Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18329)

Vierailija
21/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oli pakko nyt tutkia tätä seittiasiaa ku jäi itseäkin vaivaamaan.

Se kököttää jossain ja puskee seittiä peräpäästä, ja kun ilmavirta sitten heilauttaa sen säikeen kiinni johonkin, se liikkuu säiettä pitkin, tekee uuden säikeen joka tarraa johkin jne.

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/04/kuinka-hamahakinseitti-syntyy

Aika lähelle :)

T.14

Vierailija
22/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka usein tamponi pitää vaihtaa, vai sulaako se sinne itsestään?

Riippuu vuodon määrästä.Runsailla useammin ja vähemmillä harvempaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen ilmanvaihtokysymys.

Makkarin ja olkkarin seinässä on ne sellaiset venttiilit; pyöreät, joista roikkuu naru jota vetämällä ne aukeaa enemmän/sulkeutuu pienemmäksi.

Siellä varmaankin on sen kannen takana joku suodatin tms, jota varmaan olisi hyvä putsata joskus.

Miten se tehdään? Lähteekö se kansi irti jos vääntää? En oo uskaltanut sorkkia, kun pelkään että rikon.

Vierailija
24/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin. 

Ettei olis kynsipsoriasis?

Vierailija
25/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi minä vastaan tällä kysymyksiin ja kommentteihin, kun osa on kuitenkin vaan provoilua? Ja luen tätä palstaa, enkä jotain muuta "järkevämpää"?

Etsinkö mä täältä jotain erilaisia näkökulmia ja mielipiteitä mulle ns itsestäänselviin asioihin,vai miksi?

Koska sä kuulut meihin. Oot yksi meistä.

Ja sitäpaitsi, meitä on mukaviakin täällä ;)

Vierailija
26/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko se saunan katossa oleva venttiili olla auki vai kiinni saunoessa? Entäs kun sauna on kylmä.Siinä on keskellä nuppi josta voi siis painaa kiinni tai vetää auki.

Nimim.ensimmäistä kertaa asunto jossa sauna

Lämmittäessä ja saunoessa kiinni eli ylhäällä. Muulloin auki (kosteus poistuu).

Vierailija
27/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.

Ne voi olla remontteerattu umpeen.

Tätä olen epäillyt. Ei täällä erityisen huono ilma ole kuitenkaan.

Näkyykö talon ulkoseinässä asuntosi kohdalla räppänöitä?

Vierailija
28/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Räjähtääkö tamponi jos vetää narusta?

Niinku sokka irti? Ei räjähä :D

Vierailija
29/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi meidän saunassa on patteri?! 80 luvun loppupuolella rakennettu.

Vierailija
30/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se oikeasti kaupan myyjän mielestä huvittavaa / ajatteleeko se jotenkin päänsä sisällä että "hahhah nythän toi osti kortsuja meneekö se panemaan" Kun ostaa jotain arkaluontoista? Itseäni nolottaa.mennä aina ostamaan rintsikoita yms.

Vierailija
31/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.

Meillä on ikkunanpokan yläreunassa suorakaiteen muotoinen uloke, se on se. Vanha talo, uudehkot ikkunat.

Näissä ei ole sellaistakaan. O magnum mysterium.

Mistä tiedät, että talossasi ylipäätään ON poistoilmaventtiilit? Ei niitä alunperin ole ollut vanhoissa taloissa, ne on jonkun täytynyt sinne laittaa jälkikäteen. Meidän yli satavuotiaassa kerrostalossa tehtiin ikkunaremontti vasta muutama vuosi sitten, uusissa ikkunoissa on poistoilmaventtiilit ylhäällä. Sitä ennen pärjättiin kolmella hormilla sekä ikkunoita avaamalla ja sulkemalla.

Vierailija
32/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko se oikeasti kaupan myyjän mielestä huvittavaa / ajatteleeko se jotenkin päänsä sisällä että "hahhah nythän toi osti kortsuja meneekö se panemaan" Kun ostaa jotain arkaluontoista? Itseäni nolottaa.mennä aina ostamaan rintsikoita yms.

Ei ellei nyt satu olemaan urpå.

Vierailija
33/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ikkunanpokan yläreunassa suorakaiteen muotoinen uloke, se on se. Vanha talo, uudehkot ikkunat.

Mistä tiedät, että talossasi ylipäätään ON poistoilmaventtiilit? Ei niitä alunperin ole ollut vanhoissa taloissa, ne on jonkun täytynyt sinne laittaa jälkikäteen. Meidän yli satavuotiaassa kerrostalossa tehtiin ikkunaremontti vasta muutama vuosi sitten, uusissa ikkunoissa on poistoilmaventtiilit ylhäällä. Sitä ennen pärjättiin kolmella hormilla sekä ikkunoita avaamalla ja sulkemalla.

...siis KORVAUSilmaventtiilejä tarkoitan

Vierailija
34/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne voi olla remontteerattu umpeen.

Tätä olen epäillyt. Ei täällä erityisen huono ilma ole kuitenkaan.

Näkyykö talon ulkoseinässä asuntosi kohdalla räppänöitä?

pitääpä mennä tiirailemaan...

Vierailija
35/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun te akateemiset olette tunnetusti analyyttisiä, niin selittäiskö mulle joku konkreettisemmin miten se analyyttinen ajattelu sitten tapahtuu? Onko kyse vain siitä, että asiaa lähestytään mahdollisimman monesta/tarkoituksenmukaisesta näkökulmasta vai jotain vielä muuta?

Tätä kysyn tosissani. Olen ymmärtänyt, että vain akateemisesti koulutettu kykenee tämän kaltaiseen ajatteluun ja olisi kiinnostavaa tietää millaista tuo analyyttinen lähestyminen voi olla.

Vierailija
36/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ei saunaa joka ilta kuitenkaan lämmitetä. Se olisi ilman patteria tosi kylmä muina aikoina.

Vierailija
37/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti saunassa ei ole lattialämmitystä? Joten lienee sen korvikkeena kuivaamassa kosteutta.

Vierailija
38/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?

Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅

Kas näin: https://yle.fi/aihe/artikkeli/2012/09/04/kuinka-hamahakinseitti-syntyy

Ole hyvä!

Vierailija
39/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole ihan noin vanha, rakennettu 50-luvulla. Oletan että jonkunlainen ilmanvaihto tämänikäisissä jo on.

Vierailija
40/18329 |
28.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etanoilla hampaita?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä