Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Vierailija kirjoitti:
VAROITUS, KYSYMYKSENI EI SOVI HERKIMMILLE!!!
Minulle tuli mieleen tällainen kysymys:
On kaksi miestä, joilla toisella on hiv mutta toisella ei ole. He sekaantuvat samaan eläimeen eli ovat yhdynnässä sen kanssa. Ensin siihen sekaantuu mies jolla on hiv ja sitten mies jolla ei sitä ole. Eläimeen hiv tuskin tarttuu eikä sairastu siihen tautiin, mutta voiko tämä jälkimmäinen mies sairastua kyseiseen tautiin kun hän sekaantuu eläimeen, johon on ensin sekaantunut se hiv-positiivinen mies? Jos he molemmat työntävät peniksensä sen emättimeen niin voiko sen hiv-taudin aiheuttavia viruksia(?) olla sen hiv-postiivisen miehen jäljiltä sen eläimen emättimessä josta ne tarttuisivat toiseen mieheen ja hänkin sairastuisi siihen tautiin?
Vaikka kysyinkin tällaista kysymystä, niin silti en itse sekaantuisi eläimeen eli siitä ei kannata kantaa huolta.
Entä jos eläin on gorilla?
Miten taloyhtiön hallituksen voi haastaa oikeuteen siitä, että se ei tee vastuullaan olevia korjauksia?
Isännöitsijä säestää hallitusta. Kyse on taloyhtiökiusaamisesta. Muut hallituksenjäsenet jees-miehiä, pj päättää kaiken.
Lupaillaan tehdä, mutta mitään ei tapahdu. Taloudellista tappiota syntyy koko ajan. Juristiin ei ole varaa. Eikä halua.
Bengali kirjoitti:
Miten taloyhtiön hallituksen voi haastaa oikeuteen siitä, että se ei tee vastuullaan olevia korjauksia?
Isännöitsijä säestää hallitusta. Kyse on taloyhtiökiusaamisesta. Muut hallituksenjäsenet jees-miehiä, pj päättää kaiken.
Lupaillaan tehdä, mutta mitään ei tapahdu. Taloudellista tappiota syntyy koko ajan. Juristiin ei ole varaa. Eikä halua.
Rupea masinoimaan hallituksen vaihdosta, ei sinne yleensä mitään tunkua ole. Hallitushan valitaan kerran vuodessa. Pyri itse mukaan, niin voi olla muu kuin jees-mies.
Jos sähköauton akku tyhjenee menomatkalla, niin kuinka kauan sitä pitää ladata, että pääsee takaisin kotiin. Siis jos matka on esim. 200 km?
Vierailija kirjoitti:
Jos sähköauton akku tyhjenee menomatkalla, niin kuinka kauan sitä pitää ladata, että pääsee takaisin kotiin. Siis jos matka on esim. 200 km?
Kompakysymys. Ei millään sähköautolla pääse noin pitkälle lataamatta.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, missä lataat. Ja riippuu paljon myös autosta, mitä lataat. Mutta karkeasti:
>Normaali pistorasia: 15 - 20 h
>Semmonen latausasema, mitä löytyy kauppakeskuksista ja ihmisten kotonta: n. 4 - 6 h
>Pikalaturi (50 kW), joita löytyy monelta taukopaikalta pääteiden varsilta, sekä useista Citymarketeista ja Lidleistä: n. 1h
>Suurteholaturit (150kW->), joita löytyy isoista kaupungeista sekä tärkeimmistä liikenteen solmukohdan liikenneasemilta: n. 20 - 30 min
Tämä haitta kohdistuu vain minun asuntooni, josta olen muuttanut ulkomaille, mutta on vielä omistuksessani.
En siis lähde masinoimaan ylimääräistä yhtiökokousta. Asia on edelleen auki kunnan asumisterveysyksikössäkin.
Tarkoitin, että miten Suomessa voi nostaa oikeuteen kanteen taloyhtiöitä vastaan ko. asiassa. Mitn pitäisi toimia, ihan konkreettisesti?
"Äiti määrättiin 40 päiväsakkoon, jotka naisen tuloilla tarkoittavat 840 euroa. Lisäksi äiti määrättiin maksamaan 80 euron rikosuhrimaksun sekä lapselleen ihmisarvon vakavasta loukkaamisesta 500 euron vahingonkorvauksiin. Kaikkiaan maksettavaa kertyy siis 1 420 euroa.".
Miten ja minne tämä vahingonkorvausmaksu omalle lapselleen tapahtuu? Valvooko sitä joku taho erikseen, että vanhempi maksaa tuon maksun? Kyseisessä tapauksessa lapsi on vasta 5v.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu, missä lähin latausmahdollisuus ja miten sinne pääsee.
Yhden englantilaisen kaverin pronoums-juttu on she/they ja mä en tiiä että miten sitä käytetään:D eli voinks mä vähä niinku valita että käytänkö siitä she:tä vai they:tä?
Bengali kirjoitti:
Tämä haitta kohdistuu vain minun asuntooni, josta olen muuttanut ulkomaille, mutta on vielä omistuksessani.
En siis lähde masinoimaan ylimääräistä yhtiökokousta. Asia on edelleen auki kunnan asumisterveysyksikössäkin.
Tarkoitin, että miten Suomessa voi nostaa oikeuteen kanteen taloyhtiöitä vastaan ko. asiassa. Mitn pitäisi toimia, ihan konkreettisesti?
Onko kenelläkään tietoa, mihin yksityinen asunnonomistaja voi ottaa yhteyttä haasteen merkeissä, kun haastettava on taloyhtiö, josta omistaa asunnon, joka on korjattava normaalin vastuun puitteissa? En halua maksaa juristille. Otanko yhteyttä käräjäoikeuteen suoraan vaiko Poliisiin?
Miksi vasemmistolaiset vihaavat kotimaataan?
Jos on noin 25 neliön avoin asuintila, jossa keskellä huonetta on hormi ja huoneen toisessa päädyssä on ikkuna, niin mihin sijottaisitte termostaatilla olevan irtopatterin (teho 1000w) ? Keskelle huonetta eli aika lähelle hormia (hormi on haalean lämmin koko ajan) vaiko tuonne ikkunalle? Kummassa paikassa lämmittää/ylläpitää lämmön tehokkaammin vai onko sijainnilla väliä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on noin 25 neliön avoin asuintila, jossa keskellä huonetta on hormi ja huoneen toisessa päädyssä on ikkuna, niin mihin sijottaisitte termostaatilla olevan irtopatterin (teho 1000w) ? Keskelle huonetta eli aika lähelle hormia (hormi on haalean lämmin koko ajan) vaiko tuonne ikkunalle? Kummassa paikassa lämmittää/ylläpitää lämmön tehokkaammin vai onko sijainnilla väliä.
Lisättäköön vielä, että kyseessä suorakaiteen muotoinen tila, pitkä sivu noin 11m ja kapea sivu 3,5m. Toisessa päädyssä kulkuaukko ja siellä toisessa päässä sitten se ikkuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee ja tuhkataan, niin tuhkataanko hänet arkun kanssa jolloin arkustakin tullut tuhka menee ruumiista tulleen tuhkan lisänä sinne tuhkauurnaan vai poltetaanko ruumis ja arkku erikseen ja vain ruumiista tullut tuhka laitetaan arkkuun ja arkusta tullut tuhka laitetaan jonnekin muualle.? Jos se arkusta tullut tuhka menee jonnekin muualle, niin mihin se menee?
Tuhkauksessa arkku on tärkeässä osassa palamisprosessia. Ilman arkkua vainajan palaminen ei ole yhtä tehokas tai hyvä lopputulos. Tuhkasta erotellaan vain metalliosat esim. Arkun naulat saranat,tekonivelet sydämen tahdistajat.
Ei nyt liity suoraan aiheeseen, mut oon ymmärtänyt että tahdistin otettaisiin vainajalta pois. En tiedä, ruumiinavauksenko yhteydessä vai koska. On kuitenkin paristo siinä. Jos joku tietää paremmin?
Itsellä on, mutta ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitä mun kropalle tapahtuu kun kuolen 😂 Ihan sama!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen kuolee ja tuhkataan, niin tuhkataanko hänet arkun kanssa jolloin arkustakin tullut tuhka menee ruumiista tulleen tuhkan lisänä sinne tuhkauurnaan vai poltetaanko ruumis ja arkku erikseen ja vain ruumiista tullut tuhka laitetaan arkkuun ja arkusta tullut tuhka laitetaan jonnekin muualle.? Jos se arkusta tullut tuhka menee jonnekin muualle, niin mihin se menee?
Tuhkauksessa arkku on tärkeässä osassa palamisprosessia. Ilman arkkua vainajan palaminen ei ole yhtä tehokas tai hyvä lopputulos. Tuhkasta erotellaan vain metalliosat esim. Arkun naulat saranat,tekonivelet sydämen tahdistajat.
Ei nyt liity suoraan aiheeseen, mut oon ymmärtänyt että tahdistin otettaisiin vainajalta pois. En tiedä, ruumiinavauksenko yhteydessä vai koska. On kuitenkin paristo siinä. Jos joku tietää paremmin?
Itsellä on, mutta ei kyllä vähempää voisi kiinnostaa mitä mun kropalle tapahtuu kun kuolen 😂 Ihan sama!
Metalliosat erotellaan tuhkasta. Krematoriossa on laitteet, millä hieno tuhka erottuu isommista palojätteistä, juuri näistä arkun nauloista ja tekonivelistä, tahdistimet...
Tig kirjoitti:
Bengali kirjoitti:
Tämä 8haitta kohdistuu vain minun asuntooni, josta olen muuttanut ulkomaille, mutta on vielä omistuksessani.
Tarkoitin, että miten Suomessa voi nostaa oikeuteen kanteen taloyhtiöitä vastaan ko. asiassa. Mitn pitäisi toimia, ihan konkreettisesti?Onko kenelläkään tietoa, mihin yksityinen asunnonomistaja voi ottaa yhteyttä haasteen merkeissä, kun haastettava on taloyhtiö, josta omistaa asunnon, joka on korjattava normaalin vastuun puitteissa? En halua maksaa juristille. Otanko yhteyttä käräjäoikeuteen suoraan vaiko Poliisiin?
Mä uskon, että Minilex.fi antaa osviittaa tähän kysymykseen.
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko se saunan katossa oleva venttiili olla auki vai kiinni saunoessa? Entäs kun sauna on kylmä.Siinä on keskellä nuppi josta voi siis painaa kiinni tai vetää auki.
Nimim.ensimmäistä kertaa asunto jossa sauna
Uskon, että se on ilmanvaihtoa varten eli pitäisin auki. Miksi et kysy isännöitsijältä asiaa? Ei se ole noloa. Jos käytät tietämättäsi väärin venttiiliä, se saattaa aiheuttaa kosteuden kertymistä ja sitä kautta vaurioita rakenteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuuluuko se saunan katossa oleva venttiili olla auki vai kiinni saunoessa? Entäs kun sauna on kylmä.Siinä on keskellä nuppi josta voi siis painaa kiinni tai vetää auki.
Nimim.ensimmäistä kertaa asunto jossa sauna
Uskon, että se on ilmanvaihtoa varten eli pitäisin auki. Miksi et kysy isännöitsijältä asiaa? Ei se ole noloa. Jos käytät tietämättäsi väärin venttiiliä, se saattaa aiheuttaa kosteuden kertymistä ja sitä kautta vaurioita rakenteisiin.
Jos se on oikein asennettu, niin siellä on pieni holkki, joka jättää venttiilin ihan hiukkasen raolleen, kun nuppi on työnnetty pohjaan. Tämä riittää normaalisti. Kun saunaa kuivataan käytön jälkeen, venttiilin voi vetäistä nupista tunniksi pariksi kokonaan auki -asentoon. Siksi siinä on se nuppi, että.sitä käytetään vain tarvittaessa.