Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Tiedän että pelastuskoira on usein haastavampi koulutettava kuin suoraan asiallaiselta kasvattajalta pentuna hankittava.
Kysymykseni kuuluu: päteekö tämä myös kissaan? Haen tässä sitä että onko tilanne uudelle kissan omistajalle myös samantyyppinen vaativuuden suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Jos paistinpannun pohjan vääntyminen on mahdollista välttää välttämällä "nopeita lämpötilanvaihdoksia" niin mitenkäs helkutissa paistan pannulla pakastevihanneksia (siis esim. wokkivihanneksia)? Jos pannun lämplötila on jotain lähes kaksisataa astetta ja nakkaan sille -20-asteisia vihanneksia niin eikös se jos mikään ole nopea lämpötilanmuutos?
Tuota olen myös miettinyt. Samoin olen ihmetellyt useiden pannujen ohjeissa olevaa neuvoa, ei saa kuumentaa tyhjänä, silti ohje neuvoo kuumentamaan pannun kunnolla ennen paistettavan pannulle laittoa.
Eri tuumiskelija.
Noloin mahdollinen kysymys...
Oli ensimmäinen yhdyntä uuden kumppanin kanssa. Ongelmana oli, ettei meinannut millään mahtua sisääni valtavan varustuksensa kanssa. Tämä oli myös ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen. Vertakin tuli, ihan kuin olisin taas neitsyt. Ja vieläkin paikkoja särkee.
Johtuuko ongelma koosta vai siitä, että oli ensimmäinen synnytyksenjälkeinen kerta?
Milloin on ensimmäisen kerran alettu puhua identtisistä kaksosista?
Eli milloin termi identtiset kaksoset on otettu käyttöön.
Miten on mahdollista, että joskus esim. av-ketjuja lukiessani näkyy ylä- ja alanuolissa kumpaa nuolta olen painanut (se painettu on selkeästi musta), vaikka todellisuudessa saatan ensimmäistä kertaa avata ketjun? Pahimmillaan mun mielipide on ihan eri mitä peukutus väittää :D Tätä tapahtuu sekä puhelimessa että tietokoneella, ei koko ajan, mutta välillä. Jos merkitystä asiaan, niin käytän puhelimeni mobiiliverkkoa tietokoneessani.
Tietäisikö joku että kun vesikatkon jälkeen laskee vettä hanoista niin puhdistuuko samalla myös erillisestä vesiliitännästä tuleva pesukoneen vesi?
Miksi ministereiltä ei vaadita minkäänlaista laskutaitoa? Siis laskuoppia, ei mäenlaskutaitoja.
ohisalo ja änderssön on ehkä maailman huonoimpia laskemaan asioita, joihin on varaa.
Kuivahiiva sekoittuu ja jakautuu tasaisemmin kuiviin jauhoihin kuin taikinaan. Näin on myös helpompaa itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta kukaan ei vastannut...
Miksi kuivahiiva pitää sekoittaa jauhoihin? Miksi sitä ei voisi sekoittaa veteen?
Hiivahan "syö" hiilihydraatteja eli sokeria ja jauhoja. Joissain yhteyksissä olen nähnyt että tätä käytetään testinä: kun sekoitetaan kuivahiiva veteen ja pieneen jauhomäärään, nähdään aika nopeastikin että toimiiko hiiva. Jos seos kuplii, hiiva on toimintakuntoista. Jos mitään ei tapahdu, hiiva on käyttökelvotonta. (joskus kuivahiiva on ns. kuollutta eli se ei edes oikein käytettynä lähde toimimaan)
Minulle tuli mieleen, kun kuutelin yhtä biisiä, että miksi tummaihoiset laulajat tai räppärit käyttävät biiseissään termiä n*gga tai jotain vastaavaa. Joskus yksi toinenkin ihminen mietti samaa. Ajattelen, että eikö se ole jotenkin alentavaa heidän käyttää tuollaista termiä vai onko se sallittua käyttää jos kuuluu itse siihen ryhmään. Toivon asiallisia vastauksia ja en siis itsekään mieti tätä mitenkään loukkaavalta kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Noloin mahdollinen kysymys...
Oli ensimmäinen yhdyntä uuden kumppanin kanssa. Ongelmana oli, ettei meinannut millään mahtua sisääni valtavan varustuksensa kanssa. Tämä oli myös ensimmäinen kerta synnytyksen jälkeen. Vertakin tuli, ihan kuin olisin taas neitsyt. Ja vieläkin paikkoja särkee.
Johtuuko ongelma koosta vai siitä, että oli ensimmäinen synnytyksenjälkeinen kerta?
Veikkaisin että johtuu pitkästä tauosta. Ja myös synnytyksen jälkeisestä hormoniheilahtelusta, jonka johdosta limakalvot herkät.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tuli mieleen, kun kuutelin yhtä biisiä, että miksi tummaihoiset laulajat tai räppärit käyttävät biiseissään termiä n*gga tai jotain vastaavaa. Joskus yksi toinenkin ihminen mietti samaa. Ajattelen, että eikö se ole jotenkin alentavaa heidän käyttää tuollaista termiä vai onko se sallittua käyttää jos kuuluu itse siihen ryhmään. Toivon asiallisia vastauksia ja en siis itsekään mieti tätä mitenkään loukkaavalta kannalta.
Joo, koska kuuluu itse siihen ryhmään niin on ok. Tekevät haukkumasana sata itselleen ironisen voimasanan.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin tätä jo aikaisemmin, mutta kukaan ei vastannut...
Miksi kuivahiiva pitää sekoittaa jauhoihin? Miksi sitä ei voisi sekoittaa veteen?
Siis häh? Olen aina sekoittanut ne lämpimään veteen. Olenko tehnyt aina väärin??
Vierailija kirjoitti:
Miten on mahdollista, että joskus esim. av-ketjuja lukiessani näkyy ylä- ja alanuolissa kumpaa nuolta olen painanut (se painettu on selkeästi musta), vaikka todellisuudessa saatan ensimmäistä kertaa avata ketjun? Pahimmillaan mun mielipide on ihan eri mitä peukutus väittää :D Tätä tapahtuu sekä puhelimessa että tietokoneella, ei koko ajan, mutta välillä. Jos merkitystä asiaan, niin käytän puhelimeni mobiiliverkkoa tietokoneessani.
Samaa ihmetellyt viime aikoina! Nyt IT-nörtit vastatkaa!
Vierailija kirjoitti:
Miten saa tehtyä eläinallergiatestit?
Olen pohtinut kissan tai koiran hankkimista (ja siinä on jo ihan järjettömästi miettittävää itsessään, vastuuntunto on hurja) ja haluaisin toki varmistua etukäteen ettei minulla ole näihin eläimiin mitään allergioita. Missä, miten ja millä hinnalla tämä onnistuu?
Tavallisessa allergiatestissä se näkyy. Minulle tehtiin joku Bric testi koulussa vai mikä sen nimi nyt oli. Käsivarteen pisteltiin eri aineita ja allergisiin aineisiin nousi ikään kuin hyttysen piston näköinen kohouma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä on Piilaakso ja missä se on?
Nyt on kyllä pakko kysyä, että miksi et googlettanut?
Miksi kysyt? Ketjussa saa parhaiten vastauksen niin siksi.
No niin mutta tuohon olisit saanut vastauksen paljon nopeammin Googlella.
Täällä saa kysyä mitä vaan, ilman veetuilua. Siksi.
(En ole ap. kysyjä).
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen lapsi ilman rintaperillistä kuolee ennen ainoata elossa olevaa vanhempaansa jolla
toinenkin aikuinen lapsi niin periikö tuo elossa oleva kaiken? Vai saako kuolleen lapsen vaimo
puolet?
Jos sinkku aikuinen kuolee, niin perintö menee hänen omille vanhemmille. Jos omat vanhemmat on kuolleet, niin perintö menee omille sisaruksille.
(En ole lakimies, näin minä ainakin käsittäisin).
Vierailija kirjoitti:
PERSE
Mikähän tässäkin oli se kysymys? No, heitänpä oman kyssärin kehiin:
Tykkääkö naiset hivellä tai puristella miehen persettä, pakaraa siis?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten saa tehtyä eläinallergiatestit?
Olen pohtinut kissan tai koiran hankkimista (ja siinä on jo ihan järjettömästi miettittävää itsessään, vastuuntunto on hurja) ja haluaisin toki varmistua etukäteen ettei minulla ole näihin eläimiin mitään allergioita. Missä, miten ja millä hinnalla tämä onnistuu?
Tavallisessa allergiatestissä se näkyy. Minulle tehtiin joku Bric testi koulussa vai mikä sen nimi nyt oli. Käsivarteen pisteltiin eri aineita ja allergisiin aineisiin nousi ikään kuin hyttysen piston näköinen kohouma.
Olen käynyt itse yksityisellä terveysasemalla allergiatestissä joskus nuorena.
Muuten, jos allergia on lievä, on mahdollista että jopa saman pentueen eläimet allergisoivat eri tavalla. Toisista tulee oireita ja toisista ei. On myös rotuja jotka mahdollisesti allergisoivat vähemmän. Kokeilemalla vain selviää.
Meillä on siperiankissa, josta eläinallerginen mieheni ei saa mitään oireita. Itselläni on välillä kyllä nuhaa mutta allergialääkkeitä ei tarvitse. Paitsi siitepölyaikana ja kesällä olen kyllä käyttänyt välillä. Kissa on ollut meillä noin 1 ja puoli vuotta.
Meillä oli kasvattajan kanssa sopimus että kokeillaan 7 viikkoa ja katsotaan tuleeko pennusta oireita. Mutta jos olisi pahoja oireita niin tuskin sellaista sopimusta tehtäisiin.
Jos paistinpannun pohjan vääntyminen on mahdollista välttää välttämällä "nopeita lämpötilanvaihdoksia" niin mitenkäs helkutissa paistan pannulla pakastevihanneksia (siis esim. wokkivihanneksia)? Jos pannun lämplötila on jotain lähes kaksisataa astetta ja nakkaan sille -20-asteisia vihanneksia niin eikös se jos mikään ole nopea lämpötilanmuutos?