Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Miksi tupakkaa ahdistellaan nurkkaan ja halutaan korvata se cannabiksella? Tupakkahan on terveellisempää. Ei ole myöskään kiva olla tekemisissä zombien kanssa. Tiedät, jos olet ollut raittiina juoppojen seurassa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut naiset luulevat omistavansa tai hallitsevansa miehensä ja lapsensa, eikä kellään olisi mitään sanomista miten he elävät, voivat tai tekevät? Luulevatko jotkut naiset, että heidän kotinsa on valtio valtion sisällä.
Tämä on osa sitä samaa patriarkaalista yhteiskuntaa, jossa osa miehistä kuvittelee, ettei naisilla voi olla mitään sanomista vaikkapa maanpuollustukseen tai rakennusurakoihin. Joskus muinoin, kun naiset olivat lähes yksin vastuussa kodin piiristä, osa naisista ryhtyi sitten käyttämään siellä sitä valtaa, jota eivät saaneet käyttää missään muualla. Sitten nämä vahingolliset perinteet säilyvät jossain muodossa kulttuurissa pitkäänkin.
Minä en ymmärrä, että miksi jotkut ihmiset eivät käytä lääketieteen keinoja auttaakseen itseään.
Mies 56v
klo 20:42 | 25.9.2021
Esimerkiksi eräällä tuntemallani ihmisellä on kokoonsa nähden tavallista isompi pää. Minä en tajua, että miksi hän ei mene sairaalaan jossa häneltä leikattaisiin osa päästä pois että se olisi tavallisen kokoinen.
Sitten eräs tuntemani mies on kovin lyhyt, vain noin 150 cm pitkä. Minä en ymmärrä, että miksi hän ei mene sairaalaan jossa hänestä leikattaisiin pitempi tai vaikka häntä venytettäisiin pidemmäksi. Tai hänelle annettaisiin kasvuainetta että hän kasvaisi pitemmäksi. Sellainen kasvuaine on olemassa koska yksi minun kaveri meinasi jäädä lapsena liian lyhyeksi ja hän hai kasvuainetta kun lääkäri määräsi sitä hänelle ja hän kasvoi normaalipituiseksi.
Osa ihmisistä ovat kovin pitkiä. Miksi he eivät mene sairaalaan jossa heistä leikattaisiin osa pois että he eivät olisi pitempiä kuin muut?
Jos ihminen on sokea, niin miksi hän ei mene sairaalaan silmienvaihtoleikkaukseen jossa hän saisi jonkun kuolleen ihmisen silmät joilla hän näkisi? Tai hän saisi jotain lääkettä joka saisi hänet näkemään?
Osa ihmisistä istuu pyörätuolissa eivätkä kävele koskaan. Miksi he eivät vain nouse siitä ylös ja kävele tai mene saamaan lääkäriltä jotain kävelyainetta jonka avulla he oppisivat taas kävelemään.
Sitten vaikka kehitysvammaiset ihmiset, niin miksi heille ei ei anneta jotain älykkyyslääkettä että he olisivat normaaliälyisiä sen sijaan että he ovat kehitysvammaisia eli vähemmän älykkäitä kun muut? Tai heille voitaisiin siirtää jonkun kuolleen normaaliälyisen ihmisen aivot jolloin heistä tulisi normaaliälyisiä.
Jotkut pariskunnat eivät meinaa saada lasta vaikka he rakastelevat. Miksi heistä se nainen ei mene sairaalaan jossa hänelle siirrettäisiin kohtuun joltain toiselta naiselta abortissa kohdusta poistettu alkio tai sikiö joka alkaisi kasvamaan tämän uuden äitinsä kohdussa ja saisi mahdollisuuden syntyä rakastaville vanhemmille vaikka ensimmäinen äiti ei halunnut häntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kauraleipä homehtuu niin nopeasti?
Oon huomannut saman ja ärsyttää, kun 100% kauraleivät on melko kalliita. Voiko liittyä jotenkin gluteenipitoisuuteen, se nyt ainakin on erona muihin yleisimpiin leipäviljoihin. Vai onko kaurassa joku muukin ominaisuus, että homehtuu parissa päivässä?
No vanha vitsi on että leivän paras säilytyspaikka on vatsa! Vaaleat leivät eivät säily kuin pari kolme päivää enintään. Viipaloitu leipä (kuten monet 100% kauraleivät ovat) säilyvät huonommin kuin kokonainen leipä. Lisäksi esim. Salosen kaura 100 -leivässä ei ole säilöntäaineita ollenkaan, mikä on monista hyvä asia, mutta vaikuttaa säilyvyyteen.
Tuollaiset viipalekauraleipäset on paras ostaa tuoreina ja heti kotiin tullessa avata pussi, ottaa leipäset ulos, kääntää joka parista toinen toisinpäin (ei siis pitää leipäsiä vastakkain), pakata takaisin pussiin ja pakastaa. Niin ne säilyvät hyvinä muutaman kuukauden. Saat joka aamu tuoretta leipää, kunhan otat pakkasesta haluamasi määrän ja lämmität leivänpaahtimella (paahda kaksi kertaa normaalilukemalla).
Jos ostat kokonaisen leivän, ja sulla kestää enemmän kuin pari päivää syödä se kokonaan, niin sen voi halkaista ja viipaloida osan ja pakastaa pakastepussissa (kuten edellä). Tuore puolikas säilyy parhaiten pari kolme päivää niin että pidät sitä huoneenlämmössä leikkuupinta mäntypuista leipälautaa vasten ja peität leivän puhtaalla keittiöliinalla. Jotkut käärivät leivän froteepyyhkeeseen. Tärkeää on pitää kädet, leipäveitsi, leipälauta ja pyyhe puhtaana, koska niistä tulevat pöpöt voivat asettua leipään ja sitten alkaa home kasvaa. Tuo mäntypuu on antibakteerinen, joten siksi paras leipälaudan materiaaliksi.
Päteekö tuo kääntely myös ruisleipään ja mikä juju tuossa on? Esim. yleensä ostan Vaasan ohuen ohuita ruispaloja ja heitän sen pakastimeen, niin pitäisikö nekin käännellä ennen pakastusta?
No kääntely on mun kikka, koska kun aloin pakastaa leipää mm. Vaasan ruisplaa, ostin ne todella tuoreina, jolloin pakastaessa sellaisenaan ne leipäpalat jäätyivät helpommin kiinni toisiinsa. Siksi keksin ennen pakastusta kääntää leipäpalat kaikki samaan suuntaan, eli se kovempi selkäpuoli vastoin pehmeämpää sisusta. Eikä tarvinnut enää aamuisin kiroilla ja veitsellä erotella leipiä :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kaikki (ihmisravinnon) ravintoaineet jo löydetty? Vai voiko vielä selvitä vaikka jokin uusi vitamiini tai kivennäisaine?
Voihan sitä olla. Muistakseni yli 15 vuotta sitten löytyi PQQ eli pyrrolokinoliinikinoni. Se on vähän B-vitamiinien kaltainen, mutta virallisesti sitä ei ole jostain syystä vitamiiniksi otettu. Joskus näkee B-vitamiinivalmisteita, joissa on mukana kuitenkin tätä PQQ:ta. Sitä myydään myös erillisenä tuotteena.
Kehitysvammaisten asuntolassa jossa asun, asuu sellainen ihminen, joka ei puhu koskaan mitään, vaan hän kirjoittaa jollain koneella, mitä hän haluaa sanoa ja sitten koneen robottiääni toistaa, mitä hän kirjoitti.
Siitä koneen äänestä on vaikea saada selvää, joten miksi tuo ihminen ei puhu itse?
Minä olen käskenyt häntä monta kertaa puhua itse, mutta ei hän puhu. Hoitajat ovat kuulleet muutaman kerran kun minä olen sanonut niin ja he sanovat, että en saisi muka niin sanoa, koska hän ei muka pysty puhumaan, vaikka haluaisi puhua.
Miksi en saa käskeä hän käskeä häntä puhumaan?
Minä olen monta kertaa häneltä monta pois sen laitteen, jolla hän kirjoittaa ja piilottanut sen. Hoitajat ovat vihaisia kun he etsivät sitä. Viime yönä kävin salaa sen toisen asukkaan huoneessa, otin sen laitteen ja piilotin sen niin hyvin että sitä ei ole vieläkään löytynyt ja minulle ollaan vihaisia varsinkin kun minä estän sitä asukasta kirjoittamasta kynällä paperille hokien hänelle koko ajan, että hänen pitää puhua. Miksi hoitajat ovat vihaisia minulle ja miksi se toinen asukas rupesi äsken itkemään kun minä huusin hänelle, että hänen pitää puhua? Ei hoitajilla ole mitään syytä olla minulle vihaisia kun minä vain yritän opettaa toista asukasta puhumaan. Hoitajat kuitenkin sanovat, että hän ei pysty puhumaan vaikka kovasti haluaisi puhua mutta minä en usko sitä. Jos hän haluaa puhua niin miksi hän ei puhu?
Kehitysvammainen mies 51v kirjoitti:
Kehitysvammaisten asuntolassa jossa asun, asuu sellainen ihminen, joka ei puhu koskaan mitään, vaan hän kirjoittaa jollain koneella, mitä hän haluaa sanoa ja sitten koneen robottiääni toistaa, mitä hän kirjoitti.
Siitä koneen äänestä on vaikea saada selvää, joten miksi tuo ihminen ei puhu itse?
Minä olen käskenyt häntä monta kertaa puhua itse, mutta ei hän puhu. Hoitajat ovat kuulleet muutaman kerran kun minä olen sanonut niin ja he sanovat, että en saisi muka niin sanoa, koska hän ei muka pysty puhumaan, vaikka haluaisi puhua.
Miksi en saa käskeä hän käskeä häntä puhumaan?
Minä olen monta kertaa häneltä monta pois sen laitteen, jolla hän kirjoittaa ja piilottanut sen. Hoitajat ovat vihaisia kun he etsivät sitä. Viime yönä kävin salaa sen toisen asukkaan huoneessa, otin sen laitteen ja piilotin sen niin hyvin että sitä ei ole vieläkään löytynyt ja minulle ollaan vihaisia varsinkin kun minä estän sitä asukasta kirjoittamasta kynällä paperille hokien hänelle koko ajan, että hänen pitää puhua. Miksi hoitajat ovat vihaisia minulle ja miksi se toinen asukas rupesi äsken itkemään kun minä huusin hänelle, että hänen pitää puhua? Ei hoitajilla ole mitään syytä olla minulle vihaisia kun minä vain yritän opettaa toista asukasta puhumaan. Hoitajat kuitenkin sanovat, että hän ei pysty puhumaan vaikka kovasti haluaisi puhua mutta minä en usko sitä. Jos hän haluaa puhua niin miksi hän ei puhu?
ÄLÄ SEKAANNU MUIDEN ASIOIHIN, PIDÄ KUULE VAIN HUOLTA OMISTA ASIOISTASI.
Miksi tämä ketju on mennyt tällaiseksi?
Kehitysvammaisten asuntolassa missä asun on yksi asukas joka ei puhu ollenkaan mutta hän kirjoittaa mitä hänellä on asiaa.
Hoitajat sanovat, että hän ei pysty puhumaan vaikka hän haluaisi osata puhua. Hän kirjoittaa puhumisen sijaan. Miten minä saan hänet puhumaan? Minä jankutan hänelle koko ajan, että hänen pitää puhua, käsken häntä puhumaan, estän häntä kirjoittamasta, nauran hänelle kun hän ei puhu ja sanon häntä tyhmäksi puhevammaiseksi kun hän ei osaa puhua. Silti hän ei puhu vaikka jankutan hänelle, että hänen pitää puhua. Miksi hoitajat ovat tästä minulle vihaisia? Minähän vain yritän opettaa häntä puhumaan kun hoen hänelle koko ajan, että hänen pitää puhua ja joskus kun suutun niin huudan ja kiroilen hänelle, lyön ja potkin häntä ja karjun hänelle, että hänen pitää oppia puhumaan. Silloin hoitajat aina repivät minut väkisin pois paikalta ja antavat minulle väkisin rauhoittavaa lääkettä pistoksena. Mutta minua suututtaa hoitajat ja minä joka päivän huudan ja kiroilen heille, uhkailen heitä, lyön ja potkin heitä ja heittelen heitä tavaroilla. Miten minä saan sen puhumattoman ihmisen puhumaan kun se ei puhu vaikka minä hakkaan sitä, huudan sille ja uhkailen sitä että hakkaan sen niin että se joutuu loppuelämäkseen sairaalaan teho-osastolle.
Et sinä ole kehitysvammainen mutta juttusi ovat kuin suoraan mielisairaalapotilaan suuresta suusta.
Miten estää poikaa olemassa uskossa?
Me mieheni kanssa olemme ateisteja eli emme usko Jumalaan, Jeesukseen, Taivaaseen, Helvettiin tai mihinkään mitä Raamattu kertoo tai mitä kristinusko opettaa. Me emme halua, että kotonamme on mitään kristinuskoon tai muihin uskontoihin viittaavaa materiaalia tai että täällä luetaan hengellistä kirjallisuutta, kuunnellaan hengellistä musiikkia, rukoillaan jne. Lapsemme saavat sitten aikuisina kun he asuvat poissa kotoa uskoa vapaasti mihin tahansa uskontoon mutta täällä kotona sitä ei sallita.
Nyt kuitenkin on käynyt selvästi, että 9-vuotias esikoinen on salaa jo jonkin aikaa uskonut esim. Jumalaan, toivonut että hän pääsee kuoltuaan Taivaaseen ja salaa rukoillut esim. nukkumaan mennessään iltarukouksen. Viime viikolla hänet yllätettiin lukemassa salaa jonkinlaista lasten Raamattua jonka hän oli salaa lainannut kirjastosta.
Miten saamme mieheni kanssa estettyä pojalta nämä touhut? Olemme tehneet hänelle selväksi, että esim. Jumalaan uskominen, Taivaaseen pääsyn toivominen, rukoileminen ja hengellisen kirjallisuuden lukeminen on tässä talossa kielletty. Eli pojan pitää näistä tavoista luopua jos hän haluaa tämän talon katon alla asua. Kuitenkin poika sanoo, että hän ei voi sille mitään, että hän uskoo Jumalaan ja haluaa rukoilla esimerkiksi, että me kaikki perheenjäsenet pysymme terveinä. Kuitenkin se on kielletty täällä talossa. Mitä tässä pitäisi tehdä? Onko tässä ainoa mahdollisuus lähettää poika vaikka johonkin sukulaisperheen luokse asumaan jos hän ei suostu luopumaan uskostaan siihen asti kunnes on täysi-ikäinen ja on muuttanut pois kotoa? Silloin hän saa vapaasti uskoa Jumalaan, toivoa Taivaaseen pääsyä, lukea hengellistä kirjallisuutta, rukoilla ja tehdä muuta yhtä turhaa vaikka 24/7 koska hän ei enää asu tässä talossa.
Se on varmasti melko yleisesti tiedossa, että Maapallo ylikansoitettu eli täällä on liikaa ihmisiä. Miksi sitten joissain maissa missä lapsikuolleisuus on suuri ja lapset kuolevat vaikka aliravitsemukseen ja tauteihin, jotka on hoidettavissa tai estettävissä rokotuksilla niin on pyritty siihen, että lapsikuolleisuus laskisi? Vanhemmille, erityisesti äideille jotka lapsia yleisesti hoitavat on jaettu tietoa lastenhoidosta, perheille annetaan ruoka-apua ja lapsia rokotetaan niin että näissä maissa lapsikuolleisuus laskee. Mitä hyötyä siitä on? Jos kerran ihmisiä on maailmassa jo ennestään liikaa niin miksi pyrkiä laskemaan lapsikuolleisuutta että yhä harvempi lapsi kuolee ja sen sijaan kasvaa itse aikuiseksi tekemään lisää lapsia? Eikö se olisi jo valmiiksi ylikansoitetulla planeetalla vain hyvä, että edes jossain päin maailmaa lapsikuolleisuus on suuri niin ihmisten määrä ei lisäänny niin nopeasti?
Vierailija kirjoitti:
Miten estää poikaa olemassa uskossa?
Me mieheni kanssa olemme ateisteja eli emme usko Jumalaan, Jeesukseen, Taivaaseen, Helvettiin tai mihinkään mitä Raamattu kertoo tai mitä kristinusko opettaa. Me emme halua, että kotonamme on mitään kristinuskoon tai muihin uskontoihin viittaavaa materiaalia tai että täällä luetaan hengellistä kirjallisuutta, kuunnellaan hengellistä musiikkia, rukoillaan jne. Lapsemme saavat sitten aikuisina kun he asuvat poissa kotoa uskoa vapaasti mihin tahansa uskontoon mutta täällä kotona sitä ei sallita.
Nyt kuitenkin on käynyt selvästi, että 9-vuotias esikoinen on salaa jo jonkin aikaa uskonut esim. Jumalaan, toivonut että hän pääsee kuoltuaan Taivaaseen ja salaa rukoillut esim. nukkumaan mennessään iltarukouksen. Viime viikolla hänet yllätettiin lukemassa salaa jonkinlaista lasten Raamattua jonka hän oli salaa lainannut kirjastosta.
Miten saamme mieheni kanssa estettyä pojalta nämä touhut? Olemme tehneet hänelle selväksi, että esim. Jumalaan uskominen, Taivaaseen pääsyn toivominen, rukoileminen ja hengellisen kirjallisuuden lukeminen on tässä talossa kielletty. Eli pojan pitää näistä tavoista luopua jos hän haluaa tämän talon katon alla asua. Kuitenkin poika sanoo, että hän ei voi sille mitään, että hän uskoo Jumalaan ja haluaa rukoilla esimerkiksi, että me kaikki perheenjäsenet pysymme terveinä. Kuitenkin se on kielletty täällä talossa. Mitä tässä pitäisi tehdä? Onko tässä ainoa mahdollisuus lähettää poika vaikka johonkin sukulaisperheen luokse asumaan jos hän ei suostu luopumaan uskostaan siihen asti kunnes on täysi-ikäinen ja on muuttanut pois kotoa? Silloin hän saa vapaasti uskoa Jumalaan, toivoa Taivaaseen pääsyä, lukea hengellistä kirjallisuutta, rukoilla ja tehdä muuta yhtä turhaa vaikka 24/7 koska hän ei enää asu tässä talossa.
Mitäpä tähän muuta vou sanoa kuin että onneksi tullut vanhempiinsa vaan on selvästi fiksumpi kuin te.
Mitä pelkäät? Sitäkö, että oma uskosi horjuu pojan vaikutuksesta?
Anna pojan tutkia ja löytää oma tiensä. Miten voit olla ateisti, jos ei tunne uskontoja? Tai päin vastoin. Kyllä hän sen löytää ellette pilaa naurettavalla ahdasmielisyydellä ja jyrkkyydellä hänen elämäänsä.
Vierailija kirjoitti:
Se on varmasti melko yleisesti tiedossa, että Maapallo ylikansoitettu eli täällä on liikaa ihmisiä. Miksi sitten joissain maissa missä lapsikuolleisuus on suuri ja lapset kuolevat vaikka aliravitsemukseen ja tauteihin, jotka on hoidettavissa tai estettävissä rokotuksilla niin on pyritty siihen, että lapsikuolleisuus laskisi? Vanhemmille, erityisesti äideille jotka lapsia yleisesti hoitavat on jaettu tietoa lastenhoidosta, perheille annetaan ruoka-apua ja lapsia rokotetaan niin että näissä maissa lapsikuolleisuus laskee. Mitä hyötyä siitä on? Jos kerran ihmisiä on maailmassa jo ennestään liikaa niin miksi pyrkiä laskemaan lapsikuolleisuutta että yhä harvempi lapsi kuolee ja sen sijaan kasvaa itse aikuiseksi tekemään lisää lapsia? Eikö se olisi jo valmiiksi ylikansoitetulla planeetalla vain hyvä, että edes jossain päin maailmaa lapsikuolleisuus on suuri niin ihmisten määrä ei lisäänny niin nopeasti?
Lapset ovat noissa maissa vanhempien eläke. Lapsia synnytetään paljon, jotta edes joku heistä selviäisi aikuiseksi ja huolehtisi vanhemmistaan
Se on nähty kautta maailman, että kun lapsikuolleisuus pienenee niin lapsia synnytetään vähemmän.
Toinen on koulutuksen vaikutus. Kun lapsia on vähän, on vanhemmilla varaa kouluttaa heidät. Parempi koulutus johtaa taas pienempään lapsilukuun.
Näin se on mennyt myös Suomessa.
Poikkeuksena jotkut uskonlahkot, joiden tavoite on lisääntyä ja täyttää maa yli äyräidensä.
Mistä löydän itselleni akan?
Hoivalaitoksesta johon sinut on sijoitettu.
Mutta jankuttamalla se ei onnistu edes siellä.
Miksi hienoissa ruoka-annoksissa kaikki kasataan keoksi?
Esim. juuri katsoin Ruokakaupparallia: kasa riisiä, päälle vihannekset, niiden päälle kaksi lihapötkylää ristiin.
Kasa täytyy hajottaa lautaselle, että lihat saa leikattua ja riisiä+rehuja samaan haarukalliseen.
Siis mikä järki tuossa keossa on?
Miksi sana hajuvesi on juuri hajuvesi eikä vaikka tuoksuvesi? Ainakin minulle tulee sanasta "haju" mieleen jokin haju mikä haisee pahalta kun taas sanasta "tuoksu" tulee mieleen tuoksu joka tuoksuu hyvältä.
Voinko käyttää löylytuoksua huonetuoksuna (laimentaa spraypulloon ja suihkutella seinille)
Miksi miehet seisovat kusella, vaikka mikään ei estä heitä istumasta?
Milloin Simpsoneiden 32 kausi julkaistaan Disney+ palveluun? Jenkeissä se tuli TÄNÄÄN mutta ei Suomessa ❗
Multa jäi telkkarista katsottuna muutama jakso välistä 😠
Kiitos viestistä. Kiva tietää, että tarvin ne kuulokkeet, kun opettaja sanoi ihan toista. Näyttö niin vanha, ettei siinä ole kaiuttimia. Kaiuttimia en muutenkaan juuri käytä vaan kuulokkeet käytössä. Koneesta kuuluu äänet hyvin aina. Ainakin ne tavalliset eli juuri biisit tai videoiden äänet kuulokkeiden kautta. Mietin vaan tässä, että kaiken pitäisi sitten ratketa noiden kuulokkeiden avulla jos siitä kyse. En tiennyt mitään tuosta, että jos on pöytäkone niin pitää olla kuulokkeet. Typerää, kun opettajakaan ei voinut kysyä mikä kone minulla itsellä on ja sanoa, että laita kuulokkeet. Meni viimeksi aikaa hukkaan tuohon kaikkeen. Ei tullut itsellekään mieleen kokeilla silloin. Ajattelin myös etten tarvitse niitä, kun olen huomannut joidenkin olevan ilman eri paikoissa, mutta ehkä heillä sitten läppäri.