Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18369)
Mistä saa ostaa semmoisia pikkulaukkuja tai pussukoita (toilettilaukuiksi tai kosmetiikkalaukuiksi olen nähnyt kutsuttavan) johon mahtuisi normaalikokoisia shampoo- ja vastaavia pulloja pystyyn? Olen etsinyt kaikkialta mutta ei löydy: kaikki, ne isoimmatkin mallit ovat niin matalia että pitää laittaa kyljelleen. Ja sitten joku vuotaa aina... Olen kyllä tietoinen että voisin pakata tököttini pienempiin pulloihin, mutta tuntuu tosi epäkäytännölliseltä pullottaa (tai jopa ostaa) samaa ainetta moneen eri astiaan kun lopulta ne kaikki viruu kuitenkin samassa kaapissa jahka reissusta palaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi naisia kiinnostaa enemmän seurustelevat/kihlattu/naimisissa olevat kun sinnkumiehet?
Varattuna miehet muuttuu "näkyviksi", ts. on kelvanneet jollekin.
Mies 50v kirjoitti:
Miksi minulle jankutetaan koko ajan, että minua koskevat samat lait ja säännöt kuin muitakin vaikka minä olen sanonut ihmisille, että minä teen aina mitä haluan?
Ajatteleppa tilannetta esim. olet parkkipaikalla kolhaissut omalla autollasi jonkun toisen autoa. Lähdet tiehesi koska sun ei tarvi omasta mielestäsi maksaa omasta virheestäsi. Ja jos kukaan ei ole näkemässä virhettäsi niin vielä parempi. Mutta jos joku on kolhinut sinun autoasi, olisitko k*rpiinyynyt ja kävisit penäämässä onko kukaan nähnyt mitään ja kameroihin tallentunut mitään tekijästä. Eli sua harmittaisi että toinen ei ole noudattanut sääntöjä mutta sun ei olisi tarvinnut. Että toiset kärsii mutta sun ei tarvi.
Me kaikki, itse kukanenkin, ollaan toisille joku muu. Sääntöjä saa noudattaa joku muu, myös sinä.
Monissa nahkatuotteissa lukee Genuine Leather, niin minkä näköinen eläin se Genuine on?
Vierailija kirjoitti:
Monissa nahkatuotteissa lukee Genuine Leather, niin minkä näköinen eläin se Genuine on?
Aidon.
Vierailija kirjoitti:
Mua kans kiinnostaa mikä eläin se faux on? Kaverilla on joku faux fur. Sellainen hopeanharmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi rannekelloa pidetään tavallisesti vasemmassa ranteessa?
Olen aina luullut, että sen takia ettei se ole oikeassa kädessä tiellä kun sillä tehdään kaikkea. Mutta oikeasti en siis tiedä. Siihen on varmaan joku hieno historiallinen syy.
Tuo se juuri on. Ei siihen ole mitään historiallista syytä.
Olen vasenkätinen ja pidän kelloa oikeassa kädessä. En siksi, että se on kätevämpää (vaikka on) vaan siksi, että lapsena olen ensimmäisen rannekelloni oikeaan ranteeseen taiteillut, koska tuskin oikeassa kädessäni on tuolloin ollut vielä kovin hyvä hienomotoriikka. Voisiko suurimmalla osalla ihmisistä tulla kellonpitokäsi ihan tällä tavalla?
Sain koronarokotteesta korkean kuumeen mutta samalla parani eräs vuosikausien jollei vuosikymmenten vaiva. Paraniko siis jokin tulehdus? Tosin tulehduksesta ei pitänyt olla kyse, koska tulehdusarvot eivät olleet missään vaiheessa koholla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen aina luullut, että sen takia ettei se ole oikeassa kädessä tiellä kun sillä tehdään kaikkea. Mutta oikeasti en siis tiedä. Siihen on varmaan joku hieno historiallinen syy.
Olen vasenkätinen ja pidän kelloa oikeassa kädessä. En siksi, että se on kätevämpää (vaikka on) vaan siksi, että lapsena olen ensimmäisen rannekelloni oikeaan ranteeseen taiteillut, koska tuskin oikeassa kädessäni on tuolloin ollut vielä kovin hyvä hienomotoriikka. Voisiko suurimmalla osalla ihmisistä tulla kellonpitokäsi ihan tällä tavalla?
Ennen digikelloja oli ns vedettäviä kelloja, joita vetotampista piti pyörittää, jotta kello toimisi. Täyteen vedettynä kello kävi n. päivän. Oikeakätisten oli helpompi vetää kelloa, jos se oli vasemmassa kädessä, sillä silloin vetotamppi oli etupuolella, jolloin helpompi vetää. Ilmeisesti jäänne noilta ajoilta, että pidetään vasemmassa kädessä.
Varpaan kuntoa pohtineelle: voisko olla onykolyysi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tupakointi vaikuttaa hedelmällisyyteen. Olen esikoista yrittävä 31-vuotias nainen, päivittäistä tupakointia (10-15kpl/pvä) takana 12 vuotta. Nyt viikon olen ollut polttamatta, kp10/30 menossa. Joko tupakoimattomuus vaikuttaa positiivisesti hedelmällisyyteen, vai meneekö pidempään? Olen perusterve, pari biokemiallista nyt takana, yritystä kolme kk. Biokemialliset ja niiden peräkkäisyys oli sopiva potku lopettamiselle, viimeinkin.
Löysin vain miehen hedelmällisyyteen liittyen tietoa, että hedelmällisyys paranee 2-3kk kuluttua tupakoinnin lopettamisesta. Koskeeko sama aikaikkuna naisen hedelmällisyyttä?
Sperma kypsyy/valmistuu/whatever sen 2-3 kk, eli kaikki muutokset myös esim ruokavaliossa kestää tuon ajan ennen kuin alkaa näkyä. Naisella siten eri juttu, mutta en tiedä kauanko.
Et kyllä vastannut ap:n kysymykseen laisinkaan, juuri sitähän siinä kysyttiin mitä et tiedä.
Minulla ei ole faktatietoa itsellänikään, mutta oma mututuntuma on. Siinä vaiheessa kun nikotiini, häkä jne. poistuu kehosta, samalla kun keho puhdistuu muutoinkin tupakan myrkyistä, luulisi sen sitä myötä parantavan myös naisen hedelmällisyyttä samaa tahtia.
Löysin kuin löysinkin tällaisen tekstin: Tupakka heikentää jokaista hedelmällisyyteesi liittyvää tapahtumaa ja prosessia. Hyvä uutinen on se, että tupakoinnin lopettaminen taas palauttaa hedelmällisyyttä, jopa välittömästi. Määrällä on merkitystä, sillä vähentämisestäkin on hyötyä! https://viva.tamk.fi/2016/12/26/lue-lisaa-tupakka-ja-paihteet/
Eli ap:n kysymykseen vastaus: sama aikaikkuna ei koske naisen hedelmällisyyttä, vaan tupakoinnin lopettamisen vaikutukset saattavat näkyä jopa heti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nuoret miehet haisevat navetalta?
Asuin ennen tällaiselta haisevan nuoren miehen naapurissa ja kuvittelin, että kyseessä on yksittäistapaus, mutta sitten muutin ja naapurikseni sattui taas nuori mies, joka haisee ihan samalta. Siis sellainen tosi voimakas navettamainen haju jää aina hänen jäljiltään hissiin ja rappukäytävään. Eilen huomasin, että tämän tyypin kaverikin (myös sellainen parikymppinen mies) haisee samanlaiselta! Mistä ihmeestä tuo voi johtua?
Stestosteroni hiki.
Ehkä nuuska, en tiedä, tai huono hammashygienia..
Nuuska se haju taitaa olla. Sellainen aiv-rehun haju!
Juuri tällainen rehumainen haju, johon sekoittuu aavistus lehmänlantaa! Kiitos arvoituksen ratkaisemisesta :D
Vierailija kirjoitti:
Jos me raamatun mukaan olemme kaikki Jumalan luomia, miksi kirkko ei hyväksy esim. homoja?
Kyllä, ihminen on Jumalan luoma. Jumala ei luo mitään, mikä olisi Hänelle kauhistus, vaan kaikki Jumalan luoma on kaunista.
Raamatun mukaan homous on Jumalalle kauhistus, ja Jumala ei siunaa syntiä. Siksi kirkonkaan ei pitäisi hyväksyä homona elämistä. Homouden harjoittaminen on siis syntiä. Avoliittokin on syntiä. Elää synnissä tietoisesti koko ajan on eri asia kuin synnin tekeminen. Minäkin Jeesukseen uskovana ja siis me kaikki teemme syntiä ja olemme siksi synnin alla. Joka päivä tarvitsen Jeesuksen armoa, koska teen syntiä ajatuksilla, sanoilla, teoilla, vaikken tahtoisi. Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen ja Jeesukseen uskomalla ainoastaan saa syntinsä anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan saanut apua esim vitamiineista häiritseviin ihohiiriin/ lihasnytkyihin?
Minulla viikkotolkulla silmän alus nykinyt, samoin milloin missäkin päin kroppaa lihas nykii.
Ärsyttävää ja hermostuttavaa! Syön B12+ fooli, piimax ja d-vitamiinivalmisteita säännöllisesti.
Minulla on silmäkulma nykinyt, ja siihen auttoi silmälasien uusiminen. Olen muistaakseni joskus kuullut, että nykiminen voisi johtua raudan puutteesta, mutta en ole siitä varma. Minulla on kyllä ollut raudan puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Uskotko Suomen saavan koskaan avaruuslentäjää?
Peukku ylös: Kyllä
Peukku alas: En
Ei ehkä, mutta jos suomalaisesta tulisi avaruuslentäjä, niin miksi sitä sanottaisiin. Kun amerikkalaiset on astronautteja, venäläiset kosmonautteja ja kiinalaiset taikonautteja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko miljonääriksi -ohjelmassa oli joskus kysymys, että kuka seuraavista ei vietä nimipäiväänsä eräänä päivänä, jossa oli monta eri nimeä. Väärä vaihtoehto oli toisesta monen nimen nimipäivästä. Vastaaja soitti ensin kaverilleen, joka ei osannut vastata ja kilpailija kuitenkin päätti vastata ja vastasi väärin. Kuka tuollaisia tietää ellei sitten satu olemaan senniminen?
Oliko oikea vastaus selvästi erilainen kuin muut nimet? Samana päivänä nimipäivää viettävillä on yleensä samantapainen nimi, joten jos vaihtoehdot olisivat vaikkapa Tiina, Kristiina, Kirsti ja Minna, niin voisi arvata, että Minna ei kuulu joukkoon.
Korjaanpa ensin vähän, mitä kirjoitin. Piti siis sanoa, että oikea vastaus oli toisesta monen nimen nimipäivästä. En muista enää vaihtoehtoja, mutta kuitenkin sen, että väärä vastaus oli Marian päivältä eli 2.7. ja muut 15.8. Marian päivänä nimipäiväänsä viettävät myös Maija, Mari, Meeri, Marika, Maiju, Riia, Maaria, Maikki ja Kukka-Maaria ja 15.8. Marja, Jaana, Marjatta, Marjo, Marita, Marjut, Marianne, Maritta, Marjaana, Marjukka, Marianna ja Jatta.
http://xn--nimipiv-9wac.fi/2.7./
http://xn--nimipiv-9wac.fi/15.8./
Muistelen, että vastaukset olivat kaikki m-kirjaimella alkavia ja vielä että kolme ensimmäistä kirjainta olivat m, a ja r.
Jotkut ihmiset katsovat joka päivä kalenterista, kenen nimipäivä on, tai ovat kiinnostuneita nimien alkuperästä, niin sitä vuosien varrella oppii tunnistamaan, mitkä nimet ovat samana päivänä.
Veneessä on jolla jolla (!) liikutaan veneestä laituriin.
Vierailija kirjoitti:
Jos veneellä on poijupaikka, joka ei ole laiturissa vaan avovedessä niin kuinka veneilijät liikkuvat satamasta veneelle tai veneeltä satamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennen digikelloja oli ns vedettäviä kelloja, joita vetotampista piti pyörittää, jotta kello toimisi. Täyteen vedettynä kello kävi n. päivän. Oikeakätisten oli helpompi vetää kelloa, jos se oli vasemmassa kädessä, sillä silloin vetotamppi oli etupuolella, jolloin helpompi vetää. Ilmeisesti jäänne noilta ajoilta, että pidetään vasemmassa kädessä.
Epäilen kuitenkin, ettei suurin osa ihmisistä mieti mitään traditioita kellonpitokättään valitessaan vaan valinta tehdään sen kummempia ajattelematta. Ja nuppikin on varmaan suunniteltu sille puolelle, missä se on suurimmalle osalle ihmisistä helpommin käytettävissä.
Miten ne vauvat tulevat maailmaan? Kukaan ei ole kertonut sitä minulle kun olen asiasta kysynyt.
Nuuska se haju taitaa olla. Sellainen aiv-rehun haju!