytä kuin että minä tajusin heidän olevan oikeassa siinä, että minun kannattaa hankkiutua eroon turhista tavaroista. Nyt kun olen myynyt pois esimerkiksi paljon sellaisia vaatteita joita en enää käytä niin olen saanut rahaa joilla voin ostaa vaikka uuden tietokoneen kun tämä vanha on ollut käytössä useamman vuoden eikä se toimi enää kovin hyvin. Eihän se ole psykoosin oire, että myy pois tavaraa jota ei tarvitse. Siitähän hyötyy moni ihminen. Joku toinen saa minun turhista tavaroistani itselleen tavaroita joita he itse tarvitsevat ja minä saan rahaa uutta tietokonetta varten johon minulla ei muuten olisi varaa jos en myisi pois turhia tavaroita joita en käytä.

Vierailija
12768/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten Kela käytännössä toimeentulotukea hakiessa tulkitsee "tosiasialliset tulot"? Pitääkö osata itse vaatia vai

Jäin työttömäksi 1.12. Alkaen. Ei säästöjä tai omaisuutta, viimeinen matalapalkka-alan palkka sekä lomarahat tuli 30.11.

Saan joulukuun ansiosidonnaisen (se 2 viikkoa miinus omavastuuaika ja tietysti verot) käyttööni vasta ensi vuoden tammikuussa, varmaan vasta puolen kuun aikaan. Ansiosidonnaisen lisäksi asumistukipäätös menee takuuvarmasti vasta tammikuulle myös, eli oikeasti minulla ei ole joulukuulle mitään tuloja, mutta vuokra-asunnon kulut tietysti juoksee silti. Siksi hain ttt:a.

Ttt-hakemukseni tuli kuitenkin juuri bumerangina takaisin, koska minun on laskettu saavan ansiosidonnaista ja asumistukea tarpeeksi (20e yli joulukuun menojen...). Olin vähän äimän käkenä, koska en saa näitä rahoja käyttöön kuin vasta joskus tammikuussa, eli oikeasti minulla ei ole yhtään rahaa käytössä tässä kuussa!

Nyt luinkin, että Kelan pitäisi ottaa huomioon tosiasialliset nettotulot, mutta ei tästä ollut halaistuakaan sanaa tässä tyrmäävän kielteisessä päätöksessäni. Ainoastaan, että jos tulee lisää pakollisia ttt:ssa hyväksyttäviä kuluja (joita ei tule), niin sitten voi laittaa uuden hakemuksen.

Onko tässä nyt lähdettävä tosissaan tappelemaan vai otettava jostain vippi vai millä hitolla maksan tämän kuun asumiskulut?

Vierailija
12769/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näkeekö Gigantin passikuvakopin kamerasta (johon asiakkaan pitää katsoa kuvaa ottaessaan) työntekijä koppiin? Entä tallentuvatko asiakkaan hylkäämät otokset johonkin tai näkeekö joku ne?

Vierailija
12770/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkokauppa.comin tuotteen kohdalla on näin:

Huollot ⭐⭐⭐ 0.88 %

Palautukset ⭐⭐⭐⭐⭐ 0.88 %

Mitä tuo siis tarkoittaa? Onko huoltoja ja palautuksia ollut vähän vai paljon?

Itse ymmärrän niin, että tähtiarvostelussa paljon tähtiä tarkoittaa hyvää asiaa. Eli palautuksia on ollut vain vähän, huoltoja keskitasoisesti. (Jos heidän määrittämiinsä tähtiin voi luottaa.)

Vierailija
12771/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kahden valtion välillä syttyy sota, niin onko se valtioiden päämiehien jos vaikka päämiehet ovat presidenttejä heidän riita vai kuka sen päättää ja miksi sodat syttyy, jos ei rajariitoja,alueloukkauksia lasketa.?

Vierailija
12772/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria Jungnerin huivigate: Minulle on ainakin opetettu, että nuo logolaput huiveissa yms. pitää leikata pois tai ainakin piilottaa hyvin. Olenko saanut vääriä tietoja?

Vierailija
12773/18363 |
15.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkikö Salkkareissa Saku karhun, kun oli Kallen ja yhden Nikon kanssa mökillä etsimässä Miiaa, vai oliko se vain jotain harhaa?

Se oli harhaa, koska siinä sanottiin useaan kertaan sana "karhu", eikä se lähestynyt poikia.

No mitä? Hei, nyt, rauhotu! En mä saa mitään selvää, hei! Otso? Missä? Mitä sä nyt oikein sekoilet? Hei, ei tääl oo otsoja! Näitsä sen?

Avaa! -Tuu äkkii sisään nyt! -No okei, okei! Mitä ihmettä tää nyt oikein on? -Mis Kalle on? -Se jäi pukeen vaatteita. -Kelaa et mä näin otson! -Hei, tää on Sipoota! Ei tääl mitään otsoja oo! -No niin mäkin luulin, mut tuolla se oli metsän reunas! -Ota huikka niin tuut järkiis! -Etsä usko mua? -En. Sä oot nähny unta. -No en todellakaan oo! -Ihan miten haluut. (Ottaa huikan) -Koettasit säkin vähän rentoutua. -No yritä nyt relaa täs näin ku otsot juoksee ympärillä! -No mikset sä tuu tonne mökkiin jos kerran niin pelottaa? Heh, vai onks siellä jotain vieläkin pelottavampaa? -Mitä jos menisit takas kultas luo? -No ku en uskalla ku toi otso hiiviskelee tääl maisemissa! Itte asiass mua alko pelottaa ihan hirveesti! Viittisitsä pitää mua kädestä? Hah hah hah hah!

-Tajuutsä et Miia saattaa olla yksin siel metsässä? -Mitä me nyt tehään? -Lähetään ettii sitä tietenkin! -No mut entäs se otso? -No meit on kolme yht vastaan. -ROOAAAARRR! Hohoo! Olen otso! -Hehee, sä oot ihan säälittävä! Lähetään! -Hei, eiks meidän pitäis venaa aamuun ensin? -Pelkäätteks te jätkät ihan tosissanne? -Sä et nähny sitä eläintä. -No et nähny sinäkään. Ei tääl oo mitään otsoja! Uskokaa nyt! -Joo, no mulle on ihan sama mikä se oli. Mä lähen nyt ettii Miiaa. -Ette te sitä täältä tuu löytämään. -Miten niin? -No, aikani kuluks taiteilin ton mökin oven auki. Ei siellä oo ollu ketään viikkokausiin.

Sä taidat olla Otso.

Niin olenkin. Mistäs arvasit?

Vierailija
12774/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kahden valtion välillä syttyy sota, niin onko se valtioiden päämiehien jos vaikka päämiehet ovat presidenttejä heidän riita vai kuka sen päättää ja miksi sodat syttyy, jos ei rajariitoja,alueloukkauksia lasketa.?

Diktatuureissa riittää, että toinen diktaattori syystä toisesta sen kummemmin perustelemattq ja muilta lupia kyselemättä päättää ottaa toisen diktaattorin (tai demokratian) vihreämmät laitumet itselleen. Kun toinen diktaattori ei siihen suostu, niin sitten katotaan kättä vääntämällä, kenelle niitty kuuluu.

Demokratiassa pitää toimia hienovaraisemmin, tai sanoisinko juonikkaammin. Pitää hankkia kansalta valtuudet ottaa naapuridemokratian vihreämmät niityt.

Aloitetaan muistelemalla, miten tuhatkunta vuotta sitten nuo naapurit viekkaudella ja vääryydellä veivät meidän hienot niittymme. Siitä asti he ovat menestyneet ja voineet paksusti meidän niittyjemme tuotoilla, samaan aikaan kun me olemme köyhtyneet, elämme kurjuudessa ja lapsemme näkevät nälkää. Kaikki tämä surkeus on heidän syytään. Tätä viestiä toistetaan samalla lupaillen, että asiat korjaantuvat, kunhan vääryys korjataan.

Järjestetään naapurin kanssa diplomaattiset neuvottelut niittyjen palautuksesta, mihin he eivät tietenkään suostu. Diplomaattiset suhteet katkaistaan. Kotona mustamaalataan naapureita kansalle entistä kärjekkäämmin. Kansa alkaa vaatia toimia. Parlamentti neuvottelee asiasta, osa vastustaa. Parlamenttikriisi. Uudet vaalit, kansan tuella haukat valtaan. Uusi parlamentti päättää, että me otamme niittymme takaisin. Joukot rajalle, vastapuolen suuntaan pientä voimaprovokaatiota, joka selitetään kansalle naapureiden aloittamaksi. Tämä vaimentaa viimeisetkin soraäänet ja kaikki lopulta vakuuttuvat, että meidän ainoa keinomme selvitä on lyödä nuo hirviöt ennen kuin he lyövät meidät.

Sitten katsotaan, kenelle se vihreä niitty kuuluu. Ei niin väliä, vaikka niitty tuhoutuu viljelykelvottamaksi. Koska me olimme oikeassa.

Diktatuurissa sodan voi siis aloittaa yksi henkilö omalla päätöksellään. Demokratiassa se vaatii tiimityötä karismaattisen johtajan ajamana.

Vihreän niityn tilalle voit vaihtaa mitä tahansa.

Vierailija
12775/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

hui hui huivi kirjoitti:

Maria Jungnerin huivigate: Minulle on ainakin opetettu, että nuo logolaput huiveissa yms. pitää leikata pois tai ainakin piilottaa hyvin. Olenko saanut vääriä tietoja?

Brändi teksti oli osa huivin kuosia. Myös korujen/ helyjen esittely on jotenkin silmiinosuvaa?

Vierailija
12776/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi harrastaa pesäpalloa?

Pesäpallo on fiksujen ihmisten laji, tarvitaan päätä ja teknistä taitoa, mutta ei juosta kieli vyön alla ympäriinsä kuten futiksessa, koriksessa yms.

Muiden muassa futareilla, varsinkin "D-vitamiiniköyhillä" suomalaisilla,  on usein melko väärät sääret. Pesäpallo ei samalla tavalla kuormittane jalkoja epänormaalisti joten koivet pysyvät esteettisempinä? 

Vierailija
12777/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa yli 600 kommenttia. Miten pääsen lukemaan keskeltä ketjua, esim viimeiset sata?

Vierailija
12778/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpi on ihmiselle epäterveellisempi tapa: juoda 2 puolen litran tölkkiä energiajuomaa päivässä vai polttaa aski tupakkaa päivässä? Eräs tuntemani henkilö hokee minulle koko ajan että energiajuomat ovat todella epäterveellisiä ja niillä pilaa hampaansa sekä muutenkin terveytensä. Itse hän kuitenkin polttaa askin tupakkaa päivässä, joskus enemmänkin. Hänelle en tupakoinnin haitoista ole maininnut koska hän varmasti tietää ne. Kumpi näistä tavoista siis on terveyden kannalta haitallisempi, 2 tölkkiä eli 1 litra energiajuomaa vai vähintään aski tupakkaa päivässä? (Tuo toinen henkilö ei pysty olemaan ilman tupakkaa yhtään päivää mutta minä voin olla ilman energiajuomaa. Nytkään en ole ostanut tai juonut sitä melkein kahteen viikkoon. Viimeksi join sitä tölkin toissaviikon torstaina josta siis tulee huomenna 2 viikkoa).

Sanotaan näin että jos joku jotenkin pakottaisi minut valitsemaan noista niin ottaisin ehdottomasti energiajuoman. Ehdin yhdessä elämänvaiheessa tupakoida parin vuoden ajan ja lopettamisen jälkeen olo virkistyi ja parani todella monella tavalla. Hyytää ajatella mitä tuhoa ehdin keholleni tehdä.

Vierailija
12779/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa yli 600 kommenttia. Miten pääsen lukemaan keskeltä ketjua, esim viimeiset sata?

Tarkoitat yli 600 sivua.

Vierailija
12780/18363 |
16.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osoiterivillä on tämä rimpsu: https:// www.vauva.fi/keskustelu/2911061/typerien-ja-nolojen-kysymysten-ketju-ky… 639

Vaihdat tuon "639" haluamasi sivunumeroon.