Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on akvaariossani lehtikaloja jotka syövät aina kaikki sinne akvaariooni laittamani neontetrat vaikka ruokin kaloja runsaasti kalanruoalla, esim. hiutaleilla. Miten saan lehtikalat ymmärtämään, että neontetrat eivät ole ruokaa vaan minun lemmikkikaloja siellä akvaariossa lehtikalojen lailla?
Et mitenkään muutoin, kuin laittamalla eri akvaarioihin. Lehtikala syö kaiken, mikä suuhun mahtuu, oli se sitten kala tai hiutale.
Miksi ylioppilasarvosanat on latinaksi vaikka eletään Suomessa?
Miten tulisi toimia, jos haluaa apua tupakoinnin lopettamiseen? Olen ollut tupakoitsija 15 vuotta. Nykyään menee toppa päivässä ja olen pahasti nikotiinikoukussa, lisäksi polttaminen on selkeästi tosi vahvasti sekä tapa että keino purkaa niin ilon kuin surunkin tunteita. Olen kokeillut oikeastaan kaiken, paitsi hypnoosin ja lääkärissä käynnin. Joskus kokeilin puhua terapiassakin muiden aiheiden ohella, mutta ei sieltäkään saanut apua. Osaan käsitellä tunteitani ja puhua, mutta tupakointi vaan on niin iso osa arkea ja vieroitusoireet kamalat, että en kestä. Edes lapsen yrittäminen tai keuhkojen kunto ei ole tarpeeksi iso motivaattori, että kestäisin vieroitusoireet, jotka ovat ihan fyysisiä. Ajoittain yritän olla polttamatta ja vannon lopettavani, mutta aina neljännen päivän kohdalla ratkea, koska en pysty mm. huimaamisen ja silmissä sumenemisen takia ajamaan edes töihin. Levottomat jalat ja unet vielä kestän, mutta tuo huimaus ja näön sumeneminen on ihan oikeasti vaarallista sekä ratissa että töissä, jossa työskentelen isojen vaarallisten koneiden kanssa. Minulla kirjaimellisesti voi pettää jalat alta huippaamisen voimakkuuden takia. Miten sen jonkun kelakorvauksen saa lääkkeisiin? Voiko lääkäriajan varata vain tupakoinnin lopettamista varten? Surullista myöntää, miten koukussa sitä on tuohon paskaan.
Muutenkin pitää vielä kirjoittaa tuohon Lil Peep viestiin vielä se, että he antoivat hänen istua tuossa samassa asennossa monta tuntia. Joku oli laskenut edellisen videon kuvauksen ajasta, että jopa 5 tuntia. Tämä siitä päätelty kun edellisen videon aikaan oli vielä valoisaa ja toisen videon aikoihin pimeää ja silti oli molemmissa samassa asennossa. Mietin vaan niin paljon sitä miksei kukaan tehnyt mitään. Hän ei herännyt, kun tuo manageri tms kävi herättelemässä ja sitten päättivät antaa hänen nukkua. Mietin vaan sitä, että miksi kukaan ystävä joka oli paikalla ei viitsinyt edes tarkkailla hänen vointiaan. Vitsailivat vaan ja kuvasivat myös. Oli vähän heidänkin syytään jos hän kuoli, vaikka tietysti itse ne huumeet otti, mutta kyllähän muut tiesivät mitä hän oli ottanut.
Sitten se puhelu kun se Bexey soittaa hätäpuhelun. Jotenkin aika välinpitämätön. En vaan voi käsittää sitä, että toinen istuu siellä monta tuntia ja ystävät eivät välitä mitään ja toinen saa kuolla. Oli siinä mielessä oikeassa biisissään sanoissaan, että kuolee yksin huoneessaan. Jätettiin kuin jokin hylätty roska sinne istumaan. Sori nämä viestit, mutta itseä ahdistaa tämä asia nyt. Ahdistaa kaikesta huolimatta, vaikka moni ei välttämättä pitänyt hänen musiikista yhtään tai ajattelee olleen ihan sama, että hän kuoli. Olkoon tämä viesti viimeinen.
Philips-kaiuttimeeni on läikkynyt jotain tummaa väriä joskus, ei lähde pyyhkimällä. Vähän kurjan näköinen. Voisiko sen koko pinnan maalata jollain (se on siis semmonen metallilävikkö täynnä pieniä reikiä)?
Ajattelin että jos vaikka semmosella keittiösienellä vetäisi jotain väriä ihan vähän vain.
Jos joku on seurannut lentopalloa (em ja mm kisat sekä olympialaiset) maajoukkuetasolla niin kysymys siihen liittyen. Olen vuosia katsonut ja aina jossakin välissä peliä soitetaan sellaista kummaa pätkää, jossa hoetaan jekata vuu, jekata vuu, jekata vuu vuu vuu vuu jne. Mitä se tarkoittaa ja miksi lähes joka pelissä jossakin kohtaa tuo mukana. Tulee siis sen pelitilanteen keskellä jonkun pisteen jälkeen. En tiedä onko kukaan huomannut samaa. Tuli nyt vaan mieleen taas kerran, kun kisoja katson.
1. Miksi Pöytäkynttilän liekki on 4cm suomalaisissa kynttilöissä, vaikka naru on leikattu lyhyeksi. Onko se normaalia/turvallista vai voiko leimahtaa? Onko jossain kynttilämerkki joka ei tee sitä. 2. Hammaslääkärin odotusaulassa soi aina Eppujen pessimistiset kappaleet, anteeksi, jotka jäävät soimaan moneksi päiväksi päähän "korvamatona". Se on kauheaa. Mitä kappaletta suosittelet, jolla voi korvata tuon kotiin tullessa? Kiitos. 3. Onko olemassa päänahalle luonnonmukaista kosteuttavaa hoitoainetta, jota saisi verkkokaupasta? Ennen pesua esimerkiksi.
Onko mahdollista ottaa aviopuolisonsa sukunimi, jos se ei ole puolison alkuperäinen oma sukunimi vaan tämän edelliseltä aviopuolisolta ottama sukunimi?
Esimerkki: Olet Tiina Virtanen, ja miehesi Pasi Mäkinen ottaa sukunimesi, sitten eroatte ja Pasi haluaa jäädä Virtaseksi. Hän menee naimisiin Leena Niemisen kanssa. Voiko Leena ottaa "sinun" sukunimesi Pasilta ja tulla Leena Virtaseksi? Ja voiko joku mahdollisesti ottaa "sinun" sukunimesi taas Leenan kautta ja niin edelleen?
Vierailija kirjoitti:
Onko mahdollista ottaa aviopuolisonsa sukunimi, jos se ei ole puolison alkuperäinen oma sukunimi vaan tämän edelliseltä aviopuolisolta ottama sukunimi?
Esimerkki: Olet Tiina Virtanen, ja miehesi Pasi Mäkinen ottaa sukunimesi, sitten eroatte ja Pasi haluaa jäädä Virtaseksi. Hän menee naimisiin Leena Niemisen kanssa. Voiko Leena ottaa "sinun" sukunimesi Pasilta ja tulla Leena Virtaseksi? Ja voiko joku mahdollisesti ottaa "sinun" sukunimesi taas Leenan kautta ja niin edelleen?
Ei ole mahdollista.
Sukunimilain 13 §:
Aiemmalta puolisolta saatu sukunimi
Aiemmalta puolisolta saatua sukunimeä ei voi siirtää uudelle puolisolle sukunimeksi tai sukunimiyhdistelmän yhdeksi sukunimeksi. Myöskään aiemmalta puolisolta saatua sukunimiyhdistelmää ei voi siirtää uudelle puolisolle.
https://like.fi/kirjat/sormibrighton/
Voisiko joku selittää tuon kirjan kannessa olevan vitsin, siis että mikä siinä on se vitsi? Minä olen yrittänyt miettiä sitä vuosikausia keksimättä sitä itse.
Mies näkee ilmeisesti periskoopilla naisten hameiden alle (ainakin näin oletan) ja alla lukee, että "horoskooppi". Miten sana horoskooppi liittyy kyseiseen kuvaan?
Vierailija kirjoitti:
Miten tulisi toimia, jos haluaa apua tupakoinnin lopettamiseen? Olen ollut tupakoitsija 15 vuotta. Nykyään menee toppa päivässä ja olen pahasti nikotiinikoukussa, lisäksi polttaminen on selkeästi tosi vahvasti sekä tapa että keino purkaa niin ilon kuin surunkin tunteita. Olen kokeillut oikeastaan kaiken, paitsi hypnoosin ja lääkärissä käynnin. Joskus kokeilin puhua terapiassakin muiden aiheiden ohella, mutta ei sieltäkään saanut apua. Osaan käsitellä tunteitani ja puhua, mutta tupakointi vaan on niin iso osa arkea ja vieroitusoireet kamalat, että en kestä. Edes lapsen yrittäminen tai keuhkojen kunto ei ole tarpeeksi iso motivaattori, että kestäisin vieroitusoireet, jotka ovat ihan fyysisiä. Ajoittain yritän olla polttamatta ja vannon lopettavani, mutta aina neljännen päivän kohdalla ratkea, koska en pysty mm. huimaamisen ja silmissä sumenemisen takia ajamaan edes töihin. Levottomat jalat ja unet vielä kestän, mutta tuo huimaus ja näön sumeneminen on ihan oikeasti vaarallista sekä ratissa että töissä, jossa työskentelen isojen vaarallisten koneiden kanssa. Minulla kirjaimellisesti voi pettää jalat alta huippaamisen voimakkuuden takia. Miten sen jonkun kelakorvauksen saa lääkkeisiin? Voiko lääkäriajan varata vain tupakoinnin lopettamista varten? Surullista myöntää, miten koukussa sitä on tuohon paskaan.
Kyllä voi varata lääkäriajan aiheena tupakoinnin lopettaminen. Pyytää sitten lääkäriltä vieroituslääkereseptin ja ehkä paikkakunnalla on hoitajavetoinen vertaistukiryhmäkin tms. johon lääkäri voi ohjata.
Miten pyöräilijä näyttää autoilijalle käsimerkein ?
a) Kiitos
b) Anteeksi (minun moka, tms)
Ovatko Per Saukko ja Anu Saukko nimilain vastaisia nimiä?
Mitä tarvitsen, jos haluan ladata koronapassin puhelimeen? Siis mikä on primitiivisin vekotin, johon sen voi ladata ja riitääkö, että on vain se puhelin vai pitääkö olla sopimus jonkun operaattorin kanssa (vai käykö pelkkä prepaid)?
En aio käyttää värkkiä yhtään mihinkään muuhun. (muinainen Nokia vuosikymmenten takaa riittää muuten tarpeisiini ja ja on ihanan helppo käyttää).
Vierailija kirjoitti:
https://like.fi/kirjat/sormibrighton/
Voisiko joku selittää tuon kirjan kannessa olevan vitsin, siis että mikä siinä on se vitsi? Minä olen yrittänyt miettiä sitä vuosikausia keksimättä sitä itse.
Mies näkee ilmeisesti periskoopilla naisten hameiden alle (ainakin näin oletan) ja alla lukee, että "horoskooppi". Miten sana horoskooppi liittyy kyseiseen kuvaan?
Saksassa tuo olisi todellakin horoskooppikuva: Mies päätyisi tuomarin eteen. Homma on lailla kiellettyä. Tästä jouduttiin tekemään laki vuoden 2015 kansainvaelluksen tuoksinassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kameli on myös aika pitkäikäinen eläin, voi elää 40-50 vuottakin, joten siihenkin pitäisi varautua, että miten kamelin hoito tapahtuu kun itse ikäännyt tai sairastut ja sinun jälkeesi, jos kamelit ovat edelleen elossa.
Kameleita yleensä myydään kamelimarkkinoilla, joten sun pitäisi matkustaa esim. Intiaan tai Dubaihin tms.. Netin kautta lienee mahdollista ostaa, mutta ensikertalaisena ei ehkä ole suositeltavaa ostaa ns. kamelia säkissä.
Kamelin lihaa syödään joten sinänsä en pitäisi ykkösongelmana miettiä tulevaisuuden hoitoa :)
Eikö Intia ja Dubai olisi vääriä paikkoja lähteä hakemaan säänkestävää kaksikyttyräistä? Mongolia, Kazakstan, Kiina jne. luultavasti parempia paikkoja markkinoilla vierailuun, kenties Venäjältäkin saa, kun sieltä nyt voi ostaa oikeastaan mitä vain kunhan hinta on oikea.
No tuossahan vain ehdotettiin että kaksikyttyräinen olisi parempi Suomeen, mutta kun emme tiedä missä kysyjä asuu ja mitä hän toivoo, minkälaiset tilat ja varat sekä toiveet kamelin käytöstä hänellä on, niin laitoin vain esimerkiksi mistä voi ostaa yleensä kamelin.
Vierailija kirjoitti:
En osaa selittää tätä asiaa paremmin kuin näin mutta toivottavasti edes joku ymmärtää ja osaa antaa vastauksen.
Useimilla miehillä on kahdenlaisia siittiösoluja, "poikasiittiöitä" jotka munasolun hedelmöittäessään aikaan saavat sen, että vauvasta tulee poika. "Tyttösiittiö" taas aiheuttaa sen, että vauvasta tulee tyttö. Miehen siittiösolun kromosomithan sen määrävät, että tuleeko lapsesta poika vai tyttö.
Mutta voiko miehen kiveksissä kehittyä vain yhtä "lajia" siittisoluja eli siis vain "poikasiittiöitä" tai vain "tyttösiittiöitä"? Eli vaikka tällainen mies hedelmöittäisi siirriöillään kuinka monta munasolua tahansa ja tulisi kuinka monen lapsen isäksi tahansa niin kaikki lapset ovat vain tyttöjä tai poikia miehen siittiöitä johtuen.
Kyllä, eräät geenit vaikuttavat niin että joillakin miehillä on enemmän Y-siittiöitä, toisilla taas enemmän X-siittiöitä, vaikka toki useimmilla tyttö- ja poikasiittiöitä on tasapuolisesti.
Kuitenkin kun hedelmöittymisessä on kyse monesta muustakin seikasta, joten ei sekään että miehellä on geneettisesti hieman enemmän tietyn sukupuolisia siittiöitä varmista lapsen sukupuolta.
Mutta jos perheessä, jossa isällä on enemmän poikasiittiöitä, lapsia on paljon, on toki todennäköisempää että lapsissa on enemmän poikia kuin tyttöjä.
Miksi se Vanha piti vallata? Mikä siinä oli ideana?
Vierailija kirjoitti:
Mielessäni Lil Peep ( Gustav Åhr) ja hänen kuolemansa. Olen tässä miettinyt sitä, että miksi kukaan ei auttanut häntä, kun kuoli sinne bussiin. Manageri kävi katsomassa, että hän hengittää, mutta antoi vaan "nukkua". Samalla hänen ystäviänsä oli siellä ainakin joitakin, kuten Bexey Swan. Tämä tyyppi kuvasi vielä häntä, kun oli tiedottamassa tilassa ja istui suu auki sohvalla. Kuulemma kuorsaten, mutta en tiedä sitten oli tuo mitään kuorsaamista vaan johtuiko siitä, ettei meinannut enää saada happea. Näin joku arveli. Samalla mietin onko se oikein kuvata ihmistä tuossa tilassa. Tämän Bexeyn piti olla hänen paras ystävänsä, mutta miten ystävä voi kuvata toista tuossa tilassa eikä yhtään yritä selvittää onko edes elossa. Sanoi, että Lil Peep olisi mukamas ollut heräillä aiemmin, mutta on kuvannut muitakin videoita ja hän on silloinkin samassa asennossa suu auki sohvalla. Mietin vaan sitä jos managerikin yritti herätellä häntä jo aiemmin, eikä saanut hereille niin miksi eivät hälyttäneet apua. Ajattelivatko, että herää vaan ihan normaalisti ja kaikki taas hyvin. Ja vaikka ei olisi edes halunnut apua huumeiden kanssa niin eikä se ole heitteillejättö jos jättää toisen kuolemaan tuossa tilanteessa. Tämän jälkeen on ehkä helpompi ymmärtää, että moni kuolee näin, kun hänelläkin ihmisiä ympärillä ja se ei auttanut. Joku on taas ihan yksin.
Jos joku haluaa katsoa niin tässä tuo video sieltä bussista minkä Bexey Swan kuvasi. Löytyy tuosta sivulta. Minusta aika loukkaavaa ja kamalaakin jos toinen kuolee sinne ja muut vitsailevat.
https://twitter.com/Onedyingman/status/931068935654354949
Pahoittelut myös jos jankkaan nyt tästä, mutta oli pakko kirjoittaa.
Onhan tuo traagista ja tuntuu kamalalta että kukaan ei tehnyt mitään siinä vaiheessa kun ehkä mies oli vielä pelastettavissa.
Mutta välttämättä manageri ei tiennyt tarkkaan mitä kaikkia lääkkeitä ja huumeita lil peep oli vetänyt, joten hänelle näytti siltä että mies vaan nukkuu. Jos käyttää lääkkeitä, voi olla usein vaikea herätä, joten manageri antoi tyypin siksi vielä nukkua kunnes olisi ollut viimein aika herättää. No silloin oli jo myöhäistä. Ei se normaalisti nukkuva ihminen näytä usein kovinkaan erilaiselta kuin huumeisiin sammunut ihminen.
"Blood tests were positive for cannabis, cocaine and the painkiller Tramadol. Urine tests also showed the presence of multiple powerful opioids, including hydrocodone, hydromorphone (dilaudid), oxycodone and oxymorphone."
Aika kova koktail, voihan tuossa olla jo itsetuhoisuuttakin mukana eikä pelkkä vahinko.
Jugurttia tehdessä maitohappobakteerit hajoittavat laktoosia. Laktoosin määrästä olen nähnyt arvioita 2-3 g/ 100g.Voi vaihdella tuotteiden välillä. Laktoosia on aika vähän, ja menelle se käy. Kaikille intoleranteille ei.