Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti avioliitossa on, kun se ei eroa avoliitosta mitenkään?
Eroaa se sikäli, että ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Avoliitto tarkoittaa, että kaksi keskenään parisuhteessa olevaa henkilöä asuu yhdessä. Avioliitto tarkoittaa, että kaksi ihmistä on naimisissa keskenään. Useimmissa tapauksissa avioliiton osapuolet ovat parisuhteessa toistensa kanssa ja asuvat yhdessä, mutta se ei ole pakollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko joku viisaampi selittää mitä tarkoittaa sanonta "Poikkeus vahvistaa säännön"?? Esimerkin kanssa kiitos!
Wikipediassa on hyvä artikeli aiheesta
https://fi.wikipedia.org/wiki/Poikkeus_vahvistaa_s%C3%A4%C3%A4nn%C3%B6n
Jatkanpa kuitenkin :)
Eli lakiteknisessä mielessä tämä tarkoittaa sitä, että säännnön poikkeukset vahvistavat (tarkentavat sääntöä.)
Esimerkiksi töissä voi olla kirjallisena ohjeena, että kaikki saavat liukumien puitteissa lähteä töistä kello 15:00. Ohjeeseen on erikseen kirjattu, että tämä ei koske aulahenkilökuntaa. Eli sääntöön on kirjoitettu poikkeus. Niinpä kesätyöntekijä siivoojan lupaa käyttää liukumaa vahvistaa tuo poikkeus. Koska siivoojaa ei ole erikseen mainuttu tuossa poikeusten listalla niin sääntö koskee myös häntä.
Tuossa samassa artikkelissa mainitaan myös esimerkkiänä ihmisten väliset suhteet joihin liittyy kirjoittamattomia sääntöjä, joita emme monesti edes huomaa kunnes joku poikkeaa säännöstä. Esimerkkinä tästä lainaan wikipedia ertikkelia "Jos esimerkiksi keskustelukumppanisi tuo puhuessaan kasvonsa epätavallisen lähelle, niin huomaat, että on olemassa puhe-etäisyyttä säätelevä kohteliaisuusnormi, jota parhaillaan rikotaan. Tällöin poikkeava käytös herättää tietoisuuden säännön olemassaolosta."
Mielenkiintoista, että sanonta on saanut alkunsa jostain tuollaisesta. Arkipuheessahan sitä käytetään ihan eri merkityksessä ja pelkkänä vitsinä, että poikkeus muka vahvistaisi milloin minkäkin säännön.
Onko raa'oissa makkaroissa paketissa aina selvästi ilmoitettu että kyseessä on raakamakkara joka pitää kypsentää ennen käyttöä?
Jos teen koko elämäni töitä määräaikaisina työsuhteina, onko eläkkeeni huonompi, kuin vakituisella työntekijällä?
Nimim. Lady81
Vierailija kirjoitti:
Onko helvetti olemassa ja jos on niin miten sinne joutuu?
Niille, jotka siihen uskovat, se on olemassa. Todisteita näissä uskon asioissa ei ole olemassa, joten kaikki on kiinni siitä uskooko asiaan vai ei. Helvettiin uskovien mielestä sinne joutuu, jos tekee syntiä.
Vierailija kirjoitti:
Onko raa'oissa makkaroissa paketissa aina selvästi ilmoitettu että kyseessä on raakamakkara joka pitää kypsentää ennen käyttöä?
Kaikissa niissä paketeissa, joita olen nähnyt, on lukenut.
Miltä tuntuisi jos tuntematon vastakkaisen sukupuolen edustaja olisi peilin takana tiirailemassa kun tutkit vartaloasi, lukisi ajatuksesi siitä mitä kehostasi ajattelet ja lopuksi saisit umpirehellisen ja kohteliaan analyysin siitä miten toinen on vartalosi nähnyt? Tällöin saisit luonnollisesti kuulla että suurin osa itsekritiikistäsi on turhaa.
Haluaisitko joskus, edes haaveissa, ottaa tällaisen haasteen vastaan?
Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi jos tuntematon vastakkaisen sukupuolen edustaja olisi peilin takana tiirailemassa kun tutkit vartaloasi, lukisi ajatuksesi siitä mitä kehostasi ajattelet ja lopuksi saisit umpirehellisen ja kohteliaan analyysin siitä miten toinen on vartalosi nähnyt? Tällöin saisit luonnollisesti kuulla että suurin osa itsekritiikistäsi on turhaa.
Tuo olisi todella pelottava ajatus (huolimatta tuosta lopun kohteliaisuusosiosta). Ei kiitos tuollaiselle. Kaukana haaveistani.
Vierailija kirjoitti:
Minulle tämä olisi todennäköisesti tervehdyttävä kokemus, ellei tämä arvioiva osapuoli olisi joku fitness-hullu. Järjen tasolla ymmärrän olevani sporttinen, normaalipainoinen ja hartioideni olevan miehekkään leveät, mutta erittäin kova itsekritiikki (ihan lapsesta saakka) on saanut minut pitämään itseäni jotenkin vastenmielisenä, vaikka järki sanookin että olen useimpia ikätovereita paljon timmimmässä kunnossa. Kehoon liittyviä kohteliaisuuksia ei vaan ole tapana ainakaan miehille kertoa, joten olen omien käsitysteni varassa.
Koetteko joskus hoitsufantasioita toisin perin eli että olisitte hoitaja ja haluaisitte hoitaa jotakuta toista? Itse kaipaan hoitajafantasioissani asiakkaan roolissa nimenomaan huolenpitoa ja välittämistä ja mietin että voisiko fantasia olla niin päin että fantasioiva haluaakin hoitaa?
Vierailija kirjoitti:
Koetteko joskus hoitsufantasioita toisin perin eli että olisitte hoitaja ja haluaisitte hoitaa jotakuta toista? Itse kaipaan hoitajafantasioissani asiakkaan roolissa nimenomaan huolenpitoa ja välittämistä ja mietin että voisiko fantasia olla niin päin että fantasioiva haluaakin hoitaa?
Mielenkiintoinen kysymys etenkin sen kautta että onko siinä sitten kysymys jonkinlaisesta voimafantasiasta tai hallinnan tunteesta? Minä nautin todella syvästi tilanteista joissa voin auttaa toista tai opettaa toiselle taidon, mutta voima- /dominointiasetelmille olen erittäin allerginen, oli voimasuhde sitten kumpaan suuntaan tahansa.
Omissa, erittäin harvoissa sairaalakokemuksissani on ollut lähes huumaava tunne kun huomaa että minun hyvinvoinnillani on yhtäkkiä väliä edes jollekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen kysymys etenkin sen kautta että onko siinä sitten kysymys jonkinlaisesta voimafantasiasta tai hallinnan tunteesta? Minä nautin todella syvästi tilanteista joissa voin auttaa toista tai opettaa toiselle taidon, mutta voima- /dominointiasetelmille olen erittäin allerginen, oli voimasuhde sitten kumpaan suuntaan tahansa.
Omissa, erittäin harvoissa sairaalakokemuksissani on ollut lähes huumaava tunne kun huomaa että minun hyvinvoinnillani on yhtäkkiä väliä edes jollekin.
Minulle kyse on molemmista. Toisaalta toinen pitää huolta ja välittää, sillä on todella iso merkitys, mutta samalla toinen päättää että mitä tehdään. Puhtain esimerkki on kuulon tutkiminen. Istun kopissa tai katse niin että näköärsykkeet minimoituvat, kuulokkeet vievät lähes kaiken mahdollisuuden kuulla ympäröivää maailmaa ja selän takana on lähes vieras henkilö jota et pysty havainnoimaan ja joka päättää mitä kuulet ja mitä pitää tehdä. Erikoista mutta olen ajatellut asian niin että se on kuin naisten gynekologifantasiat: lääketieteellisenä toimenpiteenä ei siitä mukavimmasta päästä mutta herättää osalla seksuaalisen mielikuvituksen laukkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pointti avioliitossa on, kun se ei eroa avoliitosta mitenkään?
Eroaa se sikäli, että ne ovat kaksi täysin eri asiaa. Avoliitto tarkoittaa, että kaksi keskenään parisuhteessa olevaa henkilöä asuu yhdessä. Avioliitto tarkoittaa, että kaksi ihmistä on naimisissa keskenään. Useimmissa tapauksissa avioliiton osapuolet ovat parisuhteessa toistensa kanssa ja asuvat yhdessä, mutta se ei ole pakollista.
Avioliitto on juridinen sopimus.
Kun tekee verkkokaupoissa ostoksia, joista voi saada alennusta S-kortilla, niin voiko siihen käyttää toisen (eri taloudessa olevan) bonuskorttia?
Mikä ihme siinä Keekissä viehättää?
Vaihdoin äsken liesituulettimen kuitukankaisen (?) suodattimen. Onko merkitystä, kummin päin sen laittaa? Laitoin sen niin päin, että vaaleampi puoli näkyy kolojen välistä ulospäin ja kuviollinen puoli osoittaa ylöspäin.
Pitääköhän se musta aktiivihiilisuodatinkin vaihtaa?
Jos jonkin pussieläimen poikanen kuolee emon pussiin, niin poistaako eli sen sieltä ja jos se sen sieltä poistaa, niin mistä se huomaa, että poikanen on kuollut? Eihän se voi sitä sinnekään jättää mätänemään, sillä miten seuraava poikanen voisi kehittyä siellä sen mädäntyneen poikaaen haitatessa sen kehitystä. Tällaisia minä ajattelen kun minulla on liikaa aikaa ajatella mutta tähän en ole saanut tai keksinyt vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkin pussieläimen poikanen kuolee emon pussiin, niin poistaako eli sen sieltä ja jos se sen sieltä poistaa, niin mistä se huomaa, että poikanen on kuollut? Eihän se voi sitä sinnekään jättää mätänemään, sillä miten seuraava poikanen voisi kehittyä siellä sen mädäntyneen poikaaen haitatessa sen kehitystä. Tällaisia minä ajattelen kun minulla on liikaa aikaa ajatella mutta tähän en ole saanut tai keksinyt vastausta.
Poikanen ei liiku tai ime nisää, ehkä emo tästä hoksaa ettei kaikki ole ok. Kaivaisiko sitten poikasen pois pussistaan.
Miksi naisilla on pimppi? Eihän sitä nykyaikana käytetä juuri mihinkään, seksiin tai lasten synnyttämiseen?
Jos lähetän facebookissa viestin ei-kaverille, näkeekö hän viestini sisällön heti ja päättää sitten vasta hyväksyykö viestipyynnön, vai täytyykö hänen hyväksyä ensin viestipyyntö nähdäkseen viestin?
Mietin vain, kun lähetin viestin kahdelle tällaiselle henkilölle, ja toinen hyväksyi viestipyynnön ja toinen ei. Osaisin paremmin tulkita nämä reaktiot, jos tietäisin vastauksen edellä mainittuun kysymykseen. :)