Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18329)
Hierojalle rintsikat vai ei? Pitääkö pervona jos menee ilman rintsikoita? Tuijottaako kun menen makaamaan hierontapöydälle? Tämän takia en ole hierojalle voinut mennä..
M-45 kirjoitti:
Lähtisitkö panemaan jos kysyisin tätä vakavissani sinulta?
Jos olet fiksu niin kyllä.Mutta et ole jos pitää tuollaisia kysyä.Eli en lähtisi.
Tuli tuosta hierojajutusta mieleen, että mites tuo sokerointi. Kehtaako sinne mennä, jos paikat rehottaa ja on peräpukamat ja pakaratkaan eivät ole kovin timmit? Vai käykö niissä vain jotkut mallitytöt?
Mitä pitää tehdä, jos autosta loppuu bensa tai se menee rikki jossain suht kaukana kotoa? Tai jos ajaa vaikka ojaaan? Mihin silloin pitää soittaa?
Voiko kerrostalon parkkipaikalla pestä oman auton? Tai onko olemassa sellaista autopesulaa, joka siivoaa auton myös sisältä?
Nim. Omakotitalosta kerrostaloon muuttanut
Miten todella kuraiset vaatteet pitäisi pestä? Voiko ne suihkutella ihan suihkussa ja sitten laittaa pesukoneeseen? Vai meneekö kaikki viemärit tukkoon?
Olen herkkäuninen varsinkin nukahtamisvaiheessa ja mulle on suositeltu korvatulppia. Mutta herääkö niiden läpi sitten herätyskelloon? Yleensä siinä vaiheessa kun herätyskello soi, nukun muutenkin kaikkein sikeimmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä pitää tehdä, jos autosta loppuu bensa tai se menee rikki jossain suht kaukana kotoa? Tai jos ajaa vaikka ojaaan? Mihin silloin pitää soittaa?
Tiepalvelu 24h puh. 0200 8080. Tiepalvelumiehen partioajon yhteydessä antama pika-apu ja liikenneturvallisuuteen tai liikenneonnettomuuksiin liittyvä auttaminen ovat yleensä maksuttomia. Tilattu tiepalveluapu on maksullista ja sen hinnasta ja maksutavasta on syytä sopia tiepalvelumiehen kanssa puhelimessa ennen palvelun tilaamista. Avustuksen tyypillinen hinta lähialueella on 30 - 60 euron suuruusluokkaa. Varaosat, tarvikkeet ja toimitetut polttoaineet veloitetaan erikseen.
Yhteistyökumppanit ja ammattitiepalvelu toimivat yrityspohjalta, jolloin niiden hinnoittelu poikkeaa yleisen tiepalvelun tiepalvelumiehen taksoista. Kustannuksista ja maksutavasta on tässäkin tapauksessa syytä sopia ennakolta ennen palvelun tilaamista.
Autoliiton jäsenet ovat palvelussa etusijalla. Ks. esim. Plus-jäsenyys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Öö, itse en ole akateeminen, mutta ajattelen analyyttisesti. Itse ajattelen asioita siis monelta kantilta ja omaa mielipidettäni uskaliaasti kyseenalaistaen. Olen jokusen kerran huomannut, että maailmassa on aika monta totuutta eikä niistä välttämättä mikään oikea. Ainakaan se minun.
Kiitos! Olen tuo tyhmien kyselijä. Juuri noin minäkin analyyttisyyden ymmärrän ja koen tätä työssänikin käyttäväni.
Kaipaisin vielä akateemisesti koulutetun ajatusta tästä. Liittyykö tähän analyyttiseen ajatteluun vielä jotain muuta?
Yritän vastata pikaisesti aamutoimien ohessa kun on rauhallinen hetki. Tämä menee ehkä saivarteluksi mutta mielestäni analyyttisyyteen kuuluu olennaisesti se, että huomaa kun on ollut väärässä ja ennen kaikkea myöntää sen.
Tämä on tietysti minun tapauksessani melko itsestäänselvää kun olen tehnyt kaikenlaista tuotekehitystä labra- ja konehallimittakaavassa. Eli jos oletan (tai oikeastaan teen perustellun arvauksen) siitä että jokin asia kannattaisi tehdä tietyllä tavalla, ja huomaan sitten että ei muuten kannata, myönnän heti ettei toimi.
Olen joskus nähnyt että joku hakkaa päätä seinään toimimattoman systeemin kanssa ja syyttää tilanteesta kaikkea ja kaikkia. Muttei myönnä että on väärässä. Ei sellaisesta mitään tule.
Mutta kun on rehellinen ja ajattelee analyyttisesti, riittää että toteaa että ajatukseni toimi kohdissa 1, 2, 3, neljäs kohta jäi epäselväksi, ja kohdat 5-8 meni päin helevataa. Eli seuraavalla kerralla teen ekat kolme kohtaa samalla tavalla ja muutan loput. Tarpeeksi monta kertaa kun tekee väärin, oppii mahdolliset ja mahdottomat ongelmat. Lopputuloksena on ongelmaton menetelmä (ja jatkoa työsopimukseen...).
Loppukommentiksi vielä sellainen, ettei analyyttinen ajattelu edellytä akateemista koulutusta. Vaimoni valmistui ammattikoulusta, ja mielestäni meistä kahdesta selvästi analyyttisempi.
No, kommenttini meni ehkä asian sivuun, mutta onhan virheidenmyöntämiskyky tärkeä asiassa kuin asiassa.
Olen nukkunut vuosia joka yö tulpat korvissa ja herään kyllä kellon soittoon ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Voiko kerrostalon parkkipaikalla pestä oman auton? Tai onko olemassa sellaista autopesulaa, joka siivoaa auton myös sisältä?
Auton peseminen on kiellettyä myös omakotitalon pihassa ellei siellä ole kunnollista viemäröintiä.
Toisinaan korvausilma tulee ikkunan pokan ja karmin välistä. Yläreunassa on kohta josta on jätetty tiiviste pois.
Vierailija kirjoitti:
- ei voi, kuten ei oikeasti myöskään omakotitalon pihalla, jos siinä ei ole asianmukaista öljyn (tms) erotusviemäröintiä.
- (varmaan) jokainen mamu-pesula pesee sen auton myös sisältä jos sitä pyydät (ja siitä maksat)
- sellaisia huoltopaikkojs on ainakin ollut (esim Turku Varissuo) missä voit ajaa halliin ja ostaa poletteja imuriin ja veteen ja pestä sitä autoasi ihan niin paljon kuin haluat
- kerrostalon pihallakin voit toki ihan vapaasti pyyhkiä ja imuroida niitä autosi sisätiloja, muttet siis pestä ulkopuolelta.
Vierailija kirjoitti:
Tuli tuosta hierojajutusta mieleen, että mites tuo sokerointi. Kehtaako sinne mennä, jos paikat rehottaa ja on peräpukamat ja pakaratkaan eivät ole kovin timmit? Vai käykö niissä vain jotkut mallitytöt?
Mä oon ihan tavallinen ja hieman ylipainoinen ja käyn kyllä sokeroinnissa. Vaihdoin sokeroijaa alkuvaiheessa kun musta tuntui, että se tyttö oli ivallinen mun painolle ja karvaisuudelle, vaikka ei se välttämättä edes ollut, musta vaan tuntui siltä. Nyt mulla on kuitenkin hyvä sokeroija, jonka kanssa homma sujuu eikä hävetä. Oon huomannut, että ronski huumori oman kropan heikkouksista jotenkin auttaa tässäkin, kun onhan se nyt kuitenkin vähän noloa retkottaa siinä pöydällä paperipikkareissa :D
Mutta kehtaa siis mennä ja niissä käy muutkin kuin mallitytöt!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redditissä oli joku aika sitten keskustelu, jossa kysyttiin sokeroijien kamalimmista asiakkaista. Suurin osa vastaajista taisi olla jenkkejä, mutta eiköhän suht sama päde Suomeenkin.
Kamalimmiksi sanottiin haisulit (eli siis joku kunnon muhinut hiivahelvetti) ja sellaset, jotka menee sokerointiin kuukautisten aikana ja valuu ympäriinsä... Jotkut pervot, jotka saa kiksejä tuntemattomien käsittelystä. Tietty inhottavasti käyttäytyvät asiakkaat, kuten kaikissa aspa-ammateissa.Eli jos olet puhdas ja ystävällinen, niin tuskin on mitään ongelmaa. Voihan timmilläkin naisella olla peräpukamat ja vaikka millaset villahousut. Kokenut sokeroija on varmasti nähnyt jos jonkinlaista värkkiä ja takamusta, olet vain yksi muiden joukossa :)
(En siis itse ole käynyt sokeroinnissa, mutta kiinnostaisi kyllä.)
Vierailija kirjoitti:
Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?
Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.
Tunne vastaan järki. Intuitiivinen ajattelu pohjaa uskomuksiin ja tuntemuksiin. Analyyttisessä ajattelussa pohjataan faktoihin, tieteeseen ja tutkimuksiin.
Mielipide on usein muodostettu intuitiivisesti, eli ei ole fakta - mutta mielipide voi perustua faktoihin, jolloin siihen on päästy analyyttisen ajattelun kautta.
Tarvitaanko eroon pääsemiseksi aina "aasinsiltoja", eikö voi sanoa suoraan ettei tahdo olla tekemisissä?
Mikä ammatti selkävaivaiselle? Seisomatyö ei käy, sitä jo kokeillut. Mitä ammatteja olisi joissa pystyisi olemaan huonolla selällä? Oma ammatti oon metallialalla, mutta selkä hajosi ja niihin töihin ei pysty. Muuta seisomatyötä kokeilin mutta seisominen koskee selkään hirvittävästi. Ja jos jotain merkitystä olen nainen.
Vierailija kirjoitti:
On esim autohuoltokeskuksia joista saa myös sisäpesun. Myös ammattikouluista voi tilata oppilastyönä usein.
Mulla sama. Pidän varpaankynsissä lakkaa aina kun olen paljain jaloin.