Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18364)

Vierailija
3601/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Helsinkiläiset hermostuvat jos sanot Hesa etkä Stadi?

Ymmärrän että se on heille tuttu sana, mutta kaikkialla muualla maassa sanotaan Hesa. Kerran tätä kysyin, ja ainoa selitys jonka sain oli että "Se kuulostaa juntilta."

En yritä veetuilla, oikeasti kiinnostaa! :)

Vierailija
3602/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tiedossa oikeassa elämässä sisaruksia näyttelijöitä, jotka olis näytellyt jossain leffassa/sarjassa parisuhteessa olevia?

(Tiedän että oikean elämän seurustelijat on näytelly sisaruksia, mutta onkohan koskaan toisinpäin?)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3603/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bombastic kirjoitti:

Sosiaalisesti luuseriko? kirjoitti:

Mikä minussa oikein on vikana, kun en ole koskaan onnistunut saamaan ystäviä? Olen pienestä pitäen kohdellut toisia hyvin, koska haluaisin että minuakin kohdellaan hyvin. Silti saan usein itse muiden taholta kakkaa niskaan, vaikka olen itse ystävällinen ja kohtelias. Minut on kasvatettu juuri siihen, että toisia pitää kohdella niin kuin itseään haluaisi kohdeltavan ja siksi minua ihmetyttää, että muut kohtelevat minua huonosti tai korkeintaan asiallisesti mutta selvästi siten, että eivät halua olla kanssani ystäviä, vaikka minä kohtelen heitä hyvin. Lapsenakaan muut lapset joko kiusasivat minua tai sitten olisivat välinpitämättömiä minusta vaikka yritin ystävystyä heidän kanssaan samalla tavalla kuin näin muiden lasten onnistuneesti ystävystyvän keskenään. Minä jäin käytännössä aina leikkien ulkopuolelle. Nyt aikuisena kun yritän mennä vaikka työpaikallani muiden työntekijöiden tai vaikka naapurieni luokse juttusille, niin minua mulkaistaan lähes aina vihaisesti ja luotani lähdetään pois, usein minun jopa käsketään painuvan naisen sukuelimeen tms. Jos vaikka sanon jollekin lomalla olleelle työtoverilleni, että "Hei, oliko sinulla hauska loma", kun hän palaa lomalta töihin, niin saan vain vihaisen mulkaisun osakseni kun taas jollekin muulle kyseinen henkilö vastaa asiallisesti ja selvästi ilahtuneena huomiosta parin minuutin päästä, kun hän kysyy samaa asiaa. Mikä minussa oikein on vikana, kun käyttäydyn itse hyvin ja yritän ystävystyä muiden kanssa, niin silti lentää kakkaa niskaan ja jään lähes aina yksin? Oikeasti minä olen jo alkanut erakoitumaan, koska tuntuu, että olen aina ja kaikkialla se hylkiö, jota kohdellaan huonosti ja jota ei hyväksytä joukkoon kuin korkeintaan pitkin hampain kun on pakko.

Voi olla, että liikut väärissä piireissä. Joissakin ryhmissä pitää olla aika kovanahkainen ja sopivalla tavalla mulkku, jotta pärjää. Jos antaa kiltin vaikutelman, muiden kiusaamisinto nostaa päätään ja he käyttävät tilannetta hyväkseen. Eli sanoisin näin: joko annat oman mulkvistimaisuutesi näkyä enemmän tai sitten koetat etsiä seuraa toisenlaisista piireistä. 

Kyllä varmaan toisenlaiset piirit olis paikallaan. Eihän tavalliset ihmiset mulkoile toisia vihasesti tai käske painua mihinkään. Kokeile ihan uusia paikkoja, vaikka seurakuntia (jos uskonto ei ole sinulle ihan kauhistus): luterilaisten kirkkokahveja tai helluntailaisten kokouksia. Kirjastot ja asukastalot järjestää kaikenlaisia ohjelmia. Asutko isolla vai pienellä paikkakunnalla? Pääkaupunkiseudulla ainakin on vaikka mitä tilaisuuksia. Ole sitkeä! Älä pety, vaikkei ystäviä heti löydy, ei kaikki ole juuri nyt uuden ystävän tarpeessa. Ystävällinen, tai ainakin asiallinen, kanssakäyminenkin on aina positiivista.

Minulla vain on tapahtunut käytännössä aina ihan pienestä asti niin, että olen minä missä paikassa tahansa ja minkälaisten ihmisten kanssa tahansa, niin aina minut jätetään yksin, mulkoillaan vihaisesti, ei puhuta kanssani muulloin kuin on ihan pakko eikä hyväksytä mukaan porukaan. Oli sitten kyseessä joku uskovaisten tapahtuma, lasten yhteisleikki, työpaikka, sukujuhlat tai mikä tahansa tapahtuma, niin jostain syystä minua ei tahdota hyväksyä mukaan enkä minä ole keksinyt, että mistä on kyse eivätkä muut tietenkään vastaa, jos olen yrittänyt kysyä heiltä suoraan, että miksi minua ei hyväksytä mukaan. Nykyään en edes viitsi oikein yrittääkään kun minua ei ilmeisesti hyväksytä ihmisten joukkoon. Sama se sitten olla yksin kotona kuin yrittää mennä ihmisten joukkoon huomatakseni taas kerran, että en kelpaa muille edes siihen, että he olisivat kanssani kohteliaasti kanssakäymisessä.

Vierailija
3604/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäasemalla on 100 päivän tyytyväisyystakuu (kehykset voi vaihtaa ilmaiseksi maks. samanhintaisiin). Käyttääkö ihmiset sitä usein? Jos kehykset menee vaihtamaan, niin miten siellä suhtaudutaan: ärsyynnytäänkö, syyllistetäänkö, vaaditaanko selityksiä? Jos kehykset on niiden mielestä kivat mutta omasta mielestä ei, niin pitääkö ne asiakasta ärsyttävänä ja turhasta valittajana tms.?

Vierailija
3605/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että se on heille tuttu sana, mutta kaikkialla muualla maassa sanotaan Hesa. Kerran tätä kysyin, ja ainoa selitys jonka sain oli että "Se kuulostaa juntilta."

Hesa = HeSa = Helsingin Sanomat

Hesari = Helsinginkatu

Stadi = Stadi

Näin se vaan on.

Vierailija
3606/18364 |
17.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tietää jostain terveysasiasta paremmin kuin lääkäri, jos olen lukenut siitä vain Wikipedia-artikkelin?

Vierailija
3607/18364 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmasti typerimpiä kysymyksiä ikinä.

Kun isältä lapsi voi saada joko Y tai X kromosomin, niin onko äidin puolella samallailla, että toinen X on tarkoitettu vain poika vauvalle ja toinen X vain tytölle?

Vierailija
3608/18364 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhuuttaan kuolleille kaloille tapahtuu? Miksi jäiden sulaessa vedestä ei paljastu n. 3-4 kuukauden aikana kuolleita kaloja?

Vierailija
3609/18364 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyvätkö jotkut tätäkin palstaa lukevat näkemään, onko jokin tänne kirjoitettu viesti kirjoitettu samalta koneelta kuin jokin toinen viesti? Jos pystyvät, miten se tapahtuu ja kuinka paljon tällaisia on, jotka pystyvät näkemään? Minua on tämän takia varoitettu kirjoittamasta tänne varsinkin sellaisia viestejä, jotka sisältävät yksityisasioitani.

Vierailija
3610/18364 |
18.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on varmasti typerimpiä kysymyksiä ikinä.

Kun isältä lapsi voi saada joko Y tai X kromosomin, niin onko äidin puolella samallailla, että toinen X on tarkoitettu vain poika vauvalle ja toinen X vain tytölle?

Vain siittiö määrittää sukupuolen eli se, meneekö munasoluun X- vai Y-siittiö. Jos tarkoitit sitä, että valitseeko munasolu vasta siittiön saapumisen jälkeen kumman X-kromosominsa antaa, niin ei, se ei olisi mahdollista, koska munasolunkin kromosomit ovat määrittyneet jo aiemmin.

Vierailija
3611/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko introvertin mahdollista muuttua ekstrovertiksi?

Vierailija
3612/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko juuriharja ja juuresharja sama asia?

Vierailija
3613/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä vanhuuttaan kuolleille kaloille tapahtuu? Miksi jäiden sulaessa vedestä ei paljastu n. 3-4 kuukauden aikana kuolleita kaloja?

Ravut, klikit jne. syövät ne pois.

Vierailija
3614/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääkö joku muukin työpaikan kahvipöytään tuotavia kotileipomuksia syömättä, koska epäilee niiden tekijän kotiolojen hygieniatasoa?

Vierailija
3615/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko juuriharja ja juuresharja sama asia?

Ei. Juuriharja on kova pesuharja, esim. mattopyykillä käytettävä. Juuresharja on pienempi, juuresten pesuun.

Vierailija
3616/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää nyt on oikeasti tyhmä kysymys, mutta kävin kuukausi sitten Terveystalossa ja sain sitte 400 euron laskun. Ei siinä mitään, tuommosta summaa odotinkin maksettavaksi. Mulla ei siis mitään vakuutuksia, ihan omasta pussista menee.

Mutta mutta, laskun mukana tuli siis lomake, jolla voin 6 kk sisällä hakea Kela-korvausta. Onko tuo lomake mukana ihan vaan kaikille laitettuna, vai pitääkö mun hakea korvausta? Koska siis ilmoittauduin ennen lääkäriaikaa Kela-kortilla, niin luulin, että sen avulla sitten oon saanut saamaani laskuun sen Kelan korvauksen. Vai onko niin, että pitää sitä vielä hakea ja Kela maksaa mun tilille jonkun summan tuosta 400 takaisin, tyyliin 80 euroa?

Oon opiskelija, joten sikäli olis kiva jotain tuosta saada takaisin, mutta toisaalta en kehtais hakea sitä korvausta jos oonki saanu sen ja sitte tulis kotiin ilmotus siitä miten tyhmäolen kun yritän saada tuplakorvausta :D

Vierailija
3617/18364 |
19.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.

Ne voi olla remontteerattu umpeen.

Valitettavan usein. Ulkopuolelta näkee venttiiliaukon ja jossain niillämain pitäisi sisäpuolellakin olla.

Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Youtube-videoissa lataaja kertoo usein, että hän ei omista kyseisen esim. musiikkivideon oikeuksia?

Ei kai nyt kukaan uskokaan, että joku random-ihminen jossain omistaisi jonkun kuuluisan artistin 200 miljoonaa katsojaa saaneen videon oikeudet??? 

Siis, eikö tuo nyt vain ole niin päivänselvää kaikille, ettei sitä tarvitsisi sinänsä kertoa erikseen?

Vierailija
3619/18364 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa helsinkiläisistä hermostuu osa ei :) Tämä liittyy kielen ja slangin muuttumiseen. 

Vanhalla helsingin slangilla Helsinki oli joko Helsinki tai Stadi. Mutta nuorten helsinkiläisten slangissa Hesa on ihan hyväksytty ja yleinen sana.

Eli käyttämällä Hesa sanaa osallistut meidän helsinkiläisten sisäiseen kielisotaan :). JOnka jotkut ottavat enempi jotkut vähempi vakavasti. 

Tuota hermostumista voi miettiä siltä kantilta, että lapsellasi on nimi ja lempinimi, jota perheesi ja lapsen tuntevat käyttävät. Sitten naapurirapun  eläkeläiset, jotka istuvat kerrostalon pihalla, keksivät lapsellesi uuden lempinimen, josta et yhtään pidä.  

Vierailija
3620/18364 |
20.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt on oikeasti tyhmä kysymys, mutta kävin kuukausi sitten Terveystalossa ja sain sitte 400 euron laskun. Ei siinä mitään, tuommosta summaa odotinkin maksettavaksi. Mulla ei siis mitään vakuutuksia, ihan omasta pussista menee.

Mutta mutta, laskun mukana tuli siis lomake, jolla voin 6 kk sisällä hakea Kela-korvausta. Onko tuo lomake mukana ihan vaan kaikille laitettuna, vai pitääkö mun hakea korvausta? Koska siis ilmoittauduin ennen lääkäriaikaa Kela-kortilla, niin luulin, että sen avulla sitten oon saanut saamaani laskuun sen Kelan korvauksen. Vai onko niin, että pitää sitä vielä hakea ja Kela maksaa mun tilille jonkun summan tuosta 400 takaisin, tyyliin 80 euroa?

Oon opiskelija, joten sikäli olis kiva jotain tuosta saada takaisin, mutta toisaalta en kehtais hakea sitä korvausta jos oonki saanu sen ja sitte tulis kotiin ilmotus siitä miten tyhmäolen kun yritän saada tuplakorvausta :D

Jos olisit saanut jo kelakorvauksen, a) se olisi todennäköisesti mainittu laskussa (siinä erittelyssä mistä laskun loppusumma koostuu) ja b) laskun mukana ei olisi tullut tuota lomaketta. Näin ainakin järkeilisin maalaisjärjellä... Jos mietityttää, minä kysyisin asiaa Terveystalosta, ei ne siellä naura sulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yksi