Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3781/18364 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jalkapallon Euroopan-mestaruuskilpailuissa ei nykyään pelata pronssiottelua? Maailmanmestaruuskilpailuissahan pelataan ja myös Aasian- ja Afrikan-mestaruuskilpailuissa. Mielestäni olisi hyvä, jos kolme parasta joukkuetta saisivat mitalin, mutta ymmärrän kuitenkin myös, että kaikilla ei ole intoa pelata pronssista, kun kaikkihan tietysti haluaisivat kultaa.

Vierailija
3782/18364 |
01.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten selitän kaverille, että kun Sirkus Finlandiaa sanotaan mainoksissa "maailman suurimmaksi suomalaiseksi sirkukseksi", että se on vitsi? Vitsihän on siinä, että kun se on suurin suomalainen sirkus, niin sehän on ilman muuta myös "maailman suurin suomalainen sirkus", koska sirkuksia ei ainakaan tiettävästi ole missään muualla kuin maapallolla. Eli tuota, että se on "maailman suurin suomalainen", ei tarvitsisi erikseen mainita, mutta se on tietoinen vitsi. Olen tänään väitellyt hänen kanssa hermostumiseen asti. Olen saanut häneltä vastauksia tyyliin, että "on muitakin suomalaisia sirkuksia" ja että "Suomen suurin ei ole maailman suurin" jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3783/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kuollut torakka hävitetään? Heitänkö roskikseen, biojätepussiin, ikkunasta ulos kävelytielle...?

Vierailija
3784/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttakaa lopettamaan sukuriita! kirjoitti:

Voiko hyttynen imeä ihmisestä niin paljon verta, että sen keho räjähtää rikki liiallisen verimäärän vuoksi koska se ei malta lopettaa veren imemistä ajoissa? Tästä on kiistelty suvussani ainakin kolmessa sukupolvessa.

Kyllä voi

Vierailija
3785/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten selitän kaverille, että kun Sirkus Finlandiaa sanotaan mainoksissa "maailman suurimmaksi suomalaiseksi sirkukseksi", että se on vitsi? Vitsihän on siinä, että kun se on suurin suomalainen sirkus, niin sehän on ilman muuta myös "maailman suurin suomalainen sirkus", koska sirkuksia ei ainakaan tiettävästi ole missään muualla kuin maapallolla. Eli tuota, että se on "maailman suurin suomalainen", ei tarvitsisi erikseen mainita, mutta se on tietoinen vitsi. Olen tänään väitellyt hänen kanssa hermostumiseen asti. Olen saanut häneltä vastauksia tyyliin, että "on muitakin suomalaisia sirkuksia" ja että "Suomen suurin ei ole maailman suurin" jne.

Sano hänelle, että jos siinä olisi pilkku ("maailman suurin, suomalainen sirkus"), niin se tarkoittaisi sirkusta, joka on sekä maailman suurin että suomalainen. Ilman pilkkua (maailman suurin suomalainen sirkus) se tarkoittaa sirkusta, joka on maailman suomalaisista sirkuksista suurin.

Sama logiikka:

Marilla on uusi ruskeatukkainen poikaystävä. ("Uusi" liittyy "ruskeatukkaiseen poikaystävään", eli uusi poikaystävä on ruskeatukkainen kuten edellinenkin.)

Marilla on uusi, ruskeatukkainen poikaystävä. ("Uusi" ja "ruskeatukkainen" liittyvät "poikaystävään". Edellisen poikaystävän hiustenväriä ei tiedetä, on saattanut olla vaikka kalju.)

Vierailija
3786/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun hakee asumistukea (vuokrasopimuksen ollessa yhden ihmisen henkilökohtainen), niin onko asumistuen määrään mitään vaikutusta sillä, asuuko yksin yksiössä/kaksiossa vai muiden kanssa soluasunnossa?

Vierailija
3787/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty sukupuolenkorjaus eli sukupuoleni on muutettu naisesta mieheksi. Miten saada kehitysvammainen sukulainen uskomaan, että minulla ei ole ollut nyt 30-vuotiaana murrosikää jossa olen muuttunut tytöstä pojaksi vaan että minä olen aina tuntenut eläneeni väärässä kehossa, joten sukupuoleni on korjattu vastaamaan sitä sukupuolta, jota tunnen olevani. Minä kun en jaksa enää kuunnella, että tuo sukulainen jankuttaa jatkuvasti esim. sukujuhlissa, että "Millalla (nimi muutettu) oli murrosikä ja siksi Millalla on nyt pojan nimi ja pojan ääni". Hänelle on selitetty selkokielellä mistä minun tapauksessani on kyse ja että minua ei saa kutsua naisen nimellä, koska minun oikea nimeni on nykyään miehen nimi, jonka olen itse päättänyt.

Vierailija
3788/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaikilla mafiamiehillä on mustat lasit?

Vierailija
3789/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytännön eroa on astianpesuaineella ja yleispuhdistusaineella? Voiko astianpesuainetta käyttää samoissa tilanteissa kuin yleisputsariakin? Vai mitä sellaisia tilanteita on, joihin käy yleisputsari mutta ei astianpesuaine?

Vierailija
3790/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla lievästi kehitysvammainen, jos on kuitenkin onnistunut käymään tavallisen koulun noin 8:n keskiarvolla tarvitsematta tukiopetusta?

Voi olla.Lähipiirissä tällainen. Koulu sujui hyvin ja kehitysvamman haitat rupesivat näkymään oikeastaan vasta työelämään siirtyessä.

Vierailija
3791/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yhtiön A asunnossa. Naapurissa on yhtiö B:n talo, jonka yhdessä asunnossa asuu kunnon kauhukakaroita. Nämä kullannuput mm. roikkuvat parvekkeelta, huutelevat ohikulkijoille törkeyksiä ja viskovat tavaraa ja roskaa meidän taloyhtiömme pihan puolelle. Eikä siis mitään karkkipapereita tai muuta pientä, vaan mm. hedelmiä, pyykinpesuainepulloja ja jotain metallinkappaleita. Aina pihalla kulkiessa saa pelätä, että niskaan lentää roinaa tai vaikka sylkeä. En tiedä lapsosten sukunimeä tai heidän asuntonsa numeroa, enkä pääse niitä tarkistamaankaan, koska kys. talon alaovi on lukossa. En ole koskaan nähnyt lapsia ulkona vanhempiensa kanssa, joten en pääse sanomaan asiaani suoraankaan.

Kysymys kuuluu: kenelle tästä kannattaa ilmoittaa? Omalle taloyhtiölle vai suoraan taloyhtiö B:lle?

Vierailija
3792/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin muutama vuosi sitten vähän aikaa siivousliikkeen palveluksessa. Kotisiivouksia tehtiin (en tee enää ikinä). Yksi siivoojista sanoi käyttävänsä Fairya kaikkeen, enemmän tai vähemmän laimennettuna.

Vierailija
3793/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sano hänelle, että jos siinä olisi pilkku ("maailman suurin, suomalainen sirkus"), niin se tarkoittaisi sirkusta, joka on sekä maailman suurin että suomalainen. Ilman pilkkua (maailman suurin suomalainen sirkus) se tarkoittaa sirkusta, joka on maailman suomalaisista sirkuksista suurin.

Sama logiikka:

Marilla on uusi ruskeatukkainen poikaystävä. ("Uusi" liittyy "ruskeatukkaiseen poikaystävään", eli uusi poikaystävä on ruskeatukkainen kuten edellinenkin.)

Marilla on uusi, ruskeatukkainen poikaystävä. ("Uusi" ja "ruskeatukkainen" liittyvät "poikaystävään". Edellisen poikaystävän hiustenväriä ei tiedetä, on saattanut olla vaikka kalju.)

Millä muuten sirkusten suuruutta mitataan? Henkilökunnan määrälläkö?

Vierailija
3794/18364 |
03.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat epäilleet päättyneen Haluatko miljonääriksi -kauden viimeistä juttua suunnitelluksi jutuksi, koska se oli kauden viimeinen jakso eikä lähetysaikaa ollut enää paljon jäljellä. Siinähän kävi niin, että kilpailija vastasi ensimmäiseen kysymykseen väärin. Kerrottiin, että jaksoja ei lähetetä kronologisessa järjestyksessä. Mutta kuitenkin jos kilpailijalla jää kilpailu kesken yhdessä jaksossa ja hän jatkaa toisessa, niin nämähän on tietenkin pitänyt kuvata samassa järjestyksessä kuin ne on esitettykin ja toisessa jaksossahan studiossa on jo uudet kilpailijat odottamassa. Ja kun eikös joskus Lasse Lehtisen aikana ollut niin, että Lehtinen kertoi aina jakson lopussa, ketkä tullaan näkemään seuraavan viikon jaksossa, niin mistä hän tiesi, että se jakso tultaisiin esittämään seuraavalla viikolla, jos jaksot eivät tule kronologisessa järjestyksessä?

Vierailija
3795/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat epäilleet päättyneen Haluatko miljonääriksi -kauden viimeistä juttua suunnitelluksi jutuksi, koska se oli kauden viimeinen jakso eikä lähetysaikaa ollut enää paljon jäljellä. Siinähän kävi niin, että kilpailija vastasi ensimmäiseen kysymykseen väärin. Kerrottiin, että jaksoja ei lähetetä kronologisessa järjestyksessä. Mutta kuitenkin jos kilpailijalla jää kilpailu kesken yhdessä jaksossa ja hän jatkaa toisessa, niin nämähän on tietenkin pitänyt kuvata samassa järjestyksessä kuin ne on esitettykin ja toisessa jaksossahan studiossa on jo uudet kilpailijat odottamassa. Ja kun eikös joskus Lasse Lehtisen aikana ollut niin, että Lehtinen kertoi aina jakson lopussa, ketkä tullaan näkemään seuraavan viikon jaksossa, niin mistä hän tiesi, että se jakso tultaisiin esittämään seuraavalla viikolla, jos jaksot eivät tule kronologisessa järjestyksessä?

Tämä on puhdas valistunut arvaus :)

Ohjelmahan nauhoitetaan etukäteen. Ja yhdellä nauhoituskerralla nauhoitetaaan useamman kilpailijan kilpailut.

Yksittäisen kilpailijan kaikki kysymykset, mietinnät ja vastaukset nauhoiteteen yhteen putkeen useammalla kameralla.

Kun kaikki materiaali on saatu kasaan alkaa jälituotantovaihe. 

Eli noista sadoista tunneista nauhaa leikataan sitten kevään 15 jaksoa. 

Eli vaikka kilpailija Pekka esiintyi viime- ja tälläviikolla nauhoitukset tehtiin kerralla. 

Ohjelman sopiminen käytettävään aikaan tehdään sitten leikkaamalla miettimisaikoja eri kysymyksiin sopiviksi.  Joskushan on ollut juttuja tilanteesta, jossa henkilö ei millään ole saanut vastausat ulos suustaan vaan on miettinyt vastausta viitisen minuuttia. Tällainen pohdinta olisi TV.ssä tylsää, joten siitä leikataan suuri osa pois.

Toisaalta illuusion säilyttämiseksi voidaan osa kilapilijoista, kutsua kahteen eri kuvauspäivään. Mutta epäilen tätä.

Vierailija
3796/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hedelmiä, kasviksia ja marjoja suositellaan syötäväksi 500g päivässä. Minua on mietityttänyt, että kuinka montaa eri hedelmää, kasvista ja marjaa olisi syötävä päivässä? Niitähän suositellaan syötäväksi mahdollisimman eri värisiä joka päivä, että niistä saisi mahdollisimman monipuolisesti eri ravintoaineita eli ei ilmeisesti riitä, että syö vain yhtä tai kahta hedelmä, marja tai kasvislajia päivässä. Jos syö vaikka porkkanaa, sipulia, valkosipulia, kurkkua, punaista paprikaa, herneita, maissia, banaania, omenaa ja mustikoita päivän aikana, niin onko syönyt niitä tarpeeksi monipuolisesti?

Vierailija
3797/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

????????????????????????? kirjoitti:

Hedelmiä, kasviksia ja marjoja suositellaan syötäväksi 500g päivässä. Minua on mietityttänyt, että kuinka montaa eri hedelmää, kasvista ja marjaa olisi syötävä päivässä? Niitähän suositellaan syötäväksi mahdollisimman eri värisiä joka päivä, että niistä saisi mahdollisimman monipuolisesti eri ravintoaineita eli ei ilmeisesti riitä, että syö vain yhtä tai kahta hedelmä, marja tai kasvislajia päivässä. Jos syö vaikka porkkanaa, sipulia, valkosipulia, kurkkua, punaista paprikaa, herneita, maissia, banaania, omenaa ja mustikoita päivän aikana, niin onko syönyt niitä tarpeeksi monipuolisesti?

Eihän ole sinänsä väliä mitä yhtenä päivänä syöt, vaan mitä syöt pitemmän ajanjakson kuluessa. Ei siis kaikkia mahdollisia erilaisia hedelmiä, kasviksia ja marjoja tarvitse syödä joka ainoalla aterialla eikä edes saman päivän aikana. Syö vaikka yhdenlaisia hedelmiä yhtenä päivänä ja toisenlaisia toisena, Lopputulos on yhtä monipuolinen.

Samoin voit syödä vaikka yhden päivän pelkkiä aamiaisia, toisena päivänä pelkkiä lounaita, kolmantena pelkkiä päivällisiä ja neljäntenä jälkiruokia. Ei jokaisen yksittäisen aterian tarvitse olla äärimmäisen tasapainotettu, kunhan pitemmän päällä kokonaisuus on kunnossa.

Vierailija
3798/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelleiden kylpyhuoneissa on usein sellainen muovinen matto, joka ehkäisee liukastumasta. Pitäisikö matto laittaa kylpyammeen pohjalle vai ulkopuolelle? Ulkopuolella on melkeinpä aina pieni pyyhe jalkojen kuivausta varten joten en ole vielä ymmärtänyt mikä virka tuolla matolla on.

Sitä muovista mattoa on tarkoitus käyttää ammessa liukastumista estämässä. Ei siis tietenkään pakko ole, mutta voi jos haluaa.

Vierailija
3799/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä käytännön eroa on astianpesuaineella ja yleispuhdistusaineella? Voiko astianpesuainetta käyttää samoissa tilanteissa kuin yleisputsariakin? Vai mitä sellaisia tilanteita on, joihin käy yleisputsari mutta ei astianpesuaine?

Astianpesuaine on tehty tehoamaan erityisesti rasvaiseen likaan, ja se vaahtoaa voimakkaasti. Jos joutuisin käyttämään astianpesuainetta esim. lattian pesemiseen, laimentaisin sitä huomattavasti. Muuten se vaahtoaisi liikaa, ja sitä olisi vaikea saada huuhdeltua pois. Samoin yleispesuaineella voi pestä astioita, mutta sitä tarvitsee rasvatahraisiin astioihin enemmän.

Vierailija
3800/18364 |
04.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Selitä, että riittäisi sanoa "suurin suomalainen sirkus", koska "suurin suomalainen" on automaattisesti myös "maailman suurin suomalainen", koska muualla kuin Suomessa ei voi perustaa suomalaisia sirkuksia.

Kun kirjoitit että sirkuksia ei ole muualla kuin maapallolla, niin se ei enää mielestäni liity tähän, vaan sekoittaa kuulijaa.