Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18370)
Persutko vain puolustavat omaa kansaa Pahaa vastaan?
Miksi tuo Saksa aina pilaa Euroopan?
Mitä on se valkoinen, jota tulee minun pippelin päästä joskus kun se on pystyssä ja mikä kosketuksen sitä?
Vierailija kirjoitti:
Kun FB:n etusivulle tulee niitä "Ehdotettu julkaisu" -juttuja, niin onko ne automatisoitu vai onko joku voinut valita sellaisen ehdotettavaksi juuri minulle henkilökohtaisesti? Esim. vihjatakseen jotain. :D
Ne on automatisoitu ja perustuu sinusta kerättyyn tietoon. Samoin kuin facebookissa näkyvät mainokset.
Osa tiedosta on selaimesi muistissa ja voit poistaa ne halutessasi, osa taas on facebookin tietovarastoissa. Sinusta siis luodaan profiili ja verrtaan muihin riittävän samnlaisen profiilin omaaviin. Vertailussa katsotaan, mistä muut saman profiilin omaaavat ovat kiinnostuneet ja sitä tarjotaan sinulle.
Ja rautalankaesimerkkejä asian vierestä :)
Olet kissavideoryhmässä. Ryhmässä on myös viisi ystävääsi. Kaikilla viidellä ystävälläsi on kaverina myös Lissu, joka on kissavideoryhmässä. Facebook ehdottaa Lissua sinulle kaveriksi, listalla nämä saatat tuntea.
Käyt googlaamassa lentoja ja hotelleja Pariisiin. Nämä googlaus tiedot jäävät selaimesi muistiin. Kirjaudut Facebookiin ja yllätys yllätys saat mainoksia hotelleilta ja lentoyhtiöiltä Pariisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kaverin ex-kumppanin kanssa ei saisi ruveta seurustelemaan? Minkä sille voi, jos ihastuu toiseen?
Kirjoittamaton sääntö. Meressä riittää kaloja. Ei sitä ihastumista kieltää tarvitsekaan, kunhan vain toteaa, että tämähän nyt ei käy päinsä käytännössä.
Itselläni ei ainakaan olisi mitään mielenkiintoa katsella, että kaverini hengailisi eksäni kanssa.
Aikuiset ihmiset osaavat erota sovussa ilman, että siitä jää hampaankoloon mitään. Ehkä sinäkin joskus opit.
Miten lojaalius ystäviä kohtaan liittyy siistiin eroamiseen tai hampaankoloihin? Tässähän kysyttiin, miksei voisi seurustella kaverin eksän kanssa. Koska moraali. Eikä kysytty sitä, miten erota.
Minä olen hyvissä väleissä lähes kaikkien eksien kanssa. Eiköhän nää eksät voida kuitenkin pitää mun muinaismuistoina, ja muut voivat etsiä sitten muuta seuraa.
No, minun tuttuni ovatkin pääosin varattuja, niin eksät kuin kaveritkin. Enkä usko, että sieltä löytyisikään mitään niin kiehtovaa matchia, että jättäisivät nykyisensä. Makuni ei ole ollut kovin vakuuttava. ;)
Ehkä sinäkin opit, että kaverien eksät jätetään suosilla tietyissä piireissä rauhaan. Bros before hoes ja sisters before misters. Toisaalta jos teidän porukoissa toimitaan kierrätyshengessä, ja kaikki sen hyväksyvät, niin mikäpä sitten siinä.
Vierailija kirjoitti:
Kun FB:n etusivulle tulee niitä "Ehdotettu julkaisu" -juttuja, niin onko ne automatisoitu vai onko joku voinut valita sellaisen ehdotettavaksi juuri minulle henkilökohtaisesti? Esim. vihjatakseen jotain. :D
Facebook kysyi hiljan uusien ehtojen yhteydessä erinäisistä asioista eli mm. juuri noista. Itse pyrin pistämään asetukset siten, että Facebookin pitäisi ehdotella aika sokkona asioita.
Kun pankkitililtä tekee siirron etukäteen jollekin tulevalle päivämäärälle (laittamalla eräpäivän tulevaisuuteen), niin mihin aikaan päivästä järjestelmä yrittää tuon siirron tehdä? Toteutuuko siirto ollenkaan, jos tilillä ei ole tarpeeksi rahaa kuin vasta joskus iltapäivällä?
Minä mahtaa olla mihin aika synnytyksen jälkeen kun joku nainen on tullut uudestaan raskaaksi? Kuinka pian raskaaksi tulo yleensä on mahdollista edellisen porsimisen jälkeen naisella?
Mies 37v kirjoitti:
Minä mahtaa olla mihin aika synnytyksen jälkeen kun joku nainen on tullut uudestaan raskaaksi? Kuinka pian raskaaksi tulo yleensä on mahdollista edellisen porsimisen jälkeen naisella?
Pienimmät lasten ikäerot samalla naisella on alle 9 kuukautta.Toki silloin jälkimmäinen lapsi on syntynyt ennen aikojaan.
Mutta vaikka lasta täysimetettäisiin ja tiuhalla välillä, niin imetys ei anna täydellistä ehkäisyä. Eli joissakin hyvin harvoissa tapauksissa ovulaatio voi tapahtua muutamissa viikoissa synnytyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Alkaisiko sinua ärsyttää, jos jotakin mainosta näytettäisiin vielä senkin jälkeen, kun mainostettu asia on jo tapahtunut ja sanoisitko sen ihan ääneen? Muistan, että mainoksia, joissa mainostettiin Radiolinjan fuusioitumista Elisan kanssa, näytettiin vielä ainakin kaksi päivää sen jälkeen, kun fuusioituminen oli jo tapahtunut. Muistan, kun yksi toinen sanoi, että alkaa jo vituttaa nämä. Itseänikin kyllä vähän ihmetytti, miksi noita näytetään vieläkin, mutta ei se minua niin ärsyttänyt. Ajattelin, että eivät nuo enää varmasti pitkään jatku.
Tätä henkilöä luultavasti ärsytti koko mainos, koska hän ei pitänyt siitä, ja hän toivoi mainostamisen loppuvan heti yhdistymisen myötä. Minua ei ärsyttäisi, ellei mainos itsessään olisi ärsyttävä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi nykyään eri automerkkien korit muistuttavat enemmän toisiaan kuin vielä 20 vuotta tai ei ehkä ihan niinkään kauan sitten? Ennen eri automerkit tunnisti helposti ulkomuodon perusteella mutta nykyään kaikki tuntuvat näyttävän enemmän toisiltaan.
Autojen korien suunnittelussa käytetään tuulitunneleita, joissa arvioidaan korin muodon vaikutusta ilmanvastukseen. Koska fysiikan lait ovat kaikille autovalmistajille samat, päätyvät he keskenään samankaltaisiin ratkaisuihin.
Kakkis kirjoitti:
Miten hemoglobiini voi olla hyvä, jos varastorautaa ei juurikaan ole? Mikä ero noilla on? Vaikka on hyvä hemoglobiini, voi tarvita lisärautaa?
Miksi aina tuijotetaan.tuota hemoglobiinia, jos se ei oikeasti kerrokaan mitään?
Hemoglobiini on punasolujen proteiini, joka kuljettaa happea. Hemoglobiini sisältää rautaa, eli sen muodostamiseen tarvitaan rautaa. Jos varastorauta on matalalla, voi hemoglobiinin tuotanto olla uhattuna jatkossa. Varastoraudan mittaaminen ilman anemiaa ei yleensä kuitenkaan ole perusteltua.
Mistä johtuu, että kun puristaa vatsaa sisään, niin samalla myös takamus puristuu? Eli miksi pelkän vatsan puristaminen on vaikeampaa kuin noiden molempien kehon kohtien puristaminen yhtä aikaa?
Miksi sorsat, joutsenet ym. vesilinnut eivät mene kovankaan tuulen mukana, vaan pysyvät paikoillaan? Polkevatko ne koko ajan vimmatusti räpylöillään vai miten tämä on mahdollista?
Onko väliä kummassa kädessä vihkisormusta pitää?
Vierailija kirjoitti:
Onko väliä kummassa kädessä vihkisormusta pitää?
On väliä, jos haluat sormuksella jotain viestittää. Oikeassa nimettömässä sitä ei mielletä vihkisormukseksi.
Olen ymmärtänyt, että toimeentulotuessa velkasaatavat huomioidaan tuloina, mutta velaksi annettua rahaa ei menona. Mutta mitä jos sama summa on annettu velaksi ja saatu takaisin samassa kuussa? Esim. jos lainaa toiselle 100 euroa ja saa sen samassa kuussa takaisin, niin lasketaanko se silti niin, että saa muka ylimääräistä rahaa 100 euroa?