Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18369)

Vierailija
4361/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy hammaskiven poistossa niin suuhygienisti usein aika voimakkaasti niillä terävillä työvälineillään raaputtaa hampaita. Eikö tästä mene hampaiden kiille pilalle?

Vierailija
4362/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trollaako Donald Trump? Maailman vaikutusvaltaisin henkilö kyseessä. Vai onko Trump oikeassa ja luotettavana pidetty media onkin valemediaa ja mielipide vaikuttamista.

No eiköhän ole selvää, että jonkinlainen persoonallisuushäiriö on kyseessä. B-klusteriin viittaa eli narsistisia oireita, huomionhakuisuutta sekä epävakaa persoonallisuus, impulsiivisuus, ailahtelevaisuus, jne...

Trump ei ole oikeassa oikein missään jos faktoista puhutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4363/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä pilvi haisee? Kaikki sanoo, että hajun tunnistaa. Itse en ole koskaan käyttänyt, joten en tiedä.

No riippuu aineen laadusta ja miten sitä käytetään.

Usein puhutaan että haju olisi sitruunainen, makea, äitelä, mutta mun kokemuksen mukaan (naapurin poltteluun viitaten) haju on tupakkaa voimakkaampi, pistävä, katkuinen ja epämiellyttävä, vähän kuin jotain mineraalia tai vanhaa lahonnutta puuta polttettaisiin. USA:ssa tuota hajua on usein kuvattu termillä 'skunky' eli ilmeisesti viitataan haisunäädän hajuun.

Vierailija
4364/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni pilvi haisee hielle. Sellainen hiki, joka haisee kun ihminen on kyllä peseytynyt mutta on unohtanut laittaa deodoranttia.

Vierailija
4365/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun käy hammaskiven poistossa niin suuhygienisti usein aika voimakkaasti niillä terävillä työvälineillään raaputtaa hampaita. Eikö tästä mene hampaiden kiille pilalle?

Kiille on aika kovaa, joten suuhygienistin välineiden mekaaninen hankaus ei kuluta kiillettä. Nykyään käytetään enimmäkseen ultraäänipuhdistusta, joka on hellävarainen. Käsi-instrumentteja käytetään vain ultraäänipuhdistusta täydentämään, eikä ammattitaitoinen suuhygienisti aiheuta niilläkään mitään ongelmia.

Kiillettä kuluttaa happamat aineet ruokavaliossa, ne aiheuttavat kemiallisesti kiilteen syöpymistä eli eroosiota. Eroosio aiheutuu ruokavaliosta eli happamat juomat, yms.

Hammaskiven poisto on aina tärkeää, koska kukaan ei halua niitä kammottavia sairauksia, jotka tulevat kun hammaskiveä ei poisteta. Esim. parodontiitti.

Vierailija
4366/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei. Kiille on niin kovaa, ettei se voi naarmuuntua. Itsekin joskus haarukan piikillä raaputan näkyvää hammaskiveä.

Vierailija
4367/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Vieno Huttunen on sananmuunnoksena Huono Vittunen? Eikö sen pitäisi olla Hueno Vittunen?

Tämä kysymys vaatii vastauksen :D:D

Vierailija
4368/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi joissakin maissa saa niin pitkiä vankeusrangaistuksia, että niitä on mahdoton istua? Mitä eroa sillä on käytännössä, saako 100 vuotta vai 10 000 vuotta?

Kyseessä on teknisesti virheellinen sanamuunnos, mutta varmaan käytetään koska niin herkullinen :)

Samoin kuin SAnaMUunnos, siitähän tulee MUnaSAunnos, eikä munasaannos, kuten yleensä vihjataan.

Vierailija
4369/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuosta "LAINAA" linkin yläpuolella olevasta "VASTAA" linkistä pitäisi tapahtua?

Vierailija
4370/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Sellainen sanonta on kuin lyödä öljyä laineille. Ennen veneissä oli pieniä öljyastioita ja jos nousi myrsky, joka olisi voinut kaataa koko purjelaivan sellainen tyhjennettiin mereen ja aallot loivenivat kilometrien päähän ja laiva pelastui. "

Voiko tuo lainaus olla totta?

Vierailija
4371/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole ikinä matkustanut ulkomaille ja ensi vuonna on ensimmäinen kerta jolloin olen päättänyt matkustaa yksin. Stressaa aivan helvetisti. Kertokaa kuinka toimia jos päätän matkustaa esim. laivalla Viroon, autolla ulkomaille taikka lentokoneella jonnekin unelmieni maahan. Kuinkia tulee toimioa kun olen ostanut lipun? Tiedän vain, että lentokentällä pitää olla monta tuntia etukäteen koska jonot ovat pitkiä. APUAAA!!!

Vierailija
4372/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkia tulee toimioa kun olen ostanut lipun? Tiedän vain, että lentokentällä pitää olla monta tuntia etukäteen koska jonot ovat pitkiä. APUAAA!!!

Mene lentokentälle hyvissä ajoin, esim. 3 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Lennon lähtöaika lukee lentolipussa, mikä ei ole siis mikään paperinen lippu, vaan tulee sähköpostiin. Jos olet ostanut lennon suomenkieliseltä sivustolta, silloin lentolippu on myös suomeksi. 

Etsi sähköpostiin tulleesta lentolipusta varaustunnus, siinä on 6 kirjainta tai numeroa, se voi näyttää esim. tältä: MCH76K tai 9FO83J. Tarvitset sitä ja sukunimeäsi tehdäksesi lähtöselvityksen. Sen voit tehdä netissä etukäteen lentoyhtiön sivulla; voit vaikka kirjoittaa googleen lentoyhtiön nimen + lähtöselvitys, esim. "Finnair lähtöselvitys", jolloin google ohjaa sinut suoraan hakutuloksessa lentoyhtiön sivulle oikeaan kohtaan. Tai voit etsiä sen suoraan itse lentoyhtiön sivulta, missä lukee lähtöselvitys, siellä on selkeät ohjeet, miten se tehdään. Alla esim. Finnairin sivuilla oleva opastusvideo kertoo, miten sen voit tehdä netissä. Huom! Voit tehdä lähtöselvityksen vasta noin päivää ennen koneen lähtöä, joten älä ihmettele, jos heti lennon ostettuasi usean kuukauden päähän se ei vielä onnistu. Useimmilla yhtiöillä lähtöselvitys aukeaa noin 36-24h ennen lentoa. Huomioi myös, että se tulee olla tehtynä noin 45-60min ennen koneen lähtöaikaa, minkä vuoksi on hyvä varata aikaa kentälle mahdolliseen jonottamiseen. Lento menee "kiinni" tuon ajan jälkeen, jolloin ei voi enää tehdä lähtöselvitystä tai jättää matkatavaroita sille lennolle.

https://www.finnair.com/fi/fi/information-services/check-in/text-messag…

TAI vaihtoehtoisesti voit mennä suoraan kentälle, pidä kuitenkin passisi ja tuo varaustunnus esillä; yhtiöstä riippuen voit mennä suoraan tiskille tekemään lähtöselvityksen tai tehdä sen itse automaatilla. (Samalla tavoin kuin netissä.) Esim. Finnairilla on useita virkailijoita auttamassa sen tekemisessä lähtöselvitysautomaateilla, Norwegianilla taas ei (Helsingissä.) Kannattaa myös ihan rehellisesti kertoa lentokentällä henkilökunnalle, että kyseessä on ensimmäinen lentomatkasi ja sinua jännittää, niin he osaavat auttaa sinua niiden "tyhmienkin" kysymysten kanssa. He kohtaavat päivittäin useita ihmisiä, jotka lentävät ensimmäistä kertaa ja mitään tyhmiä kysymyksiä ei ole heille olemassakaan. 

Jos matkustat ruumaan menevän matkalaukun kanssa, voit viedä sen lähtöselvityksen tekemisen jälkeen tiskille. (Missä lukee bag drop tms.) ja siinäkin voit sanoa virkailijalle, että on ensimmäinen lentomatkasi, niin virkailija ottaa tilanteen haltuun ja kertoo mitä tehdä. Laukun jätettyäsi seuraat vain opasteita turvatarkitukseen. Katso koneen lähtöportti kentällä olevista monitoreista. Lähtöportilla kannattaa myös olla ajoissa, koneeseen nousu eli boarding alkaa kohteesta riippuen noin 40-25 minuuttia ennen lähtöaikaa. Joten varmuuden vuoksi, ole portilla vaikka viimeistään 45 min. ennen lähtöaikaa. Portilta löydät monitorin, jossa pitäisi lukea kohteesi ja lentosi numero. Täten tiedät vielä olevasi oikeassa paikassa. Joskus porttinumero saattaa kuitenkin muuttua, joten jos tuolloin monitorissa lukee jonkun toisen lennon tiedot, katso uudestaan isompaa monitoria, jossa näkyvät kaikki lennot, onko portti vaihtunut, ja jos on, niin suuntaa vaan uudelle portille. Voit aina kysyä kenttähenkilökunnalta apua.

Muista, että kaikille on joskus se ensimmäinen kerta lentää. :-) Ehkä ensimmäiselle matkalle suosittelisin lentämään Finnairilla, jos englannin taitosi ei ole kovin hyvä. Aina on helpompaa asioida suomeksi, jos on joku uusi ja jännittävä tilanne, niin itse koneessa kuin kentälläkin. 

Vierailija
4373/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinkia tulee toimioa kun olen ostanut lipun? Tiedän vain, että lentokentällä pitää olla monta tuntia etukäteen koska jonot ovat pitkiä. APUAAA!!!

Mene lentokentälle hyvissä ajoin, esim. 3 tuntia ennen lennon lähtöaikaa. Lennon lähtöaika lukee lentolipussa, mikä ei ole siis mikään paperinen lippu, vaan tulee sähköpostiin. Jos olet ostanut lennon suomenkieliseltä sivustolta, silloin lentolippu on myös suomeksi. 

Etsi sähköpostiin tulleesta lentolipusta varaustunnus, siinä on 6 kirjainta tai numeroa, se voi näyttää esim. tältä: MCH76K tai 9FO83J. Tarvitset sitä ja sukunimeäsi tehdäksesi lähtöselvityksen. Sen voit tehdä netissä etukäteen lentoyhtiön sivulla; voit vaikka kirjoittaa googleen lentoyhtiön nimen + lähtöselvitys, esim. "Finnair lähtöselvitys", jolloin google ohjaa sinut suoraan hakutuloksessa lentoyhtiön sivulle oikeaan kohtaan. Tai voit etsiä sen suoraan itse lentoyhtiön sivulta, missä lukee lähtöselvitys, siellä on selkeät ohjeet, miten se tehdään. Alla esim. Finnairin sivuilla oleva opastusvideo kertoo, miten sen voit tehdä netissä. Huom! Voit tehdä lähtöselvityksen vasta noin päivää ennen koneen lähtöä, joten älä ihmettele, jos heti lennon ostettuasi usean kuukauden päähän se ei vielä onnistu. Useimmilla yhtiöillä lähtöselvitys aukeaa noin 36-24h ennen lentoa. Huomioi myös, että se tulee olla tehtynä noin 45-60min ennen koneen lähtöaikaa, minkä vuoksi on hyvä varata aikaa kentälle mahdolliseen jonottamiseen. Lento menee "kiinni" tuon ajan jälkeen, jolloin ei voi enää tehdä lähtöselvitystä tai jättää matkatavaroita sille lennolle.

TAI vaihtoehtoisesti voit mennä suoraan kentälle, pidä kuitenkin passisi ja tuo varaustunnus esillä; yhtiöstä riippuen voit mennä suoraan tiskille tekemään lähtöselvityksen tai tehdä sen itse automaatilla. (Samalla tavoin kuin netissä.) Esim. Finnairilla on useita virkailijoita auttamassa sen tekemisessä lähtöselvitysautomaateilla, Norwegianilla taas ei (Helsingissä.) Kannattaa myös ihan rehellisesti kertoa lentokentällä henkilökunnalle, että kyseessä on ensimmäinen lentomatkasi ja sinua jännittää, niin he osaavat auttaa sinua niiden "tyhmienkin" kysymysten kanssa. He kohtaavat päivittäin useita ihmisiä, jotka lentävät ensimmäistä kertaa ja mitään tyhmiä kysymyksiä ei ole heille olemassakaan. 

Jos matkustat ruumaan menevän matkalaukun kanssa, voit viedä sen lähtöselvityksen tekemisen jälkeen tiskille. (Missä lukee bag drop tms.) ja siinäkin voit sanoa virkailijalle, että on ensimmäinen lentomatkasi, niin virkailija ottaa tilanteen haltuun ja kertoo mitä tehdä. Laukun jätettyäsi seuraat vain opasteita turvatarkitukseen. Katso koneen lähtöportti kentällä olevista monitoreista. Lähtöportilla kannattaa myös olla ajoissa, koneeseen nousu eli boarding alkaa kohteesta riippuen noin 40-25 minuuttia ennen lähtöaikaa. Joten varmuuden vuoksi, ole portilla vaikka viimeistään 45 min. ennen lähtöaikaa. Portilta löydät monitorin, jossa pitäisi lukea kohteesi ja lentosi numero. Täten tiedät vielä olevasi oikeassa paikassa. Joskus porttinumero saattaa kuitenkin muuttua, joten jos tuolloin monitorissa lukee jonkun toisen lennon tiedot, katso uudestaan isompaa monitoria, jossa näkyvät kaikki lennot, onko portti vaihtunut, ja jos on, niin suuntaa vaan uudelle portille. Voit aina kysyä kenttähenkilökunnalta apua.

Muista, että kaikille on joskus se ensimmäinen kerta lentää. :-) Ehkä ensimmäiselle matkalle suosittelisin lentämään Finnairilla, jos englannin taitosi ei ole kovin hyvä. Aina on helpompaa asioida suomeksi, jos on joku uusi ja jännittävä tilanne, niin itse koneessa kuin kentälläkin. 

Hei ihanaa, kiitti joo nopeasta vastauksesta. Voitko laittaa ohjeet siitäkin, kuinka mennään autolla viroon?

Vierailija
4374/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää varmaan kuuluisi perus sosiaalitaitoihin, muutta mulla on aukko tässä kohtaa. 😂 Miten lohdutetaan ihmistä joka on surullinen ja/tai häpeissään?

Vierailija
4375/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaaaapuva!! kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hei ihanaa, kiitti joo nopeasta vastauksesta. Voitko laittaa ohjeet siitäkin, kuinka mennään autolla viroon?

En itse asiassa ole koskaan ajanut autolla ulos laivasta Viroon. Joskus on ollut auto laivalla kyllä, mutta siellä se on pysynytkin, kun ollaan menty itse kävellen maihin. Jos on auto mukana, jäi se sitten laivaan tai ajettiin ulos, niin pitää ostaa autopaketti laivalle, pelkkä perushytti ei riitä. 

Siitä on kuitenkin niin kauan aikaa, kun on ollut auto laivalla, että ehkä parempi jos joku muu neuvoo ajankohtaisempia tietoja. :) Itsellä ei ole juurikaan muistikuvia siitä kokonaisuudessaan, kun en itse ollut kuskina. Muistan vaan sen, että sinne ajettiin ihan tosiaan itse sisään ja piti takaisin Helsinkiin saapuessa mennä autolle, kun tuli kuulutus, jossa erikseen pyydettiin autolla olevia matkustajia menemään sinne. (Joku 20min ennen saapumista ehkä?) Ja siellä piti sitten odottaa niin kauan että tuli oma vuoro ajaa ulos.

Vierailija
4376/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun naisen silmiä miellyttävästä ulkonäöstä käytetään usein sanaa "viehättävä", niin mikä on vastaava sana miehistä vai onko sellaista edes? Minusta olisi jostain syystä outoa käyttää tuota samaa sanaa miehestä.

En etsi sanaa komea tai hyvännäköinen, koska mielestäni ne tarkoittavat enemmän "kriteerit täyttävää" ulkonäköä. Mikä on sellainen miehen ulkonäköä kuvaava sana, joka ilmaisee että näyttää mieluisalta nimenomaan katsojan silmään?

Vierailija
4377/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naisen silmiä miellyttävästä ulkonäöstä käytetään usein sanaa "viehättävä", niin mikä on vastaava sana miehistä vai onko sellaista edes? Minusta olisi jostain syystä outoa käyttää tuota samaa sanaa miehestä.

En etsi sanaa komea tai hyvännäköinen, koska mielestäni ne tarkoittavat enemmän "kriteerit täyttävää" ulkonäköä. Mikä on sellainen miehen ulkonäköä kuvaava sana, joka ilmaisee että näyttää mieluisalta nimenomaan katsojan silmään?

Eikö hurmaava ole sellainen, vaikka se voi kuvata luonnettakin.

Vierailija
4378/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleisesti sanotaan ettei kuukautisten aikana voi uida kuin tamponia käyttämällä. Onko tässä joku tulehdusriski tms jos este pulahtaa pikaisesti ilman suojaa luonnonveteen uimaan kuukautisten aikana? Itsestäänselvyyshän on ettei uimahalleihin ja lataisiin silloin suojatta mennä, mutta voisko järvessä tai meressä kävästä pikaisesti, tuskin kalat kärsii parista mahdollisesta veritipasta, vai miten  on?

Eiköhän tuolla tarkoiteta juuri sitä, että tamponin kanssa ei verta päädy veteen (esim. uimahallissa). Mitäpä se luonnonvesissä haittaa, on siellä paljon kaikkea muutakin. Ei tamponi tulehduksilta suojaa.

Luulisi että tamponi lisää tulehdusriskiä, kun se imee narun kautta ryönäistä järvi/meri- tai uimahallivettä emättimen sisään.

Vierailija
4379/18369 |
27.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttävätkö jotkut Muumihahmot vaatteita siksi, että heilllä on niiden aika vaikka peppu ja pippeli tai pimppi joita he eivät halua näyttää niille? Olkaa kilttejä ja vastatkaa, vaikka olen vasta lapsi.

Vierailija
4380/18369 |
28.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miltä pilvi haisee? Kaikki sanoo, että hajun tunnistaa. Itse en ole koskaan käyttänyt, joten en tiedä.

Imelän kitkerä haju. BodyShopissa on ainakin ollut hampputuotteita, joita haistamalla voi saada asiasta käsityksen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kahdeksan