Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18369)

Vierailija
4301/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia optikolla ei koskaan näe juuri mitään? Onko ne kirjaimet tarkoituksellisesti liian haastavia vai miksi se on niin jumalattoman työlään tuntuista? Sitten kun pistää silmälasit (vaikkapa ne vanhatkin) päähänsä, niin maailma avautuu kuitenkin ihan järjellisesti. Kyllähän kuitenkin optikollakin käytetään koelinssejä tai säädetään muuten niitä laitteita eli ei siinä nyt ihan omilla silmillä maailmaa katsella. 

Käyn mieluummin melkein hammaslääkärilläkin kuin optikolla. Erittäin vastenmielinen tunne, kun joku tivaa näkemisiä, eikä näe kuin suunnilleen arvaamalla jotakin. Nytkin näköni oli silti heikentynyt ihan vähän, mutta kaiken aikaa kommentoin "öö... hmmm... ehkä se ja se, en tiedä, epätarkka, ei parantunut nytkään".

Juu tämä! On huono omatunto kun optikko kyselee niitä linssejä vaihtaessaan että onko tää vai tää parempi. Ite arvot ja hätäpäissäs valihet jommankumman.

Sitten maksat 500e arvotuista linsseistä😣

Juu. Eilenkin mietin, että jos en kerran kunnolla näe ja heti sen tein selväksi oikeastaan joka luettelointipyynnön kohdalla eli sanoin, että "oiskohan se se vai se, en mä tiä, onks toi keskellä numero vai kirjain, ton yhden mä näen", niin eiköhän ois jo kannattanut todeta koko rivistä, että "en näe kunnolla, piste". Mutta kun siinä vaan odotettiin mun yrittävän sanoa jotain eikä siirrytty eteenpäin, niin koitin sitten sanoa. Ihmetyttää vaan, miksi näköä halutaan testata siten, että sanoo arvauksia, joista sitten osa joo osuu oikeaan ja osa väärään. Esim. V-kirjaimesta sanoin koko ajan, että "voisi olla edelleenkin minusta myös Y", vaikka tiesin vastauksenkin.

Lisäks mä näen hetken silmiä räpäyttämällä kirkkaammin, mutta sen jälkeen kuva alkaa sumentua. Mutta tämänkin asian toin ilmi, niin ei optikko silti sanonut, että "no älä koita nähdä räpäyttelemällä" tmv.

Ens kerralla kyllä kysyn jo optikolta tai silmälääkäriltä, että miksi en näe ja pitäiskö nähdä kunnolla. 

Vierailija
4302/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän nykyään on perjantain hartaushetken jälkeen vaarallista kaduilla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
4303/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kysyn,että miten te timmit ihmiset syötte ja liikutte ja miten oikeesti saatte ylläpidettyä elämäntapaanne vuodesta toiseen. Olen itse läski,ja kokeillut vaikka mitä dieettiä ja pt:tä yms. En usko että kyse on mistään tahdonlujuudesta tms. Haluaisin nyt kommentteja sellaisilta,jotka ovat joskus olleet huonossa kunnossa ja plösöjä,mutta saaneet muutettua elämää kurssin tässä asiassa ja pysyneet siinä

En ole ex-plösö vaan hoikka, mutta olen seurannut läheltä aika kovaa laihdutus-urakkaa.

Uskaltaisin väittää että nimenomaan tahdonlujuudesta on kyse. Läheiseni veti pienillä hiilareilla ja aluksi painoa lähti helposti. Pikkuhiljaa painoa ei pudonnutkaan enää samaa tahtiin kuin alussa ja pieniä herkkuja tuli mukaan ruokavalioon. Nyt paino on pysynyt samana mutta edistystä ei enää tapahdu. Vaatisi vielä tosi paljon tahtoa poistaa ne suht pienet herkut ja karsia lisää kaloreita ruokavaliosta. Ja jos lopun elämäänsä haluaa pitää kilot kurissa niin se tarkoittaa jatkuvaa kaloreiden laskeskelua.

Toivottavasti en masentanut sinua, mutta oikotietä ei näytä olevan.

Vierailija
4304/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kysyn,että miten te timmit ihmiset syötte ja liikutte ja miten oikeesti saatte ylläpidettyä elämäntapaanne vuodesta toiseen. Olen itse läski,ja kokeillut vaikka mitä dieettiä ja pt:tä yms. En usko että kyse on mistään tahdonlujuudesta tms. Haluaisin nyt kommentteja sellaisilta,jotka ovat joskus olleet huonossa kunnossa ja plösöjä,mutta saaneet muutettua elämää kurssin tässä asiassa ja pysyneet siinä

Pahan pistit ja vaikea näin monimutkaista asiaa selittää, mutta itse, elämänmuutoksen tehneenä, voin kertoa, että kyse ei ole tahdonlujuudesta. Kyse on - pinnallisesti sanoen - tottumuksesta. Siis pitää luoda rutiini. Rutiini, rutiini, rutiini. Rutiini antaa tahdonvoiman, ei toisinpäin. Tajuatko? Sen paremmin en osaa selittää. Elä kuin virkamies. Sori että tämän analyyttisempään vastaukseen en just nyt pysty. Nimim. 48-v. 174 cm ja 75 kiloa mies. Sama paino viimeiset 20 vuotta.

Vierailija
4305/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten näkee tietokoneen TODELLISEN kansiorakenteen? Nuo kaikki "pikakansiot" sekoittaa, enkä ymmärrä mikä on oikea rakenne. Eli mikä on se kaikkein eniten "pääkansio", mitkä sen alakansioita jne...

Oletan että puhut Windows-järjestelmästä?

Windows 10:n Resurssienhallinta näyttää tietokoneen sisällön aika monimutkaisella tavalla.

Miten käyttää?

Jos sulla on käytössä vain yksi levyasema eikä OneDrivea, tms., sun ei tarvitse välittää mistään muusta kuin siitä mitä olet hakemassa: tekstiasiakirja tai pdf, etsi kohdasta Tiedosto (klikkaa mistä kohdasta vaan), musiikkia (klikkaa Musiikki), kuvia (klikkaa Kuvat)... nuo vievät kaikki samaan paikkaan vaikka klikkaisi eri kohdasta. Lisäksi tarviset enimmäkseen vain kohtia Ladatut tiedostot ja ehkä Työpöytä.

Haku

Toisaalta, sun ei edes tarvitse avata Resurssienhallintaa vaan Windowsin työpödällä on se hakutoiminto (se luuppi siinä vasemmalla tehtäväpalkissa), joten se on vielä näppärämpi kun tiedät mitä haet.  Kirjoitat vaan hakuun etsimäsi tiedoston tai kansion nimen, ja voit klikata siihen suoraan.

Jos et muista nimiä vaan haluat hakea Tiedosto, Musiikki yms. kansioiden alta, näppäile Windows-merkkiä ja e-kirjainta. Esiin tulee nuo ym. tummennetulla olevat kohdat ja pääset suoraan niihin.

Pääkansiot ja alikansiot?

No Windowsissa on valmiiksi tehty nuo kansiot, joita useimmat käyttäjät käyttävät. Voit tietenkin itse tehdä uusia kansioita ja järjestää tietokoneesi Resurssienhallinnan aivan kuten haluat. Helpointa on kuitenkin säilyttää tuo valmis jako, koska kun tallennat vaikkapa jonkin kuvan, se menee automaattisesti kansioon Kuvat jne...

Sitten kysynkin miksi sulle on tärkeä tietää mikä on pääkansio mikä alikansio? Miten haluat niitä käyttää ja mihin tarkoitukseen?

Vierailija
4306/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tehnyt ison painon pudotuksen jokunen vuosi sitten. Sitä ennen painoin enimmillään n. 125 kg enkä ollut saanut toiveistani huolimatta laihduttua, kun kaikki aina lopahti kahden viikon sisällä aloituksesta.

Se mikä sitten oli erilaista sillä kertaa kun onnistuin oli se, että aivot oli lopulta tehneet sen työn minkä pitikin. Olin aidosti miettinyt sen miksi haluan laihtua eikä siinä taustalla ollut mitään heppoista ulkonäkökeskeistä syytä vaan jotain muuta. Halusin oikeasti olla terveempi ja jaksaa enemmän. Mietin, mihin olisin tyytyväinen ja se oli se, että liikkuisin 3 kertaa viikossa ja pyrkisin syömään terveellisesti (puoli kiloa kasviksia päivässä jne. suositusten mukaan). Ja siitä se sitten lähti. Tavoitepaino oli koko ajan mielessä, mutta tärkeintä koko ajan oli se että noudatan tuota omaa ruokavaliotani ja vähintään 3 krt/vkossa liikuntaa, ihan sama miten se paino siinä heittelee. Ja laskihan se paino, väkisinkin, tuota noudattamalla.

Ja kun lopulta niitä toistoja tuli koko ajan, sekä ruokavalion että liikunnan suhteen niin yhtäkkiä huomasinkin siitä tulleen ihan tavallista arkea. En kokenut olevani millään dieetillä vaan elämä vain oli muuttunut hyvin erilaiseksi siitä entisestä. Ja oli ilo huomata, että tykkäsinkin liikkua enemmänkin kuin tuo 3 kertaa viikossa :)

Joten minun vinkki on kaikille, että miettii sen todellisen syyn miksi haluaa pudottaa painoa. Kun se itseä motivoiva ajatus on löytynyt niin se kantaa kyllä eikä luovuta viikon tai kahden jälkeen. Ja mieluummin niillä pienillä muutoksilla mitkä on helppo toteuttaa kuin joku rääkki dieetti tai elämäntapamuutos, jota kukaan ei jaksa pidemmän päälle. Mulla ne helpot muutokset oli vaikka tuo liikunta 3 x vkossa; ihan kuka vaan pystyy siihen (se liikunta voi olla mitä vaan, kävelylenkki, jumpat netissä jne.) .

Ja omalla kohdalla vaalin koko ajan sitä ajatusta, että teen tässä itselleni hyvää. Jotenkin se meni sen positiivisen kautta :) Vierestä olen katsonut kun porukka tekee jääkaapin oveen jotain läski-kuvia hirveillä negatiivisilla kommenteilla ja miettinyt, että miksi sitä pitää yrittää pudottaa painoa dissaamalla itseään?

Vierailija
4307/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihminen ei voi hengittää veden alla, siis niin että vesi menee keuhkoihin? Vedessähän on happea.

Hengittäminen veden alla olisi mahdollista, jos veden happipitoisuus olisi riittävä. Ihmisen keuhkot eivät normaalissa veden happipitoisuudessa osaa erottaa happea vedestä riittävän tehokkaasti, koska ne ovat erikoistuneet ilman hengittämiseen. Veden alla hengittämistä on testattu mm. hiirillä.

Vierailija
4308/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatuksen myötä olen saanut todella huonon itsetunnon, joka on minua haitannut elämäni aikana monilla osa-alueila. Sanokaa minulle, että miten saisin pikkuhiljaa itse rakennettua itselleni hyvän itsetunnon?En siis halua olla mikään ylimielinen kusipää, vaan ajatella, että minä olen yhtä hyvä kuin muutkin.

Vierailija
4309/18369 |
21.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyviä vastauksia onkin tullut jo, ja pitää ottaa huomioon myös se, että ihmiset ovat myös ravinnonkäytöltään erilaisia. Ei siis voi vain kopioida jonkun muun tapoja ja laihtua sillä varmasti. Tarkoittaa, että tismalleen samalla kalorinsaannilla yksi ihminen laihtuu ja toinen samankokoinen ihminen lihoo.

Tähän vaikuttaa tietysti liikkuminen, jonka todellista kulutusta on vaikeaa arvioida tarkkaan. Samoin kaikki hyötyliikunta ja pienikin aktiivisuus: joku istuessaankin rummuttaa sormia ja siirtelee jalkojaan koko päivän, siinä missä toinen istumaan käytyään pysyy siinä kuin patsas. Tällaisetkin asiat vaikuttavat, kun vastaavia asioita on monia ja kaikki lasketaan yhteen.

Mutta tähän vaikuttaa myös se, miten tehokkaasti kunkin keho polttaa energiaa tai varastoi ravintoa. Jopa kunkin suolistosta imeytyy eri määrät ravintoa. Ruokien sisältämät kalorit ovat aina vain osa totuutta: ruoka sisältää tietyn määrän (ja nekin ovat keskiarvoja) mutta koskaan se kaikki ei imeydy, ja eri ihmisillä eri tavoin.

Tämä kaikki tarkoittaa, että jonkun ihmisen on helppo laihtua, kun vain vähän kiinnittää asiaan huomiota. Toiselle se on vaikeampaa. Ja jotkut oikein tehokkaat ravinnonkäyttäjät joutuvat tekemään laihtumisensa eteen todella paljon.

Helppo laihtuja voi ehkä vähän ylimielisesti ihmetellä, mikseivät muka kaikki muutkin voi tehdä kuin hän: eihän tarvitse kuin vähän syödä vähemmän ja liikkua enemmän! Hän päättelee, että jos joku ei onnistu laihtumaan, hänen täytyy olla vain laiska ja ahne. Se toinen saattaa kuitenkin jo syödä vähemmän ja terveellisemmin kuin helppo laihtuja, eikä kuitenkaan laihdu. Hänen laihtumisensa vaatisi niin suuria ponnisteluja ja niin armotonta itsekuria, että siihen pystyisi vain harva. Kenties se helppo laihtujakaan ei pystyisi siihen, jos joutuisi samaan tilanteeseen.

Kaikki eivät pidä tästä, vaan ovat sitä mieltä että "selittelyä" ja "itsekurista se on kiinni". Mutta kumma, ettei tästä puhuta enempää, vaan hoetaan joitain yleisiä laihdutusohjeita ja -ohjelmia - pitäisi olla itsestään selvää, että ihmiset ovat erilaisia!

Vierailija
4310/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten näkee tietokoneen TODELLISEN kansiorakenteen? Nuo kaikki "pikakansiot" sekoittaa, enkä ymmärrä mikä on oikea rakenne. Eli mikä on se kaikkein eniten "pääkansio", mitkä sen alakansioita jne...

Windows 10:n Resurssienhallinta näyttää tietokoneen sisällön aika monimutkaisella tavalla.

Miten käyttää?

Jos sulla on käytössä vain yksi levyasema eikä OneDrivea, tms., sun ei tarvitse välittää mistään muusta kuin siitä mitä olet hakemassa: tekstiasiakirja tai pdf, etsi kohdasta Tiedosto (klikkaa mistä kohdasta vaan), musiikkia (klikkaa Musiikki), kuvia (klikkaa Kuvat)... nuo vievät kaikki samaan paikkaan vaikka klikkaisi eri kohdasta. Lisäksi tarviset enimmäkseen vain kohtia Ladatut tiedostot ja ehkä Työpöytä.

Haku

Toisaalta, sun ei edes tarvitse avata Resurssienhallintaa vaan Windowsin työpödällä on se hakutoiminto (se luuppi siinä vasemmalla tehtäväpalkissa), joten se on vielä näppärämpi kun tiedät mitä haet.  Kirjoitat vaan hakuun etsimäsi tiedoston tai kansion nimen, ja voit klikata siihen suoraan.

Jos et muista nimiä vaan haluat hakea Tiedosto, Musiikki yms. kansioiden alta, näppäile Windows-merkkiä ja e-kirjainta. Esiin tulee nuo ym. tummennetulla olevat kohdat ja pääset suoraan niihin.

No Windowsissa on valmiiksi tehty nuo kansiot, joita useimmat käyttäjät käyttävät. Voit tietenkin itse tehdä uusia kansioita ja järjestää tietokoneesi Resurssienhallinnan aivan kuten haluat. Helpointa on kuitenkin säilyttää tuo valmis jako, koska kun tallennat vaikkapa jonkin kuvan, se menee automaattisesti kansioon Kuvat jne...

Sitten kysynkin miksi sulle on tärkeä tietää mikä on pääkansio mikä alikansio? Miten haluat niitä käyttää ja mihin tarkoitukseen?

Aika paljon kyse on siitä, että yksinkertaisesti tuntuu paremmalta hahmottaa kokonaisuus eikä irrallisia asioita. Haluan ymmärtää kokonaisuuden, koska silloin voin luottaa enemmän asian hallitsemiseen. Kun menen uuteen kaupunkiin, haluan opetella käyttämäni alueen kartalta enkä joka kerta erikseen hakea esim. karttasovelluksella reittiä tiettyyn paikkaan. Se olisi turhan monimutkaista ja tuntisin olevani eksyksissä. Kokonaisuuden hahmottaminen mahdollistaa paljon laajemman hyötymisen tiedoistaan kuin irrallisten yksityiskohtien opettelu. Kokonaisuuden hahmottamiseen ei myöskään tarvitse niin hyvää muistia (joka minulla on siis huono).

En tarvitse vain yksittäisten tiedostojen etsimistä vaan myös niiden tallentamista ja useiden laajojen tiedostokokonaisuuksien tallentamista ja hallintaa.

Mitä tutkin tuota Resurssienhallintaa, niin luulisin että kaikki on oikeasti C:n alla, ja oikea sijainti noille valmiille kansioille on C > Käyttäjät > Käyttäjä 1. Ilmeisesti myös Työpöytä sijaitsee oikeasti tuon Käyttäjä 1:n alla? Pitää varmaan kokeilla luoda testiksi uusi käyttäjä ja kirjautua sillä, niin se auttaisi hahmottamaan asiaa lisää. Kun on kerran hahmottanut, niin sitten on helpompi suosiolla käyttää noita "pikakansioitakin", koska ymmärtää niiden suhteen kokonaisuuteen.

Vierailija
4311/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Ruotsissa alkamassa vallankumous? Miksi siellä löytyy bensakanistereja tienvarsilta?

Vierailija
4312/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa booty call?

Henkilö soittaa ainoastaan sen takia, että hän haluaa seksiä. 

Vierailija
4313/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa booty call?

Henkilö soittaa ainoastaan sen takia, että hän haluaa seksiä. 

Ja täsmennän vielä itseäni: tai laittaa viestiä tmv. 

Vierailija
4314/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tullut siihen tulokseen, että koko ikänsä hoikkina pysyvät ihmiset eivät ole yksinkertaisesti kehittäneet itselleen esim. sokerihammasta. Heille herkut eivät ole mikään himon kohde, vaan niitä nautitaan joskus ja kohtuudella. Muina aikoina herkkuja ei ajatella tai osteta. Ehkä liittyy jo lapsuuteen ja kasvatukseen... omassa kasvatuksessani meiltä lapsilta herkkujen syöntiä rajoitettiin, mutta silti niitä oli aina kotona (vanhemmat niitä söivät/ostivat itselleen). Itse olen sitten aikuistuttuani ollut sellainen, että olen ostanut itselleni juuri niin paljon herkkuja kuin haluan ja niillä olen sitten lihonutkin. Olen järkeillyt, että kotona herkkujen läsnäolo ja samalla kielto kajota niihin on tehnyt minusta person makealle.

Vierailija
4315/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maito maistuu pullan kanssa niin hyvältä? Vaikka ei välttämättä muuten pitäisi maidosta erityisesti, niin ai että sitä yhdistelmää: maito + itse leivottu pulla.

(Minusta tämä ei ole välttämättä tyhmä kysymys, mutta en viitsinyt aloittaa uutta keskustelua.)

Vierailija
4316/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten löytäisin itselleni sellaisen rakkausmiehen, jonka kanssa voisin elää yhdessä parisuhteessa, rakastaa hänen kanssa toisiamme ja ehkä jopa rakastellakin, kun olen itse pieni, ruma ja tyhmä mies?

Vierailija
4317/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten käyttää?

Haku

Aika paljon kyse on siitä, että yksinkertaisesti tuntuu paremmalta hahmottaa kokonaisuus eikä irrallisia asioita. Haluan ymmärtää kokonaisuuden, koska silloin voin luottaa enemmän asian hallitsemiseen. Kun menen uuteen kaupunkiin, haluan opetella käyttämäni alueen kartalta enkä joka kerta erikseen hakea esim. karttasovelluksella reittiä tiettyyn paikkaan. Se olisi turhan monimutkaista ja tuntisin olevani eksyksissä. Kokonaisuuden hahmottaminen mahdollistaa paljon laajemman hyötymisen tiedoistaan kuin irrallisten yksityiskohtien opettelu. Kokonaisuuden hahmottamiseen ei myöskään tarvitse niin hyvää muistia (joka minulla on siis huono).

En tarvitse vain yksittäisten tiedostojen etsimistä vaan myös niiden tallentamista ja useiden laajojen tiedostokokonaisuuksien tallentamista ja hallintaa.

Mitä tutkin tuota Resurssienhallintaa, niin luulisin että kaikki on oikeasti C:n alla, ja oikea sijainti noille valmiille kansioille on C > Käyttäjät > Käyttäjä 1. Ilmeisesti myös Työpöytä sijaitsee oikeasti tuon Käyttäjä 1:n alla? Pitää varmaan kokeilla luoda testiksi uusi käyttäjä ja kirjautua sillä, niin se auttaisi hahmottamaan asiaa lisää. Kun on kerran hahmottanut, niin sitten on helpompi suosiolla käyttää noita "pikakansioitakin", koska ymmärtää niiden suhteen kokonaisuuteen.

Jos sulla ei ole OneDriveä eikä mitään muita levyasemia kuin tuo C:, sitten kaikki on sen alla. Jos sulla on vain yksi käyttäjätili, sitten ne ovat Käyttäjä 1:n alla.

Ja kyllä työpöytäkin on Käyttäjä 1:n alla.

Eli jos avaat kaksi käyttäjätiliä eli 1:n ja 2:n, sitten kummallakin on erikseen samat kohdat kuin tummennettuna yllä: Työpöytä, Lataukset, Musiikki, Kuvat, Tiedostot, yms.

Käyttäjätileissä, jos teet kaksi siis, eroa on siinä että toisen pitää olla Järjestelmänvalvoja (JV) kun taas toinen tehdään rajoitetuin oikeuksin. Tämä tarkoittaa, että JV-tililtä pääset katselemaan myös toisen tilin kansioita, mutta rajoitetulta tililtä et pääse JV-tilille.

Mielestäni tuo Windowsin Resurssienhallinta on turhan sekava, jos ei käytä useaa tiliä. Tärkeintä on osata etsiä tiedostoja usealla tavalla, silloin ne aina löytyvät eikä ole väliä minkä polun päästä.

Kun tallentaa tiedostoja, Windows tallentaa ne automaattisesti niin että äänitiedosto tallentuu kansioon Musiikki, kuvatiedosto kansioon Kuvat, jne... Siksi jos luo omia tiedostokansioita noille rinnakkaisesti, pitää huolehtia joka tallennuksen yhteydessä oikeasta paikasta. Jos haluaa jotain omaa järjestystä, se kannattaa tehdä niin että pitää esim. valmiin Kuvat-kansion pääkansiona ja tekee omia alikansiota sen alle.

Itse en tee tietokoneen C:asemalle isoja kansiojärjestelmiä, koska C-asemalla ei kannata säilyttää mitään tärkeää, koska kun kone simahtaa, kaikki C:n sisältö menee siinä samalla. Kannattaa miettiä se varmuuskopiointi huolella etukäteen.

Mulla on C-asemalla vain kuvat ja musiikki (joista on varmuuskopio olemassa muualla). Muuten avaan kansion Tiedostot-kohdan alle, jolle annan nimen esim. HEINÄKUU_2018. Tallenan kaiken sinne ja sitten kerran kuussa vähintään teen varmuuskopion useaan paikkaan. C-asemalle avaan uuden kansion ELOKUU_2018 jne... Yleensä nuo tiedostot ovat sekä pilvipalvelussa että ulkoisella levyasemalla, joten voin poistaa ne tietokoneen C-asemalta.

Vierailija
4318/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi monet kuuluisat kokit ovat miehiä?

Vierailija
4319/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

timburi kirjoitti:

Miksi torksipää ruuvi on olemassa?

Torx kantaisen ruuvin vääntökestävyys on ylivertainen ristipäähän(philips) ja varsinkaan tasapääruuveihin verrattuna.

Ruuvinkantaa on käytännössä mahdotonta saada liestymään, jos vain käyttää oikean kokoista ruuvauskärkeä.

Vierailija
4320/18369 |
22.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatuksen myötä olen saanut todella huonon itsetunnon, joka on minua haitannut elämäni aikana monilla osa-alueila. Sanokaa minulle, että miten saisin pikkuhiljaa itse rakennettua itselleni hyvän itsetunnon?En siis halua olla mikään ylimielinen kusipää, vaan ajatella, että minä olen yhtä hyvä kuin muutkin.

Tämä kysymys kiinnostaa. Mulla sama tilanne. Horjuva itsetunto ja itseluottamusta puuttuu. Kotioloista pohja näille.