Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3741/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on ostanut alennusmyynnistä, vaikka telkkarin ja joku rikkoo sen. Niin pitääkö pytää se alennus hinta vai alkuperäinen hinta.

Esim. alkuperäinen hinta oli 1000€ ja alennuksessa 749€

Vierailija
3742/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkääkö kyntäessä ottaa sivurajoittimet pois vai ei?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3743/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö ihmiset yleensä monta päivää on missäkin kuussa?

Kun mies täytti veroilmoitukseen työmatkakuluja, niin hän erikseen etsi vuoden 2017 vuoden kalenterin ja tarkisti monta päivää sinä vuonna on ollut joulukuussa. Ihmettelin asiaa, kun itse olisinihan ilmankalenteria asian tiennyt.

Että olenko minä harvinaisen viisas, vai mies harvinaisen tyhmä?

Minä ainakaan en muista kuukausien päivämääriä ulkoa, ja älykkyysosamääräni on varsin korkea. Onneksi olen joskus oppinut sen vinkin, jossa lasketaan rystysistä. Ehkä miehesi ei ole nähnyt sitä.

Tuon asian tietäminen ei korreloi älykkyyden kanssa.

Kysymyksesi saa vaikuttamaan siltä, ettet arvosta miestäsi kovinkaan paljoa, mutta itsesi arvostat hyvinkin korkealle. Kunnioituksen puute ei ennusta hyvää avioliitolle.

Kuukausien pituuksien muistivinkki: kesy marhu. Lisäksi tietenkin pitää muistaa erikseen helmikuu.

Minulla ei ole korkea äo, mutta kyllä vaan osaan sanoa heti että joulukuussa on 31 päivää, kun se vika päivä nyt sattuu olemaan uusivuosi ja sitä tulee juhlittua.

T. Alkuperäinen kysyjä

Vierailija
3744/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä eroa on e-pillereillä, minipillereillä ja jälkiehkäisypillereillä ja saako jälkimmäisen ilman reseptiä apteekista?

Vierailija
3745/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on e-pillereillä, minipillereillä ja jälkiehkäisypillereillä ja saako jälkimmäisen ilman reseptiä apteekista?

Jälkimmäisen saa ilman reseptiä, mutta joutuu menemään sinne tiskille mistä reseptilääkkeet haetaan. 

Vierailija
3746/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuskorvausta pitää hakea, että sen voi saada. Mutta mitenkäs tilanteessa edunsaajat, omaiset / lapset, osaavat hakea, jos eivät tiedä koko vakuutusta olevankaan?

Esim. Minulla on vakuutus, josta edunsaajat saisivat rahaa jos kuolen tapaturmaisesti. No minä kuolisin tapaturmaisesti. Niin miten omaiseni saisivat nämä vakuutusrahat? Tuleeko vakuutusyhtiöstä ilmoitus lomakkeiden kanssa että " hakepaapa nyt tätä korvausta" vai kuuluuko minun nyt vielä eläissäni tehdä kirjalliset ohjeet omaisille tästä vakuutuksesta ja siitä haettavastakorvauksesta jos nyt satun kuolemaan tapaturmaisesti?

Itse pitää kertoa edunsaajille.

Vierailija
3747/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostanut alennusmyynnistä, vaikka telkkarin ja joku rikkoo sen. Niin pitääkö pytää se alennus hinta vai alkuperäinen hinta.

Se hinta millä saisit samanlaisen. Jos sitä alennusta ei enää ole saatavissa, niin sitten se normaali hinta.

Tosin jos on jo monta vuotta vanha telkkari, niin ei ole kohtuullista vaatia uuden hintaa. Sitten voi katsoa, mihin hintaan niitä samoja kaupataan tori.fi:ssä.

Vierailija
3748/18364 |
29.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten epäkohteliasta on vahingossa kätellä toista istualtaan, kun ei muista että etiketin mukaan pitäisi nousta kättelyn ajaksi seisomaan? Jos on muuten asiallinen ja kohtelias, niin voiko toinen pahoittaa siitä mielensä tai pitää toista ärsyttävänä ihmisenä?

Vierailija
3749/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli osui, ja sain asiaankkuluvan vähennyksen alkuvuodesta. Aloitin omaehtoisen opiskelun seur 1.5v ajalle nyt toukokuussa te toimiston luvalla eli työttömyysrahalla.

Kumoutuuko aktiivimallin vähennys vai kärsinkö siitä vielä tässä

Mistäköhän alapeukku? Tämä on itsellenikin ajankohtainen kysymys, johon en tiedä vastausta. Osaako joku kertoa?

Vierailija
3750/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksen ole eilisillasta lähtien pystynyt enää ylä- tai alapeukuttamaan millekään viesteille?

Vierailija
3751/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen ole eilisillasta lähtien pystynyt enää ylä- tai alapeukuttamaan millekään viesteille?

En harrasta täällä peukuttelua, mutta nyt annoin yläpeukun testatakseni ja näyttää toimivan ainakin mulla.

Ootko rämpyttäny peukkunappulaa maanisesti ja yp on poistanu sulta tän mahdollisuuden? :DD

Vierailija
3752/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin netistä että opti-MSM-jauhe maistuu pahalta, mikä joidenkin mukaan on merkki siitä, että sille on kehossa tarvetta (joistakin tämä on mainoskikka). Ostin ihan S-marketista sitten opti-MSM-jauhetta (merkki Voimaruoka) pahaa makua jännittäen. Mutta se ei maistu eikä haise yhtään miltään! Onko "vika" tuotteessa vai mun kehossa?

Vierailija
3753/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko leipää paahtaa saunassa?????

Periaatteessa kyllä. Eli leivän paahtuminen perustuu  säteilylämpöön ja  lämmön johtumiseen.

Toki kiuas säteilee vähempi kuin leivänpaahdin, mutta laittamalla paahtoleivän hyvin lähelle kiuasta paahtaminen onnistuu.

Jotkuthan ovat paahtaneet leipää myös paistipannulla ja hurjimmat venhanaikaisella keittolevyllä. 

Ja elämän pieniä turhia tietoja :) Kirjassa Taru Sormusten Herrassa Merrin ja Pippin paahtoivat leipää nuotio loimulla.

Vierailija
3754/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä voin aloittaa.

Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"?

Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Voi mennä ihan vain nautiskelemaankin. :-) Esim. lahjakorteiksi moni antaa hierontaliikkeeseen kortteja, vaikkei tiedäkään saajan lihasjumitilannetta. :)

Itselleni on hieroja sanonut, että on hyvä, kun tulee hierottavaksi jo ennen kuin lihakset ovat jumissa.

Vierailija
3755/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se hinta millä saisit samanlaisen. Jos sitä alennusta ei enää ole saatavissa, niin sitten se normaali hinta.

Tosin jos on jo monta vuotta vanha telkkari, niin ei ole kohtuullista vaatia uuden hintaa. Sitten voi katsoa, mihin hintaan niitä samoja kaupataan tori.fi:ssä.

Tässä vastauksessa on pieni virhe, eli vakuutusyhtiö tekee ikävähennyksen sitä ei tarvitse tehdä itse.

Kotivakuutus siis korvaa sen mukaan mitä vastaava uusi tuote maksaisi vähennettynä ikävahennyksellä. Eli kymmenen vuotta vanhasat telvisiosta ei saa enää juuri mitään. 

Vierailija
3756/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten typeränä ja nolona pidätte minua: Olen 27-vuotias ja itken melkein aina hammaslääkärissä, koska pelkään niin paljon, vaikka minulla ei ole ollut elämässäni muuta kuin YKSI paikattava reikä, eikä siitä operaatiosta edes jäänyt sen pahempia traumoja kuin tarkastuskäynneistä. Silti pelkään aina niin paljon, että on pakko tuhlata rahat kalliiseen yksityiseen, jotta edes tietää, että pääsee sellaiselle hammaslääkärille, joka ymmärtää tällaisia pelkureita.

Itse pidän itseäni super tyhmänä ja nolona, hävettää kun itken jo odotushuoneessa. Pelkään joka päivä että hampailleni käy jotain ja niitä pitää korjata enemmän kuin jo tämän yhden paikatun verran. Tai että pitää poistaa! Pyörtyisin jos kuulisin sellaisen tuomion!

Ja kyllä, minulle on tapahtunut elämässä aika paljon suurempia vastoinkäymisiä. En itse ikinä vertaa kenenkään ihmisen kärsimyksiä, jokaisella on omansa.

Siis, miten typerä ja nolo?

Mikset ole pyytänyt tai miksei hammasläkäri ole märännyt esilääkitystä?? Seuraavalla kerralla pyydät reseptin, niin jatkossa käyminen on paljon helpompaa. Itse aikoinaan ilmoitin jo varausvaiheessa, että pelkään, ja haluan lääkityksen. Muutama diapam ja huomattavasti helpompaa mennä, kun ei pelkää. Muutamien käyntien jälkeen uskaksin jo mennä ilman esilääkitystä.

Oho, minä täällä, hammaslääkärikammoinen pillittäjä. Ensinnäkin kiitos asiallisista ja lohdullisista kommenteista aiemmille vastaajille! :) Ihmeellistä kommunikointia tälle palstalle, vai muutama on saanut ilkeitä vastauksia!

Vastaukseksi tähän kommenttiin: Siksi, että minulle ei siis ole yhtä paikkausta lukuunottamatta tarvinnut onneksi varsinaisesti tehdä mitään. Minua nolottaisi kysyä esilääkitystä pelkkiin tarkastuskäynteihin. Kun siirryin yksityiselle, kävin paikkauttamassa sen yhden reiän, joka tähän mennessä on pitänyt paikata, ja maailman ymmärtäväisin hammaslääkäri kyllä kysyi, haluanko sitä käyntikertaa varten rauhoittavan esilääkityksen. Päädyin sitten siihen, että kokeilen ensin uskallanko ensin ilman, koska minun olisi pitänyt kertoa miehelleni, millainen pelkuri olen, sillä lääkkeen kanssa olisi pitänyt tulla jonkun saattajan kanssa paikalle. En kehdannut. Enkä halunnut antaa periksi sille, että nuoruuden ahdistushäiriön jälkeen olen jälleen siinä pisteessä, että tarvitsen rauhoittavia. Silloin olin niin ahdistunut siitäkin, että en koskaan käyttänyt psykiatrin määräämistä lääkkeistä kuin murto-osan, sillä lääkkeiden käyttökin ahdisti. Nyt varmasti kuulostan jo vähän typerältä.

Jos minulle pitäisi tehdä joskus vielä jotain suurempia operaatioita hammaslääkärissä, ihan varmasti ensinnäkin menisin aina kalliille mutta ymmärtävälle hammaslääkärille, koska itken melkein joka kerralla, vähintään etukäteen edeltävänä yönä kotona tai odotushuoneessa, jos en sitten enää vastaanotolla varsinaisesti. Yleensä kyllä, kerran kun leukojeni liikkuvuutta tutkittiin, en saanut itkua edes loppumaan, sitä vain jatkui ja jatkui, vaikka minulle oltiin ystävällisiä. Toisekseen, jos siis pitäisi tehdä jotain hammaskiven poistoa tai toista pientä paikkaa suurempaa, varmasti kysyisin kaikkea mahdollista lääkitystä. En ymmärrä ihan omaa pelkoani, mutta onneksi edes yksi ihana vaikka kallis hammaslääkäri on ymmärtänyt - ja kaikki te, jotka vastasitte asiallisesti! :)

Mun pitääkin ottaa rauhoittava seuraavalla kerralla kun meen suuhygienistille. En juuri jännitä etukäteen, mutta siellä ollessa ja vähänkin sattuessa alkaa kyyneleet valua ihan kunnolla. Suuhygienistit, joilla oon käynyt, on vielä olleet melkoisen ymmärtämättömiä ja ”kypsän” oloisia, tehneet vaan duuninsa mun siinä itkiessä. Muista operaatioista jäänyt pelokas olo ja vaikuttaa hammaspuolelle toki myös.

Vierailija
3757/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En harrasta täällä peukuttelua, mutta nyt annoin yläpeukun testatakseni ja näyttää toimivan ainakin mulla.

Ootko rämpyttäny peukkunappulaa maanisesti ja yp on poistanu sulta tän mahdollisuuden? :DD

Voisiko olla mahdollista? :o En edes käy täällä palstalla kovin usein, mutta eilen ennen tuota "bannia" kyllä selasin yhtä peukutusketjua; sellaista "jos vastaat kyllä, peukku ylös, jos ei, peukku alas. Peukutushan siinä ketjussa oli ideana! Edelleenkään en pysty peukuttamaan, idioottimaista. :(

Vierailija
3758/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten epäkohteliasta on vahingossa kätellä toista istualtaan, kun ei muista että etiketin mukaan pitäisi nousta kättelyn ajaksi seisomaan? Jos on muuten asiallinen ja kohtelias, niin voiko toinen pahoittaa siitä mielensä tai pitää toista ärsyttävänä ihmisenä?

Jos sun on hankala ja vaikea nousta, esim istut jo jonkun neuvottelupöydän takana, ei ole kauhean epäkohteliasta, jos vain olet vähän nostavinaan takamusta ja kurotat sieltä. Sen sijaan, että alat kauhean tuolien kolistelun.

Sen sijaan jos istut vaan ihan väljästi, niin vaikuttaa kyllä epäkohteliaalta. Varsinkin jos toinen on selvästi sinua vanhempi tai jotenkin muuten arvoasemassa.

Eli jos olisi helppo nousta, on epäkohteliasta olla nousematta. Ja annetaan anteeksi jos on hankalassa välissä, jalka paketissa, hyvin vanha, tai viimeisillään raskaana.

Jos olet kovin nuori, saat anteeksi sillä että oletetaan ettet osaa vielä, mutta vetelän vaikutelman se jättää.

Vierailija
3759/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi AliExpressissä melkein kaikkien tuotteiden tähtiarvostelu on niin hyvä, nopeasti selaillen kaikissa mitä tulee vastaan, se on yli 4, useimmissa melkein 5? Vähän vaikea luottaa tohon lukemaan, kun kaikki tuotteet on muka niin mahtavia...

Vierailija
3760/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesäpallo on monipuolisin palloilulaji. Siinä tarvitset koordinaatiokykyä, laskelmointikykyä, kestävyyttä, älyä jne. Pesäpallo on fyysisesti raskasta, koska ulkokentällä ollaan koko ajan liikkeessä ja sisäpelissä, jos olet etenijä joudut juosta ja kärkkyä.