Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
12481/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mulla automaattisesti omakanta käytössä, vai tilataanko se/sovitaanko siitä vain jos tai kun joskus käyn terveydenhuollossa? T äärimmäisen harvoin käyvä

Vierailija
12482/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vitsin mukaan epäonnen huippu on sairastua perjantai-iltana? Onhan se tietysti ikävää, mutta eikö suurempi epäonni olisi esimerkiksi, että jättäisi lottoamatta ja sitten oma vakiorivi voittaisi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12483/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko se saunan katossa oleva venttiili olla auki vai kiinni saunoessa? Entäs kun sauna on kylmä.Siinä on keskellä nuppi josta voi siis painaa kiinni tai vetää auki.

Nimim.ensimmäistä kertaa asunto jossa sauna

Uskon, että se on ilmanvaihtoa varten eli pitäisin auki. Saattaa olla, että lämmityksen ajaksi pannaan kiinni. Miksi et kysy isännöitsijältä asiaa? Ei se ole noloa. Jos käytät tietämättäsi väärin venttiiliä, se saattaa aiheuttaa kosteuden kertymistä ja sitä kautta vaurioita rakenteisiin.

Vierailija
12484/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuosia sitten sanoin vitsillä, kun olin juuri täyttänyt 18, että minä ja eräs toinen olemme miehiä ja kolmas läsnä ollut osapuoli poika. Tämä, jolle sanoin tuon, vastasi tähän: Eihän se niin oo.

Eli tarkoittiko hän, että hän ei pitänyt minua miehenä? Sanoin tuon siis siksi, että olin juuri täyttänyt 18 ja se oli vain vitsi, koska eihän pelkkä täysi-iän saavuttaminen tee kenestäkään aikuista ja aika huono vitsi näin jälkikäteen ajateltuna. Mutta olin luonnollisesti mielissäni, että olin saavuttanut täysi-iän. Tämä, jota sanoin pojaksi, täytti 18 vuotta vajaata vuotta myöhemmin. En enää muista, mitä tuo ensin mainittu kaveri sanoi ennen vitsiäni, mutta jotain sellaista, että ymmärsin hänen pitävän miehenä tuota toista kaveria. Jos hän tarkoitti, että ei pidä minua miehenä, se on yllättävää, koska olin tullut hänen kanssaan hyvin toimeen eikä hän ollut osoittanut mitenkään, että ei arvosta minua.

Mielestäni on aivan selvää, että hän ei pitänyt sinua miehenä. Ehkä hän olikin arvostanut sinua aiemmin, mutta jostakin syystä ei sitten enää arvostanut.

Ei ole yhtään selvää. Onhan hän voinut sanoa tuon monesta syystä. Hän saattoi myös tarkoittaa vain, että hänen mielestään miehuus ei tule vain 18 vuoden iän perusteella. Hän saattoi myös tarkoittaa, että kyllähän me kaikki kolme olemme miehiä.

Miksi päätelmä, että hän olisi tarkoittanut juuri sitä, että ”sinä et ole mies”?

Alkuperäinen kirjoittaja sanoo sanoneensa asian vitsillä. Miksi sitten vastaus pitäisi ottaa niin tosissaan? Tuossa tilanteessa voi näyttää, että 18-vuotiaalla on täysikäisyys hieman noussut hattuun, ja sitä pitää vähän toppuutella. Ihan hyväntahtoisesti.

Tässä ei näytä mielestäni olevan millään tavalla kyse mistään arvostamisesta tai siitä, tuleeko toimeen. Ohimennen heitetty asia yleisellä tasolla.

Jos hän ei ymmärtänyt, että se oli vitsi.

Vierailija
12485/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa tutkinto-ohjelma, kun kyseessä AMK koulutukset?

Vierailija
12486/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tulisi kävellä, jotta on mielekästä mainita kävely harrastukseksi?

Vierailija
12487/18364 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko olla mahdollista, että kun jollekin henkilölle opetetaan lukemista ja kirjoittamista, niin hän oppii esim. lukemaan, mutta ei kirjoittamaan tai päinvastoin hän oppii kirjoittamaan mutta ei lukemaan vai oppiiko hän automaattisesti näistä taidoista toisenkin jos hän oppii toisen ja jos toinen taito jää oppimatta, niin silloin jää toinenkin näistä taidoista oppimatta?

Vierailija
12488/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee ja tuhkataan, niin tuhkataanko hänet arkun kanssa jolloin arkustakin tullut tuhka menee ruumiista tulleen tuhkan lisänä sinne tuhkauurnaan vai poltetaanko ruumis ja arkku erikseen ja vain ruumiista tullut tuhka laitetaan arkkuun ja arkusta tullut tuhka laitetaan jonnekin muualle.? Jos se arkusta tullut tuhka menee jonnekin muualle, niin mihin se menee?

Tuhkauksessa arkku on tärkeässä osassa palamisprosessia. Ilman arkkua vainajan palaminen ei ole yhtä tehokas tai hyvä lopputulos. Tuhkasta erotellaan vain metalliosat esim. Arkun naulat saranat,tekonivelet sydämen tahdistajat.

Ei nyt liity suoraan aiheeseen, mut oon ymmärtänyt että tahdistin otettaisiin vainajalta pois. En tiedä, ruumiinavauksenko yhteydessä vai koska. On kuitenkin paristo siinä. Jos joku tietää paremmin?

Itsellä on, mutta ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitä mun kropalle tapahtuu kun kuolen 😂 Ihan sama!

Metalliosat erotellaan tuhkasta. Krematoriossa on laitteet, millä hieno tuhka erottuu isommista palojätteistä, juuri näistä arkun nauloista ja tekonivelistä, tahdistimet...

Ei ihan oikeaa "tietoa" sulla. Taysin sivuilta:

"Tahdistimet aiheuttavat räjähdysvaaran joutuessaan krematoriouuniin. Toisaalta tahdistin on ongelmajäte jota ei saa haudata. Tämän vuoksi kaikkien vainajien tahdistimet tulee poistaa.

Sydämen tahdistin poistetaan vainajalta kun lääkäri on todennut kuoleman sekä tehnyt päätöksen ettei ruumiinavausta suoriteta. Jos potilaalle tehdään lääketieteellinen tai oikeuslääketieteellinen ruumiinavaus, tahdistin poistetaan tässä yhteydessä. Muutoin tahdistin poistetaan viimeisimmässä hoitopaikassa tai omassa terveyskeskuksessa."

Vierailija
12489/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ihminen kuolee ja tuhkataan, niin tuhkataanko hänet arkun kanssa jolloin arkustakin tullut tuhka menee ruumiista tulleen tuhkan lisänä sinne tuhkauurnaan vai poltetaanko ruumis ja arkku erikseen ja vain ruumiista tullut tuhka laitetaan arkkuun ja arkusta tullut tuhka laitetaan jonnekin muualle.? Jos se arkusta tullut tuhka menee jonnekin muualle, niin mihin se menee?

Tuhkauksessa arkku on tärkeässä osassa palamisprosessia. Ilman arkkua vainajan palaminen ei ole yhtä tehokas tai hyvä lopputulos. Tuhkasta erotellaan vain metalliosat esim. Arkun naulat saranat,tekonivelet sydämen tahdistajat.

Ei nyt liity suoraan aiheeseen, mut oon ymmärtänyt että tahdistin otettaisiin vainajalta pois. En tiedä, ruumiinavauksenko yhteydessä vai koska. On kuitenkin paristo siinä. Jos joku tietää paremmin?

Itsellä on, mutta ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitä mun kropalle tapahtuu kun kuolen 😂 Ihan sama!

Tahdistin poistetaan lääkärin toimesta ennen polttohautausta.

https://www.ksshp.fi/Elamanloppuvaiheenhoito/tahdistimen_poisto.pdf

Metalliosat erotellaan tuhkasta. Krematoriossa on laitteet, millä hieno tuhka erottuu isommista palojätteistä, juuri näistä arkun nauloista ja tekonivelistä, tahdistimet...

Vierailija
12490/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko mustavalkokissasta ottaa värikuvia??

Vierailija
12491/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mulla automaattisesti omakanta käytössä, vai tilataanko se/sovitaanko siitä vain jos tai kun joskus käyn terveydenhuollossa? T äärimmäisen harvoin käyvä

Kaikilla pitäisi olla Omakanta ihan automaattisesti ilman mitään erillisiä suostumuksia tai tilauksia. 

www.kanta.fi/omakanta 

Tuolta vain katselemaan.

Vierailija
12492/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko tulisi kävellä, jotta on mielekästä mainita kävely harrastukseksi?

Päivittäin vaikka puoli tuntia tai muutaman kerran viikossa pitempään.

Vierailija
12493/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tig kirjoitti:

Bengali kirjoitti:

Tämä haitta kohdistuu vain minun asuntooni, josta olen muuttanut ulkomaille, mutta on vielä omistuksessani.

En siis lähde masinoimaan ylimääräistä yhtiökokousta. Asia on edelleen auki kunnan asumisterveysyksikössäkin.

Tarkoitin, että miten Suomessa voi nostaa oikeuteen kanteen taloyhtiöitä vastaan ko. asiassa. Mitn pitäisi toimia, ihan konkreettisesti?

Onko kenelläkään tietoa, mihin yksityinen asunnonomistaja voi ottaa yhteyttä haasteen merkeissä, kun haastettava on taloyhtiö, josta omistaa asunnon, joka on korjattava normaalin vastuun puitteissa? En halua maksaa juristille. Otanko yhteyttä käräjäoikeuteen suoraan vaiko Poliisiin?

Asunto-osakeyhtiölain VII osa käsittelee seuraamuksia ja oikeussuojaa, luku 26 riitojen ratkaisemista. Kanne tehdään siis as.Oy:n paikkakunnan käräjäoikeuteen, mutta kyllä ensisijaisesti lähtisin ottamaan yhteyttä isännöitsijään haitan poistamiseksi ja tilanteen korjaamiseksi. Mikäli et saa asiaasi sitä kautta eteenpäin, neuvottele vielä hallituksen puheenjohtajan kanssa. Sen jälkeen ota juristi. Kanteen nostaminen vauvapalstalta haetuilla ohjeilla on tuhoon tuomittu juttu.

Vierailija
12494/18364 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaiset vihaavat kotimaataan?

Ruoho on aina vihreämpää aidan toisella puolella.

12495/18364 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään kun joutuu katsomaan Suomen naisten jalkapallopeliä,  niin kysysin että mitä jalkapallossa tarkoittaa paitsio?  

Vierailija
12496/18364 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tahdistin otetaan pois heti kohta ihmisen kuoltua. Sehän räjähtäisi krematoriossa.

Vierailija
12497/18364 |
21.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saa itsestään, lähinnä kasvoista, mahdollisimman realistisia (ei yhtään kaunistelevia) kuvia ilman muiden apua, jos itse ei hahmota ulkonäköään ollenkaan?

Vierailija
12498/18364 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vammaileeko muilla palsta niin, että välillä ei näy oikealla uusimpia, suosituimpia jne. ja ei pysty "nuolittamaan" eikä päivity uudet kommentit ketjuihin? Tätä on nyt viikko kaksi tietokoneelta käsin tapahtunut.

Vierailija
12499/18364 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tig kirjoitti:

Bengali kirjoitti:

Tämä haitta kohdistuu vain minun asuntooni, josta olen muuttanut ulkomaille, mutta on vielä omistuksessani.

En siis lähde masinoimaan ylimääräistä yhtiökokousta. Asia on edelleen auki kunnan asumisterveysyksikössäkin.

Tarkoitin, että miten Suomessa voi nostaa oikeuteen kanteen taloyhtiöitä vastaan ko. asiassa. Mitn pitäisi toimia, ihan konkreettisesti?

Onko kenelläkään tietoa, mihin yksityinen asunnonomistaja voi ottaa yhteyttä haasteen merkeissä, kun haastettava on taloyhtiö, josta omistaa asunnon, joka on korjattava normaalin vastuun puitteissa? En halua maksaa juristille. Otanko yhteyttä käräjäoikeuteen suoraan vaiko Poliisiin?

Mikä on tarkalleen kanteen aihe, peruste ja vaatimus?

Ja jos asut ulkomailla, etkä palkkaa juristia, kuka asioitasi hoitaa sitten oikeudessa Suomessa?

Vierailija
12500/18364 |
22.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla mahdollista, että kun jollekin henkilölle opetetaan lukemista ja kirjoittamista, niin hän oppii esim. lukemaan, mutta ei kirjoittamaan tai päinvastoin hän oppii kirjoittamaan mutta ei lukemaan vai oppiiko hän automaattisesti näistä taidoista toisenkin jos hän oppii toisen ja jos toinen taito jää oppimatta, niin silloin jää toinenkin näistä taidoista oppimatta?

Onpa mielenkiintoinen kysymys!

Jotkut sairaudethan voivat aiheuttaa erilaisia vaikeuksia kielen käsittelyyn, esim. afasia, joka voi saada ihmisen menettämään vaikka puhetaitonsa, mutta säilyttämään puheen ymmärtämisen taidon. Afasia voi koskea myös kirjoitettua kieltä. Tai kaikkein selkeimpänä esimerkkinä on tietysti neliraajahalvaus, jolloin ihminen ei kirjaimellisesti kykene kirjoittamaan, vaikka osaisikin lukea.

Mutta jos oletetaan, että ihmisellä ei ole mitään sairauksia tai oireita, niin luulisin, että tämä on silti mahdollista. Koulussahan opetellaan lukemaan ja kirjoittamaan yhtä aikaa, ja kirjaimet opetellaan itse kirjoittamaan yksitellen a:sta lähtien. Jos ihminen ei koskaan harjoittelisi kirjoittamista opetuksestaan huolimatta, mutta lukisi normaalisti, niin voisi syntyä tilanne, jossa hän tunnistaa kirjaimet nähdessään ne tutuissa sanoissa, mutta ei sitten osaisikaan ulkomuistista piirtää niitä oikein.

Jos tällainen henkilö lukisi esim. sanan AUTO, niin hän voisi tunnistaa sanan kirjainten yhteisen ulkomuodon, kirjainten määrän, ja asiayhteyden perusteella, vaikkei ehkä osaisikaan nimetä kaikkia kirjaimia erikseen. Mutta sitten jos hänen pitäisi kirjoittaa sana "AUTO" ulkomuistista, mallia katsomatta, niin hän voisikin alkaa miettiä: "Kumminkos päin se ensimmäinen kirjain tulikaan, kuulen että sanan alussa on aa-äänne ja uu-äänne mutta kumpi nyt olikaan kirjoitettuna kumpi, ja tulikos T:n viiva ylös vai alas?"

Tätä tapahtuisi varsinkin kiinan kielissä, joissa kirjoitusmerkit eivät ole yhtä foneettisia kuin meidän aakkosemme, ja merkkien ulkomuoto on päämääräisesti paljon monimutkaisempi. Ja samahan oikeastaan koskee monia ihmisiä musiikissa: monet osaavat lukea kappaleen nuoteista ääneen, mutta eivät osaa kirjoittaa kuulemaansa kappaletta nuoteiksi.

Mutta missähän tilanteessa keskivertoihminen oppisi kirjoittamaan ilman lukutaitoa? Lukihäiriö voi käsittääkseni aiheuttaa tällaista, mutta se menee taas tuonne oireiden piikkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi