Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
6201/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos esim. herneet eivät sula ruoandulatuselimistössä, niin johtuuko se huonosti pureskelusta ruasta vai huonosta ruansulatuksesta?

Torstaihin sopiva kyssäri!

Herneet kuten palkokasvit yleensä ovat huonosti sulavia ruoka-aineita, joten voivat aiheuttaa ongelmia kenelle vaan, mutta todennäköisimmin niille, joilla on suolistovaivaa ennestään (esim- ärtynyt suoli). Herneet sisältävät mm. fruktaania, joka fermentoituu suolessa.

Vaivat vaihtelevat myös sen perusteella syökö pienen määrän vihreitä herneitä vai monta lautasellista lähinnä vain kuivattuja herneistä sisältävää hernekeittoa, joka on varsinainen suolistopommi.

Vierailija
6202/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa voi joskus istua eri vankeusrangaistuksia yhtä aikaa. Eli jos saa vaikka erilliset 2 ja 4 vuoden tuomiot istua rinnakkaisina, niin istuu vain sen pisimmän mukaan eli 4 vuotta. Eli istuu "kuusi" vuotta vain neljässä.

Kysymys: eroaako tuo rangaistusaika käytännössä mitenkään siitä, jos olisi saanut pelkästään yhden, 4 vuoden tuomion? Vai onko ainoa ero paperilla?

USA:ssa rikoksista rangaistaan useimmiten paikallisissa ja osavaltion tuomioistuimissa. Koska osavaltioilla on omat lakinsa, niin vaikka USA:n perustuslaki muodostaa kaikkia osavaltioita sitovat raamit tuomioille, niin käytännössä osavaltioiden lait vaihtelevat suuresti keskenään. Lisäksi tuomiosta päättää aina oikeuden tuomari, joten yksilöllisiä eroa tulee samankin tuomioistuimen sisällä.

Suomeksi: on siis mahdotonta vastata kysymykseen noin yleisellä tasolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6203/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lausutaanko territory samallailla kuin Terry tree?

Kuten aina englannikielisillä sanoilla on monta ääntämistapaa riippuen siitä onko kyseessä brittiläinen tapa, amerikkalainen, tai joku muu. Lisäksi on paikalliset erot.

Mutta briteissä yksi tapa ääntää sana territory on lähellä esittämääsi muotoa eli sanan puolivokaalia eli hieman o:ta muistuttava äänne jää lähes pois joten jäljelle jää 'territri'.

USA:ssa tuo äänne kuuluu, joten sana on suomeksi kirjoitettuna jotakuinkin 'territori'.

Huomaa myös kuinka eri versioissa sanan paino siirtyy eri tavuille.

Tässä äännettyinä:

https://dictionary.cambridge.org/pronunciation/english/territory

Vierailija
6204/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joistain tuntemattomista saa ulkonäön perusteella ilkeän ihmisen kuvan?

No sinähän itse sen mielikuvasi muodostat, joten eiköhän jäljet johda sylttytehtaalle eli sun mieleesi.

Vierailija
6205/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi jotkut ihmiset ovat niin tyhmiä, että luulevat minun olevan vajaaälyinen vain siksi, että olen lyhytkasvuinen? Monet ihmiset ovat sanoneet, että ovat yllättyneitä siitä, että olen en ole kehitysvammainen vaikka olen vain 152cm pitkä ja 55 kiloa mies painava. Olen ehkä lapsen kokoinen, mutta en lapsen tasoinen älyltäni.

Kyseessä on ilmiselvä syrjintä. Sinuun liitetään kuviteltuja ominaisuuksia pituutesi perusteella.

Olen itse tuki- ja liikuntaelinvammainen ja olen usein kohdannut ihmisiä, jotka kuvittelevat että vaikkapa selkävamma tai käsivarren amputointi vaikuttaa jotenkin myös älykkyyteen :)

Suomalaisilla on paljon sosiaalista pelkoa ja kömpelyyttä, siksi ei kai osata tulla toimeen sellaisten ihmisten kanssa, jotka vähänkin poikkeavat jossain suhteessa. 

Vierailija
6206/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko tinan juottamisesta saada lyijymyrkytyksen?

EU direktiivi (2002/95/EC) kieltää lyijyn käytön elektroniikassa.

Jossain tapauksissa jossa kuitenkin (lyijypitoista) tinaa käytetään, juottaminen tapahtuu yleensä niin matalalla lämpötilalla ettei lyijyn kaasuntumista vielä tapahdu.

Suurempi vaara voi olla saada pölystä lyijymyrkytys, jos purkaa jotain vanhoja putkia tai rakannelmia joissa on vielä käytetty lyijypitoisia maaleja tai materiaaleja.

Vierailija
6207/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole juuri lainkaan kokemuksia lapsista, mutta nyt joudun olemaan kohtalaisen tiiviisti tekemisissä kolmen 3-8 vuotiaan lapsen kanssa. Miten voin oppia sietämään paremmin esim. heidän meteliään ja ennen kaikkea miten pystyn oppimaan puhumaan luontevasti heidän kanssaan? Nykyään menen jotenkin lukkoon kun pitäisi puhua heille enkä vain tiedä, että miten lapsille kuuluu puhua.

No meteliä joutuu sietämään jonkin verran, mutta lapsille voi myös sanoa, vaikkapa että "meillä ei saa meluta" ja selittää miksi. Esim. mun veljenlapset asuivat pieninä omakotitalossa, joten tottuivat meluamaan. Kun he tulivat minun luo kerrostaloasuntooni, kerroin heille nätisti että meillä äänet kuuluvat kovaa toisten asuntoon ja "naapurinmummot haluavat ottaa päiväunet, joten ei meluta", näytin myös miten äänet rapussa kaikuvat. Sen jälkeen aina muistivat asian.

Tuossa tuli myös esiin tapa kuinka puhua lasten kanssa: ota huomioon ikä, selitä asiat yksinkertaisesti ja konkreettisesti. Kysele jotain lapsilta ja kuuntele heitä, sinähän pystyt siinä havainnoimaan miten he ajattelevat. Lapsilla on usein aikuisia lyhyempi keskittymiskyky, joten tee kommunikoinnista lyhyttä ja ytimekästä, älä pidä mitään Hamletin monologeja.

Lasten kanssa on myös kiva tehdä jotain mukavaa, silloin melutasokin pysyy siedettävänä. Osta vaikka jotain ikäryhmälle sopivia lautapelejä. Niitä voivat kaikki pelata yhdessä. Ota itse pienin lapsi pariksesi, joten te osallistutte sitten yhdessä. Silloin pikkuinen ei jää sivuun eikä saa raivareita jos hän ei osaa tai onnistu jossain.

Ota selvää mistä sun tuttavalapset pitävät. Jos lapsilla on paljon energiaa, kannattaa mennä ulos (leikkipuistoon tms.) ja sitten kun ovat purkaneet energiaa. sitten voi puuhailla sisällä. Jos sulla on taito lukea lastenkirjoja, se on aina tuon ikäisten mielestä kivaa: mutta sun pitää osata matkia niitä kirjan henkilöiden ääniä hauskasti.

Jos lapsia on kolme on tärkeä ottaa huomioon ja antaa huomiota jokaiselle heistä, ettei jollekin tule paha mieli. Varmaan lasten vanhemmat osaavat kertoa sulle minkälaisia juuri nämä lapset ovat.

Vierailija
6208/18580 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka todennäköistä on, että joku on joskus nähnyt jossain kirjasimen? Eli ovatko käytännössä kaikki aikuiset tai vaikkapa jo kouluikäiset nähneet sellaisen jossakin?

Mitä tarkoitat kirjasimella? Painoteknista kirjaketta vai fonttia?

Vierailija
6209/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka todennäköistä on, että joku on joskus nähnyt jossain kirjasimen? Eli ovatko käytännössä kaikki aikuiset tai vaikkapa jo kouluikäiset nähneet sellaisen jossakin?

Kirjaketta.

Vierailija
6210/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kääntäisitte tämän suomeksi?

Much like Matti likes football, Pekka likes ice-hockey.

Vierailija
6211/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tän päivän ihmisiä kutsutaan natseiksi tai asioita verrataan niihin? Esim. maihareita sanotaan natsikengiksi.

Vierailija
6212/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä missä Matti pitää jalkapallosta, Pekka pitää jääkiekosta.

Vierailija
6213/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin kuin Matti pitää jalkapalloa, Pekka tykkää jääkiekosta.

Vierailija
6214/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sattuisin saamaan joskus vielä seksiä, niin mitähän partneri tuumaisi peräpukamastani? Se on sellainen pieni söpö pallero siinä hollilla :D

Täytyisikö mun pitää huoli siitä, ettei kumppni vaan pääse kurkkaamaan perääni vahingossakaan missään vaiheessa? Ikinä?

Olen harkinnut leikkausta, mutta kun ei se mua mitenkään vaivaa niin en ole mennyt. Ajatus leikkauksesta ja siitä toipumisesta on pahempi kuin itse pukama.

Ulkoisia ei välttämättä leikata, vaan joissain tapauksissa sen ympärille laitetaan vain kumilenkki.

Tipahtaa sitten itsekseen pois.

Käy näyttämässä tilannettasi, niin asia selkenee.

Ulkoiset pukamat nimenomaan leikataan ja sisäiset "hirtetään" kumilenkeillä. Eli kuivahtavat sitten pois.

Vierailija
6215/18580 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka yleistä se on, että synnytyksessä lentää myös paskat? Onko tästä jotain tilastoja?

Hyvin yleistä, johtuen ihan fysiologiasta. Vauva painaa niin paljon suolta syntyessään, että aiheuttaa niin suuren paineen suoleen. Kun ihmisillä yleensä on suolessa jonkin verran paskaa niin se paine työntää sen väkisin ulos. Se ei ole siis mikään "voi vitsit nyt kakattaa, taidanpa pidätellä/päästellä", vaan synnyttäjä ei siinä synnyttäessään edes huomaa kakkaavansa ja kätilö nyt siitä ei erikseen mainitse kun se vähän niinkun kuuluu kuvioon.

Joku kätilö sanoi haastattelussa aiheesta, että synnytyksessä tuleva äidin kakka on vähän niinkuin tervetuliaispaketti vauvalle hyviä bakteereita jne. Eli hyvinkin asiaan kuuluvaa jita ei tarvitse synnyttäjän miettiä etukäteen.

Vierailija
6216/18580 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaketta.

Mistä alapeukku? Mitä väärää tuossa oli, että tarkensin, mitä tarkoitan?

Vierailija
6217/18580 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjaketta.

Luulisin, että fontin nähneitä on selvästi enemmän kuin kirjakkeen.

Vierailija
6218/18580 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko David Bowiella syntymästään asti toinen silmä ruskea ja toinen siniharmaa, vai pitikö hän toisessa silmässään eriväristä piilolinssiä.

Vierailija
6219/18580 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tietää miltä näyttää oikeasti jos peileissä ja kuvissa näyttää aina erinäköiselle?

-

Miksi jotkut junat jarruttelee suorilla asutusten kohdilla ja toiset ei?

Vierailija
6220/18580 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mielestäsi sopivaa, jos lähisukulaisesi tulee työpaikallesi hakemaan ystäviä itselleen? Olen itse epäsosiaalinen arka ja vaikea ymmärtää hänen uteliaisuutta, joka kohdistuu mun työkavereihin, joihin en itse halua pitää mitään yhteyttä, enkä myöskään halua tulla yhdistetyksi näihin sukulaisiin. Tämä sukulais nainen kuitenkin joka välissä haluaa keskustella mun työkavereista mun vapaa ajalla. Mä sanonut sille naiselle, että mä en halua olla missään tekemisissä vapaa ajalla mun työkavereihin.

Ja että mun perhe ei tiedä mitään mun töistä eikä työyhteisöstä. Kyselee kaikenlaista myös mun vanhemmilta jotka ei tiedä mitään mun töistä. Nyt tämä nainen on löytänyt sielunkumppanin eräästä mieskollegasta.

Tämä nainen puhuu päälle eikä kuuntele ollenkaan. Siis on oikeasti todellakin päälle puhuja. Ja mua surettaa sekin että hän ei osoita miyään mielenkiintoa mun elämää kohtaan. Hölöttää vain omat asiansa.

Miten mun pitäisi toimia tämän henkilön kanssa?