Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Rakennustyömailla on ne korkeat nosturit. Miten ne kasataan?
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset, jotka rakentavat itse talon. Mistä he ovat oppineet sen taidon tehdä asiat oikein?
No mun broidi rakensi ekan talonsa itse. Oli ollut töissä sukulaismiehen rakennusyrityksessä. Lisäksi Suomessa taitaa olla niin että tiettyjä asioita ei voi tehdä itse vaan pitää hankkia ammatti-ihminen tekemään ne. Eli osan vaan voi tehdä itse ellei ole alan paperit.
Vierailija kirjoitti:
Rakennustyömailla on ne korkeat nosturit. Miten ne kasataan?
Käsittääkseni ne rakentaa itse itsensä :D
Tässä ihan videota aiheesta
https://tekniikanmaailma.fi/oletko-koskaan-miettinyt-miten-rakennustyom…
Onko suomessa sattunut henkirikoksia jossa tekijä on gootti tai tekijät ovat gootteja?
Oliko niin, että sarjassa Samaa sukua, eri maata sarjan veljeksillä Hessulla ja Villellä oli velipuoli äitinsä kautta? Miten hän ilmaantui sarjaan ja mitä tapahtui, kun Hessulle ja Villelle selvisi, että hän on heidän velipuolensa?
Kehitysvammainen mies 51v kirjoitti:
Asun kehitysvammaisten asuntolassa. Mitä teen, kun täällä naispuoleiset hoitajat eivät suostu hyväilemään tai imemään minun pippeliä ollenkaan tai ottamaan sitä pimppiin vaan suuttuvat kun menen pippeli esillä ehdottamaan heille, että jos he tekevät niin niin minä maksan siitä heille vaikka 5 euroa.
Hei, oletko tullut ajatelleeksi, että ne hoitajanaiset eivät syystä taikka toisesta luultavasti halua sinua "sillä tavalla" eli seksuaalisesti? Tätä veikkaisin syyksi.
T. Sote-alalla työskentelevä
Vierailija kirjoitti:
Kehitysvammainen mies 51v kirjoitti:
Asun kehitysvammaisten asuntolassa. Mitä teen, kun täällä naispuoleiset hoitajat eivät suostu hyväilemään tai imemään minun pippeliä ollenkaan tai ottamaan sitä pimppiin vaan suuttuvat kun menen pippeli esillä ehdottamaan heille, että jos he tekevät niin niin minä maksan siitä heille vaikka 5 euroa.
Hei, oletko tullut ajatelleeksi, että ne hoitajanaiset eivät syystä taikka toisesta luultavasti halua sinua "sillä tavalla" eli seksuaalisesti? Tätä veikkaisin syyksi.
T. Sote-alalla työskentelevä
Eli kannattaa suosiolla lopettaa lähentely-yritykset, niin hoitajat pysyy paremmalla tuulella.
T. Sama
Vierailija kirjoitti:
Voisiko Suomessa yksityinen "tavallinen" henkilö pitää kameleita lemmikkinä?Onko jokin rajoitus kuka niitä saa pitää. Tarkoitan siis, ettei olisi mitään kotieläinpihaa tai esim matkailu yritystä johon tarkoitukseen eläimet tulisivat. Mietin vaan kun olen tässä seurannut esim kuinka joillakin riikinkukkoja ja muitakin isoja lintuja lemmikkeinä ja en viitsi tarkemmin edes kirjoittaa. Tietysti niitä pitäisi osata hoitaa. Mistä sellaisen edes saisi tänne Suomeen, onkohan edes yksityisen ihmisen mahdollista sellaista tänne saada lainkaan. Ajattelen itse niin, että ne yksikyttyräiset Afrikan kamelit tuskin talvella kunnolla pärjäisivät niin mieluummin Aasian kaksikyttyräiset paksukarvaiset voisivat olla parempi vaihtoehto. Miten sellaisen voisi tänne saada. Plussaa tietysti jos olisi tuttunut ihmisiin ja voisi ratsastaa. Tämä ei oli vitsi vaan mietin ihan tosissani ja voisin asiaa harkita jos olisi rahaa enemmän ja jokin iso tila mihin voisi harkita ottavansa.
Periaatteessa jos täällä on alpakoitakin niin varmaan olisi okei hankkia tänne kameleitakin.
No kameleita on ne yksikyttyräiset eli dromedaarit ja sitten kaksikyttyräiset. Kaksikyttyräiset kasvattavat talvella pitkän karvan ja asustelevat Keski-Aasissa kylmilläkin seuduilla. Sen sijaan dromedaarit elelevät vähän lämpimimmillä seuduilla Lähi-idässä ja Pohjois-Afrikassa.
Kaksikyttyräinen sopisi siis Suomen ilmastoon paremmin (Korkeasaaren kamelithan ovat näitä tuplatapauksia), mutta kameli on aika iso eläin, joka haluaa elää laumassa, ja ne voivat olla melko vaarallisia.
Sulla pitäisi olla siis usempi kameli että viihtyvät, ja lisäksi todella hyvä osaaminen kamelin hoidossa, ettei niistä koituisi vaaraa sinulle ja muille. Ja toki riittävän laajat ulkotilat joissa eläimet viihtyvät mutta eivät pääse pakoon. Kamelit pääsevät lähes aidasta kuin aidasta läpi joten sähköaita on oltava. Talveksi täytyisi olla sopivat sisätilat. Lääniä menisi suunnilleen pari eekkeriä per kameli. Vettä ja ruokaa pitäisi varata melkoiset määrät per päivä, varmaankin yhtä paljon kuin hevosille. Lisäksi pitäisi varmistaa että kameleillasi olisi lähellä asiantunteva eläinlääkäri. En osaa sanoa onko Suomessa helposti sellainen löydettävissä, toki Korkeasaaressa kamelinhoito on hallussa. Nehän tarvitset sekä rokotuksia, että muutakin hoitoa.
Kameli on myös aika pitkäikäinen eläin, voi elää 40-50 vuottakin, joten siihenkin pitäisi varautua, että miten kamelin hoito tapahtuu kun itse ikäännyt tai sairastut ja sinun jälkeesi, jos kamelit ovat edelleen elossa.
Kamelit pitäisi myös kouluttaa kun asuvat ihmisten keskellä ja varsinkin jos haluat ratsastaa tai käyttää niitä vetojuhtana, mutta myös ihan peruskoulutus pitäisi olla, että hallitset niitä kotitilallasi.
Kamelit ovat myös melko kalliita ja kuljetus Suomeen voi olla pitkä ja kallis sekä kamelille raskas. Kameleita luultavasti lähinnä on tarjolla EU:n ulkopuolella. Joudut selvittämään mitä lupapapereita tarvitset, järjestemään kuljetuksen kotiisi asti, sekä läpäisemään tullin ja rajamuodollisuudet (joihin liittyy maksullinen eläinlääkärin tekemä tarkastus). Kamelit myös kuuluvat eläimiin jotka täytyy merkitä ja rekisteröidä, ihan tarkkaa tietoa ei vielä ole koska laki eläinten tunnistuksesta on tänä vuonna muuttumassa.
Kameleita yleensä myydään kamelimarkkinoilla, joten sun pitäisi matkustaa esim. Intiaan tai Dubaihin tms.. Netin kautta lienee mahdollista ostaa, mutta ensikertalaisena ei ehkä ole suositeltavaa ostaa ns. kamelia säkissä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmiset rukoilevat Jumalaa esimerkiksi Suomen kielellä? Eivätkö he tiedä, että Jumala ei ymmärrä muita kieliä kuin Latinaa?
Mitä ihmettä? Eikö tämä kaikkivoipa ja kaikkitietävä valtias ymmärrä kaikkia kieliä?
Vierailija kirjoitti:
Kameli on myös aika pitkäikäinen eläin, voi elää 40-50 vuottakin, joten siihenkin pitäisi varautua, että miten kamelin hoito tapahtuu kun itse ikäännyt tai sairastut ja sinun jälkeesi, jos kamelit ovat edelleen elossa.
Kameleita yleensä myydään kamelimarkkinoilla, joten sun pitäisi matkustaa esim. Intiaan tai Dubaihin tms.. Netin kautta lienee mahdollista ostaa, mutta ensikertalaisena ei ehkä ole suositeltavaa ostaa ns. kamelia säkissä.
Kamelin lihaa syödään joten sinänsä en pitäisi ykkösongelmana miettiä tulevaisuuden hoitoa :)
Eikö Intia ja Dubai olisi vääriä paikkoja lähteä hakemaan säänkestävää kaksikyttyräistä? Mongolia, Kazakstan, Kiina jne. luultavasti parempia paikkoja markkinoilla vierailuun, kenties Venäjältäkin saa, kun sieltä nyt voi ostaa oikeastaan mitä vain kunhan hinta on oikea.
Tindermiehestä! Eli mitä mieltä ootte kun tinderissä pyörinyt puolituttu mies on aina ihan outo kun törmätään? Siis ennen kun näin hänet tinderissä en muista törmänneeni häneen, ja seurustelin, ennen sitä asuin muualla. Nyt kuitenkin asutaan samassa kaupungissa niin joskus törmätään ja hän on aina ihan sairaan vaivautunut, katsoo alaspäin, poispäin, on räpläävinään jotain. Käsitykseni mukaan meillä ei ole mitään hampaankolossa?! Kunhan oli tinderissä vaihdettiin vähän kuulumisia ja minä kiinnostuin ilmeisesti enemmän. Otin selvää hiljattain että kyseinen hlö on täysin sinkku, eli ei voi hävetä mitään että olisi partnerin tietämättä menny tinderiin.
Asia vaivaa joka kerta kun se on tapahtunut. Olin ajatellut ratkaisuksi reipas moikkaaminen, mutta ei ole tullut mahdollisuutta koska hän aina huomannu mut ensin ja sitten varmistanut sen ettei silmäkontaktia voi syntyä. Any ideas?
En osaa selittää tätä asiaa paremmin kuin näin mutta toivottavasti edes joku ymmärtää ja osaa antaa vastauksen.
Useimilla miehillä on kahdenlaisia siittiösoluja, "poikasiittiöitä" jotka munasolun hedelmöittäessään aikaan saavat sen, että vauvasta tulee poika. "Tyttösiittiö" taas aiheuttaa sen, että vauvasta tulee tyttö. Miehen siittiösolun kromosomithan sen määrävät, että tuleeko lapsesta poika vai tyttö.
Mutta voiko miehen kiveksissä kehittyä vain yhtä "lajia" siittisoluja eli siis vain "poikasiittiöitä" tai vain "tyttösiittiöitä"? Eli vaikka tällainen mies hedelmöittäisi siirriöillään kuinka monta munasolua tahansa ja tulisi kuinka monen lapsen isäksi tahansa niin kaikki lapset ovat vain tyttöjä tai poikia miehen siittiöitä johtuen.
Onko jokaisessa ffp2-maskipakkauksessa mukana niitä osia joilla voi kiinnittää niskan taakse ettei tarvitse jättää painamaan korvia? Minulla on tallessa pelkkiä maskeja ilman niitä osasia.
Onko ffp2-maskeja eri kokoja?
Millä alueella Helsingissä asuu eniten julkkiksia?
Mielenterveys ja paihdetyössä on paljon mulkkuja. Myös mukavia. Miten mukavat kestävät paskoja? Millainen ilmapiiri on kahvitauolla kun tietää että toinen kiusaa potilaita?
Muistatte varmaan paskat kirppislöydöt? Mistä lähtien niiden verkkosivu onkin verkkokauppa, jossa ensin kirjoitetaan paskoista kirppislöydöistä ja sitten selatessa huomaat, että toden totta ihan joku random verkkokauppa kyseessä. Vieläkö paskikset löytää jostain, ovatko perustaneet sittenkin verkkokaupan vai onko joku vain ottanut nimen ja domainin itselleen käyttöön mielestäni aika törkeästi?
Ote etusivulta:
Paskat kirppislöydöt on sivusto niille, jotka haluavat jakaa kaikista paskimmat kirppislöydöt muiden kirppisharrastajien kauhisteltaviksi, naurettaviksi ja ihmeteltäviksi. Surkeat kirppislöydöt saavat usein aikaan hihitystä tai hallitsemattoman naurunremakan, mutta joskus ne voivat saada myös mielen matalaksi, sillä niihin on voinut kulua kohtuullisen suuri summa rahaa.
Sivustomme on siis keskittynyt kertomaan erilaisista riemastuttavista ja vähemmän riemastuttavista kirppislöydöistä. Se kuitenkin myy myös uusia ja hauskoja kodintuotteita, sekä muuta sekalaista tavaraa, jota kotona saattaa tarvita. Paskat kirppislöydöt -sivusto tarjoaakin yhteistyökumppaneiden monipuolisia ja käytännöllisiä tuotteita, joihin voivat kuulua esimerkiksi kodin siivoustuotteet, erilaiset pelikonsolituotteet ja pelit, sekä laadukkaat uudet kosmetiikkatuotteet. Jotkut tuotteet, kuten kosmetiikka, onkin useissa tapauksissa parasta ostaa uutena käytetyn sijasta.
Vierailija kirjoitti:
En osaa selittää tätä asiaa paremmin kuin näin mutta toivottavasti edes joku ymmärtää ja osaa antaa vastauksen.
Useimilla miehillä on kahdenlaisia siittiösoluja, "poikasiittiöitä" jotka munasolun hedelmöittäessään aikaan saavat sen, että vauvasta tulee poika. "Tyttösiittiö" taas aiheuttaa sen, että vauvasta tulee tyttö. Miehen siittiösolun kromosomithan sen määrävät, että tuleeko lapsesta poika vai tyttö.
Mutta voiko miehen kiveksissä kehittyä vain yhtä "lajia" siittisoluja eli siis vain "poikasiittiöitä" tai vain "tyttösiittiöitä"? Eli vaikka tällainen mies hedelmöittäisi siirriöillään kuinka monta munasolua tahansa ja tulisi kuinka monen lapsen isäksi tahansa niin kaikki lapset ovat vain tyttöjä tai poikia miehen siittiöitä johtuen.
Tarkoitat tyttö- ja poikasiittiöillä sukupuolikromosomeja. Miehillä nämä kromosomit ovat XY ja naisilla XX. Hedelmöittyessä toinen kromosomi tulee isältä ja toinen äidiltä, eli yhdistelmä on joko XX, jolloin syntyy tyttö tai XY, jolloin syntyy poika. Tässä yksinkertaistettuna. Ei ole mahdollista, että joku mies pystyisi siittämään vain joko poikia tai vain tyttöjä. Toki joissain perheissä voi olla isokin samaa sukupuolta oleva sisaruskatras, mutta silloin kyse on sattumasta ja lisäksi hieman hedelmöittymisajakohdasta, ei miehen siittiöiden laadusta.
Mielessäni Lil Peep ( Gustav Åhr) ja hänen kuolemansa. Olen tässä miettinyt sitä, että miksi kukaan ei auttanut häntä, kun kuoli sinne bussiin. Manageri kävi katsomassa, että hän hengittää, mutta antoi vaan "nukkua". Samalla hänen ystäviänsä oli siellä ainakin joitakin, kuten Bexey Swan. Tämä tyyppi kuvasi vielä häntä, kun oli tiedottamassa tilassa ja istui suu auki sohvalla. Kuulemma kuorsaten, mutta en tiedä sitten oli tuo mitään kuorsaamista vaan johtuiko siitä, ettei meinannut enää saada happea. Näin joku arveli. Samalla mietin onko se oikein kuvata ihmistä tuossa tilassa. Tämän Bexeyn piti olla hänen paras ystävänsä, mutta miten ystävä voi kuvata toista tuossa tilassa eikä yhtään yritä selvittää onko edes elossa. Sanoi, että Lil Peep olisi mukamas ollut heräillä aiemmin, mutta on kuvannut muitakin videoita ja hän on silloinkin samassa asennossa suu auki sohvalla. Mietin vaan sitä jos managerikin yritti herätellä häntä jo aiemmin, eikä saanut hereille niin miksi eivät hälyttäneet apua. Ajattelivatko, että herää vaan ihan normaalisti ja kaikki taas hyvin. Ja vaikka ei olisi edes halunnut apua huumeiden kanssa niin eikä se ole heitteillejättö jos jättää toisen kuolemaan tuossa tilanteessa. Tämän jälkeen on ehkä helpompi ymmärtää, että moni kuolee näin, kun hänelläkin ihmisiä ympärillä ja se ei auttanut. Joku on taas ihan yksin.
Jos joku haluaa katsoa niin tässä tuo video sieltä bussista minkä Bexey Swan kuvasi. Löytyy tuosta sivulta. Minusta aika loukkaavaa ja kamalaakin jos toinen kuolee sinne ja muut vitsailevat.
https://twitter.com/Onedyingman/status/931068935654354949
Pahoittelut myös jos jankkaan nyt tästä, mutta oli pakko kirjoittaa.
Minulla on akvaariossani lehtikaloja jotka syövät aina kaikki sinne akvaariooni laittamani neontetrat vaikka ruokin kaloja runsaasti kalanruoalla, esim. hiutaleilla. Miten saan lehtikalat ymmärtämään, että neontetrat eivät ole ruokaa vaan minun lemmikkikaloja siellä akvaariossa lehtikalojen lailla?
Ihmiset, jotka rakentavat itse talon. Mistä he ovat oppineet sen taidon tehdä asiat oikein?