Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18343)

Vierailija
1201/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko muka niin, että jos et ole ollut yliopistossa päivääkään, et voi tietää, että sinusta on opiskelemaan siellä?

Korjaan. Siis et voi tietää, että sinusta ei ole opiskelemaan siellä.

Vierailija
1202/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt katsoessani jääkiekko-otteluita televisiosta, että miten selostaja erottaa pelaajat niin nopeasti. Itse en ainakaan erota enkä tietäisi, kuka tekee ja mitä, ellei olisi selostajaa kertomassa. Jos itse olisin katsomassa peliä selostamosta, erottaisinko minäkin sieltä pelaajat? Luulisi ainakin, että sieltä näkee pelaajat paljon paremmin ja tietysti myös numerot ja nimet. Televisioruudulta kyllä tosin myös voi erottaa numerotkin, mutta nimiä en erota ellei ole lähikuvassa enkä jaksa muistaa ulkoa, mikä numero on kenenkin. Selostajahan tietenkin painaa pelinumerot ja nimet päähänsä ja tekee muutenkin tutkimusta pelaajien aikaisemmista saavutuksista jne.

Se on helppoa, kun sen osaa:)

Se on kieltämättä hankalaa, jos ei yhtään tiedä ja tunne pelaajia ja pelaajat sattuvat olemaan vielä "samannäköisiä". On pelaajia, jotka oppii erottamaan esim. luistelutyylistä, pelaajan ruumiinrakenteesta, kätisyyksistä, mailan pituudesta, liikkeestä.....

Seuraamalla tiiviisti pelejä, huomaat yhtäkkiä, että osaat bongata pelaajia jo pelkän laukaisutekniikankin perusteella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lets play hockey kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt katsoessani jääkiekko-otteluita televisiosta, että miten selostaja erottaa pelaajat niin nopeasti. Itse en ainakaan erota enkä tietäisi, kuka tekee ja mitä, ellei olisi selostajaa kertomassa. Jos itse olisin katsomassa peliä selostamosta, erottaisinko minäkin sieltä pelaajat? Luulisi ainakin, että sieltä näkee pelaajat paljon paremmin ja tietysti myös numerot ja nimet. Televisioruudulta kyllä tosin myös voi erottaa numerotkin, mutta nimiä en erota ellei ole lähikuvassa enkä jaksa muistaa ulkoa, mikä numero on kenenkin. Selostajahan tietenkin painaa pelinumerot ja nimet päähänsä ja tekee muutenkin tutkimusta pelaajien aikaisemmista saavutuksista jne.

Se on kieltämättä hankalaa, jos ei yhtään tiedä ja tunne pelaajia ja pelaajat sattuvat olemaan vielä "samannäköisiä". On pelaajia, jotka oppii erottamaan esim. luistelutyylistä, pelaajan ruumiinrakenteesta, kätisyyksistä, mailan pituudesta, liikkeestä.....

Seuraamalla tiiviisti pelejä, huomaat yhtäkkiä, että osaat bongata pelaajia jo pelkän laukaisutekniikankin perusteella. 

No en nyt sano, että ovat täysin samannäköisiä, mutta jääkiekkoa en kuitenkaan seuraa mahdottoman tiiviisti. Mm-kisat katson kuitenkin ja seuraan myös sm-liigaa ja käyn toisinaan katsomassa kotikaupunkini joukkueen pelejä, mutta ei minulta yöunet mene jos Suomi tai kotikaupunkini joukkue ei voita.

Vierailija
1204/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lets play hockey kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en nyt sano, että ovat täysin samannäköisiä, mutta jääkiekkoa en kuitenkaan seuraa mahdottoman tiiviisti. Mm-kisat katson kuitenkin ja seuraan myös sm-liigaa ja käyn toisinaan katsomassa kotikaupunkini joukkueen pelejä, mutta ei minulta yöunet mene jos Suomi tai kotikaupunkini joukkue ei voita.

Pitäisikö minun opetella etukäteen ulkoa kaikkien mm-kisojen ja olympialaisten pelaajat tai sm-liigan? Jotenkin vaivalloiselta tuntuu jos pitäisi opetella joidenkin semmoisten pelaajien nimet, jotka kuuluvat johonkin semmoiseen joukkueeseen, joka ei kuulu jääkiekon suurmaihin ja kun niillä tiedoilla ei sitten jonkin ajan päästä enää ole niin merkitystä.

Vierailija
1205/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se määritellään, kenellä on hyvä lauluääni ja kenellä ei. Kaverini on sanonut lauluääntäni huonoksi, ja että kaikilla ammattilaulajilla on parempi lauluääni kuin minulla. Hän myös sanoi, että esim. Juice Leskisenkin lauluääni on parempi kuin minun. Juicen lauluääni ei kyllä todellakaan ole/ollut mikään paras mahdollinen.

Vierailija
1206/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko Suomi tai maailma parempi paikka, jos kaikki työikäiset ja -kykyiset ihmiset olisivat töissä? Miten kuitenkaan olisi mahdollista, että he kaikki olisivat? Olen kuullut monen sanovan, että ei ole oikein, että työkykyiset kuluttavat yhteiskunnan varoja lorvimalla kotonaan. Eikö kuitenkin ole niin, että monet heistä kyllä haluaisivat työhön, mutta kaikille ei vain riitä työtä?

Vierailija
1207/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia pitkään aikaan ei ole ilmestynyt uutta dvd:tä Salkkareista? Edellinen julkaistiin marraskuussa 2014. Ja olen kuullut syyksi siihen, että sarjan alkupään jaksoja ei toistaiseksi ole julkaistu enempää sen, että julkaisu ei ole saanut hyväksyntää kaikilta tarvittavilta osapuolilta. Mitkähän kaikki jaksot tarkalleen sitten ovat ja mitkä eivät ole saaneet hyväksyntää? Kun on sitten myös tuo erikoisjulkaisu Paula & Lasse Forever, ja siinä on materiaalia vuosilta 2004-2009, niin eikö luulisi, että vuosien 2004-2008 jaksot olisivat saaneet hyväksynnän? Vai esiintyykö tässä erikoisjulkaisussa sitten vain näyttelijöitä, joilta hyväksyntä on saatu? Olen yrittänyt kysyä tuota MTV3:lta, mutta olen saanut sieltä sen saman vastauksen, mikä on tullut monelle muullekin. Tässä vastaus: "Hei, Kiitos palautteestasi. Olemme iloisia Salkkari-dvd:eitten saamasta suosiosta. Haluamme palvella sarjan katsojia ja faneja mahdollisimman hyvin, ja siksi halusimme nyt tänä keväänä laajentaa dvd-tarjontaa myöhemmille tuotantokausille, jotta myös sarjan hieman uudemmat käänteet ja hahmot saataisiin dvd:lle. Kuuntelemme sarjan faneja tarkasti ja mikäli näyttää siltä että katsojat haluavat lisää suoraa jatkoa ensimmäisille dvd:eille, jatkamme kyllä eteenpäin jaksosta 181. Koko kahta ja puolta tuhatta jaksoa emme saa julkaistua dvd:lle vaikka haluaisimme. Teemme parhaamme jotta saisimme mahdollisimman hyvän ja kattavan valikoiman jaksoja julkaistua, ja jotta sarjan eri ikäisille ja eri kohdista seuranneille faneille olisi kaikille tarjolla jotain."

Vierailija
1208/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se määritellään, kenellä on hyvä lauluääni ja kenellä ei. Kaverini on sanonut lauluääntäni huonoksi, ja että kaikilla ammattilaulajilla on parempi lauluääni kuin minulla. Hän myös sanoi, että esim. Juice Leskisenkin lauluääni on parempi kuin minun. Juicen lauluääni ei kyllä todellakaan ole/ollut mikään paras mahdollinen.

Hmm, sanoisin että jos lauluäänen hyvyyttä jollain tavalla on mieltä määritellä, niin sen perusteella, miten suuri osa ihmisistä kokee sen miellyttävänä.

Yhden ihmisen analyysin perusteella sitä ei todellakaan ole mieltä määritellä. Vaikka hänellä olisi mitä suurin "oikeaoppinen" tieto aiheesta, niin se on merkityksetöntä verrattuna tavallisiin ihmisiin, joita on määrällisesti paljon enemmän, sillä ei se "tietäjä" päätä mitä muut kuuntelevat, ellei sitten satu olemaan jostain poikkeuksellisesta syystä sellaisessa asemassa, että itse asiassa päättääkin. Vaikka kaverisi oikeasti ei pitäisi lauluäänestäsi (eikä vain esim. kateuttaan tai kiusallaan vähättele lauluääntäsi), ei sillä ole väliä sun kannaltasi, vaan ihmisten yleisellä mielipiteellä on väliä. Eli jos 90 % pitää ääntäsi hirvittävänä, toki saat laulaa, muttei ehkä kannata olla ainoa laulaja jossain tilaisuudessa, jossa 90 % joutuu kuuntelemaan ääntäsi korvat verta vuotaen. Jos taas tuo kaverisi on isossa porukassa ainoa "kärsijä", kun taas muut tykkäävät, niin laula pois!

Tuo että vain sanoo toisen lauluääntä huonoksi ilman perusteluja, on aika huonoa palautetta. Jos kaverisi osaa puhua "yleisen mielipiteen" puolesta väittäessään lauluääntäsi huonoksi, hänen palautteestaan olisi hyötyäkin, jos kertoisi mikä siinä äänessä sitten on pielessä.

Vierailija
1209/18343 |
13.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus ensimmäisellä luokalla eli vuosina 1993-1994 luin kirjan, jossa oli jokin perhe, jonka lapsien nimet olivat muistaakseni Jenni ja Markku ja perheen sukunimi oli Huttunen. Sitten nämä Jenni ja Markku lähtivät isänsä kanssa jollekin retkelle, ja Markku joutui heistä eroon vähäksi aikaa. Muistan myös, että heidän ollessaan retkellä isä muuttui pienemmäksi, eli oli muuten samannäköinen kuin aiemmin, mutta pituudeltaan lapsen mittainen. Mikähän kirjan nimi mahtaa olla?

Vierailija
1210/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että kulttuuri kyykkii housut kintuissa pusikossa paskalla? (Ismo Alanko - Taiteilijaelämää)

Viittaa sanalla kulttuuri itse taiteilijaan (itseensä?), eli taiteilija kykkii paskalla pusikossa. Koko biisihän naureskelee suomalaiselle kulttuurielämälle, missä väärinymmärretyt suuret taiteilijat istuvat kapakoissa dokaamassa ja sekakäyttämässä. 

Vierailija
1211/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ajattelevat, että autoa omistamaton ihminen on luuseri tai bussilla kulkeva täysi-ikäinen on aatemaailmaltaan vihreä?

Vierailija
1212/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isä sanoi minulle vuosia sitten, kun yksi koira oli purrut minua, että pitää aina ensin antaa koiran tutustua. Tämän jälkeen olenkin ollut varovaisempi, enkä ole kertaakaan joutunut koiran puremaksi. Mutta isä sanoi tähän, että ethän sinä mene toisenkaan naisia nykimään. Eikö ole vähän typerä vertaus? Eihän naista kuitenkaan voi omistaa samalla tavalla kuin koiraa.

En siis tarkoita, että toisen kumppaniin voisi mennä koskemaan, mutta kyllähän sen sijaan tuttavaperheen koiraa voi silittää ja leikkiä sen kanssa.

Vierailija
1213/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä vitsiä: Mitä eroa on ekonomilla ja ekonomistilla? -Sama kuin alkoholilla ja alkoholistilla.

Ekonomi = kauppatieteilijän arvonimi 

Ekonomisti = taloustieteilijän arvonimi

Karkeasti jaotettuna kauppiksesta valmistuu ekonomeja ja esim. Helsingin Yliopiston Kansantaloustieteen laitokselta ekonomisteja. 

Vierailija
1214/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se tarkoittaa, että kulttuuri kyykkii housut kintuissa pusikossa paskalla? (Ismo Alanko - Taiteilijaelämää)

Viittaa sanalla kulttuuri itse taiteilijaan (itseensä?), eli taiteilija kykkii paskalla pusikossa. Koko biisihän naureskelee suomalaiselle kulttuurielämälle, missä väärinymmärretyt suuret taiteilijat istuvat kapakoissa dokaamassa ja sekakäyttämässä. 

Ei niinkään yksittäiseen taiteilijaan vaan ihan koko kulttuuriin aikana, jolloin Suomi putos puusta. Kulttuuri oli jotain abstraktia, joka oli vain harvalukuisen eliitin hommia. Arkipäivän taiteilijuus oli jotenkin noloa, arvostettiin kuin kasaa paskaa ja piti lymyillä vähän piilossa häveten. "Tuokin tuossa vain runoja rustaa, onkohan se homo. Meth menemmä nyt methään ja tehdään miesten töitä, ni".

Vierailija
1215/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaisiko kukaan tällaista versiota Pinokkiosta? Joskus 90-luvun alkupuolella näin sellaisen version Pinokkiosta, mikä poikkesi aika paljon alkuperäisestä versiosta. Muistan, että alussa Pinokkio suuttui Geppettolle, koska tämän hänelle tarjoama leipä oli kuivunutta, ja Geppetto haki Pinokkiolle tuoretta leipää ja koulukirjoja ja joutui vaihtamaan takkinsa niihin. Sitten loppupuolella Pinokkio joutui valaan vatsaan lintuystävänsä ja muistaakseni jonkin delfiinin kanssa. Kyseessä ei ole 90-luvun alussa televisiossa esitetty piirrossarja, vaan näin tämä kirjastosta lainatulta videokasetilta.

Vierailija
1216/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos suomalaisissa liikennevaloissa opastin on vaakatasossa, punainen valo on vasemmalla ja vihreä oikealla. Miksi Japanissa taas punainen on oikealla ja vihreä vasemmalla?

Liittyy siihen, että japanin kieltä luetaan oikealta vasemmalle.

Vierailija
1217/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tapa määritellä on ihan oma subjektiivinen kokemus - toiset tykkää toiset ei.

Lauluääntä voidaan analysoida mm. hajottamalla ääni osasäveliin, formantteihin, joita voidaan ihan matemaattisesti analysoida. Onko ääni itsessään jo riipivä vai mukavasti soiva. Lisäksi laulussa tulee kyseeseen kehonhallinta - miten osaat käyttää vartaloasi ja sen kaikkia eri lihaksia tukemaan äänenmuodostusta optimaalisesti. 

Jos aihe kiinnostaa, kannattaa aloittaa tutustumalla formantteihin.

Vierailija
1218/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä kaikkea uskovaiset eivät tee?

Juo alkoholia, kuuntele muuta musiikkia kuin klassista, katso väkivaltaisia elokuvia.

Vierailija
1219/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö oluen tai siiderin tai muun vastaavan juomiseen aina kulua tietty aika? Minulle on väitetty, että vähintään parikymmentä minuuttia, kun olen juonut oluen tai siiderin huomattavasti lyhyemmässä ajassa.

Vierailija
1220/18343 |
14.07.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on suurin hinta, jonka jossakin suomalaisessa ravintolassa joutuu maksamaan yhdestä annoksesta ja mitä ruokaa tämä on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan