Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
12221/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vastauksista! kirjoitti:

https://www.arla.fi/tuotteet/perinteinen-banaanijogurtti-150g-293921/

Tietääkö joku, että sisältääkö tuo kyseinen jogurtti laktoosia ja jos sisältää, niin kuinka paljon? Olen yrittänyt etsiä siitä tietoa internetistä, mutta missään ei ole mainintaa siitä.

Laktoosi on maitosokeri ja siten osa maitotuotteen hiilihydraattia, usein sitä laktoosia on eniten eli suurin osa mainitusta hiilihydraatista on juuri laktoosia.

Tuossa banaanijugurtissa on hiilihydraattia 10 g/100 g tuoteselosteen mukaan eli siinä on laktoosia jonkun verran alle 15 g per purkki. Se on paljon. Pistää mahan kuralle.

Vähälaktoosinen on tuote jossa on alle 1 g/100 g. Suomalaissa tuotteissa, jotka ovat vähälaktoosisia, annetaan yleensä laktoosin määrä, mutta ulkomaisissa tuotteissa ei. Monet italialaiset mozzarellajuustot eivät kerro laktoosimäärää suoraan, mutta jos niissä lukee että hiilihydraattia on 1 g/100 g, se yleensä käy vähälaktoosisesta.

Sitten kun tuotteen laktoosimäärä on 0,01 g/100 g, silloin tuotetta voi sanoa laktoosittomaksi. Jos tuoteselosteessa ei puhuta laktoosista mitään, mutta hiilihydraattia kerrotaan olevan nolla pilkku jotain, mahani on käytännössä tulkinnut sen laktoosittomaksi.

Jugurttia tehdessä maitohappobakteerit hajoittavat laktoosia. Laktoosin määrästä olen nähnyt arvioita 2-3 g/ 100g.Voi vaihdella tuotteiden välillä. Laktoosia on aika vähän, ja menelle se käy. Kaikille intoleranteille ei.

Useimmissa ei laktoosittomissa jugurteissa näkyy merkittynä se sokerien määrä, joten ei tarvitse arvailla, siitä suurin osa on laktoosia. Ja kyllä usein on enemmän kuin 2-3 g/100 g,

Vierailija
12222/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuijataateli kirjoitti:

Miksi ylioppilasarvosanat on latinaksi vaikka eletään Suomessa?

Se on akateeminen perinne. Suomessakin. Samoin edelleen yliopistossakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
12223/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin pitää vielä kirjoittaa tuohon Lil Peep viestiin vielä se, että he antoivat hänen istua tuossa samassa asennossa monta tuntia. Joku oli laskenut edellisen videon kuvauksen ajasta, että jopa 5 tuntia. Tämä siitä päätelty kun edellisen videon aikaan oli vielä valoisaa ja toisen videon aikoihin pimeää ja silti oli molemmissa samassa asennossa. Mietin vaan niin paljon sitä miksei kukaan tehnyt mitään. Hän ei herännyt, kun tuo manageri tms kävi herättelemässä ja sitten päättivät antaa hänen nukkua. Mietin vaan sitä, että miksi kukaan ystävä joka oli paikalla ei viitsinyt edes tarkkailla hänen vointiaan. Vitsailivat vaan ja kuvasivat myös. Oli vähän heidänkin syytään jos hän kuoli, vaikka tietysti itse ne huumeet otti, mutta kyllähän muut tiesivät mitä hän oli ottanut.

Sitten se puhelu kun se Bexey soittaa hätäpuhelun. Jotenkin aika välinpitämätön. En vaan voi käsittää sitä, että toinen istuu siellä monta tuntia ja ystävät eivät välitä mitään ja toinen saa kuolla. Oli siinä mielessä oikeassa biisissään sanoissaan, että kuolee yksin huoneessaan. Jätettiin kuin jokin hylätty roska sinne istumaan. Sori nämä viestit, mutta itseä ahdistaa tämä asia nyt. Ahdistaa kaikesta huolimatta, vaikka moni ei välttämättä pitänyt hänen musiikista yhtään tai ajattelee olleen ihan sama, että hän kuoli. Olkoon tämä viesti viimeinen.

Tuosta oppii kaksi asiaa elämästä. Toinen on se että välttämättä ihmiset eivät hirveästi välitä muusta kuin itsestään. Sitten on se että elämä on kovin hauras.

Ymmärrän hyvin että sua (oletan että olet nuori) ahdistaa. Toivon että osaat hakea apua tai että sulla on joku ihminen jonka kanssa puhua asiasta.

Vierailija
12224/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista ottaa aviopuolisonsa sukunimi, jos se ei ole puolison alkuperäinen oma sukunimi vaan tämän edelliseltä aviopuolisolta ottama sukunimi?

Esimerkki: Olet Tiina Virtanen, ja miehesi Pasi Mäkinen ottaa sukunimesi, sitten eroatte ja Pasi haluaa jäädä Virtaseksi. Hän menee naimisiin Leena Niemisen kanssa. Voiko Leena ottaa "sinun" sukunimesi Pasilta ja tulla Leena Virtaseksi? Ja voiko joku mahdollisesti ottaa "sinun" sukunimesi taas Leenan kautta ja niin edelleen?

Jos se mies on virallisesti ottanut sen nimen niin kyllä se varmaan noin menee.

Vierailija
12225/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko mahdollista ottaa aviopuolisonsa sukunimi, jos se ei ole puolison alkuperäinen oma sukunimi vaan tämän edelliseltä aviopuolisolta ottama sukunimi?

Esimerkki: Olet Tiina Virtanen, ja miehesi Pasi Mäkinen ottaa sukunimesi, sitten eroatte ja Pasi haluaa jäädä Virtaseksi. Hän menee naimisiin Leena Niemisen kanssa. Voiko Leena ottaa "sinun" sukunimesi Pasilta ja tulla Leena Virtaseksi? Ja voiko joku mahdollisesti ottaa "sinun" sukunimesi taas Leenan kautta ja niin edelleen?

Jos se mies on virallisesti ottanut sen nimen niin kyllä se varmaan noin menee.

Sori, korjaan, että tuo olikin väärä vastaus. Kuten joku edellä mainitsi, nimenomaan ex-puolison sukunimeä ei saa. Poikkeus laissa.

Vierailija
12226/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Periikö puolisisarusten lapset?

Kyllä. Näin olen käsittänyt jos sinulla siis ei ole testamenttia.

Tarkista vielä juristilta.

Vierailija
12227/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutenkin pitää vielä kirjoittaa tuohon Lil Peep viestiin vielä se, että he antoivat hänen istua tuossa samassa asennossa monta tuntia. Joku oli laskenut edellisen videon kuvauksen ajasta, että jopa 5 tuntia. Tämä siitä päätelty kun edellisen videon aikaan oli vielä valoisaa ja toisen videon aikoihin pimeää ja silti oli molemmissa samassa asennossa. Mietin vaan niin paljon sitä miksei kukaan tehnyt mitään. Hän ei herännyt, kun tuo manageri tms kävi herättelemässä ja sitten päättivät antaa hänen nukkua. Mietin vaan sitä, että miksi kukaan ystävä joka oli paikalla ei viitsinyt edes tarkkailla hänen vointiaan. Vitsailivat vaan ja kuvasivat myös. Oli vähän heidänkin syytään jos hän kuoli, vaikka tietysti itse ne huumeet otti, mutta kyllähän muut tiesivät mitä hän oli ottanut.

Sitten se puhelu kun se Bexey soittaa hätäpuhelun. Jotenkin aika välinpitämätön. En vaan voi käsittää sitä, että toinen istuu siellä monta tuntia ja ystävät eivät välitä mitään ja toinen saa kuolla. Oli siinä mielessä oikeassa biisissään sanoissaan, että kuolee yksin huoneessaan. Jätettiin kuin jokin hylätty roska sinne istumaan. Sori nämä viestit, mutta itseä ahdistaa tämä asia nyt. Ahdistaa kaikesta huolimatta, vaikka moni ei välttämättä pitänyt hänen musiikista yhtään tai ajattelee olleen ihan sama, että hän kuoli. Olkoon tämä viesti viimeinen.

Tuosta oppii kaksi asiaa elämästä. Toinen on se että välttämättä ihmiset eivät hirveästi välitä muusta kuin itsestään. Sitten on se että elämä on kovin hauras.

Ymmärrän hyvin että sua (oletan että olet nuori) ahdistaa. Toivon että osaat hakea apua tai että sulla on joku ihminen jonka kanssa puhua asiasta.

Kiitos sinulle, että vastasit viestiin. En tiedä sitten oletko sama, joka kirjoitti jo tuohon ensimmäiseen samanaiheiseen viestiini ( jossa tuo video) vastauksen. Itselle oli vaan tärkeää kirjoittaa tästä ja purkaa ajatukset tänne. Olen aika nuori ( tosin kuitenkin alle 30) eli en mikään ihan nuori kuitenkaan. Oikeastaan olen kuunnellut hänen musiikkiaan nyt vasta kuolemansa jälkeen enemmän ja tutustunut siihen. Aiemmin jotenkin luulin myös, hänen kuolemansa oli erilainen. En kokenut tarpeelliseksi selvittää sitä enempää. Luulin oikeastaan, että kaikki meni niin, että hän oli yksin siellä bussissa ja tuo manageri tms kävi häntä pari kertaa katsomassa ja jätti "nukkumaan" ja hän löytyi sieltä sitten kuolleena myöhemmin. Nyt, kun aloin asiaa selvittää niin nopeasti tajusin sen, ettei ollutkaan yksin siellä vaan oli läheisiä ystäviä siellä paikalla. Samalla se kaikki, kun oikeasti on selvinnyt, että istui siellä kuolemaansa asti ja kukaan ei tehnyt mitään. Se kun on selvinnyt niistä videoista mitä muut ikävästi kuvanneet  eli istui siellä noin 5 tuntia samassa asennossa. Jossain ulkomaalaisessa keskustelussa moni ihmetteli myös sitä, että kyllähän ihminen voi unohtua tunniksikin, mutta miten voi olla niin, että hänet jätettiin istumaan sinne takaosaan 5 tunniksi. Sitä moni mietti. Ymmärrän silti sen, että eivät ehkä välittäneet tarpeeksi ja eivät ehkä olleet niitä todellisia ystäviä. Tämä Bexey sanoi, että Lil Peep kuoli hänen käsivarsilleen, mutta valehtelua sekin siinä mielessä, että kun soitti hätäpuhelun niin tämä oli ihan kylmä ja ei ollut pulssia. Sanoi niin itsekin sinne puhelimeen. Eli oli jo kuollut aiemmin. Samalla sössivät varmaan elvytyksen ihan täysin, kun se hätäkeskustyöntekijä yrittää sanoa, että elvyttäkää, mutta eivät ymmärrä sitä. Pahoittelen sitä, että kirjoitan tänne, mutta itsellä oikeastaan se asia vielä, ettei ole oikein ketään jonka kanssa puhua näistä. Pärjään tämänkin asian kanssa, mutta surullinen juttu minulle ymmärtää se kaikki nyt paremmin. Silloin aina toivoisi olevan joku jonka kanssa pohtia näitä. Jaan monesti samoja ajatuksia myös Lil Peepin kanssa ja hänen biisiensä monet sanat tärkeitä. Sen vuoksi koin ehkä tämän kaiken voimakkaasti. Samalla ymmärrän sen, että itse hän ne otti ja tajuan siihen liittyvät asiat. Toisaalta näen henkilön jolla vaikeaa, mielenterveys reistaili ja joka ajettiin loppuun keikkojen yms kanssa. Oli huonossa kunnossa jo aiemmin keikoilla ja silti piti esiintyä. Kiitos sinulle silti kun vastasit. Tärkeintä itsellekin olisi voida puhua jonkun kanssa, mutta ei ole ketään jakamaan asioita. Johonkin artistiin kiintyy myös enemmän, kun musiikki hyvin tärkeää minulle.

Vierailija
12228/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku pystyisi selvittämään tämän biisin nimen ja esittäjän. Videossa ei mitään tietoja ja missään ei lue mitään muutenkaan. Olen yrittänyt sanoillakin löytyy, mutta en löytänyt ihme kyllä. Kiitos jos keksit keinon selvittää.

Vierailija
12229/18364 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku pystyisi selvittämään tämän biisin nimen ja esittäjän. Videossa ei mitään tietoja ja missään ei lue mitään muutenkaan. Olen yrittänyt sanoillakin löytyy, mutta en löytänyt ihme kyllä. Kiitos jos keksit keinon selvittää.

Nauhoita tota biisiä johonkin ja sit käytä puhelimen "tunnista kappale" ominaisuutta?

Kuulostaa joltain harrastelijabändiltä. Voi olla ettei löydy edes mistään.

Vierailija
12230/18364 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kukaan ei tiedä, niin ehkä voisit mennä Arktiset Rekat -Facebook sivulle ja kysyä siellä.

Vierailija
12231/18364 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kehitysvammaisten asuntolassa missä asun ohjaajat sanovat, että en saa toisten asukkaiden huoneisiin mennä yöllä kun he nukkuvat ja ottaa heidän tavaroista omaksi sellaisia tavaroita mitä minä haluan? Entä miksi minun pitää antaa ne tavarat takaisin heille vaikka minä olen ne itselleni ottanut ja ne ovat sitten minun? Minua se suututtaa ja minä mieluummin rikon ne tavarat kuin annan ne pois mutta sitten ne pitää korvata rahassa mikä suututtaa ja kun minun pitäisi antaa toisille niitä rahoja niin minä mieluummin revin ne setelit jos ne ovat seteleitä kuin annan ne heille.

Vierailija
12232/18364 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko outoa alkaa seuraamaan Instagramissa vanhaa koulukaveria, jota ei ole moneen vuoteen nähnyt?

Vierailija
12233/18364 |
28.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei implantteja tehdä kokonaan muovista ?

Vierailija
12234/18364 |
30.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Wikipedia-artikkelia Selkouni, ja siellä luki: Joillakin selkouni päättyy joskus unen hajoamiseen, ja henkilö huomaa olevansa tietoisena säkenöivän mustassa tyhjässä tilassa.

Mitä tarkoittaa säkenöivän musta?

Vierailija
12235/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä tulee sivustolla käytetty lyhenne AV- ?

Esim. AV-mamma tms.

Jos sivusto on nimeltään VAUVA eikö sen pitäisi olla vaikka VA- eikä AV- ?

En ymmärrä.

Vierailija
12236/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. AV-mamma tms.

En ymmärrä.

Se tulee sanoista Aihe Vapaa, joka on Vauva-palstan suosituin alue.

Vierailija
12237/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esim. AV-mamma tms.

En ymmärrä.

Se tulee sanoista Aihe Vapaa, joka on Vauva-palstan suosituin alue.

No niin! Eli täysin loogista siis! Ei vaan näin uudelle lukijalle auennut ”automaattisesti”, mutta heti kun selityksen kuulee pitää sitä itsestään selvänä! Kiitos. 😁

Vierailija
12238/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://like.fi/kirjat/sormibrighton/

Voisiko joku selittää tuon kirjan kannessa olevan vitsin, siis että mikä siinä on se vitsi? Minä olen yrittänyt miettiä sitä vuosikausia keksimättä sitä itse.

Mies näkee ilmeisesti periskoopilla naisten hameiden alle (ainakin näin oletan) ja alla lukee, että "horoskooppi". Miten sana horoskooppi liittyy kyseiseen kuvaan?

Pilko horoskooppi kahdeksi erilliseksi sanaksi. Näin hahmotat periskooppimiehen käsityksen naisista.

Vierailija
12239/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka rakentavat itse talon. Mistä he ovat oppineet sen taidon tehdä asiat oikein?

Olemalla muiden talkooapuna.

Vierailija
12240/18364 |
31.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset, jotka rakentavat itse talon. Mistä he ovat oppineet sen taidon tehdä asiat oikein?

No mun broidi rakensi ekan talonsa itse. Oli ollut töissä sukulaismiehen rakennusyrityksessä. Lisäksi Suomessa taitaa olla niin että tiettyjä asioita ei voi tehdä itse vaan pitää hankkia ammatti-ihminen tekemään ne. Eli osan vaan voi tehdä itse ellei ole alan paperit.

Sähköasentajilla on yleensä töitä moneksi kuukaudeksi eteenpäin. Kannattaa varata sähköasentaja hyvissä ajoin.