Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3901/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh????? kirjoitti:

Jos on siamilaiset kaksoset, jotka voidaan erottaa toisistaan ja jotka ovat jo sen ikäiset, että he voivat ottaa itse kantaa erotusleikkaukseen ja toinen haluaa leikkaukseen, mutta toinen ei, niin mitä lääkärit tekevät? Voivatko he tehdä erotusleikkauksen ilman toisen suostumusta? Onko tilanne eri tilanteessa, jossa molemmat voivat jäädä eloon ja tilanteessa, jossa leikkaus olisi pakko tehdä koska ilman sitä he molemmat tai toinen kuolee? Jos vaikka kaksoset olisi erotettava toisistaan siksi, että toisen tila heikkenee, hän on vaarassa kuolla ja lääkärit suosittelevat leikkausta, että edes tämä terve kaksonen voi jäädä eloon koska ilman leikkausta hänenkin tilansa heikkenisi ja hän kuolisi viimeistään silloin kun toinen kuolee? Jos vaikka tämä kuoleva kaksonen vastustaa jostain syystä leikkausta haluten kuolla kiinni kaksossisaruksessaan huolimatta siitä, että tämäkin kuolee?

Suurin osa siamilaisista kaksosista kuolee kohtuun tai heti syntymän jälkeen. Eloonjäävät ovat hyvin harvinaisia. Yleisintä siamilaisuus on Kaakkois-Aasiassa ja Afrikassa, joten käytännössä harvoilla lienee mahdollisuutta edes harkita leikkausta.

Lisäksi asia ei riipu kaksosten toiveista vaan siitä mikä on lääketieteellinen tilanne. Kaikki siamilaiset eivät ole samanlaisia: jos he ovat kiinnittyneet vain keveämmin lonkan alueelta tms. silloin on helppo leikata eroon, jos taas ruoansulatuselimistö, sydän, maksa tai muu kriittinen osa on yhteistä, ei heitä ihan helposti voida leikata erilleen. Onnistuneetkin leikkaukset ovat usein päätyneet toisen tai kummankin kaksosen vammautumiseen mutta useammin ainakin toisen kaksosen, ellei kummankin, kuolemaan. Joitakin onnistuneita leikkauksia on viime ajoilta, toki on vaikea sanoa miten kaksosten jatkossa käy jos sisäelimiä on jaettu tms.

Jos kaksoset ovat alaikäisiä varmaan vanhemmilla on päätäntävalta, eli käytännössä varmaan neuvottelevat lääkärien kanssa. Aikuisina kaksosilla toki on sitten valta päättää asioista yhdessä. Maasta riippuen erikoisia tapauksia on esim. Britanniassa oikeus on päättänyt kaksosten eroon leikkaamisesta vastoin vanhempien toiveita tilanteessa jossa vain toisella oli mahdollisuus jäädä eloon (Rose and Grace Attard).

Ei varmaan mitään tiettyä sääntöä ole olemassa miten toimia vaan se rippuu siitä miten kaksoset ovat kiinni toisissaan, leikkauksen saatavuudesta rahallisesti, vanhempien/kaksosten päätöksestä, sekä lainsäädännöstä.

Maksa ei ole mitenkään kriittinen osa vaikka se olisi yhteinen, maksa on helppo jakaa. Jos vain maksa on yhteinen niin tällainen leikkaus on helppo siamilaisten kohdalla ja eloonjäämisennuste on erinomainen jos lapsilla ei ole muuta vikaa.

Köyhissä maissa syntyviä siamilaisia leikataan myös erilleen. Eikä tarvitse olla varallisuutta vaan näitä leikkauksia tehdään myös ilmaiseksi joko omassa maassa tai ulkomailla.

Ensimmäiset onnistuneet erotusleikkaukset on tehty jo 1950-luvulla ja eliniänennuste ei sinällään eroa muista mikäli jotain muuta poikkeavuutta (vaikea sydänvika tms.) ei ole.

Vierailija
3902/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi säikähtäessä ihminen vetää ilmaa sisään?

Säikähtänyt vetää happea keuhkoihin ja verenkieroon valmistautuakseen räjähtävään pakoon tai taisteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3903/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni lapseni kysyi kysymyksen, johon en edes goolettamalla löytänyt vastausta. Hän siis ihmetteli, miksi metsissä puiden latvat ovat samalla korkeudella? Tämä jäi itseänikin mietityttään kun totta tosiaan ainakin jos kauempaa katsoo, metsien yläreuna on tosi tasainen. Kaikkeen ne lapset kiinnittävätkin huomiota :D

Vierailija
3904/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuukuppi toimii?

Nimim mies, joka ei sitä tarvitse ja on vain kuullut termin

Vierailija
3905/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni lapseni kysyi kysymyksen, johon en edes goolettamalla löytänyt vastausta. Hän siis ihmetteli, miksi metsissä puiden latvat ovat samalla korkeudella? Tämä jäi itseänikin mietityttään kun totta tosiaan ainakin jos kauempaa katsoo, metsien yläreuna on tosi tasainen. Kaikkeen ne lapset kiinnittävätkin huomiota :D

"Täysikasvuisen puun pituuteen vaikuttaa eniten tuuli. Samanpituiset puut ovat paremmin tuulelta suojassa."

https://yle.fi/uutiset/3-6645221

Vierailija
3906/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tyhmä kysymys, mutta mikä tuolla Vantaalla palaa?

Vierailija
3907/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miten tyhmä kysymys tämä on, mutta jos joku viisaampi osaisi vastata; Minulla on tuollainen pieni wacomin piirtotabletti jonka myymistä olen harkinnut vähäisen käytön ja rahanpuutteen vuoksi, mutta silloin kun hankin sen piti siinä asennuksen yhteydessä syötellä laatikossa olevat koodit jne ja luoda oma tili. Eli jos nyt myyn tuon, niin pitääkö minun jotenkin ensin onnistua deletoimaan ne omat tunnukseni vai voiko uusi omistaja käyttää aktivointikoodeja ilman että ne automaattisesti linkittyy minun tiliini?

T: En tajua tekniikkaa

Pyydä kaveria kokeilemaan, onnistuuko tabletin käyttö ilman aktivointikoodia. Pyytä häntä myös asentamaan koneelleen ajurit, niin että tabletin ja kynän kaikki toiminnot  varmati toimivat. Jos tämä onnistuu ilman aktivointikodia kaverille, onnistuu se ostajallekin.

Sitten veikkaus: Itse tabletti ajureineen toimii rekisteröitymättä ja ilman aktivointikoodia. Aktivointikoodi lienee "Software Bundle Download key (SBDK)". Sitä tarvitaan tabletin kanssa kytkykauppana ostettujen piirtoohjelmistojen asentamiseen. Näitä ohjelmistoja et pysty siirtämään uudelle omistajalle, jos olet ne jo omaan käyttöösi asentanut ja aktivointikoodin käyttänyt. Ne ovat eri tuotteita kuin itse tabletti.

Vierailija
3908/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Täysikasvuisen puun pituuteen vaikuttaa eniten tuuli. Samanpituiset puut ovat paremmin tuulelta suojassa."

https://yle.fi/uutiset/3-6645221

Hei Kiitos! :)

Vierailija
3909/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännön eroa on astianpesuaineella ja yleispuhdistusaineella? Voiko astianpesuainetta käyttää samoissa tilanteissa kuin yleisputsariakin? Vai mitä sellaisia tilanteita on, joihin käy yleisputsari mutta ei astianpesuaine?

Astianpesuaine on suunnattu lähinnä liuottamaan rasvaa veteen, eikä siinä voi käyttää kemikaaleja, jotka olisivat vaarallisia joutuessaan ruokaan. Yleispuhdistusaineessa voidaan käyttää monenlaisia kemikaaleja ja ne on suunniteltu liuottamaan monenlaisia tahroja. Ne saattavat myös desinfioida pinnan. Kokeilemalla selvää, mikä tahra lähtee parhaiten millä aineella.

Vierailija
3910/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista, että ihmiset pystyvät vuokraamaan AirBnB:ssä yksiöitä viikkokausiksi? Tarvitsisin ensi kuussa noin 3 viikoksi asunnon pääkaupunkiseudulta, mutta tuntuu oudolta, että joku voi luovuttaa koko asuntonsa noin pitkäksi aikaa käyttöön..? 

Vierailija
3911/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostanut alennusmyynnistä, vaikka telkkarin ja joku rikkoo sen. Niin pitääkö pytää se alennus hinta vai alkuperäinen hinta.

Esim. alkuperäinen hinta oli 1000€ ja alennuksessa 749€

Tulee pyytää hinta jolla saat samanlaisen käytetyn television rikoutuneen tilalle. Jos rikkoitunut televisio on uusi eikä sitä enää myydä alennuksella, vahinko on 1000€. Muuten alin hinta, jolla sen voi ostaa kaupasta tai kirpparilta lisättynä kuljetus- tai matkakuluilla.

Vierailija
3912/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista, että ihmiset pystyvät vuokraamaan AirBnB:ssä yksiöitä viikkokausiksi? Tarvitsisin ensi kuussa noin 3 viikoksi asunnon pääkaupunkiseudulta, mutta tuntuu oudolta, että joku voi luovuttaa koko asuntonsa noin pitkäksi aikaa käyttöön..? 

AirBnB-isännät ovat usein asuntosijoittajia, eivätkä itse asu yksiössään. Saattavat olla kirjoilla kaksi vuotta kussakin ostamassaan asunnossa, jotta välttävät myyntivoiton verotuksen. Tosiasiassa asuvat muualla.  

Vierailija
3913/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen tapaus on tietenkin yksilöllinen, mutta osa ihmisistä haluaa vain vuokrata lyhytaikaisesti asuntoaan. Eli saavat paremman tuoton asunnon lyhytaikaisesta vuokraamisesta.

Lisäksi on tilanteita, joissa ei haluta luopua asunnosta. Esimerkkinä vaikka tilanne, jossa vanhemmat on ostaneet lapselle opsikelijaasunnon, josta on tarkoitus sitten tehdä sijoitusasunto. Opiskelija lähtee vuodeksi vaihtoon ulkomaille ja vanhemmat tienaa asunnolla sitten AirBnB:ssä.

Vierailija
3914/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka monta suunnilleen koko maailman tai Suomen tuntemaa näyttelijää tai laulajaa on?

Vierailija
3915/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo Valtteri, ertoisitteko minulle, että kuinka monta es tölkkiä on olemassa???

Vierailija
3916/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö 4v kirjoitti:

Haloo Valtteri, ertoisitteko minulle, että kuinka monta es tölkkiä on olemassa???

Arvoisin, että jotain 20 miljoonaa.

Vierailija
3917/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut, että Asperger-oireisiin voi kuulua tavaroiden järjestely ja pudottelu? Tarkoittaako tuo pudottelu tässä siis sitä, että leikkii jollain tavaralla niin, että pudottelee sitä? Koska kun kyllähän tavara voi pudota vahingossa ihan keneltä tahansa. Ei siinä pitäisi olla mitään ihmeellistä.

Vierailija
3918/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on paras asento ensimmäiselle seksikerralle jos on neitsyt ja ei halua, että sattuu? Mitä asentoa ja muita vinkkejä annatte? :)

Oletan että olet tyttö ja harkitset siis ekaa kertaa pojan kanssa. Paras vinkki on puhua etukäteen sen poikaystävän kanssa, jotta voitte etukäteen puhua asiasta ja sopia mm. ehkäisystä. Se tuppaa monelta unohtumaan. Lisäksi kannattaa reilusti puhua siitä mitä haluaa seksissä ja mitä ei, että ne rajat ovat selvät.

Tilanne kannattaa suunnitella niin että on tarpeeksi aikaa rentoutua ja että paikka on rauhallinen. Aina ei touhu onnistu ekalla kerralla vaan voi olla hyvä levätä välillä ja yrittää uudestaan vähän ajan kuluttua.

Se sattuuko vai ei ei johdu vaan siitä osaako rentoutua ja nauttia tilanteesta vaan ihan iästä, ruumiinrakenteesta yms. Joillakin sattuu paljon, toisilla ei. Jotain liukuvoidetta kannattaa hankkia; sitä laitetaan sekä emättimen suulle että peniksen päähän. Se helpottaa kipuja. Jotain paperia pyyhkimiseen olisi hyvä olla, koska verta voi tulla. Pikkuhousunsuoja tai pieni sidekin voi olla tarpeen jos aktin jälkeen tiputtelee. Näissä kipu ja vuotoasioissa on paljon henkilökohtaisia eroja, ehkä voi ajatella niin että jos et ole pystynyt käyttämään tamponia sitten on vaikeampaa, mutta jos taas olet, niin tilanne voi olla helpompi.

Paras tapa on varmaan se, että tyttö saa määrätä tahdin. Tietenkin se, miten kokenut toinen osapuoli on, vaikuttaa myös. Ehkä se lähteyssaarnaaja on helpoin asento, varsinkin jos tyttö laittaa tyynyn lantion alle.

Toinen sopiva asento voi olla sivuttain niin että makaatte sivuittain ja tyttö laittaa reidet miehen vyötärön ympäri. Sopikaa, että tyttö työntää lantiotaan tai kontrolloi miehen liikettä. Kannattaa hahmottaa myös se oma anatomia eli miten missä suunnassa se emätin menee.

Ja ennen kuin aloitatte, se esileikki oli tässä todella paikallaan. Kylmiltään ei kannata myös aloittaa seksisuhdetta vaan toivottavasti olette harjoitelleet pussailua ja muutakin kivaa jo ennen "ekaa kertaa".

Kiitos vastauksestasi. :) Olemme aikuisia ja ensimmäinen kerta on edessä eli hääyö kyseessä. Kummallakaan ei ole kokemusta seksistä ja olemme suudelleet sekä halailleet mutta muu saa odottaa hääyöhön. Olemme puhuneet toiveista ja rajoista ja olemmekin samalla linjalla mitä haluamme tehdä. Emme ole luoneet paineita touhuun ja yöhön ylipäätään -jos emme jaksa tehdä mitään niin aina voi kokeilla myöhemmin. Olemme kärsivällisiä mutta molempia jännittää. Tuleva mieheni pelkää, että touhu menee pilalle jos jännitys estää seisokin ja minä pelkään etten kostu tarpeeksi.

Vierailija
3919/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalinen luuseri. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Bombastic kirjoitti:

Sosiaalisesti luuseriko? kirjoitti:

Mikä minussa oikein on vikana, kun en ole koskaan onnistunut saamaan ystäviä? Olen pienestä pitäen kohdellut toisia hyvin, koska haluaisin että minuakin kohdellaan hyvin. Silti saan usein itse muiden taholta kakkaa niskaan, vaikka olen itse ystävällinen ja kohtelias. Minut on kasvatettu juuri siihen, että toisia pitää kohdella niin kuin itseään haluaisi kohdeltavan ja siksi minua ihmetyttää, että muut kohtelevat minua huonosti tai korkeintaan asiallisesti mutta selvästi siten, että eivät halua olla kanssani ystäviä, vaikka minä kohtelen heitä hyvin. Lapsenakaan muut lapset joko kiusasivat minua tai sitten olisivat välinpitämättömiä minusta vaikka yritin ystävystyä heidän kanssaan samalla tavalla kuin näin muiden lasten onnistuneesti ystävystyvän keskenään. Minä jäin käytännössä aina leikkien ulkopuolelle. Nyt aikuisena kun yritän mennä vaikka työpaikallani muiden työntekijöiden tai vaikka naapurieni luokse juttusille, niin minua mulkaistaan lähes aina vihaisesti ja luotani lähdetään pois, usein minun jopa käsketään painuvan naisen sukuelimeen tms. Jos vaikka sanon jollekin lomalla olleelle työtoverilleni, että "Hei, oliko sinulla hauska loma", kun hän palaa lomalta töihin, niin saan vain vihaisen mulkaisun osakseni kun taas jollekin muulle kyseinen henkilö vastaa asiallisesti ja selvästi ilahtuneena huomiosta parin minuutin päästä, kun hän kysyy samaa asiaa. Mikä minussa oikein on vikana, kun käyttäydyn itse hyvin ja yritän ystävystyä muiden kanssa, niin silti lentää kakkaa niskaan ja jään lähes aina yksin? Oikeasti minä olen jo alkanut erakoitumaan, koska tuntuu, että olen aina ja kaikkialla se hylkiö, jota kohdellaan huonosti ja jota ei hyväksytä joukkoon kuin korkeintaan pitkin hampain kun on pakko.

Voi olla, että liikut väärissä piireissä. Joissakin ryhmissä pitää olla aika kovanahkainen ja sopivalla tavalla mulkku, jotta pärjää. Jos antaa kiltin vaikutelman, muiden kiusaamisinto nostaa päätään ja he käyttävät tilannetta hyväkseen. Eli sanoisin näin: joko annat oman mulkvistimaisuutesi näkyä enemmän tai sitten koetat etsiä seuraa toisenlaisista piireistä. 

Kyllä varmaan toisenlaiset piirit olis paikallaan. Eihän tavalliset ihmiset mulkoile toisia vihasesti tai käske painua mihinkään. Kokeile ihan uusia paikkoja, vaikka seurakuntia (jos uskonto ei ole sinulle ihan kauhistus): luterilaisten kirkkokahveja tai helluntailaisten kokouksia. Kirjastot ja asukastalot järjestää kaikenlaisia ohjelmia. Asutko isolla vai pienellä paikkakunnalla? Pääkaupunkiseudulla ainakin on vaikka mitä tilaisuuksia. Ole sitkeä! Älä pety, vaikkei ystäviä heti löydy, ei kaikki ole juuri nyt uuden ystävän tarpeessa. Ystävällinen, tai ainakin asiallinen, kanssakäyminenkin on aina positiivista.

Minulla vain on tapahtunut käytännössä aina ihan pienestä asti niin, että olen minä missä paikassa tahansa ja minkälaisten ihmisten kanssa tahansa, niin aina minut jätetään yksin, mulkoillaan vihaisesti, ei puhuta kanssani muulloin kuin on ihan pakko eikä hyväksytä mukaan porukaan. Oli sitten kyseessä joku uskovaisten tapahtuma, lasten yhteisleikki, työpaikka, sukujuhlat tai mikä tahansa tapahtuma, niin jostain syystä minua ei tahdota hyväksyä mukaan enkä minä ole keksinyt, että mistä on kyse eivätkä muut tietenkään vastaa, jos olen yrittänyt kysyä heiltä suoraan, että miksi minua ei hyväksytä mukaan. Nykyään en edes viitsi oikein yrittääkään kun minua ei ilmeisesti hyväksytä ihmisten joukkoon. Sama se sitten olla yksin kotona kuin yrittää mennä ihmisten joukkoon huomatakseni taas kerran, että en kelpaa muille edes siihen, että he olisivat kanssani kohteliaasti kanssakäymisessä.

Joissakin ihmisissä voi olla joku piirre, joka tekee heistä erilaisen tai erikoisen tuntuisen. Se voi olla vähän erilainen ääni, hienoisesti erilainen tapa käyttää ilmeitä tai eleitä, vähän erilainen perusilme. Ihminen ei välttämättä itse sitä huomaa. Jopa toisetkaan eivät välttämättä sitä tietoisesti ajattele, mutta jostain alkukantaisista vaistoista tulee olo "Outo tyyppi!" Ja ihminen luonnostaan varoo ja pelkää erilaisia. Tietenkään se ei ole nykypäivänä aiheellista. Tietenkin useimmat meistä tietoisessa mielessään ajattelevat, että saamme olla erilaisia ja kaikki ovat samanarvoisia. Mutta tämmöinen vaistomainen olo saattaa siellä takana olla.

Ja tietenkin on ihan väärin, että kukaan kellekään käyttäytyy epäkohteliaasti, jättää tervehtimättä tai vastaamatta, tai puhuu rumasti. Nämä ihmiset kerta kaikkiaan tekevät väärin ja mikään ei oikeuta heitä siihen.

Vierailija
3920/18364 |
13.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on harvoin enää luonnonmetsää, suurin osa alkaa olla ihmisen istuttamaa metsää, jolloin on luonnollista, että muut puut ja pensaat karsitaan pois ja istutetaan samanikäistä (=korkuista) taimea joka kasvaa samaan vauhtiin.