Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18364)
Ostin apk:n yksittäispakattuja pesutabletteja, joissa on zikzak-päädyt. Mies sanoo, että käärettä ei tarvitse avata, koska se sulaa? Sulaako?
Vierailija kirjoitti:
Ostin apk:n yksittäispakattuja pesutabletteja, joissa on zikzak-päädyt. Mies sanoo, että käärettä ei tarvitse avata, koska se sulaa? Sulaako?
Jos tarkkoja ollaan niin se liukenee. Koskepa sellaiseen märillä käsillä.
Miksi pyöräilijöitä vihataan, vaikka vakuutusyhtiöiden mukaan noin 70% kolareista on autoilijoiden syytä (päälle kääntyminen ja kolmion takaa eteen tuleminen) ? Onko tässä kyseessä tekopyhyys vai yritys siirtää huomio itsestään pois?
Pahoittelut, esitin asian huonosti. Tarkoitin, miten ne lähtöselvitykset yms. hoidetaan. Mitä teen konkreettisesti (pl. fyysinen siirtyminen kotoa lentoasemalle) päästäkseni lennolle esim. NYC:iin, kun olen ostanut lipun netistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku jaksaa antaa neuvoja, kiitän etukäteen. Haluan matkustaa. Varaan matkan netistä. Miten toimin, kun "matka alkaa"? Miten pääsen sinne lentokoneeseen asti? Entä laivaan asti?
Voisitko kertoa tarkemmin? Mistä matkasta on kyse ja missä asut? Mikä vaikeus sulla on päästä lentokentälle tai satamaan? En ihan ymmärrä kysymystä.
Pahoittelut, esitin asian huonosti. Tarkoitin, miten ne lähtöselvitykset yms. hoidetaan. Mitä teen konkreettisesti (pl. fyysinen siirtyminen kotoa lentoasemalle) päästäkseni lennolle esim. NYC:iin, kun olen ostanut lipun netistä?
(En osaa edes vastata kommenttiin av:lla 😆. Ehkä se NYC:in lento on liian haastava koitos mulle oikeesti 😂.)
Vierailija kirjoitti:
Miksi pyöräilijöitä vihataan, vaikka vakuutusyhtiöiden mukaan noin 70% kolareista on autoilijoiden syytä (päälle kääntyminen ja kolmion takaa eteen tuleminen) ? Onko tässä kyseessä tekopyhyys vai yritys siirtää huomio itsestään pois?
Olen aiemmin ajanut todella paljon pyörällä ja nykyisin autolla. Vastaan nyt omista kokemuksistani.
Pyöräilijät ajavat usein aika luovasti, vähän oikaisevat pyörätieltä vaikka suojatielle, vähän ajoradalle jne jopa yksisuuntaista väärään suuntaan.
Autoilija joutuu luottamaan liikenteessä, että kaikki toimisivat ennakoitavasti, eri pysyisivät omilla väylillään, liikkuisivat niillä säntillisesti, noudattaisivat liikennesääntöjä. Pyöräilijät eivät usein tee mitään näistä, mikä tekee liikkumisesta autoilijalle ennalta-arvaamatonta ja pelottavaa.
Lisäksi pyörä, kuten moottoripyöräkin, on pieni mutta nopea kohde, jota on vaikeampi havaita ja vaikea hahmottaa etäisyyttä ja nopeutta. Pyörä on niin pieni että se saattaa risteyksessä vilkaistessa jäädä auton etuosan A-palkin taakse.
Vielä todettava että usein pyöräilijät eivät ole ajaneet autoa eivätkä tiedä näitä asioita. Siksi he eivät ehkä tiedä näistä haasteista, ja luulevat autoilijan ilman muuta nähneen heidät ja ehtivän reagoida.
Mikään ei ole kauheampaa kuin joutua tekemään äkkijarrutus, kun jostain yhtäkkiä suhahtaa pyörä jonka ei pitäisi olla siinä eikä tiedä mistä se tuli. En kestäisi jos ajaisin jonkun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti joku jaksaa antaa neuvoja, kiitän etukäteen. Haluan matkustaa. Varaan matkan netistä. Miten toimin, kun "matka alkaa"? Miten pääsen sinne lentokoneeseen asti? Entä laivaan asti?
Voisitko kertoa tarkemmin? Mistä matkasta on kyse ja missä asut? Mikä vaikeus sulla on päästä lentokentälle tai satamaan? En ihan ymmärrä kysymystä.
(En osaa edes vastata kommenttiin av:lla 😆. Ehkä se NYC:in lento on liian haastava koitos mulle oikeesti 😂.)
kun tuut lentoasemalle, meet jonoon sinun lentoyhtiön lähtöselvitystiskille. Mene ajoissa koska voi olla pitkät jonot.
Siinä luovutat laukkusi ruumaan. Ja näytät passisi ja kuitin lentolipustasi. Saat käteesi boarding pass -pahvikortin/ lipun, jossa lukee lentosi numero ja istumapaikkasi numero. Pidä tämä tallessa, pääset sillä koneeseen.
(Jos sinulla on vain käsimatkatavara, voit saada linkin ennen lähtöä tekstarilla, jolla teet tämän netissä ja saat kortin puhelimeesi. Eikä tarvitse jonottaa tiskille)
Sitten lähdet kohti turvatarkastusta. Siinä laitetaan käsilaukut ja tavarat taskuista hihnalle jolla ne läpivalaistaan, ja itse kävelet metallinpaljastusportista. Koneeseen ei huolita teräviä esineitä eikä vähäistä enempää nesteitä, jos sinulla on tässä kohtaa niitä, ne menevät roskiin.
Kun olet päässyt tästä läpi, olet siellä odotteluhallissa jossa on kauppoja ja kuppiloita. Voit kuluttaa aikaa kunnes lentosi lähtee.
Tauluilla on listattu lennot, kuten junat rautatieasemalla. Katsot siitä, miltä portilta lentosi lähtee, niillä on numerot. Seuraa viittoja, voi olla kaukanakin. Isoilla kentillä voi joutua siirtymään jopa junilla tai busseilla.
Ole portilla ajoissa. Kun se aukeaa, lippusi ja passisi katsotaan ja pääset koneeseen.
(Jos lennollasi on vaihto, joudut etsimään siellä seuraavan lennon portin. Laukkusi siirtyvät omia aikojaan jos lentosi on ostettu pakettina eikä erikseen. Siksi vaihto ei kannata olla alle tuntia, jotkut lentoasemat voi olla valtavia))
Perillä tulet ensin aulaan jonne liukuhuhnalla tulevat matkalaukut. Joudut odottamaan ja poimimaan omasi hihnalta.
Viitoista näkee reitin uloskäynnille. Kävelet laulusi Tässä kohtaa taitaa olla maahan tuleville passintarkastus. Kävelet laukkusi kanssa myös tullin ohi, he eivät yleensä pysäyttele kaikkia.
Kun olet ulkona tästä kaikesta aulassa, etsit taksin tai metron tai bussin hotellillesi.
Suosittelen tutkimaan vaihtoehtoja ja aikatauluja jo etukäteen netistä niin ei mene sormi suuhun. Myös lentoasemien pohjapiirrokset ja kartat löytyvät netistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laivaterminaaliin tullessa on aula, jossa joutuu jonottamaan lähtöselvitystiskille. Siinä näytetään tosite että lippu on ostettu ja saadaan hyttikortti ja mahdolliset ateriakortit.
Muistaakseni siirrytään portin läpi joka lukee hyttikorttisi ja päädyt odotisaulaan. Kun ovet aukeavat, kävelet lauman joukossa putkea pitkin laivaan. Laivassa viitoista ja tauluista näet missä hyttisi on. Voit kysyä henkilökunnaltakin, he odottavat ovella. Infotiskissä viimeistään neuvotaan, ihan kuin hotellin reception.
Selittäsikö joku mikä ihme on pilluralli? Tarkoittaako pilluralli sitä, että ajamisen päätyttyä joku saa tai antaa seksiä, koska on saanut autokyydin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietääkö ihmiset yleensä monta päivää on missäkin kuussa?
Kun mies täytti veroilmoitukseen työmatkakuluja, niin hän erikseen etsi vuoden 2017 vuoden kalenterin ja tarkisti monta päivää sinä vuonna on ollut joulukuussa. Ihmettelin asiaa, kun itse olisinihan ilmankalenteria asian tiennyt.
Että olenko minä harvinaisen viisas, vai mies harvinaisen tyhmä?Minä ainakaan en muista kuukausien päivämääriä ulkoa, ja älykkyysosamääräni on varsin korkea. Onneksi olen joskus oppinut sen vinkin, jossa lasketaan rystysistä. Ehkä miehesi ei ole nähnyt sitä.
Tuon asian tietäminen ei korreloi älykkyyden kanssa.
Kysymyksesi saa vaikuttamaan siltä, ettet arvosta miestäsi kovinkaan paljoa, mutta itsesi arvostat hyvinkin korkealle. Kunnioituksen puute ei ennusta hyvää avioliitolle.Kuukausien pituuksien muistivinkki: kesy marhu. Lisäksi tietenkin pitää muistaa erikseen helmikuu.
Minulla ei ole korkea äo, mutta kyllä vaan osaan sanoa heti että joulukuussa on 31 päivää, kun se vika päivä nyt sattuu olemaan uusivuosi ja sitä tulee juhlittua.
T. Alkuperäinen kysyjäAlkuperäinen kysyjä vielä varmistaa, että kaikkiko tosissaan etsisivät erikseen vuoden 2017 kalenterin vaikka nenän edessä olisi tarjolla vuoden 2018. Eli eikö ihmiset oikeasti tiedä että joka vuonna on joulukuussa yhtä monta päivää?? No sitten en enää ihmettele vain miehen puuhia, jos minulle vastanneet olisivat tehneet samoin, nyt ihmetelen teitä kaikkia!
Hei nyt kaikki!
Mies oli tekemässä veroilmoitukseen TYÖMATKAKULUJA. Hän tarvitsi kalenteria tarkistaakseen, montako TYÖPÄIVÄÄ viime joulukuussa oli. Jos itsenäisyyspäivä on viikonloppuna, se on ihan eri asia kuin arkipyhä vaikka tiistaina, jolloin ei olla töissä. Sama juttu joulun pyhien kanssa. Muistatko itse, oliko 6.12 tiistai, torstai vai sunnuntai? Entä joulu? Oliko perjantaina vai keskiviikkona vai viikonloppuna?
Se, että joulukuussa on aina 31 päivää, ei ole tämän työmatkakuluilmoituksen kanssa mitään tekemistä. Vain tehdyt työpäivät ja tehdyt työmatkat ovat tarkastelun alla.
Ilmeisesti se, joka tätä asiaa alunperin kysyi, luuli, ettei mies tiedä joulukuussa olleen 31 päivää ja sitä ihmetteli, että eikö ihmiset yleisesti tiedä. Se, montako työpäivää joulukuussa on, vaihtelee toki vuosittain ja se kannattaakin tarkistaa.
Jokuhan tuolla jo taisi todeta, että osa ihmisistä ei todellakaan tiedä, montako päivää joulukuussa on yhteensä, tai maaliskuussa tai kesäkuussa. Rystysistä laskemalla se selviää, mutta tää kesy marhu on vielä nopeampi tapa muistaa se.
Vierailija kirjoitti:
Selittäsikö joku mikä ihme on pilluralli? Tarkoittaako pilluralli sitä, että ajamisen päätyttyä joku saa tai antaa seksiä, koska on saanut autokyydin?
Se on lempinimi ns. korttelirallille, tarkoittaa siis sitä, kun nuoret miehet ajavat autolla jonkun pikkukaupungin korttelia päämäärättömästi. Ideana on esitellä omaa autoa muille, soitattaa stereoita sekä saada tyttöjä kyytiin. Nimitys pilluralli tulee varmaankin siitä, että tavoitteena on saada pillua. Onhan todennäköisempää päästä sänkyyn sellaisen tytön kanssa, joka tulee ensin ajelulle, kuin sellaisen kanssa, joka ei auton kyytiin suostu. Mikään velvoite pillun antaminen ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Voiko seksuaalisista poikkeavuuksista, kuten homoseksuaalisuudesta ja transseksualisuudesta, eheytyä normaaliksi?
Oletko hetero? Voisitko kuvitella itse muuttuvasi esim.homoksi? Ehkä siinä on vastaus kysymykseen. Itseäni voisi kiinnostaa onko olemassa tapauksia joissa on eheydytty, ilman psyykkisiä ongelmia tai myöhemmin paluuta alkuperäiseen?
Vierailija kirjoitti:
Voiko seksuaalisista poikkeavuuksista, kuten homoseksuaalisuudesta ja transseksualisuudesta, eheytyä normaaliksi?
Tästä on ristiriitaista tietoa, riippuen keneltä kysytään. Jos kysytään kristillisiltä järjestöiltä tms., niin eheytyminen on mahdollista, jos antaa Jeesuksen pelastaa itsensä synnistä. Jos taas kysytään maallikolta, vastaus on, että todennäköisesti ei voi ilman, että ihminen kieltää seksuaalisuutensa ja valehtelee itselleen.
Biseksuaalin kohdalla ns. eheytyminen on "helpointa". Päättää vain alkaa parisuhteeseen vastakkaista sukupuolta olevan kanssa ja yrittää tukahduttaa kiinnostuksensa omaan sukupuoleen. Sen sijaan itsensä voimakkaasti homoseksuaaliksi kokevan voi olla hyvin vaikea eheytyä, koska se tarkoittaisi käytännössä joko seksin lopettamista kokonaan tai sitä, että väkisin opettelisi olemaan vastakkaista sukupuolta olevan kanssa, siis että sulkeutuisi loppuelämäkseen kaapin syövereihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö naiset miehiä paremmin henkilöiden koko nimiä? Eräässä videossa Youtubessa on pätkä Greed-visailusta, jossa naispuoliselta kilpailijalta kysytään Tarja Halosen toista etunimeä, ja hän ei osaa sitä paremmin perustella, mutta hänestä vain tuntuu, että se olisi Kaarina. Miespuolinen kapteeni sanoo sitten, että luulen että naiset tietävät nimiasiat paremmin. Jos näin on, mistä se johtuu?
Veikkaan, että jos kysyt kaveripiirisi nuorilta naisilta ja miehiltä mitkä näiden lähimpien kaverien koko nimet ovat ja mitkä on näiden kaverien tarkat syntymäpäivät ovat, niin naiset tietävät nämä yleensä melko helposti, miehillä voi olla vaikeampaa.
En tiedä mistä se johtuu, mutta epäilen, että nykyisin naisilla on enemmän paineita olla sosiaalisia, kun taas miehen "moukkamaisuus" hyväksytään helpommin. Perheessä usein nainen (vaimo/äiti/sisar) hoitaa sosiaaliset kontaktit myös miesten puolesta.
En usko että syy on geneettinen tai biologinen, koska varmasti Venäjän ajan Suomessa yhteiskunnassa on tarkat luokkaerot, ja ihmisiä piti osata kohdella oikein, tietää arvonimet, puhuttelunimet, ynnä muut ja tämä vaadittiin nimenomaan miehiltä.
Asia selvä. Siksi kysyin, koska olen itse miespuolinen, ja olen hyvä muistamaan nimiä ja syntymäpäiviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietävätkö naiset miehiä paremmin henkilöiden koko nimiä? Eräässä videossa Youtubessa on pätkä Greed-visailusta, jossa naispuoliselta kilpailijalta kysytään Tarja Halosen toista etunimeä, ja hän ei osaa sitä paremmin perustella, mutta hänestä vain tuntuu, että se olisi Kaarina. Miespuolinen kapteeni sanoo sitten, että luulen että naiset tietävät nimiasiat paremmin. Jos näin on, mistä se johtuu?
Veikkaan, että jos kysyt kaveripiirisi nuorilta naisilta ja miehiltä mitkä näiden lähimpien kaverien koko nimet ovat ja mitkä on näiden kaverien tarkat syntymäpäivät ovat, niin naiset tietävät nämä yleensä melko helposti, miehillä voi olla vaikeampaa.
En tiedä mistä se johtuu, mutta epäilen, että nykyisin naisilla on enemmän paineita olla sosiaalisia, kun taas miehen "moukkamaisuus" hyväksytään helpommin. Perheessä usein nainen (vaimo/äiti/sisar) hoitaa sosiaaliset kontaktit myös miesten puolesta.
En usko että syy on geneettinen tai biologinen, koska varmasti Venäjän ajan Suomessa yhteiskunnassa on tarkat luokkaerot, ja ihmisiä piti osata kohdella oikein, tietää arvonimet, puhuttelunimet, ynnä muut ja tämä vaadittiin nimenomaan miehiltä.
Asia selvä. Siksi kysyin, koska olen itse miespuolinen, ja olen hyvä muistamaan nimiä ja syntymäpäiviä.
Hyvä juttu.
En usko, että on mitenkään erityisen sukupuolisidonnaista, kuinka hyvin muistaa vaikkapa syntymäpäiviä. Miesten on opittava armeijassa tunnistamaan ja muistamaan sotilasarvot, ja käsittääkseni he oppivat ne varsin kivuttomasti. Miksei siis mies voisi muistaa myös nimiä tai päivämääriä yhtä helposti.
Parisuhteissa vain tulee usein otettua rooleja, joihin voi kuulua syntymäpäivien muistamisen lisäksi vaikkapa lasten harrastusten ja menojen muistaminen, ja useimmiten sen roolin ottaa äiti.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Suomessa ammattilaisilta on kielletty eheytyshoidot.
Tuli mieleen tästä kommentista toisesta ketjussa:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli kerran suklaanaamio naamassa ja lähdin viemään roskia, ulkona unohdin koko naamion ja ajattelin samalla kipaista lähikaupassa. Voitte kuvitella minkälaisia katseita keräsin, kun näytin kirjaimellisesti siltä kuin naama olisi p*skassa.
Katoin just leffaa nimeltä Beauty & the Briefcase, jossa yhdessä kohtauksessa kaverukset oli kaupassa naamiot naamalla (jotka he olivat laittaneet kasvoilleen aiemmassa kohtauksessa). Mietin ensin, että onko kohtauksen tarkoitus hauskuuttaa mokalla, mutta kukaan ei tuijottanut eikä kauppaan saapunut tyyppi, jonka kanssa toinen alkoi jutella, sanonut naamiosta mitään eikä tuijottanut omituisesti tai mitään. Kohtaus jäi hämmentämään. Miksi oli vaivauduttu kuvaamaan kohtaus niin, että näyttelijöillä oli siinä ne naamiot? Joku pointtihan tuolla täytyi olla, mutta mikä?
^ Kasvohoitonaamiot siis, jos jäi epäselväksi.
Käyttävätkö luonteeltaan ylimieliset ihmiset huomattavasti enemmän aurinkolaseja kuin muut? Itselleni on tullut sellainen käsitys, että aurinkolasit ja ylimielisyys usein liitetään toisiinsa.