Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3761/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten epäkohteliasta on vahingossa kätellä toista istualtaan, kun ei muista että etiketin mukaan pitäisi nousta kättelyn ajaksi seisomaan? Jos on muuten asiallinen ja kohtelias, niin voiko toinen pahoittaa siitä mielensä tai pitää toista ärsyttävänä ihmisenä?

Jos sun on hankala ja vaikea nousta, esim istut jo jonkun neuvottelupöydän takana, ei ole kauhean epäkohteliasta, jos vain olet vähän nostavinaan takamusta ja kurotat sieltä. Sen sijaan, että alat kauhean tuolien kolistelun.

Sen sijaan jos istut vaan ihan väljästi, niin vaikuttaa kyllä epäkohteliaalta. Varsinkin jos toinen on selvästi sinua vanhempi tai jotenkin muuten arvoasemassa.

Eli jos olisi helppo nousta, on epäkohteliasta olla nousematta. Ja annetaan anteeksi jos on hankalassa välissä, jalka paketissa, hyvin vanha, tai viimeisillään raskaana.

Jos olet kovin nuori, saat anteeksi sillä että oletetaan ettet osaa vielä, mutta vetelän vaikutelman se jättää.

Jos olen vähänkin epävarma, nousen tervehtimään, vaikka olen jo nelikymppinen nainen. Istuen kätellessä tulee hieman epäkohtelias olo.

Telkkaria katsellessa olen huomannut, että amerikkalaiset eivät nouse, vaan kättelevät vieraita istuen, esim. jossain keskusteluohjelmassa, jossa studioon tulee kesken kaiken uusi haastateltava. Ehkä amerikkalaisessa kulttuurissa se on ihan normaalia, kuten sekin, ettei syö haarukalla ja veitsellä, vaan pelkällä haarukalla ravintolassakin.

Vierailija
3762/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen, että mitä kunnallisveroprosentti käytännössä tarkoittaa? Eli jos kunta% on vaikka 20% ja minulta menee veroa vaikka 18%, niin meinaako tuo sitä, että maksamastani 18% verosta kunta saa 20% ja valtio loput? Googlella varmaan selviäisi tämäkin, mutta eiköhän täälläkin joku tiedä 😉

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3763/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten epäkohteliasta on vahingossa kätellä toista istualtaan, kun ei muista että etiketin mukaan pitäisi nousta kättelyn ajaksi seisomaan? Jos on muuten asiallinen ja kohtelias, niin voiko toinen pahoittaa siitä mielensä tai pitää toista ärsyttävänä ihmisenä?

Jos sun on hankala ja vaikea nousta, esim istut jo jonkun neuvottelupöydän takana, ei ole kauhean epäkohteliasta, jos vain olet vähän nostavinaan takamusta ja kurotat sieltä. Sen sijaan, että alat kauhean tuolien kolistelun.

Sen sijaan jos istut vaan ihan väljästi, niin vaikuttaa kyllä epäkohteliaalta. Varsinkin jos toinen on selvästi sinua vanhempi tai jotenkin muuten arvoasemassa.

Eli jos olisi helppo nousta, on epäkohteliasta olla nousematta. Ja annetaan anteeksi jos on hankalassa välissä, jalka paketissa, hyvin vanha, tai viimeisillään raskaana.

Jos olet kovin nuori, saat anteeksi sillä että oletetaan ettet osaa vielä, mutta vetelän vaikutelman se jättää.

Jos olen vähänkin epävarma, nousen tervehtimään, vaikka olen jo nelikymppinen nainen. Istuen kätellessä tulee hieman epäkohtelias olo.

Telkkaria katsellessa olen huomannut, että amerikkalaiset eivät nouse, vaan kättelevät vieraita istuen, esim. jossain keskusteluohjelmassa, jossa studioon tulee kesken kaiken uusi haastateltava. Ehkä amerikkalaisessa kulttuurissa se on ihan normaalia, kuten sekin, ettei syö haarukalla ja veitsellä, vaan pelkällä haarukalla ravintolassakin.

Jotenkin mulla on mielikuva, että nainen voi kätellä istualtaan eikä tarvitse nousta seisomaan, mutta miesten taas tulee nousta.

Voi olla, että on vanhan ajan tietoa, kun nykyisin ollaan niin tass-arvoisia.

Vierailija
3764/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että mitä kunnallisveroprosentti käytännössä tarkoittaa? Eli jos kunta% on vaikka 20% ja minulta menee veroa vaikka 18%, niin meinaako tuo sitä, että maksamastani 18% verosta kunta saa 20% ja valtio loput? Googlella varmaan selviäisi tämäkin, mutta eiköhän täälläkin joku tiedä 😉

Jokaisesta eurosta, josta maksat kunnallisveroa, maksat 20 % kunnalle. Et kuitenkaan maksa veroa joka eurosta, vaan on erilaisia vähennyksiä ja pienimmistä tuloista ei makseta veroa lainkaan. Tämä mahdollistaa sen, että veroprosenttisi voi olla 18, vaikka jo pelkkä kunnallisvero on 20 %.

Suosittelen käymään verolaskurilla, siinä asia aukeaa paremmin.

Vierailija
3765/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä eroa on e-pillereillä, minipillereillä ja jälkiehkäisypillereillä ja saako jälkimmäisen ilman reseptiä apteekista?

E-pilleri on yleisnimitys ehkäisypillerille eli pillerille, jolla ehkäistään raskaus vaikuttamalla kuukautiskiertoon (ja munasolun irtoamiseen). Niitä otetaan siis jatkuvasti, pilleristä riippuen lähes päivittäin.

Minipillerit ovat yhdenlainen e-pillerityyppi. Mini-sana viittaa siihen, että niissä on vain yhtä hormonia.

Jälkiehkäisypilleri otetaan jos on ollut yhdynnässä ilman ehkäisyä tai epäilee ehkäisyn menettäneen tehonsa. Sitä otetaan siis vain akuuttiin tarpeeseen kerran ja  niitä otetaan vain yksi pilleri. Se estää raskautta alkamasta, mutta jos raskaus on jo alkanut ennen ottamista, sitten siitä ei ole apua.

E-pillereitä varten pitää käydä lääkärillä ja hankkia resepti. Jälkiehkäisyn saa suoraan apteekista ilman reseptiä.

Lisää tietoa on Väestöliiton nettisivulla

https://www.vaestoliitto.fi/nuoret/ehkaisy/ehkaisymenetelmat/ehkaisytab…

Vierailija
3766/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimalli osui, ja sain asiaankkuluvan vähennyksen alkuvuodesta. Aloitin omaehtoisen opiskelun seur 1.5v ajalle nyt toukokuussa te toimiston luvalla eli työttömyysrahalla.

Kumoutuuko aktiivimallin vähennys vai kärsinkö siitä vielä tässä

Mistäköhän alapeukku? Tämä on itsellenikin ajankohtainen kysymys, johon en tiedä vastausta. Osaako joku kertoa?

Aktiivisuuden täyttymistä seurataan aina 65 päivän jaksoissa. Joten jos sinulle on tullut päätös että aktiivisuus ei täyttynyt ja sinun päivärahaasi leikataan, saat päivärahan alennettuna seuraavan tarkastalujakson ajan.

Totta kai kannattaa ilmoittaa jo sinä aikana aktiivisuudestaan (siinä hakemuslomakkeessa). Mutta ymmärtääkseni se otetaan huomioon vasta seuraavan tarkastelujakson alusta.

Eli vastaus on että juu, kärsit.

Vierailija
3767/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin mulla on mielikuva, että nainen voi kätellä istualtaan eikä tarvitse nousta seisomaan, mutta miesten taas tulee nousta.

Voi olla, että on vanhan ajan tietoa, kun nykyisin ollaan niin tass-arvoisia.

Kyllä jokaisen pitäisi nousta kättelemään oli mies tai nainen. Jos tilaisuus ei ole virallinen ja väki istuu hankalasti (tai henkilön on sairauden takia vaikea nousta ylös) sitten on ihan ok kätellä istuen, mutta sitä pitää pyytää anteeksi.

Vierailija
3768/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

????? kirjoitti:

Miksi homoseksuaalisuus on jääkiekkoa pelaavien miesten keskuudessa tabu niin että siitä laulun laulanut nuorukainen saa jopa tappouhkauksia? Ovatko jääkiekon pelaajat niin typerää sakkia, että pelkäävät, että jos heidän joukossaan on julkisesti homo pelaaja, niin tämän kanssa ei voi olla esim. samassa pukuhuoneessa tai suihkussa ilman, että hän lähentelee/raiskaa heitä vai mistä on kyse? Entä miten muut urheilijat suhtautuvat homoseksuaalisuuteen, onko vaikka pesäpalloa, jalkapalloa tai jotain muuta joukkuepeliä pelaavien miesten keskuudessa homous samalla lailla tabu? Entä kuinka iso osa heteromiehistä yleensä ajattelee siten, että homomiehen kanssa ei voi olla vaikka samassa pukuhuoneessa, suihkussa tai saunassa?

Urheilu on yksi tärkeimpiä maskuliinisuuden kehitttymispaikkoja. Suomessa varmasti jääkiekko on lajeista herkin, koska se lienee suomalaisen maskuliinisuuden ydinlajeja. Joukkuelajeissa homofobia on siksi tabu useinkin, että joukkelajit ovat usein tärkeämpiä machouden rakentamiselle kuin yksilölajit.

Taitaa olla ettei esim. kansainvälisesti suurimmassa "mieslajissa", jalkapallossa, ole kuin muutama miespelaaja tullut kaapista ulos. ja sekin taisi tapahtua vasta uran jälkeen. Veikkaisin että jääkiekossa on sama, että ulostulijat ovat lähinnä naispelaajia. Ei tule NHL:stä mieleen yhtään miestä, paitsi nuori Brendan Burke.

Syy homofobisuuteen on selvä, kun ajattelee että noissa joukkuepeleissä miehet käyvät samoissa tiloissa suihkussa ja viettävät paljon aikaa keskenään. Kuvittelisin että heteromiehet yleensä pelkäävät juuri sitä, että homomies alkaa iskeä ja lähennellä heitä, koska sehän ikään kuin tekisi heistä "naisia" ja "seksiobjekteja".

Vierailija
3769/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ymmärrän että sua kiinnostaa ansiotuloista maksettavat verot.

Kunnallisvero on sen kotikaupunkisi tai -kuntasi joka vuodelle vahvistama veroprosentti. Se on kaikille sama. Esim. tänä vuonna Helsingissä se on 18.00%

Valtionvero on taas progressiivinen eli sitä maksetaan eri prosentti aina sen mukaan miten paljon tienaat vuodessa. Progressiivinen tarkoittaa, että mitä enemmän tienaat, sitä korkeampi veroprosentti.

Kumpaakin veroa maksetaan kuitenkin ns. puhtaasta verotettavasta tulosta eli siitä kun vuoden ansiotulositasi on tehty ensin hyväksesi vähennykset.

Tämän jälkeen tuloistasi vähennetään sekä kunnallis- että valtionvero, eli ne muodostavat verokortissa yhden veroprosentin. Esim. jos tienaat vuodessa 30 000 euroa työtuloa, olet 1990 syntynyt naimaton ja lapseton helsinkiläinen, joka ei kuulu kirkkoon, niin yhteenlaskettu veroprosenttisi on 13,5%.

Vierailija
3770/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi AliExpressissä melkein kaikkien tuotteiden tähtiarvostelu on niin hyvä, nopeasti selaillen kaikissa mitä tulee vastaan, se on yli 4, useimmissa melkein 5? Vähän vaikea luottaa tohon lukemaan, kun kaikki tuotteet on muka niin mahtavia...

No kyllä kun katselin yhden naisten mekon kommentteja, vaikka ne olivat yleensä 4-5 tähteä, oli joukossa kriittisiäkin kommentteja. Ja palautteita oli usealla kielellä, joten en usko että olivat kaikki feikkejä.

AliBaban tuotteet ovat vaan niin hyviä niiden mielestä jotka niitä tilaavat?

Vierailija
3771/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostanut alennusmyynnistä, vaikka telkkarin ja joku rikkoo sen. Niin pitääkö pytää se alennus hinta vai alkuperäinen hinta.

Esim. alkuperäinen hinta oli 1000€ ja alennuksessa 749€

Sellainen hinta, millä saa vastaavan telkkarin tilalle. Oleellista on se, mitä on hajotettu, vaikka olisikin saatu hyvällä alennuksella.

Vierailija
3772/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ostanut alennusmyynnistä, vaikka telkkarin ja joku rikkoo sen. Niin pitääkö pytää se alennus hinta vai alkuperäinen hinta.

Esim. alkuperäinen hinta oli 1000€ ja alennuksessa 749€

Se hinta millä saisit samanlaisen. Jos sitä alennusta ei enää ole saatavissa, niin sitten se normaali hinta.

Tosin jos on jo monta vuotta vanha telkkari, niin ei ole kohtuullista vaatia uuden hintaa. Sitten voi katsoa, mihin hintaan niitä samoja kaupataan tori.fi:ssä.

Tässä vastauksessa on pieni virhe, eli vakuutusyhtiö tekee ikävähennyksen sitä ei tarvitse tehdä itse.

Kotivakuutus siis korvaa sen mukaan mitä vastaava uusi tuote maksaisi vähennettynä ikävahennyksellä. Eli kymmenen vuotta vanhasat telvisiosta ei saa enää juuri mitään. 

Käsitin tämän niin, että korvaus haetaan suoraan rikkojalta, eikä vakuutusyhtiö liity tähän mitenkään. Jos joku hajottaa minun omaisuuttani, on hän korvausvelvollinen, eikä minun vakuutusyhtiöni.

Vierailija
3773/18364 |
30.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksen ole eilisillasta lähtien pystynyt enää ylä- tai alapeukuttamaan millekään viesteille?

Joskus peukutustoiminnossa on joku jumitus/häiriö.

Vierailija
3774/18364 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka uuteen kerrostaloasuntoon tästä mun 70-luvun kämpästä pitää muuttaa, että ei kuulu yläkerrasta askelten töminä?

Vierailija
3775/18364 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka uuteen kerrostaloasuntoon tästä mun 70-luvun kämpästä pitää muuttaa, että ei kuulu yläkerrasta askelten töminä?

Tai vanhaan. Ei ole kuulunut mitään töminää 1910-, 30- tai 40-luvun asunnoissa, missä olen asunut.

Vierailija
3776/18364 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun 60-luvulla rakennetussa kerrostalossa ja askelten ääntä ei kuulu koskaaan yläkerrasta.

Vierailija
3777/18364 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu rakenteista. Vanhemmissa on useammin massiivisemmat rakenteet ja parempi ääneneristävyys. Elementtirakentaminen yleistyi juuri 70-luvulla. Uudempiin ei yleensä kannata muuttaa jos haluaa ettei äänet kuulu.

Vierailija
3778/18364 |
31.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko hyttynen imeä ihmisestä niin paljon verta, että sen keho räjähtää rikki liiallisen verimäärän vuoksi koska se ei malta lopettaa veren imemistä ajoissa? Tästä on kiistelty suvussani ainakin kolmessa sukupolvessa.

Vierailija
3779/18364 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama asia illatiivissä, Jeesus Kristus taipuu "Jeesukseen Kristukseen", mutta Paavo Väyrynen ei silti taivu "Paavoon Väyryseen". Miksi yhdellä hahmolla on eri säännöt sijamuotojen suhteen kuin kaikilla muilla?

Täysin ohis, mutta olisi törkeän upeaa käyttää ilmaisua "Paavoon, Väyryseen"

Vierailija
3780/18364 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö Onnenpyörässä/Wheel of Fortunessa juontaja tehtävien ratkaisut etukäteen?

Ei tiedä.