Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18363)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeasti optimaalisin aika harrastaa seksiä raskautuminen mielessä? Jos saa vaikka maanantaina klo 12 plussan ovulaatiotesti, mitkä ne olisi ne otollisimmat hetket? Lauantai- ja sunnuntai-ilta sekä maanantai, sunnuntai ja maanantai ja tiistai vai lauantai ja maanantai vai miten.
Jos sulla on ovulaatiotesti käytössä, niin ne otolliset päivät ovat juuri ne 2 päivää jotka se testi ilmoittaa. (Lue sen testin ohjeet huolella, jos et ole ymmärtänyt tätä.)
Eli yllä antamassasi esimerkissä siis se maanantai ja tiistai.
(Toki kannattaa yrittää vielä keskiviikkonakin.)
LH-huippu, jonka ovistestit siis bongaavat, kertoo oviksen tapahtuvan 12-48h sisällä plussasta. Joillakin itse ovis tulee nopeasti ja jollain sitten parin päivän päästä.
Itselläni jos ovistesti näyttää + maanantaina, niin ti ja ke on jo auttamatta myöhäistä harrastaa sänkyhommia. La, su ja ma -menetelmällä on tullut jo kolme tärppiä. Ti ja ke - menetelmällä sitä vastoin ei koskaan mitään. Toki olen nopea ovuloimaan, että tällä tavalla on siittiöt valmiina tavallaan koko ajan.
Että oman kokemuksen kautta suosittelisin tutkimaan esim aamulämpöjen avulla, missä vaiheessa oikeasti ovuloi. Onko nopea kuten minä vai hidas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on oikeasti optimaalisin aika harrastaa seksiä raskautuminen mielessä? Jos saa vaikka maanantaina klo 12 plussan ovulaatiotesti, mitkä ne olisi ne otollisimmat hetket? Lauantai- ja sunnuntai-ilta sekä maanantai, sunnuntai ja maanantai ja tiistai vai lauantai ja maanantai vai miten.
Jos sulla on ovulaatiotesti käytössä, niin ne otolliset päivät ovat juuri ne 2 päivää jotka se testi ilmoittaa. (Lue sen testin ohjeet huolella, jos et ole ymmärtänyt tätä.)
Eli yllä antamassasi esimerkissä siis se maanantai ja tiistai.
(Toki kannattaa yrittää vielä keskiviikkonakin.)
LH-huippu, jonka ovistestit siis bongaavat, kertoo oviksen tapahtuvan 12-48h sisällä plussasta. Joillakin itse ovis tulee nopeasti ja jollain sitten parin päivän päästä.
Itselläni jos ovistesti näyttää + maanantaina, niin ti ja ke on jo auttamatta myöhäistä harrastaa sänkyhommia. La, su ja ma -menetelmällä on tullut jo kolme tärppiä. Ti ja ke - menetelmällä sitä vastoin ei koskaan mitään. Toki olen nopea ovuloimaan, että tällä tavalla on siittiöt valmiina tavallaan koko ajan.
Että oman kokemuksen kautta suosittelisin tutkimaan esim aamulämpöjen avulla, missä vaiheessa oikeasti ovuloi. Onko nopea kuten minä vai hidas.
Fertility Friend kertoo, että 94% (111k chartista) raskauksiin johtaneissa kierroissa seksiä on harrastettu ovulaatiopäivänä sekä kahtena ovulaatiota edeltävänä päivänä.
Eli ei oikein varmaksi voi vastata kysyjälle, sillä kuten em. Kirjoittaja, riippuu missä vaiheessa ovulaatioplussan jälkeen ovuloi. Toiselle ne hedelmällisimmät päivät tässä kysyjän tapauksessa ovat lauantai, sunnuntai ja maanantai, toisille sunnuntai, maanantai ja tiistai, kolmannelle maanantai, tiistai ja keskiviikko. Itse ennakoisin kuitenkin ennemmin hieman, kuin että olisi liian myöhään liikenteessä. Eli valitsisin sunnuntai, maanantai ja tiistai.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten Kela käytännössä toimeentulotukea hakiessa tulkitsee "tosiasialliset tulot"? Pitääkö osata itse vaatia vai
Jäin työttömäksi 1.12. Alkaen. Ei säästöjä tai omaisuutta, viimeinen matalapalkka-alan palkka sekä lomarahat tuli 30.11.
Saan joulukuun ansiosidonnaisen (se 2 viikkoa miinus omavastuuaika ja tietysti verot) käyttööni vasta ensi vuoden tammikuussa, varmaan vasta puolen kuun aikaan. Ansiosidonnaisen lisäksi asumistukipäätös menee takuuvarmasti vasta tammikuulle myös, eli oikeasti minulla ei ole joulukuulle mitään tuloja, mutta vuokra-asunnon kulut tietysti juoksee silti. Siksi hain ttt:a.
Ttt-hakemukseni tuli kuitenkin juuri bumerangina takaisin, koska minun on laskettu saavan ansiosidonnaista ja asumistukea tarpeeksi (20e yli joulukuun menojen...). Olin vähän äimän käkenä, koska en saa näitä rahoja käyttöön kuin vasta joskus tammikuussa, eli oikeasti minulla ei ole yhtään rahaa käytössä tässä kuussa!
Nyt luinkin, että Kelan pitäisi ottaa huomioon tosiasialliset nettotulot, mutta ei tästä ollut halaistuakaan sanaa tässä tyrmäävän kielteisessä päätöksessäni. Ainoastaan, että jos tulee lisää pakollisia ttt:ssa hyväksyttäviä kuluja (joita ei tule), niin sitten voi laittaa uuden hakemuksen.
Onko tässä nyt lähdettävä tosissaan tappelemaan vai otettava jostain vippi vai millä hitolla maksan tämän kuun asumiskulut?
Olet saanut marraskuun lopussa palkan sekä ekstrana lomarahat. Niillä oli tarkoitus maksaa joulukuun vuokra ja elää joulukuussa. Minne nämä rahat ovat hävinneet? Pitäisihän noilla pärjätä ainakin tammikuun alkuun. (Toki normaali työntekijä yleensä tietää nämä kuviot, ja säästää etukäteen rahaa kun joutuu työttömäksi.)
Sinulla omavastuupäiviä on 5 arkipäivää, joten oikeutesi alkaa saada päivärahaa alkaa 8.12. Jos muistan oikein, niin voit kuitenkin hakea sitä ensimmäistä päivärahaa (eli päätöstä siitä) jo 2 viikon työttömyyden jälkeen eli 16.12. Olethan jo tehnyt niin? Ja laitoitko asumistukihakemuksen jo?
Tuossa ensimmäisessä päätöksessä voi kassalla kestää kauemmin, ja rahaa tulee tilille vain muutamasta päivästä. Mutta muista heti 4 viikon täyttyessä laittaa heti 14.1. jatkohakemus tuolle 4 viikon jaksolle, vaikkei tuo edellinen päätös olisi vielä tullutkaan.
Silloin saisit kassan nopeudesta riippuen ehkä sen ekan 6 päivän maksun tammikuun alussa, ja sitten tammikuun 3. viikolla kuukauden päivärahat.
Kassasta kannattaa kysellä tarkemmin miten nopeasti päätöksen tekevät ja voihan kertoa että tilanne on tiukka.
Tammikuun ekalla pienellä maksulla ja saatavalla asumistuella kannattaa sitten maksaa se vuokra ja sopia muiden laskujen velkojan kanssa laskujen siirtämisestä parilla viikolla, jos mahdollista. Jos olet tuhlannut kaikki lomarahasi yms., sitten on parempi lainata ruokarahaa kaverilta tai käyttää omaa luottokorttiaan kuin ottaa pikavippejä.
Kiitos vastauksesta, joka ei nyt ihan vastannut kuitenkaan kysymykseeni, joka oli Miten Kela käytännössä toimeentulotukea hakiessa tulkitsee "tosiasialliset tulot"?
Löysin ttt-ohjeista tällaisen: "Pääsääntö on, että tulot huomioidaan samalta ajanjaksolta, jolta toimeentulotuki on haettu. Ne lasketaan sen kuukauden tuloksi, jolloin ne ovat tosiasiallisesti käytettävissä. Toiseksi viimeisenä pankkipäivänä tai aikaisemmin saatu tulo on maksukuukauden tuloa. "
Maksan ns. kuukauden jäljessä asumismenot, eli esim. vuokranmaksupäivä on aina kuun 30. pvä. Minun lomaraha oli 300e, nettopalkkakin 1070e... ☺ Näillä tuloilla maksoin siis marraskuun vuokran, kuluneen vuoden vesimaksun ja kotivakuutuksen, sähkön jne. Omasta mielestäni kyseessä ei siis ole joulukuun tuloa, koska kaikki tulot ovat marraskuulta ja menivät marraskuun eräpäivien laskuihin. Käteen jäi joulukuulle elämistä ja joulukuun vuokraa ym. varten 150e näistä marraskuun tuloista. Joulukuussa en saa mitään rahaa käyttööni, tuskin saan edes päätöksiä ansiosidonnaisesta ja as-tuesta.
Tätä tässä nyt pohdin, miten pärjään. Vippiä en ota eikä luottokorttia ole. Kovasti tuo Saarikkokin kehui nousevia sähkölaskuja, että sossuun vaan, kyllä yhteiskunta auttaa. Eipä näytä auttavan.
Ja kuten kirjoitin, kaikki hakemukset on jo laitettu menemään. Saan niistä rahan vasta tammikuussa käyttöön, todennäköisesti lähempänä.
Tyttäreni ollessa 3-vuotias hän juoksi eräänä päivänä minun ja isänsä luokse kertoen, että Make-setä tulee kohta kylään. Ihmettelimme, mistä hän voi sen tietää. Samassa huomasimme, että kyseinen mies todellakin kaarsi autolla pihaamme. Hän on tyttäreni kummisetä, mutta ei ole vieraillut luonamme mitenkään säännöllisesti, tai usein. Pikku siskoni, vajaa vuoden vanha, sairastui keuhkokuumeeseen. Lääkäri kävi lähes päivittäin. Äitini ja mummoni valvoivat vuoro öin vauvan
vieressä. Hänet oli nostettava ylös yskänpuuskan tullessa ja pidettävä
vatsallaan, jotta lima valuisi ulos. Eihän hän vielä osannut sitä sylkeä
suustaan, vaan olisi tukehtunut siihen paikkaan. Lääkäri oli illalla
käydessään sanonut yön olevan ratkaisevan. Äiti tuli viereeni nukkumaan
ja mummo valvoi. Heräsin tunteeseen, että joku tuli huoneeseen. Katselin
pimeässä huoneessa ympärilleni ja silloin sängyn päätyyn osui valoja.
Siihen ilmestyi valkea enkeli. Hän sanoi: Tyttö paranee. Viipyi vielä
hetken ja oli sitten poissa. Taputin äidin kättä. Kerroin näkemästäni,
mutta äiti torui, hän halusi vain nukkua. Aamulla kuume oli laskenut ja
vauva nukkui rauhallisesti. Joskus saattoi rinnasta vielä kuulua
rohinaa.
Mistä maasta on lähtöisin miehen nimi Alejandro? Tai siis, missä maassa / missä maissa tuota nimeä lähinnä annetaan pojille nimekdi?
Eikö kunnallisella puolella suuhygienisti tee muuta kuin poistaa hammaskiven?
Olen käynyt tähän asti yksityisellä puolella jossa on poistettu samalla käynnillä myös tummentumat/värjäymät hampaista. Nyt kävin ekan kerran kunnallisella joka poisti ainoastaan hammaskiven.
Vierailija kirjoitti:
Eikö kunnallisella puolella suuhygienisti tee muuta kuin poistaa hammaskiven?
Olen käynyt tähän asti yksityisellä puolella jossa on poistettu samalla käynnillä myös tummentumat/värjäymät hampaista. Nyt kävin ekan kerran kunnallisella joka poisti ainoastaan hammaskiven.
Pitää sanoa mitä haluaa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä maasta on lähtöisin miehen nimi Alejandro? Tai siis, missä maassa / missä maissa tuota nimeä lähinnä annetaan pojille nimekdi?
Spain ja Mehico
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitetaanko mammalla ja papalla henkilön vanhempia vai isovanhempia vai voiko se riippua puhujasta tai näkökulmasta?
Mulla on sellainen käsitys, että Pohjanmaalla olisi tapana puhua isovanhemmista mammana ja pappana. Kyseessä siis murteellinen nimitys, luulisin vaikutusta on tullut ruotsinkielestä.
Mutta yleensähän nuo nimitykset todella tarkoittavat äitiä ja isää muualla Suomessa, etenkin ruotsinkielisillä alueilla. Ja sitten voidaan puhua iäkkäämmistä henkilöistä yleensä mammoina ja pappoina, samoin kuin mummo voi tarkoittaa ketä vaan arvokkaaseen ikään ehtinyttä naisihmistä.
Pappa voi olla isoisä Pohjanmaan ulkopuolellakin. Olen Keski-Suomesta ja minulla oli pappa. Isoäiti oli mummo, mamma ei tarkoittanut lapsuudessani mitään.
Jos haluaa pestä huoneen lattian vain käsin rätillä pyyhkimällä, niin olisiko jotain vinkkejä siihen? Esim. minkä tyyppinen liina olisi hyvä tai millaista ei ainakaan kannata käyttää?
Onko Kosovo kivampi maa kuin Tanska?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3be9323f-4ee7-4366-9a04-85ca3eefe80a
Miksi ns heikoimpia pitää suojella koronalta, kun heidän kehossaan nimenomaan varianttimuutokset tapahtuvat? Miksi heitä ei voi eristää?
Miksi AGT:ssa, Idolsissa yms. kisoissa hevarit saavat yleensä kauheat kauhistelut ja monesti päälle vielä ehdottomat ei-eit. En ole itse hevi- ja metallimusiikin ystävä, mutta mielestäni yhtä lailla sekin on musiikkia ja vaatii taitoa, sanoisin jopa enemmän kuin pelkkä peruspopparin lurinat. Markkinathan on myös isot, joten ei syy voi olla sekään.
Miksi lentopalloilijat läpsivät toisiaan käsiin kokoajan.?
Hämähäkki onnistuu pitkienkin seittien punonnassa ilmavirtojen avulla. Seitti on toisesta päästään kiinni ja ilmavirta vie toisessa päässä kiikkuvan hämähäkin seuraavaan kiinnekohtaan. Hämähäkit voivat myös "lentää" tuulen mukana käyttäen seitistä tehtyä laskuvarjoa. Hämähäkkejä seitteineen onkin runsaasti myös korkeiden puiden latvuksissa.
Jos mulla on suhteessa olo että "olen kotonani tässä miehen seurassa", mutta suhde ei muuten tyydytä, niin mitä teen?
Mies ei ole kasvanut suhteessa yhtään, hänen ykkös prioriteetti on harrastus ja ei panosta suhteeseemme. Samat harmin aiheet kuin suhteen alussa ja mies tekee töitä vain harrastuksen eteen.
Kun koitan puhua suhteen epäkohdista, hän totee vain "sähän mut valitsit" ja "teen kyl ajatustöitä tän eteen"
Ja nää harmituksen syyt on tosi normaalei, eli ei oo seksiä kuin silloin jos minä ehdotan, mies ei käytä dödöä, ei yllätä mitenkään, pelaa kännykällä aina, möllöttää sohvalla, vastaa puhelimeen aina esim jos sekstataan tai on romanttinen illallinen jonka oon järkännyt, eli ei oo tilannetajua yhtään.
En haluis erota sen tunteen takia, mutta...
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on suhteessa olo että "olen kotonani tässä miehen seurassa", mutta suhde ei muuten tyydytä, niin mitä teen?
Mies ei ole kasvanut suhteessa yhtään, hänen ykkös prioriteetti on harrastus ja ei panosta suhteeseemme. Samat harmin aiheet kuin suhteen alussa ja mies tekee töitä vain harrastuksen eteen.
Kun koitan puhua suhteen epäkohdista, hän totee vain "sähän mut valitsit" ja "teen kyl ajatustöitä tän eteen"
Ja nää harmituksen syyt on tosi normaalei, eli ei oo seksiä kuin silloin jos minä ehdotan, mies ei käytä dödöä, ei yllätä mitenkään, pelaa kännykällä aina, möllöttää sohvalla, vastaa puhelimeen aina esim jos sekstataan tai on romanttinen illallinen jonka oon järkännyt, eli ei oo tilannetajua yhtään.
En haluis erota sen tunteen takia, mutta...
Entä jos luet tämän kirjoittamasi miehelle ja sanot, että olet kotonaan hänen kanssaan syistä x, mutta sitten syistä x suhde ei tällä hetkellä tyydytä tarpeeksi?
Kun tehdään jotain vuosia kestävää tv-sarjaa niin elävätkö näyttelijät arkisinkin hahmonsa parturi-/kampaustyylillä? Onko näyttelijällä sanansa sanottavana asiassa vai elävätkö he roolihahmonsa hiustyylillä myös vapaa-aikansa?
Jos (korkea) kuume, kannattaako ennemmin ns. vetää toinenkin peitto korville, vaiko värjötellä sillä yhdellä?
En tiedä onko se jotain satiiria, mutta aina kaikissa ohjelmissa otsaa viilennetään kylmillä räteillä, Pieni talo preeriallakin muistelisin että jotain todella kuumeista lasta viilennettiin jääkylvyllä.
Kynsilakoissa on usein erittäin ikäviä aineita, joten terveellisempää on olla kynsiä lakkaamatta. Ulkonäön puolesta lakatut kynnet ovat kyllä nätimmät.