Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä vedonlyöntisivustoilla yhtä juttua. Kertoimet voivat muuttua, mutta voivatko ne muuttua niille jotka ovat jo lyöneet vetoa? Eli jos osallistun vedonlyöntiin kertoimen ollessa vaikkapa 2,5, niin tuleeko se olemaan minulle loppuun asti 2,5, vaikka se muuttuisi myöhemmin osallistuville?
Jos peli on "kiinteäkertoiminen" peli kuten oletan sinun tarkoittavan, niin sinun kertoimesi on vedonlyöntikuittiisi tulostunut kerroin. Mikäli kerroin on pudonnut sen jälkeen se vaikuttaa vain sillä hetkellä pelaaviin pelaajiin.
Jos pelaat Suomen johtavan pelifirman Tulosvetoa, niin siinä kertoimesi ratkeaa vasta, kun peliaika on umpeutunut. Sitä kutsutaan "Muuttuvakertoimiseksi peliksi".
Miten saa tehtyä eläinallergiatestit?
Olen pohtinut kissan tai koiran hankkimista (ja siinä on jo ihan järjettömästi miettittävää itsessään, vastuuntunto on hurja) ja haluaisin toki varmistua etukäteen ettei minulla ole näihin eläimiin mitään allergioita. Missä, miten ja millä hinnalla tämä onnistuu?
Jos aikuinen lapsi ilman rintaperillistä kuolee ennen ainoata elossa olevaa vanhempaansa jolla
toinenkin aikuinen lapsi niin periikö tuo elossa oleva kaiken? Vai saako kuolleen lapsen vaimo
puolet?
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen lapsi ilman rintaperillistä kuolee ennen ainoata elossa olevaa vanhempaansa jolla
toinenkin aikuinen lapsi niin periikö tuo elossa oleva kaiken? Vai saako kuolleen lapsen vaimo
puolet?
Vaimo ei peri, mutta saa lakiosansa eli puolet yhteisestä omaisuudesta. Jos testamenttia ei ole.
Vierailija kirjoitti:
puolet?
On erotettava toisistaan perintö ja avio-omaisuuden ositus. Jos vaimolla on avio-oikeus (ei avioehtoa), niin avioliiton päättyessä puolison kuolemaan toimitetaan ositus lesken ja kuolleen puolison kuolinpesän välillä. Leski saa siis puolet avioparin avio-oikeuden alaisesta varallisuudesta. Toinen puoli menee kuolinpesään, ja sieltä jaetaan perintö. Tässä tapauksessa perintö menee elossa olevalle vanhemmalle, ellei testamentilla toisin määrätä.
Vierailija kirjoitti:
Jääkö kierukassa siis narut kohdun ulkopuolelle? Entä jos vahingossa vetää näistä naruista?
Älkää pliis miettikö nyt et mite niistä vetäis vaa vaa sitä et vetäus vahingossa
Jää kohdun ulkopuolelle, mutta ne on niin syvällä ja lyhyet, että ei niistä mitenkään voi vahingossa vetää.
Vierailija kirjoitti:
Olen herkkäuninen varsinkin nukahtamisvaiheessa ja mulle on suositeltu korvatulppia. Mutta herääkö niiden läpi sitten herätyskelloon? Yleensä siinä vaiheessa kun herätyskello soi, nukun muutenkin kaikkein sikeimmin.
Tätä kannatta kokeilla vaikka viikonloppuna. Laitat herätyskellon soimaan normaaliin herätysaikaan.
Itse nukun aina tulpat korvissa ja herään hyvin puhelimen herätysääneen vaikka se ei olisi kovin kovallakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jääkö kierukassa siis narut kohdun ulkopuolelle? Entä jos vahingossa vetää näistä naruista?
Älkää pliis miettikö nyt et mite niistä vetäis vaa vaa sitä et vetäus vahingossaJää kohdun ulkopuolelle, mutta ne on niin syvällä ja lyhyet, että ei niistä mitenkään voi vahingossa vetää.
En tiedä, yltääkö kukaan niistä sormillaan vetämään, mutta kuulemma seksin aikana mies voi ne tuntea, jos pääsee erityisen syvälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen herkkäuninen varsinkin nukahtamisvaiheessa ja mulle on suositeltu korvatulppia. Mutta herääkö niiden läpi sitten herätyskelloon? Yleensä siinä vaiheessa kun herätyskello soi, nukun muutenkin kaikkein sikeimmin.
Tätä kannatta kokeilla vaikka viikonloppuna. Laitat herätyskellon soimaan normaaliin herätysaikaan.
Itse nukun aina tulpat korvissa ja herään hyvin puhelimen herätysääneen vaikka se ei olisi kovin kovallakaan.
Herkkäuninen on sikeäunista herkempi heräämään missä unen vaiheessa tahansa. Joten sitä ajatellen herkkäunisena kyllä herää korvatulpat korvissa siihen herätyskelloonkin mitä todennäköisimmin. Vastakohtana on sitten sikeäuniset ihmiset, jotka eivät herää, vaikka sinfoniaorkesteri soittaisi täydellä volyymilla vieressä.
Miksei kaupoissa ole enää poronkäristystä säilyketölkeissä? Se oli retkeilijän herkkuruokaa, yhdessä pussimuusin kanssa. En enää edes muista kuinka mona vuotta on siitä kun tuota on viimeksi saanut kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
puolet?
On erotettava toisistaan perintö ja avio-omaisuuden ositus. Jos vaimolla on avio-oikeus (ei avioehtoa), niin avioliiton päättyessä puolison kuolemaan toimitetaan ositus lesken ja kuolleen puolison kuolinpesän välillä. Leski saa siis puolet avioparin avio-oikeuden alaisesta varallisuudesta. Toinen puoli menee kuolinpesään, ja sieltä jaetaan perintö. Tässä tapauksessa perintö menee elossa olevalle vanhemmalle, ellei testamentilla toisin määrätä.
No, no! Lapsettoman avioparin leski perii puolisonsa kyllä ja ilman rintaperillisiä oleva henkilö voi tietenkin myös määrätä omaisuudestaan vapaasti testamentilla.
Miksi lahjapaketissa käytetään lahjanarua, vaikka teipin takia narun alkuperäinen tarkoitus (paketin kiinnipitäminen) on menetetty?
Joo tiedän. Näyttää hienolta, mutta silti. Se paketin turha koristelu on outoa, koska kuitenkin ne pitää repiä auki
Saako hiirenloukkuja laittaa ulos vai pitääkö niiden olla sisällä?
Jatkoa edelliseen. Onko se rikos jos pikkulintu jää hiirenloukkuun?
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan ulos, mutta piilota/suojaa se siten, ettei linnut, sammakot, oravat ym. joudu uhreiksi.
Päälle vaikka joku laatikko tai ämpäri jonka alle jää vain pieni rako josta hiiri pääsee loukulle.
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta kukaan ei vastannut...
Miksi kuivahiiva pitää sekoittaa jauhoihin? Miksi sitä ei voisi sekoittaa veteen?
Miksi jotkut (uudetkin) ketjut palstalla ovat sellaisia, että ne eivät katoa vaikka ne ilmiannettaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laita vaan ulos, mutta piilota/suojaa se siten, ettei linnut, sammakot, oravat ym. joudu uhreiksi.
Päälle vaikka joku laatikko tai ämpäri jonka alle jää vain pieni rako josta hiiri pääsee loukulle.
Ihan vaan 1 vinkki: hiiriä ja hiiren kaltaisia olentoja on lähimmässä metsässä tuhansia:
https://www.meillakotona.fi/artikkelit/elainopas-pihan-jyrsijat
Voit toki loukuttaa niitä mutta urakka on aika iso. Ja voihan aina olla että pyydystät käärmeen.
Jos teillä on lämmöt ja ruokaa talossa, sinne tulee AINA hiiriä ja myyriä jos niillä on minkäänlaista koloa mistä kulkea. Jokaisen remontin jälkeen kestää muutaman vuoden kunnes ne taas löytävät sisälle. Meidän mökillä ei sen sijaan ole jyrsijöitä - paitsi että se on tiivis, se on talvisin kylmä ja herkut ovat poissa. Ei ne huvikseen kulje seinän läpi. Mutta jos ruokaa ja lämpöä on tarjolla niin on vain ajan kysymys...
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta kukaan ei vastannut...
Miksi kuivahiiva pitää sekoittaa jauhoihin? Miksi sitä ei voisi sekoittaa veteen?
En ole tiennyt, että pitäisi jauhoihin sekoittaa. Ihan hyvää on tullut veteen sekoitettuna, tai maitoon.
Sama vaiva, en ole keksinyt muuta keinoa kuin mennä tulta päin, eli mennä niihin tilanteisiin ja täristä ja vapista. Jotkut saa apua propral-nimisestä lääkkeestä, kannattaa keskustella lääkärin kanssa.