Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Piilaakso ja missä se on?
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi et googlettanut?
Miksi kysyt? Ketjussa saa parhaiten vastauksen niin siksi.
Olisiko mahdollista että edellinen asukas on tapetoinut ne piiloon? Sellainen on valitettavan yleistä.
Olisiko mahdollista että edellinen asukas on tapetoinut ne piiloon? Sellainen on valitettavan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Ostatteko koskaan itsellenne Smurffi- tai Muumi-limpparia vai ainoastaan lapsille? Onko naurettavaa, jos aikuinen juo niitä?
Hyvä idea! Taidankin ostaa ensi kerralla kaupassa käydessäni. Ei kannata ajatella että minkään elintarvikkeen käyttäminen olisi tuolla tavalla naurettavaa. Esim. vauvanruokasoseethan ovat ihan urheilijoiden perusvälipalaa. Ainakaan kaupan työntekijöitä eivät yksittäisen asiakkaan ostokset kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Piilaakso ja missä se on?
Miksi kysyt? Ketjussa saa parhaiten vastauksen niin siksi.
Tämän ketjun olennaisin ydin on mielestäni siinä että googlen sijasta kysytään kanssaihmisiltä. Valtavan moni vastaus on antanut enemmän kuin googlesta löytyvät. Kannattaa myös muistaa että monet firmat laittavat nykyään merkittävän osan markkinointibudjetistaan googleen ja tutkimusten mukaan suht' pieni osa ihmisistä edes tajuaa ovatko lukemassa tällaisen maksaneen tahon vai ns. orgaanisen haun kautta tullutta tietoa. (esim. jo Suomen mittakaavassa keskikokoisen verkkokaupan vastuuhenkilöiden luona käy googlen myyntiedustaja neuvottelemassa siitä että kuinka ylös hakutuloksissa olette valmis maksamaan itsenne).
Miks Hietasen lapsen nimi on Veetu
Mikä kappale tämän videon alussa soi?
Vierailija kirjoitti:
Miks Hietasen lapsen nimi on Veetu
Kysytkö siksi, kun tämän ketjun nimessä on sana veetuilu?
Yhtäkkiä pulpahti mieleen pari alakoulun kevätjuhlaesityksissä tapahtunutta noloa juttua, ja ne alkoivat nyt kovasti hävettää. Tosi outoa, kun en ole kyseisiä asioita ajatellut 20 vuoteen lainkaan, ja nytkö yhtäkkiä niistä tuli minulle joku trauma? :O
Kysymykseni kuuluu siis: Miten päästä eroon tästä hävetyksestä?
Ei ehkä typerä kysymys, mutta itselleni hieman herkkä aihe. Vinkkejä sosiaalisen ahdistuksen kanssa elämiseen? Itse olen vielä opiskelija, mutta työelämä huolettaa. Reagoin psyykkisiin tuntemuksiin vahvasti fyysisesti (korkea syke, päänsärky, huimaus, tärinä, pahoinvointi), joka sitten haittaa työskentelyä vaikka henkisen ahdistuksen sietäisikin. Tuntuu täysi-ikäisenä "nololta" reagoida tällä tavalla perus ihmiskontakteihin.
Onko joku samasta ongelmasta kärsivä huomannut jotain toimivia "kotikonsteja"?
Ärsyttävä ihmismieli ja sympaattinen hermosto. Tykkäisin tutustua ihmisiin, jos en olisi tämmöinen hätäilijä. :D
Vierailija kirjoitti:
Yhtäkkiä pulpahti mieleen pari alakoulun kevätjuhlaesityksissä tapahtunutta noloa juttua, ja ne alkoivat nyt kovasti hävettää. Tosi outoa, kun en ole kyseisiä asioita ajatellut 20 vuoteen lainkaan, ja nytkö yhtäkkiä niistä tuli minulle joku trauma? :O
Kysymykseni kuuluu siis: Miten päästä eroon tästä hävetyksestä?
Muista, että olet luultavasti ainoa, joka muistaa ne nolot tilanteet. Oma vahva tunnekokemus vahvistaa muistoja. Muut tuskin ovat tunteneet yhtä vahvasti sinulle sattuneessa kömmähdyksessä, joten he tuskin edes muistavat koko tilannetta.
Ja loppujen lopuksi me kaikki kuollaan ja nolot muistot katoaa siinä samalla.
Huumorilla muistellen ja etiä päi!
Hätäilijä kirjoitti:
Ei ehkä typerä kysymys, mutta itselleni hieman herkkä aihe. Vinkkejä sosiaalisen ahdistuksen kanssa elämiseen? Itse olen vielä opiskelija, mutta työelämä huolettaa. Reagoin psyykkisiin tuntemuksiin vahvasti fyysisesti (korkea syke, päänsärky, huimaus, tärinä, pahoinvointi), joka sitten haittaa työskentelyä vaikka henkisen ahdistuksen sietäisikin. Tuntuu täysi-ikäisenä "nololta" reagoida tällä tavalla perus ihmiskontakteihin.
Onko joku samasta ongelmasta kärsivä huomannut jotain toimivia "kotikonsteja"?Ärsyttävä ihmismieli ja sympaattinen hermosto. Tykkäisin tutustua ihmisiin, jos en olisi tämmöinen hätäilijä. :D
Moi, omassa kokemuksessa yksi tärkeä asia on ollut hyväksyä että on ok että kehoni ja mieleni reagoi näihin tilanteisiin niin kuin se reagoi. Omalla kohdalla kyse on kait osittain ihan synnynnäisestä temperamentista (olen hyvin varovainen ja tarkkailevainen), osittain taas omalle kohdalle osuneista traumatisoivista tilanteista.
Kotikonstina itsen tarkkailu on ainakin helppo juttu suositella: voit vaikka lähestyä jotain tilannetta tai paikkaa jossa tiedät että alkaa tuntua karmealta, ilman mitään pakkoa mennä sinne "perille asti". Voit vaikka totutella tunteeseen pikku hiljaa, edeten joka kerta pidmemälle. Kun tähän saa tottumusta voi sitten yrittää houkutella itseään sillä että mitäs jos asiat menevätkin hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysymykseni kuuluu siis: Miten päästä eroon tästä hävetyksestä?Muista, että olet luultavasti ainoa, joka muistaa ne nolot tilanteet. Oma vahva tunnekokemus vahvistaa muistoja. Muut tuskin ovat tunteneet yhtä vahvasti sinulle sattuneessa kömmähdyksessä, joten he tuskin edes muistavat koko tilannetta.
Ja loppujen lopuksi me kaikki kuollaan ja nolot muistot katoaa siinä samalla.
Huumorilla muistellen ja etiä päi!
Kiitos järkevistä sanoistasi. 🙏 Näinhän se pitäisi ajatella. Tuskin kukaan muu enää muistelee esiintymisiäni. Kaikki miettivät vain omia mokiaan.
En ymmärrä vedonlyöntisivustoilla yhtä juttua. Kertoimet voivat muuttua, mutta voivatko ne muuttua niille jotka ovat jo lyöneet vetoa? Eli jos osallistun vedonlyöntiin kertoimen ollessa vaikkapa 2,5, niin tuleeko se olemaan minulle loppuun asti 2,5, vaikka se muuttuisi myöhemmin osallistuville?
Voiko juustonaksuja dipata? Entäs muita sipsejä kuin niitä vain suolalla maustettuja?
Tottakai siis voi, mutta teettekö te niin? Tekeekö ihmiset yleensä niin?
Jos kyllä, niin mitkä on hyviä yhdistelmiä?
Millä ja miten puhdistaisin kellon nahkarannekkeen?
Jääkö kierukassa siis narut kohdun ulkopuolelle? Entä jos vahingossa vetää näistä naruista?
Älkää pliis miettikö nyt et mite niistä vetäis vaa vaa sitä et vetäus vahingossa
Vierailija kirjoitti:
Jääkö kierukassa siis narut kohdun ulkopuolelle? Entä jos vahingossa vetää näistä naruista?
Älkää pliis miettikö nyt et mite niistä vetäis vaa vaa sitä et vetäus vahingossa
Miten niistä voisi vetää vahingossa? Pitäisi tunkea sormet aika syvälle emättimeen että yltää naruihin