Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18580)

Vierailija
5961/18580 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on nimeltään se kappale, jota kuulee usein häissä ja joka menee: Dii di dii, dii di dii, dii di dii dii di di di dii, di di di di di dii dii di did dii di dii di dii, dii di di di di di di di dii? Ehkä hankala tunnistaa, mutta jos nyt joku osaisi sanoa.

Vierailija
5962/18580 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestääkö rukkaset kuivauskaapissa 60 asteen kuivauksen? Päiväkodissa kuivaavat lasten vaatteet, hatut ym. minua ei huoleta, mutta kestääköhän rukkasten kangas noin korkean lämpötilan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5963/18580 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huonoa käytöstä jos vaadin seurakunnan kerhossa askarteluun käytettäväksi kunnon askarteluliimaa, sellaista nestemäistä.

Käytössä on puikkoliimat ja pahvit ei kestä sillä. Harmittaa kotona liimailla uudestaan irronneet osat,muovisilmät ym.

Vierailija
5964/18580 |
14.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on nimeltään se kappale, jota kuulee usein häissä ja joka menee: Dii di dii, dii di dii, dii di dii dii di di di dii, di di di di di dii dii di did dii di dii di dii, dii di di di di di di di dii? Ehkä hankala tunnistaa, mutta jos nyt joku osaisi sanoa.

Prinsessa Ruususen häämarssi. Toivo Kuula.

Vierailija
5965/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kun googlen ravintola-arvosteluissa osalla arvostelijoista on nimensä lisäksi titteli "local guide"? Onko tällainen ihminen vain tehnyt paljon arvosteluja lähiseuduilta vai mistä on kyse?

Vierailija
5966/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko huonoa käytöstä jos vaadin seurakunnan kerhossa askarteluun käytettäväksi kunnon askarteluliimaa, sellaista nestemäistä.

Käytössä on puikkoliimat ja pahvit ei kestä sillä. Harmittaa kotona liimailla uudestaan irronneet osat,muovisilmät ym.

Yleensä vaatiminen on huono käytöstä, jos saman asian voi esittää ystävällisesti. 

Jos kyseessä on lisäksi ilmainen kerho, niin tilanne muuttuu vieläkin huonommaksi käytöksesksi.

Lisäksi asiaan vaikuttaa, ryhmän koko ja minkä ikäisiä lapsia ryhmässä on. 

Eli osaavatko he käsitellä nestemäistä liimaa, vai onko tilanne se, että yksi kerhon henkilö vahtii tusinaa tarhaikäistä.

5967/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On esim sellainen sukkamerkki, kuin Wolford. Se on huippukallis ja sitä myyvät ainakin Stockka ja Sokos, mutta uskoisin että myös alusvaateliikkeet.

Olen kyllä nähnyt ihan Tokmannilla ja euron kaupoissakin, mutta jos sulla on kiire etkä ehdi etsiä, niin Wolfordilla löytyy.

Vierailija
5968/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei äitiys ole enää mitään?

Kysymys lähtee oletuksesta, että äityis ei tänäpäivänä ole kysyjän kokemuksen mielestä mitään.

Jotta tähän voisi kunnolla vastata, pitäisi tietää miksi kysyjä kokee yleisen ilmapiirin olevan tuollainen. 

Jo toisaalta pitäsi tietää, mitä tässä tapauksessa tarkoitetaan äitiydellä ja myös "ei millään".

Puhdasta äitiyttä, jossa nainen on vain äiti, on vain kirjallisuudessa ja rikkaimilla ihmisillä ennen vanhaan. 

Tänäpäivänä naisella saa olla elämässään muitakin tavotteita kuin olla äiti. Ja vastaavasti mies saa osallistua lastensa elämään, muutenkin kuin perheen leiväntuojana.

Vierailija
5969/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa kun googlen ravintola-arvosteluissa osalla arvostelijoista on nimensä lisäksi titteli "local guide"? Onko tällainen ihminen vain tehnyt paljon arvosteluja lähiseuduilta vai mistä on kyse?

Itsensä voi Googlen tililtä määrittää local quideksi. Google tällöin kyselee sinulta arvosteluja joka päivä kaikista mestoistasi. Niihin voi vastata tai olla vastaamatta . Guidena saat sitten pisteitä enemmän mitä enemmän arvostelet. Itse olen tällainen.

Vierailija
5970/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on isoin määrä lapsia, mikä on Suomessa nainen elämänsä aikana synnyttänyt?

Helsingin sanomien tiedepalstalla sanotaan, että Suomessa elää nainen joka on synnyttänyt 21 lasta. 

https://www.hs.fi/tiede/art-2000004845549.html

Ja kysy palsta toistaa samaa tietoa

http://www.kysy.fi/kysymys/09042008-paljonko-suomalainen-aiti-synnyttan…

Vierailija
5971/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko ihminen syö keskimäärin päivittäin lisä- ja säilöntäaineita? Miksi niistä varoiteltiin 90-luvulla, mutta ei enää? Ovatko ne itsekseen muuttuneet terveellisiksi ja siksi niiden käyttö elintarvikkeisiin on lisääntynyt räjähdymäisesti?

Vierailija
5972/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varannut Finnkinosta kolme lippua, niin pitääkö kaikki liput lunastaa tai peruuttaa kerralla. Vai voiko varatuista lipuista esim. ostaa kaksi ja peruuttaa yhden?

Vierailija
5973/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulen tapulikaupunkiin ja haluan matkustaa bussilla paikasta toiseen, niin pitääkö ostaa jostain etukäteen lippu? Jos änkeän vaan sisään ja annan euroja kuskille, niin onnistuuko näin?

Vierailija
5974/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun varvas näyttää siltä kuin siinä olisi sieni, mutta tutkimuksen mukaan ei ole. Lääkäri jätti asian sikseen, sanoi vain, että toisille noita tulee syystä tai toisesta. Mitäs mun nyt pitäisi tehdä vai elänkö vain tämän kanssa? Hävettää mennä mihinkään jumppaankaan, missä pitäisi olla paljasjaloin. 

Mulla sama. Pidän varpaankynsissä lakkaa aina kun olen paljain jaloin.

Noin minäkin olen tehnyt. Purppura on suosikkivärini.

Vierailija
5975/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on salainen ainesosa cocacolassa?

Vierailija
5976/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tulen tapulikaupunkiin ja haluan matkustaa bussilla paikasta toiseen, niin pitääkö ostaa jostain etukäteen lippu? Jos änkeän vaan sisään ja annan euroja kuskille, niin onnistuuko näin?

Bussilla voi edelleen matkustaa niin, että ostaa kuskilta lipun rahalla. Mm. metrossa tai junassa taas ei voi.

Vierailija
5977/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ihminen syö keskimäärin päivittäin lisä- ja säilöntäaineita? Miksi niistä varoiteltiin 90-luvulla, mutta ei enää? Ovatko ne itsekseen muuttuneet terveellisiksi ja siksi niiden käyttö elintarvikkeisiin on lisääntynyt räjähdymäisesti?

En valitettavasti osaa vastata ensimmäiseen kysymykseesi.

Toiseen sanoisin, että viralliset ravintosuositukset muuttuvat hitaasti, mutta se, mistä ravitemusmöröistä mediassa kulloinkin toitotetaan, muuttuu jatkuvasti.

80-luvulla peloteltiin kananmunien kolesterolilla, 90-luvulla lisäaineilla, rasvalla ja suolalla, 2000-luvulla taas alettiin karttaa sokeria ja vehnää.

Muita siinä sivussa on olleet mm. voi, margariini, rypsiöljy, punainen liha, kaikki liha, hiilihydraatit, gluteeni jne. Helpompi melkein sanoa, mikä ei olisi ollut joskus kiellettyjen tai varottujen ruoka-aineiden listalla.

Kun ruoista poistetaan jokin ainesosa, se täytyy maun ja/ tai koostumuksen ylläpitämiseksi korvata jollain toisella. Jos poistetaan jogurtista rasva, lisätään siihen sokeria, tai jos päätetään vähentää sokeria, lisätään keinotekoisia makeutusaineita tai esim. glukoosi-fruktoosisiirappia, joka on tuhat kertaa vaarallisempaa kuin tavallinen sokeri.

Vierailija
5978/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se oli erityisesti menneisyydessä niin paha asia, että lapsi syntyi avioliiton ulkopuolella. Olen miettinyt tätä paljon, mutta en ole ymmärtänyt, että mitä merkitystä siinä on esim. lapsen kannalta, että ovatko hänen vanhemmat naimisissa keskenään vai eivät. Erityisesti minua ihmetyttää, että se etteivät olleet naimissa keskenään kostettiin tavallaan lapselle siten, että hän oli muka vain pelkkä ä p ä r ä, jota kohdeltiin huonommin kuin aviolapsia.

Vierailija
5979/18580 |
15.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin vielä vuonna 2006 Tampereella saattoi linja-autossa matkan maksaa maksukortilla, johon saattoi ladata rahaa esim. jossain kioskeissa. Onko siellä yhä käytössä samanlaiset kortit, joilla maksun voi maksaa laittamalla se kortti siellä auton etuosassa olevaan laitteeseen, jolloin kortista lähtee matkan hinta? Siis jos matkustaa Tampereella kulkevissa linja-autoissa paikasta toiseen. Jos nykyään on käytössä joku muu systeemi, niin mikä se on ja mikä on nykyään sen yhden matkan hinta?

Vierailija
5980/18580 |
16.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi 60-v. naisen seurustelua vanhemman miehen kanssa ei katsota kovin hyvällä? Luulisi, että muut olisivat iloisia siitä, että kiva kaveri on löytynyt ja petissäkin menee ihan hyvin. Onko vieläkin niin, että nautinnon ja seksuaalisuuden oletetaan katoavan jonakin tiettynä ikänä? :o Olemme molemmat saaneet aika ikäviä kommentteja. Siksi emme enää paljon ulkopuolisille puhukaan tästä yhdessäolostamme.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi