Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18574)
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhelinmyyjät käyttävät hyväksi vanhuksia?
Suurin yksittäinen syy on, että puhelimen kautta ei myyjä voi tietää onko ostaja "täysvaltainen" ostamaan.
Toisaalta jos henkilö on ostanut joskus, hänelle yritetään myydä asiaa uudelleen.
Puhelinmyyjä tekee töitä urakkapalkalla, joten hän yrittää myydä henkilölle joka vastaa puhelimeen.
Vanhuksilla ei välttämättä ole edes kykyä laittaa puhelinmyynninestoa päälle, joka rajaa suuren osan puhelinmyyjistä pois.
Toisaalta vanhukset haluavat olla itsellisiä ihmisiä ja useat kokevat epäasiallisena, jos vaikka lapset pyrkivät rajaamaan heidän itsemääräämisoikeuttaan ehdotamalla puhelinmyynnin estoa.
Kuinka paljon se Bletcleyn ryhmä, jossa Alan Turing oli, hyötyi saksalaisen viestin perinteiseen tyyliin kirjoitetusta alkutervehdyksestä?
Kun vilja kasvaa pellolla, niin siellä saattaa kasvaa muitakin kasveja, joista monet voivat ihmisille myrkyllisiä. Miten viljaa puidessa ja siitä viljanjyviä edotellessa estetään, että niiden joukkoon ei pääse yhtään näiden myrkyllisten kasvien osia? Olen miettinyt tätä asiaa pitkään, mutta en ole kehdannut kysyä sitä keneltäkään, koska tähän on varmasti joku todella yksinkertainen ja itsestään selvä vastaus, jota minä en vain ymmärrä, koska olen melko yksinkertainen.
Miten kannattaa sulattaa pakastimesta possupihvit, että ne voi tehdä ruoaksi? Kävin siis ennen joulua ruokakaupassa, kun sain lahjakortin ja ostin paljon lihoja, jotka laitoin pakkaseen raakana, mutta nyt tuli mieleen, että mikä olisi paras tapa sulattaa ja tehdä possupihveistä ateria esim. huomiseksi?
Harmaantuuko alapään karvat samaan aikaan kuin (ylä)päässä kasvavat hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Miten kannattaa sulattaa pakastimesta possupihvit, että ne voi tehdä ruoaksi? Kävin siis ennen joulua ruokakaupassa, kun sain lahjakortin ja ostin paljon lihoja, jotka laitoin pakkaseen raakana, mutta nyt tuli mieleen, että mikä olisi paras tapa sulattaa ja tehdä possupihveistä ateria esim. huomiseksi?
Laita pihvit jääkaappiin tänään ja nosta huomenna tunti ennen paistamista huoneenlämpöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin yksittäinen syy on, että puhelimen kautta ei myyjä voi tietää onko ostaja "täysvaltainen" ostamaan.
Toisaalta jos henkilö on ostanut joskus, hänelle yritetään myydä asiaa uudelleen.
Puhelinmyyjä tekee töitä urakkapalkalla, joten hän yrittää myydä henkilölle joka vastaa puhelimeen.
Vanhuksilla ei välttämättä ole edes kykyä laittaa puhelinmyynninestoa päälle, joka rajaa suuren osan puhelinmyyjistä pois.
Toisaalta vanhukset haluavat olla itsellisiä ihmisiä ja useat kokevat epäasiallisena, jos vaikka lapset pyrkivät rajaamaan heidän itsemääräämisoikeuttaan ehdotamalla puhelinmyynnin estoa.
Väärin. Itse olen ollut puhelinmyyjänä ja ohjeistuksena oli nimenomaan se, että jos henkilö vaikuttaa "liian vanhalta" tai vajaavaltaiselta, ei hänelle saa myydä mitään. Puhelinmyyjät eivät siis pyri myymään nimenomaan vanhuksille mitään tai käyttämään heitä hyväkseen. Oikeampi vastaus on todennäköisesti se, että vanhukset ovat usein yksinäisiä ja tämän takia ilahtuvat mukavan puhelinmyyjän soitosta/rupattelusta ja ajautuvat ostamaan jotakin vain sen takia, että saivat juttuseuraa. Mielestäni tämä on kuitenkin kaikkien hyvien tapojen vastaista ja yksi syy siihen, miksi irtisanouduin työstäni aikoinaan. On se kurjaa, kun selvästi puhelimen päässä olevan henkilön tietää olevan yksinäinen ja saisit myytyä tälle ihan mitä tahansa vain, koska olet aikoihin ainut mukava/jutteleva ihminen hänelle, samaan aikaan tiedostat, ettei vanhus tarvitse palvelua, jota kauppaat ja esimies hengittää niskaan: Myy, Myy, Myy!!" :( Oma moraali ei antanut periksi tällaiseen. Eli vastaus kysymykseen: Puhelinmyyjät eivät käytä vanhuksia hyväkseen, mutta vanhukset usein ilahtuvat juttuseurasta ja harhautuvat ostamaan tuotteita/palveluita, joita eivät tarvitse (harhautuksen seurauksena) ja puhelinmyyjäthän sitten myyvät, koska se on oletus myyntialalla. Heillä on omat myyntiä edellyttävät esimiehensä hönkimässä niskaan ja esimiehillä omat esimiehensä; tulos tai ulos.
Tyttö 6v kirjoitti:
Mistä vauvat tulevat?
Haikarat tuovat ne.
Hävettää kirjoitti:
Voiko Follikuliitti (karvatupentulehdus) häipyä itse hoidolla?
Onko alapään alueella (ei limakalvo) oleva ihonalainen herneenkokoinen patti vaarallinen?
Mikä se voisi olla?
Voi olla esim. rasvapatti, etenkin jos on selvärajainen ja liikkuva. Jos aristaa ja vaikuttaa tulehtuneelta, kyseessä voi olla ihon sisään kasvanut karva. Periaatteessa kyseessä voisi olla myös jotain vakavampaa, kuten syöpäkasvain. Asiasta saa selvyyden lääkärissä.
Miksi Suomessa ei ole saman mallista äänestystä kuin vaikka Britanniassa, jossa aina eniten ääniä saanut valitaan parlamenttiin?
Osaako joku kertoa hyviä naisten housumalleja arkivaateeksi. Jotka eivät ole (liian) ihonmyötäiset, mutta ei myöskään ns. statement piece.
Tyttö 6v kirjoitti:
Mistä vauvat tulevat?
Pillusta.
Tyttö 6v kirjoitti:
Mistä vauvat tulevat?
Voivat ne tulla aika monestakin paikasta.
Vierailija kirjoitti:
Miltä pissa maistuu?
Katso sivu 137, viesti 2126.
Osaavatko kaikki eläimet, joilla on sieraimet ja keuhkot, aivastaa ja yskiä? Linnut? Käärmeet? Kilpikonnat? Valaat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten se hämähäkki saa tehtyä niitä pitkiä seittejä? Hyppääkö ensin kauas ja pieree seittiä vai sylkeekö seittiä ja sit kipittää sitä myöden?
Juu, en todellakaan kehtaa tätä keltään kysyä 😅Tälle repesin täysin =))) Nauran täällä, kirjoitan vastausta mitä en ees tiiä..=))
Ehkä se liimaa sen seitin pään ensin johonkin ja sitten hyppää. En tiiä..=))))
Tuskin pieree kuitenkaan=)
Sattumoisin tuo piereminen osui lähes oikeaan vaikkei oikea termi tarkalleen ottaen olekaan. Hämis laskee peräpäänsä kehruurauhasista lankaa tuulen vietäväksi ja odottaa, että se tarttuu johonkin kiinni. Sitten kipittää langan yli tai alkaa rakentamaan verkkoa. Tai sitten kun tuulessa on riittävästi lankaa, hyppää kyytiin ja lentää ilmojen halki kuin Ali Baba lentävällä matollaan.
Kyllä ne niinkin tekee että kiinnittää langan pään johonkin ja hyppää, kipittää tai pudottautuu toiseen paikkaan lankaa kehräten kunnes tekee uuden kiinnityksen ja jatkaa siitä mitä sitten onkaan tekemässä.
Miksi kaupan alalla ei saa jouluaatolta tuplapalkkaa? (Ainakaan aamuvuorossa.) Monilla muilla aloilla jouluaatto on pyhäpäivä ja siltä saa tuplapalkan, ihan aamuvuorossakin. Miksi kaupan alalla jouluaatto ei ole pyhäpäivä?
Miten mitataa aallon korkeus ja näkyvyys merellä?
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa hyviä naisten housumalleja arkivaateeksi. Jotka eivät ole (liian) ihonmyötäiset, mutta ei myöskään ns. statement piece.
Mikä on statement piece?