Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18574)
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaupan alalla ei saa jouluaatolta tuplapalkkaa? (Ainakaan aamuvuorossa.) Monilla muilla aloilla jouluaatto on pyhäpäivä ja siltä saa tuplapalkan, ihan aamuvuorossakin. Miksi kaupan alalla jouluaatto ei ole pyhäpäivä?
Jouluaatto ei ole lakisääteinen pyhäpäivä. Korvaukset määritellään tesissä.
Minun positiivisuuteni jota olen oikein harjoitellut elämässäni inhottaa työkaveriani. Hän on siis ikuinen valittaja jolla on kaikki aina huonosti. Hän haluaa vain valittaa. Hän suuttuu raivoon asti kun esim puolustan hänen haukkumiaan muita työkavereita. Mitä teen hänen kanssaan?
Uskaltaako enää mennä ulos, kun siellä uutisten mukaan on joko hirmumyrsky, kaameat pakkaset tai helteet tai lunta satanut puoli metriä? Mihin katosi normaali sää?
Vierailija kirjoitti:
Uskaltaako enää mennä ulos, kun siellä uutisten mukaan on joko hirmumyrsky, kaameat pakkaset tai helteet tai lunta satanut puoli metriä? Mihin katosi normaali sää?
Ilmastonmuutos vei sen.
Käyttäjä956 kirjoitti:
Minun positiivisuuteni jota olen oikein harjoitellut elämässäni inhottaa työkaveriani. Hän on siis ikuinen valittaja jolla on kaikki aina huonosti. Hän haluaa vain valittaa. Hän suuttuu raivoon asti kun esim puolustan hänen haukkumiaan muita työkavereita. Mitä teen hänen kanssaan?
Sinun kannattaa lakata keskustelemasta hänen kanssaan mistään ylimääräisestä, jos hän yrittää myrkyttää positiivisen mielesi. Juttelet vain työasioita. Kun hän alkaa haukkua muita, et tartu aloitteeseen, vaan olet kuin et kuulisikaan, tai sanot "onpa kaunis sää tänään" tai jotain muuta positiivista aivan muusta aiheesta.
Jossain vaiheessa hänen luulisi lopettavan ainakin sinulle valittamisen, etsii ehkä uuden uhrin volinalleen, mutta ainakin sinä saisit olla häneltä rauhassa.
Siriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa hyviä naisten housumalleja arkivaateeksi. Jotka eivät ole (liian) ihonmyötäiset, mutta ei myöskään ns. statement piece.
Mikä on statement piece?
Tuosta voi lukea. Tässä yhteydessä mä tarkoitan sillä vaatetta, joka on hyvin poikkeava, pistää silmään ja tuo huomiota, jota mä en halua. Niin mä haluaisin tietää millaiset housut olisi sellaiset jotka jää näiden kahden väliin.
Saako useamman lapsen synnyttäneet niitä synnytysorgasmeja? Väljentyykö värkki esim. yli 10 synnytyksestä?
Ei jaksa kelata ketjua läpi jos joku on jo kysynyt.
Miksi jotkut ihmiset saavat raivokohtauksia pienistä asioista? Saattavat esimerkiksi heitellä tavaroita tai jopa käydä väkivaltaisiksi. Syy on vaikkapa jotain sellaista, että omat odotukset tai vaatimukset eivät ole toteutuneet, esim. joku on pahoittanut hänen mielensä tai ei ole tehnyt jotain asiaa tarpeeksi hyvin. Eli tilanne, jossa ns. normaali ihminen saattaisi korkeintaan vähän tiuskaista tai vaikka pitää mykkäkoulua, niin joku saakin suhteettoman ison raivon. Miksi?
Onko syy tuollaiseen esimerkiksi hormonaalinen vai mikä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset saavat raivokohtauksia pienistä asioista? Saattavat esimerkiksi heitellä tavaroita tai jopa käydä väkivaltaisiksi. Syy on vaikkapa jotain sellaista, että omat odotukset tai vaatimukset eivät ole toteutuneet, esim. joku on pahoittanut hänen mielensä tai ei ole tehnyt jotain asiaa tarpeeksi hyvin. Eli tilanne, jossa ns. normaali ihminen saattaisi korkeintaan vähän tiuskaista tai vaikka pitää mykkäkoulua, niin joku saakin suhteettoman ison raivon. Miksi?
Joillakin ihmisillä on ongelmia tunnesäätelynsä kanssa. Reaktio tulee ennen harkintaa. Voi liittyä psykiatrisiin tai neurologisiin ongelmiin, tai esimerkiksi stressiin ja väsymykseen.
Mikä mahtaa vaivata ihmistä, joka tahtoo olla esimerkiksi työpaikallaan koko ajan äänessä, haluaa että kaikkien huomio kiinnittyisi aina nimenomaan häneen ja kokouksissakin hän haluaa olla koko ajan puhumassa niin, että muiden on lähes mahdotonta saada suunvuoroa? Lisäksi hänen puheessaan puheenaiheet liittyvät aina jollain tapaa häneen itseensä ja hänen omaan erinomaisuuteensa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin ihmisillä on ongelmia tunnesäätelynsä kanssa. Reaktio tulee ennen harkintaa. Voi liittyä psykiatrisiin tai neurologisiin ongelmiin, tai esimerkiksi stressiin ja väsymykseen.
Itse tunnistan väsyneenä ja stressaantuneena ns. kuppi nurin tai viimeinen pisara -ilmiön. Eli kun kaikkea scheissea on jo pitkään kasaantunut, niin sitten ihan pienikin asia saa lopulta suuret mittasuhteet ja raivo purkautuu. Tämä ei tietenkään päde, jos henkilö saa aina ihan kauheat raivarit kaikista pikku vastoinkäymisistä, vaikka olisi ollut ihan rauhallinen hetki sitten. Silloin on ongelmia vihanhallinnan tai mielenterveyden kanssa muutenkin.
Mitä varten vauva.fi keskustelupalstalla vatvotaan kaikkien julkisten asioita ja haukutaan miehiä ja unohdetaan kaikki naisten käyttäytymisongelmat surutta?
epätietoinen? kirjoitti:
Mitä varten vauva.fi keskustelupalstalla vatvotaan kaikkien julkisten asioita ja haukutaan miehiä ja unohdetaan kaikki naisten käyttäytymisongelmat surutta?
Koska "aihe vapaa".
Onko Nipsulla turkki vai iho?
Vierailija kirjoitti:
Onko Nipsulla turkki vai iho?
Molemmat
Jos elintarvikkeessa lukee "ei suositella pakastettavaksi", niin miten sen käy, jos sen kuitenkin pakastaa? Esim. siskonmakkarassa. Tuleeko siitä tehdystä keitosta silloin pahempaa?
Koskeeko tuo "ei suositella pakastettavaksi" myös valmista siskonmakkarakeittoa?
Vierailija kirjoitti:
Jos elintarvikkeessa lukee "ei suositella pakastettavaksi", niin miten sen käy, jos sen kuitenkin pakastaa? Esim. siskonmakkarassa. Tuleeko siitä tehdystä keitosta silloin pahempaa?
Koskeeko tuo "ei suositella pakastettavaksi" myös valmista siskonmakkarakeittoa?
Rakenne ja maku muuttuu, ei välttämättä hyvässä mielessä. Joskus pakastin jotain (vähärasvaisia) paistinpaloja paistettuna ja sulatuksen jälkeen maku ja koostumus muistutti lähinnä vanhoja villasukkia.
Miten saa muovisten mitta-astioiden merkinnät pysymään? Ne kuluu minulla aina pois, ja joudun piirtämään tussilla uudet. Auttaako esimerkiksi kylmempi tiskausvesi?
Keihin s***kki-sanalla viitataan? Mikseivät ihmiset voi suoraan sanoa ketä ja miksi arvostelevat ja mitä toivoisivat, epämääräisen kielenkäytön ja asiattoman haukkumisen sijaan? Haukkumisen kohteena olevat eivät välttämättä tajua heihin viitattavan, tai jotkut voivat turhaan pahoittaa mielensä, vaikkei haukku koskisi heitä.
Kun joku lähettää nettiin suv***i-haukkumisen, mitä hän tarkoittaa? Jos hänen tarkoituksensa puettaisiin lapsenkin ymmärtämään muotoon, miten se kuuluisi? Jos ajatus olisi vaikka virkkeenä muodossa: "Vastustan sitä, että jotkut ihmiset [verbi], ja minusta olisi kiva, että he [verbi]."
Ikkunan raosta... Jos mitään aukkoja tuloilmalle ei löydy, suosittelen jättämään/poistamaan sisemmästä ikkunasta tiivisteen yläreunasta. Ulompia ikkunoita ei voikaan tiivistää koko matkalta, välien pitää päästä tuulettumaan. Meillä painovoimaisen poistoventtiilit vain keittiössä ja wc:ssä. Kesäisin pääasiassa ikkuna raollaan, makkarissa yölläkin, painovoimainen ilmanvaihto ei oikein toimi, jos ulkona ei ole kylmempi kuin sisällä.