Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Tuleeko tyttökissoille tai -koirille jotain kuukautisvuotoa? Jos tulee, kuinka usein? Jos on steriloitu, tuleeko sitten?
Tyhmä kysymys, mutta tätä olen miettinyt kauan...
Miten sisällissodassa oli muka valkoiset ja punaiset toisiaan vastaan? Se käytiin vuonna 1918 ja esimerkiksi sen aikaiset valokuvat ovat mustavalkoisia eli sen aikaiset värit olivat musta, valkoinen ja harmaa. Ei ollut muita värejä eli mitään punaisia ei voinut olla silloin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ja mistä peräisin on se vaahto jota syntyy keiton pinnalle kun tekee esim. lihakeittoa? Onko olemassa jotain pro-vinkkiä jolla sen muodostumisen saisi estettyä tai miten sen saisi parhaiten kuorittua keiton pinnalta?
Minä tiedän,mistä se tulee ainakin riistalihassa. Se on lihassa olevaa verta, karvoja ja jotain muuta lihasta ja luusta irtoavaa. Kaupasta ostettu liha on puhtaampaa, mutta ei siinä tule niin paljon vaahtoa. En tiedä, auttaisiko lihan perusteellinen huuhtelu.
Vaahto kyllä painuu keiton pohjalle kiehumisen aikana ja onhan noissa vanhoissa keittokirjoissa kikkoja, joilla sen saa pois muutenkin kuin kapustalla keräämällä.
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko tyttökissoille tai -koirille jotain kuukautisvuotoa? Jos tulee, kuinka usein? Jos on steriloitu, tuleeko sitten?
Tyhmä kysymys, mutta tätä olen miettinyt kauan...
Koirille tulee, tavallaan. Se on siis juoksuaikana ilmenevää vuotoa, eli ovulaation aikaan yleensä pari kertaa vuodessa. Joku koiraihminen selittänee tämän paremmin, mutta käytännössä voi näkyä selvänä verisenä vuotona noin viikon. Kaikilla koirilla ei ole niin selvää, mutta joillakin tippuu kaiken aikaa. Kissoilla ei ole.
Kun onnettomuuksista ym. uutisoidaan loukkaantuneiden määrä, niin minkä verran loukkaantumista ihmisessä pitää olla, että hänet lasketaan loukkaantuneisiin? Tai miten se määritellään kuuluuko loukkaantuneiden joukkoon? Ihan kaikkea todella pienen pientä naarmua kun tuskin huomioidaan.
Onko naispuolisilla hoitajilla vaikea säilyttää ammattimaisuuttaan jos on naistenvaivoja tai kiima kovimmillaan? Tai jos hoidettava sattuu olemaan seksuaalisesti erityisen kiinnostava tai hoitotilanne intiimi?
Milloinhan tuo meidän media siirtyy oman kansan puolelle sortajaa vastaan?
Miten jotkut eivät ymmärrä että kun suomalainen menee toiseen maahan niin hän ei mene elämään sikäläisten rahoilla? Kaikki on kiinni rahasta, ei siitä missä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupungilla haluaa puhua jotain, esim. kysyä neuvoa, vieraalle tummaihoiselle ihmiselle, niin tulisiko yrittää kysyä ensin suomeksi? Onko loukkaavaa kysyä enkuksi, jos tyyppi vaikka onkin suomalainen?
Oletus ettei ole aikaa yrittää etukäteen selvittää mitä kieltä hän puhuu.
Mulla on tapana puhutella vähän molemmilla kielillä, ellen tiedä, mitä kieltä vastapuoli puhuu, siis tähän tapaan: "Hei anteeksi, excuse me...." sitten kuuntelen, millä kielellä toinen minulle vastaa. Voin myös kysäistä, että "Puhutko suomea?" Sen kysymiseen ei nyt montaa sekuntia mene.
Mutta kysytkö noin kaikilta? En muista, että kukaan Suomessa olisi aloittanut minulle englanniksi, jos siis itse puhuu suomea. Olen sinisilmäinen ja vaaleatukkainen hyvin suomalaisen näköinen. Silloin minusta on loukkaavaa, jos vain tummaihoisille tai muuten erinäköisille puhut noin, ja päättelet vain ulkonäön perusteella.
Itse aloitan aina Suomessa suomeksi, ellei tilanne vihjaa muuta. Esim. lentokentällä voi hyvin arvata, että joku ei ymmärrä suomea.
Ikävä kyllä tuntemattomasta ihmisestä en pysty tietämään mitään, joten teen välittömät tulkintani ulkonäön perusteella, ellen kuule, että henkilö puhuu toista kieltä. Siksi asetan kysymykseni vain, jos minulla on syytä epäillä, että henkilö on ulkomaalainen.
Itse asiassa minua on puhuteltu englanniksi Suomessa, vaikka olen vaalea ja mielestäni suomalaisen näköinen :) Tämä tapahtui hiihtokeskuksessa Lapissa, jossa oli samaan aikaan paljon brittejä, ja ravintolassa tarjoilija puhutteli meitä ensin englanniksi ennenkuin sanottiin, että ihan suomeksi voi meitä palvella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kaupungilla haluaa puhua jotain, esim. kysyä neuvoa, vieraalle tummaihoiselle ihmiselle, niin tulisiko yrittää kysyä ensin suomeksi? Onko loukkaavaa kysyä enkuksi, jos tyyppi vaikka onkin suomalainen?
Mulla on tapana puhutella vähän molemmilla kielillä, ellen tiedä, mitä kieltä vastapuoli puhuu, siis tähän tapaan: "Hei anteeksi, excuse me...." sitten kuuntelen, millä kielellä toinen minulle vastaa. Voin myös kysäistä, että "Puhutko suomea?" Sen kysymiseen ei nyt montaa sekuntia mene.
Mutta kysytkö noin kaikilta? En muista, että kukaan Suomessa olisi aloittanut minulle englanniksi, jos siis itse puhuu suomea. Olen sinisilmäinen ja vaaleatukkainen hyvin suomalaisen näköinen. Silloin minusta on loukkaavaa, jos vain tummaihoisille tai muuten erinäköisille puhut noin, ja päättelet vain ulkonäön perusteella.
Itse aloitan aina Suomessa suomeksi, ellei tilanne vihjaa muuta. Esim. lentokentällä voi hyvin arvata, että joku ei ymmärrä suomea.
Tunnen melko paljon ulkomaalaistaustaisia. Yksikään heistä ei koe loukkaavaksi, että puhutellaan englanniksi. Olemme keskustelleet tästä. Heidän mielestään on luonnollista, että ihmiset olettavat "ei-suomalaisen näköisen" puhuvan muuta kieltä kuin suomea. Ihan samalla tavoin he olettaisivat kotimaassaan, että ulkomaalaisen näköinen ei puhu heidän kotimaansa kieltä.
Yksi ystäväni on täysin suomalainen, mutta isänsä taustan vuoksi ei näytä siltä. Hänkään ei koe englanniksi lähestymistä loukkaavana. Suhtautuu siihen hyväntahtoisen ymmärtäväisesti. Joskus vastaakin englanniksi, jotta ei saattaisi kysyjää hämilleen.
Vierailija kirjoitti:
Kun onnettomuuksista ym. uutisoidaan loukkaantuneiden määrä, niin minkä verran loukkaantumista ihmisessä pitää olla, että hänet lasketaan loukkaantuneisiin? Tai miten se määritellään kuuluuko loukkaantuneiden joukkoon? Ihan kaikkea todella pienen pientä naarmua kun tuskin huomioidaan.
Jos vamma vaatii sairaalahoitoa, tilastoidaan loukkaantuneeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koet loukkaavaksi, että ulkomaalaisen näköistä puhutellaan englanniksi, mutta et koe loukkaavaksi, että sinua puhutellaan suomeksi. Eikö tässä mielestäsi ole ristiriitaa? Ne sinua puhuttelevatkin tekevät olettamuksensa puhtaasti ulkonäön perusteella. Miksi sellainen olisi loukkaavaa vain tummaihoisille tai "muuten erinäköisille"?
Vierailija kirjoitti:
Milloinhan tuo meidän media siirtyy oman kansan puolelle sortajaa vastaan?
Ei koskaan. Ne sortajat rahoittavat valtamedian toimintaa, joten heitä vastaan kääntyminen olisi liiketaloudellinen itsemurha.
Katson Areenasta komediasarjaa Luottomies, jonka 2. jaksossa (kohdassa 3.40) yksi hahmo väittää, että rahan lähettäminen postissa on rikos. Onko se muka totta? Jos on, niin millaisen rangaistuksen siitä voi saada?
Miksi naiset/tytöt haukkuu, mutta miehet/pojat kehuu saman naisen/tytön ulkonäköä?
Kun joku sanoo, että hänellä on pari kiloa ylimääräistä, niin mitä se tarkoittaa? Siis mihin tuota paria kiloa verrataan? Omaan toivepainoon? Normaalipainon ylärajaan?
Jos linsseissä on eri vahvuudet, näyttävätkö silmät keskenään erikokoisilta?
Jos Englanniksi Aku Ankka on Donald Duck.. niin miksi Donald Trump ei ole Aku Trump?
..Suomennetaanhan Ruotsin Kuningaskin Kaarle Kustaaksi vaikka hän on Carl Gustav.
Mistä voi johtua kova himo piimään, vaikka muut maitotuotteet ei himota?