Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18369)
Miksi Kalle Päätalon kirjoittaman kirjasarjan nimi on Juuret ilojen törmässä? Mitä minä olen esim. hänen lapsuuttaan ja nuoruuttaan käsitteleviä kirjoja lukenut, niin ei se elämä hänellä niin iloista ollut, kun isä on hullujenhuoneella ja Kalle joutui 12-vuotiaasta asti olemaan savotoissa elättääkseen äitinsä ja sisaruksensa.
Saako vankilassa omistaa/käyttää pinsettejä?
Voiko käydä pissalla jos on tamponi? Siinähän on kummiski se naru joka kastuu samalla pissaan, (ellei sitä samalla jotenkin pitele pois tieltä) ja siitä narusta se pissa imeytyy tamppooniin ja bakteerit taas sitäkautta..
Asiallisia vastauksia kiitos kirjoitti:
Voiko käydä pissalla jos on tamponi? Siinähän on kummiski se naru joka kastuu samalla pissaan, (ellei sitä samalla jotenkin pitele pois tieltä) ja siitä narusta se pissa imeytyy tamppooniin ja bakteerit taas sitäkautta..
Voi käydä pissalla ja päättelit oikein, että se naru kannattaa pitää pois tieltä.
Käyttäjä1800 kirjoitti:
Minun siskoni lapsella oli jo sikiöaikana aivokasvain, joka tuhosi vauvan kaiken aivokudoksen ennen kuin tyttö edes syntyi. Kasvain poistettiin kun hän oli syntynyt, mutta samalla huomattiin, että hänen kallossaan ei ollut sen lisäksi muuta kuin jotain aivonestettä, joka normaalisti suojaa aivoja. Ihme kyllä tyttö on nyt elossa ja on jo 9 vuotta. Hän osaa nostaa päätään, pitää sylissä olemisesta, ääntelee tyytyväisenä saadessaan olla sylissä, ryömii ja on monin tavoin noin puolivuotiaan lapsen tasolla kehityksellä. Hän myös periaatteessa näkee ja kuulee, mutta koska hänellä ei ole aivoja, niin tieto ei mene niihin perille että hän ei saa näiden aistien kautta mitään informaatiota ympäristöstään. Miten tuollainen aivoton lapsi pysyy elossa, on pystynyt oppimaan yleensä mitään ja aistii kosketuksen ilman aivoja?
No "ilman aivoja" on hyvin yleistävä arkikielinen termi. Jotta hengissä pysyy pitää edes jotain aivojen osia olla tallella, esim. aivorunko. Se, että ryömii, kertoo että pikkuaivot voisivat olla vielä olemassa. Eli isot aivot puuttuvat, mutta muita aivojen osia on jäljellä.
Aivot ovat myös aika plastinen elin, siis kun lapsi on elänyt jo 9 vuotta, voi olla että olemassaolevat aivojen osat ovat pienissä määrin kehittyneet hoitamaan eräitä tuhoutuneiden aivojen toimintoja.
Vierailija kirjoitti:
Asiallisia vastauksia kiitos kirjoitti:
Voi käydä pissalla ja päättelit oikein, että se naru kannattaa pitää pois tieltä.
Voi kiitos paljon ystävällisestä ja asiallisesta vastauksesta! Pelkäsin että minut lynkataan.. huh.. :) <3 (t..ap)
Mies 37v kirjoitti:
Milloin ihmisten esivanhemmat eli jonkinlaiset apinaihmiset mahtuivat tajuta seksin ja raskauden välisen yhteyden eli esim. sen, että miehen ja naisen tai uroksen ja määrään piti olla yhdynnässä että raskaus alkaisi ja että miehen tai uroksen spermallaa ontärkeä yhteys raskaaksi tulossa?
Nykyäänkin on nuoria, jotka harrastavat seksiä ilman ehkäisyä ja ihmettelevät kun siitä seuraa raskaus, joten voi olla ettei oivallus ole täysin hallussa tämän päivän ihmisilläkään :D
Mutta joo, apinaihmisen ja esi-ihmisen osalta vaikea sanoa, mutta nykyihmisen osalta ovat tajunneet asian alusta saakka. Varmaan ovat seurannet eläimiä luonnossa, jossa parittelun ja poikasten syntymän välinen aika on melko lyhyt eli helpompi tajuta kuin ihmisen 9 kuukauden kaari.
On tietysti hyvin vaikea sanoa miten asia on aluksi ymmärretty, nykyäänkin eri kulttuureissa/uskonnoissa asioita on tulkittu eri tavalla. Tietoa alkuajoista on vaikea saada ja tulkita, mutta jossain luolamaalauksissa on kuvia joissa parittelu ja äiti lapsineen esitettään vierekkäin. Lisäksi kun ajatellaan nykyihmisen varhaisimpia ihmiskuvia, pienoisveistoksia esimerkiksi, niin niissähän nimenomaan korostetaan sukuelimiä. Tämän voi tulkita viittaavan siihen, että asia on ymmärretty ja ihmisen hedelmällisyyttä on arvostettu.
Muinaisessa Egyptissä oli aika yksityiskohtaista tietoa aiheesta, on ollut eräänlaiset raskaustestit, osattu laskea laskettu aika ja ymmärretty ehkäisystäkin. Myös alkuperäiskansoilla on ollut perimätietoa noista asioista.
Se miten lisääntymiseen liittyviä asioita on ymmärretty ja painotettu, on riippunut kulttuurista. Eri kulttuureissa on voinut olla poikkeaviakin käsityksiä siitä onko kyseessä luonnollinen vai yliluonnollinen tapahtuma, ja mikä on äidin, mikä isän rooli jne.
Miksi jotkut ihmiset pitää toisia töykeinä, jos ne (töykeiksi kutsutut) ei pidä heitä hyvännäköisinä? Esim. tilanteessa, jossa on kysytty mielipidettä.
Onko törkeää ehdottaa suoraan heterokaverille, että haluaisin kokeilla homoseksiä hänen kanssaan?
Vierailija kirjoitti:
Miksi jotkut ihmiset pitää toisia töykeinä, jos ne (töykeiksi kutsutut) ei pidä heitä hyvännäköisinä? Esim. tilanteessa, jossa on kysytty mielipidettä.
Varmaan he ajattelevat, että tarkoitus on ollut loukata, vaikka olisikin vain kertonut mielipiteensä. Jos ihminen ei halua loukata toista, yleensä hän kertoo rehellisenkin mielipiteen - sen ollessa toisen kannalta epämiellyttävä - jotenkin "pehmitellen" tai jättää sen kokonaan kertomatta. Siispä jos näin ei toimi, niin oletus että ihmistä ei haittaa toisen loukkaaminen (= on tyly), ei ole välttämättä edes kovin kaukaa haettu.
Kysynpä sitten tästäkin ketjusta mobilepaylla maksamisesta kun epäilyttää sen käyttö.
Jos ostan netin kautta tuotteen yksityiseltä myyjältä ja maksan sen mobilepayllä niin näkyykö nettipankissa kenelle maksu on mennyt vai näkyykö siellä vain mobilepay maksu. Aattelin vain että jos en saakkaan maksaamaani tuotetta niin näenkö myyjän nimen verkkopankissa.
Miksi joissakin maissa saa niin pitkiä vankeusrangaistuksia, että niitä on mahdoton istua? Mitä eroa sillä on käytännössä, saako 100 vuotta vai 10 000 vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Onko törkeää ehdottaa suoraan heterokaverille, että haluaisin kokeilla homoseksiä hänen kanssaan?
Olettaen, että kysyt tätä tosissasi, sanoisin, että on aika törkeää, tai ainakin hyvin rohkeaa. Suoraan kysyminen ilman minkäänlaista "pohjatyötä" saattaisi aiheuttaa kaverissasi spontaanin tarpeen vetäistä sinua päin näköä tai paeta kauhuissaan paikalta.
Eri asia, jos olet huomannut hänen vaikka flirttailevan kanssasi, tai että leikillinen kisailu on tuntunut teistä kummastakin vähän kiihottavalta. Silloinkaan en kysyisi ihan suoraan, vaan koskettaisin häntä vihjailevalla tavalla ja katsoisin, kuinka hän sellaiseen reagoi. Aika ja paikka kannattaa valita tarkoin, eli olisitte ihan kahdestaan.
Trollaako Donald Trump? Maailman vaikutusvaltaisin henkilö kyseessä. Vai onko Trump oikeassa ja luotettavana pidetty media onkin valemediaa ja mielipide vaikuttamista.
Myyli ov. kirjoitti:
Miksi Kalle Päätalon kirjoittaman kirjasarjan nimi on Juuret ilojen törmässä? Mitä minä olen esim. hänen lapsuuttaan ja nuoruuttaan käsitteleviä kirjoja lukenut, niin ei se elämä hänellä niin iloista ollut, kun isä on hullujenhuoneella ja Kalle joutui 12-vuotiaasta asti olemaan savotoissa elättääkseen äitinsä ja sisaruksensa.
Niin, siis se nimi on Juuret Iijoen törmässä.
Iijoki tai ylipäätään pohjoisen paikkakunta Ii on hankala, koska siinä on kaksi i-kirjainta peräkkäin, joista ensimmäinen kirjoitetaan isolla, siksi se ensimmäinen i-kirjain muistuttaa pientä L-kirjainta. Sama ongelma on pojan nimissä Iika tai Iikka, jotka muistuttaa sanoja LIKA tai LIKKA pienellä kirjoitettuna.
Ilmeisesti siis tuon i-alkukirjaimen vuoksi teit pienen lukihäiriön.
Ja kyllä, Kalle Päätalon lapsuus ja nuoruus oli hyvin pitkälti rankkaa aikaa, kuten hänen kirjojaan lukemalla voi päätellä.
Vierailija kirjoitti:
Trollaako Donald Trump? Maailman vaikutusvaltaisin henkilö kyseessä. Vai onko Trump oikeassa ja luotettavana pidetty media onkin valemediaa ja mielipide vaikuttamista.
Donald Trump on hyvin kiistanalainen henkilö. Hänen twiiteistään ja muusta ulosannistaan voi päätellä, että hän sanoo mitä ajattelee ja viis veisaa siitä, mitä mieltä muut hänestä ovat. Suurisuinen hän siis on.
Median suhde Trumpiin taas on hyvin erikoinen. Entinen presidentti Obama virkakaudellaan teki paljon päätöksiä, jotka eivät olleet suotuisia esim. meksikolaisille. Silti hänen tekojaan ja päätöksiään suitsutettiin koko maailmalle ainoina oikeina. Yhtään virhettä ei Obama kahden virkakautensa aikana tehnyt. Kun taas Trump ei ole presidenttinä ollessaan tehnyt median mielestä yhtään oikeaa liikettä, vaan kaikki tapaamiset, päätökset ja valinnat ovat olleet 100 % huonoja. Silti Yhdysvaltain kansa valitsi hänet presidentiksi, vaikka hän on kaikkien mielestä sysip*ska.
Uskooko koko maailma, että asia olisi näin?
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa, että työstä maksetaan palkka + alv. Olen tähän asti luullut, että minun pitää maksaa veroja eikä minulle makseta veroja.
Ja kyllä, olen aika nuori ja tämä on varmasti ketjun tyhmin kysymys mutta kiitos jos joku vastaa
Työntekijän palkkaan ei lisätä, eikä siitä vähennetä arvonlisäveroa (alv.)
Palkasta pidätetään ennakkovero ja sotumaksut.
Sinä itse maksat arvonlisäveroa ostaessasi tuotteita tai käyttämällä yritysten palveluita.
Käyttäjä16604 kirjoitti:
Kysynpä sitten tästäkin ketjusta mobilepaylla maksamisesta kun epäilyttää sen käyttö.
Jos ostan netin kautta tuotteen yksityiseltä myyjältä ja maksan sen mobilepayllä niin näkyykö nettipankissa kenelle maksu on mennyt vai näkyykö siellä vain mobilepay maksu. Aattelin vain että jos en saakkaan maksaamaani tuotetta niin näenkö myyjän nimen verkkopankissa.
Tietääkö kukaan ?
Miltä pilvi haisee? Kaikki sanoo, että hajun tunnistaa. Itse en ole koskaan käyttänyt, joten en tiedä.
Kyllä, kyllä, sama mies... do the math!