Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.

Vierailija
28.06.2017 |

Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.

Kommentit (18362)

Vierailija
2981/18362 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeissään ov kirjoitti:

Kävin tänään apteekissa ja minulle tuntematon farmaseutti kysyi minulta ihan yllättäen, että olenko minä töissä. Siis onko nykyään normaalia kysyä tuntemattomilta ihmisiltä, että ovatko he töissä vai toimiko tämä henkilö tökerösti?

Liittyykö sinun lääkkeeseen jotain sivuvaikutuksia ja ajatteli sitä, että kykenetkö hoitamaan työsi? Kolmiolääkkeiden käyttäjän ei kannattaisi lähteä ajamaan pitkän linjan bussia tai rekkaa, esimerkiksi. Vai pitääkö se lääke ottaa jollakin tavalla tiettyyn aikaan vaikka ennen/jälkeen aterian ja työajoilla voisi olla jotain merkitystä?

Vierailija
2982/18362 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä. kirjoitti:

Miksi jotkut miehet yrittävät saada naisilta pillua, vaikka he voisivat ihan hyvin hankkia tekopillun? Se pillun saanti on paljon yksinkertaisempaa niin ja tulee taatusti ajan kuluessa halvemmaksi.

perustelen tätä itse naisena: eli siis itellä ny ainaki dildot ja vibrat kyllä tuo mielihyvää mut silti tuntuu joka kerta että jotain puuttuu ja se on se toinen ihminen. toisen ihmisen läheisyys tälläisessä on tärkeää ja siitä siksi myös nauttii enenmän.

mies on ressaantunut eikä hänellä siksi ole kauheasti haluja. hän on ostanut minulle leluja jottai voin hoitaa itseni mutta silti kaipaan miestäni ja otan kaiken irti siitä ko hän on vapaalla ja hänkin voi nauttia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2983/18362 |
16.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos hyppään ylöspäin, mihin ilmansuuntaan liikun?

Kuvittele miltä tilanne näyttää ylhäältä katsottuna: kun hyppäät ja laskeudut samaan paikkaan et liiku mihinkään ilmansuuntaan vaan liikut juuri sillä akselilla jota ilmansuunnat eivät kuvaa lainkaan.

Vierailija
2984/18362 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä puhtaustasolla ihminen on "todellinen versio" itsestään?

Jos käyn suihkussa joka päivä, olen koko ajan puhdas ja näen itseni puhtaana. Silloin käsitän itseni eri tavalla kuin jos kävisin suihkussa paljon harvemmin.

Mutta jos käyn suihkussa joka kolmas päivä, niin näenkin itseni kokonaisuutenakin eri tavalla. Kasvotkin näyttää rumemmalta siinä vaiheessa, kun hiukset rasvoittuu ja litistyy ympäri päätä. Tulisiko minun pitää itseäni niin rumana kuin olen silloin, kun tukkani on rasvoittunut? Olenko oikea versio itsestäni silloin, kun tukka on rasvoittunut vai silloin kun se on ihanan kuiva? Tuntuu että nykyään se on useammin rasvoittunut kuin ei-rasvoittunut. Nytkin näen itseni ällöttävänä, likaisena ja rasvaisena. Menen suihkuun muuttamaan tilanteen, mutta se puhtaus on taas vain väliaikaista. Huijaanko siis vain todellisen minäni hetkeksi pois ja kohta olen taas oma itseni? Vai onko se puhdas minä myös oikea versio minusta?

Tuo jumittaminen puhtauteen ja peseytymiseen ei kuulosta normaalilta, joku neuroosi? Pakkoajatuksia?

Tuo kysymys oli vähän filosofisempi. Ehkä en osannut selittää sitä oikein. Ihmisellä on erilaisia tiloja, jossa kokee itsensä erilaiseksi, puhtaus vs. likaisuus on vain yksi esimerkki siitä.

Kuvittele itsesi kahteen tilanteeseen: 1) olet koko ajan puhdas ja 2) olet koko ajan likainen. Varmasti tunnet itsesi näissä tilanteissa erilaiseksi eikä asia liity mitenkään pakkomielteeseen, vaan on normaalia. Satuin kiinnittämään huomiota siihen, miten itselläni puhtauden tason vaihteluun liittyy myös mielialan ja itsevarmuuden vaihtelua.

Jos et osaa kuvitella moista, voit kuvitella sen tilalle vaikka vaihtelevat ympäristöt. Jos olisit koko ajan yksin kotona, olisiko identiteettisi erilainen kuin jos olisit koko ajan kiertämässä maailmaa ja yöpyisit hostelleissa?

Kysymys liittyi siis siihen, mikä on ihmisen todellinen identiteetti. Siihen vaikuttavat olosuhteet varmaan pakostikin. Jos olet kotona ja kierrät maailmaa tuntien molemmissa tilanteissa itsesi erilaiseksi, riippuuko hallitseva identiteettisi siitä missä suhteessä kumpikin asia on läsnä ajallisesti, vai mistä?

Onko edes tarpeen olla mitään identiteetiä tai voiko niitä olla monta?

Ääriesimerkkinä: Jos olisit 10 vuotta vankina likaisessa sellissä koko ajan tukka rasvassa ja iho saastassa (vaikuttaa myös mielialaan), muuttuuko identiteettisi, käsitys itsestäsi muuksi kuin mitä se on eläessäsi raikkaan puhtaana ihmisenä? Oletko sellissä todellinen sinä vai väärä, pilattu versio? Oletko puhtaana todellinen sinä vai kaunisteltu versio? (Puhtaus ei ole pelkkää pintaa vaan vaikuttaa myös tuntemuksiin ja ajatuksiin, käytökseenkin.) Jos kehosi puhtaus ja likaisuus vaihtelee, missä kohdassa olet todellinen versio itsestäsi?

//Muuten, ei voi päätellä viesteistä paljonko joku jotain asiaa miettii. Minulla on vain tapana tällainen jaaritteleva ja pohtiva kirjoitustyyli, oli aihe mikä hyvänsä. Tätäkin asiaa olen miettinyt enimmäkseen niinä hetkinä kuin kirjoitin niistä, enkä olisi muistanut koko juttua, ellen olisi huomannut että viestiini oli vastattu.

Vierailija
2985/18362 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus: Onko niin, että jos Facebookissa lukee, että "sinä ja joku ette ole muodostaneet yhteyttä Facebookiin" ja jos hänelle lähettää viestin, meneekö viesti hänellä aina roskapostikansioon? Ja tuleeko tuo teksti vain sellaisten kohdalla, joilla ei ole samoja kavereita kuin minulla?

Vierailija
2986/18362 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä Ruusun aika -sarjan Kurt Lange oli ammatiltaan? Joku bisnesmies, mutta mitä bisnestä hän teki?

Ilmeisesti pörssimeklari.

Vierailija
2987/18362 |
18.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten lieventää e-pillerien lopetusoireita? Kuten finnien tai karvotuksen lisääntymistä.

Vierailija
2988/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten löydän kerrostaloasunnosta korvausilmaventtiilit? Seinissä ei ole mitään pylpyröitä. Ikkunanpokat ovat suht uudet, mutta niissä ei näy mitään aukkoja. Talo vanha, painovoimainen ilmanvaihto.

Ne voi olla remontteerattu umpeen.

Se, että ne on tukittu on yleensä vanhempien ihmisten älynväläyksiä energiansäästöpäissään.

Kannattaa yrittää avata ne, huoneilma raikastuu eikä kosteus jää nurkkiin pyörimään.

Ulkoa näet ehkä arviolta, missä ilmaventtiili sijaitsee (Ulkoseinällä on aukko, jonka päällä yleensä metalliritilä). Sitten vain sisäseinää koputtelemaan, ontosta kuminasta tietää, että peitetty korvausilma-aukko on löytynyt.

Vierailija
2989/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä puhtaustasolla ihminen on "todellinen versio" itsestään?

Jos käyn suihkussa joka päivä, olen koko ajan puhdas ja näen itseni puhtaana. Silloin käsitän itseni eri tavalla kuin jos kävisin suihkussa paljon harvemmin.

Mutta jos käyn suihkussa joka kolmas päivä, niin näenkin itseni kokonaisuutenakin eri tavalla. Kasvotkin näyttää rumemmalta siinä vaiheessa, kun hiukset rasvoittuu ja litistyy ympäri päätä. Tulisiko minun pitää itseäni niin rumana kuin olen silloin, kun tukkani on rasvoittunut? Olenko oikea versio itsestäni silloin, kun tukka on rasvoittunut vai silloin kun se on ihanan kuiva? Tuntuu että nykyään se on useammin rasvoittunut kuin ei-rasvoittunut. Nytkin näen itseni ällöttävänä, likaisena ja rasvaisena. Menen suihkuun muuttamaan tilanteen, mutta se puhtaus on taas vain väliaikaista. Huijaanko siis vain todellisen minäni hetkeksi pois ja kohta olen taas oma itseni? Vai onko se puhdas minä myös oikea versio minusta?

Tuo jumittaminen puhtauteen ja peseytymiseen ei kuulosta normaalilta, joku neuroosi? Pakkoajatuksia?

Tuo kysymys oli vähän filosofisempi. Ehkä en osannut selittää sitä oikein. Ihmisellä on erilaisia tiloja, jossa kokee itsensä erilaiseksi, puhtaus vs. likaisuus on vain yksi esimerkki siitä.

Kuvittele itsesi kahteen tilanteeseen: 1) olet koko ajan puhdas ja 2) olet koko ajan likainen. Varmasti tunnet itsesi näissä tilanteissa erilaiseksi eikä asia liity mitenkään pakkomielteeseen, vaan on normaalia. Satuin kiinnittämään huomiota siihen, miten itselläni puhtauden tason vaihteluun liittyy myös mielialan ja itsevarmuuden vaihtelua.

Jos et osaa kuvitella moista, voit kuvitella sen tilalle vaikka vaihtelevat ympäristöt. Jos olisit koko ajan yksin kotona, olisiko identiteettisi erilainen kuin jos olisit koko ajan kiertämässä maailmaa ja yöpyisit hostelleissa?

Kysymys liittyi siis siihen, mikä on ihmisen todellinen identiteetti. Siihen vaikuttavat olosuhteet varmaan pakostikin. Jos olet kotona ja kierrät maailmaa tuntien molemmissa tilanteissa itsesi erilaiseksi, riippuuko hallitseva identiteettisi siitä missä suhteessä kumpikin asia on läsnä ajallisesti, vai mistä?

Onko edes tarpeen olla mitään identiteetiä tai voiko niitä olla monta?

Ääriesimerkkinä: Jos olisit 10 vuotta vankina likaisessa sellissä koko ajan tukka rasvassa ja iho saastassa (vaikuttaa myös mielialaan), muuttuuko identiteettisi, käsitys itsestäsi muuksi kuin mitä se on eläessäsi raikkaan puhtaana ihmisenä? Oletko sellissä todellinen sinä vai väärä, pilattu versio? Oletko puhtaana todellinen sinä vai kaunisteltu versio? (Puhtaus ei ole pelkkää pintaa vaan vaikuttaa myös tuntemuksiin ja ajatuksiin, käytökseenkin.) Jos kehosi puhtaus ja likaisuus vaihtelee, missä kohdassa olet todellinen versio itsestäsi?

//Muuten, ei voi päätellä viesteistä paljonko joku jotain asiaa miettii. Minulla on vain tapana tällainen jaaritteleva ja pohtiva kirjoitustyyli, oli aihe mikä hyvänsä. Tätäkin asiaa olen miettinyt enimmäkseen niinä hetkinä kuin kirjoitin niistä, enkä olisi muistanut koko juttua, ellen olisi huomannut että viestiini oli vastattu.

Kyllä identiteetti kehittyy siitä, millaiseksi itsesi koet muiden silmissä. Jos jotakuta kohdellaan aina ala-arvoisesti, pidetään liassa ja kurjuudessa, hän voi kokea ettei ole enemmän arvoinen. Joten hänen identiteetti on huonompi kuin olisi kunnon oloissa.

Mutta tavallisesti ihmiset eivät kyllä koe olevansa eri ihminen jos tukka on hetkellisesti likainen. Se vaikuttaa sen hetken itseluottamukseen, muttei niin syvälle että identiteettiin.

ns muodonmuutokset voivat saada ihmisen näkemään itsensä eri lailla, ja antaa itseluottamusta ja ehkä muokata sitä kautta identiteettiä. Mutta nämä liittyvät yleensä käsitykseen omasta viehättävyydestä muiden silmissä, eivät nekään varsinaisesti puhtauteen.

Puhtaus-likaisuus -akseli menee enemmän tuonne hyvä-paha, syntinen-synnitön, turmeltu-viaton akselille. Että oletko ihmisenä hyvä vai turmeltu. Tämä liittynee uskonnolliseen taustaan

Vierailija
2990/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin työhaastattelussa ja sain paikan. Kävin allekirjoittamassa sopimuksen ja huomasin siinä lukevan "toistaiseksi voimassa oleva". Tarkoittaako se siis sitä, että mulla on vakipaikka?

Tarkoittaa. Nykyisin vakinaisen sijasta sanotaan toistaiseksi voimassa oleva. 

Vierailija
2991/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kihlasormuksessa olevaa päivämäärää sanotaan parasta ennen -päiväksi?

Vierailija
2992/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko tuosta L.Pihkalan naisvihasta, kiinnostaa :)

Tahko Pihkala oli suomen sisällissodan aikaan valkoisten puolella Lahden Hennalassa toimeen panemassa punaisten teloituksia. Naisviha juontaa Pihkalan rodunjalostus oppiin, jolla hän perusteli nimen omaan naisten teloituksia, etteivät nämä jäisi henkiin ja mahdollisesti näin ollen jatkaisivat lastensa kautta sosialistisen aatemaailman leviämistä.

Hennalassa surmattiin tai näännytettiin nälkään myös runsaasti lapsia.

Vierailija
2993/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kihlasormuksessa olevaa päivämäärää sanotaan parasta ennen -päiväksi?

Se on vitsi. Ajatellaan leikillisesti, että kihlauksen jälkeen suhde ei muka olisi enää niin hyvä kuin ennen kihlausta.

Vierailija
2994/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jotkut ihmiset luulee esim. Jos soittaa työpaikasta tai asunnosta että minun tulisi kertoa olen romani ?! Eihän muutkaan ihmiset ilmoita hei olen muuten ruotsalainen tai tummaihoinen.

Vierailija
2995/18362 |
19.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Facebookissa lähettää jollekulle kaveripyynnön ja sen jälkeen hakee listan, jossa on tämä jolle kaveripyyntö on lähetetty ja muita samannimisiä tai joilla on samankaltainen nimi, niin pitäisikö tämän henkilön kohdalla näkyä, että "kaveripyyntö lähetetty" vai tyhjää? Lähetin eilen kaveripyynnön eräälle henkilölle, mutta hän ei sitä ole hyväksynyt ainakaan vielä, mutta kun hain tuon listan, hänen kohdallaan näkyi tyhjää mutta hänen profiilissaan näkyy, että "kaveripyyntö lähetetty".

Vierailija
2996/18362 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi vähentää sitä, että hävettää mennä päivällä ulos muuten vain? Eli vaikka lenkille sen sijaan että kävisi kaupassa käyttämässä rahaa. Tunnen tekeväni väärin käyttämällä päivää itseeni ilmaiseksi, joten odotan pimeäntuloa ennen kuin menen ulos pelkästään olemaan (jos enää illalla jaksan, ja usein en). Kaupungissa asuessa kun joutuu ulos mennessä olemaan muiden nähtävänä, tulee syyllinen, ahne ja itsekäs olo käyttäessä laadukkaampien ihmisten aikoja itseen. Miten saan tällaisen tunteen laimenemaan?

Vierailija
2997/18362 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mummot voivat käyttää vaippaa? Eiks kakka silloin leviä ja mene pilluun? :D

Vierailija
2998/18362 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta prosenttia ihmisistä menisi töihin, jos ei olisi pakko?

Saman verran kuin nytkin, arvaan. Työttömissä on paljon työhaluisia ja työssäkäyvistä moni ei haluaisi mutta yleisen hyväksynnän vuoksi käy. Itse olisin saanut saman työttömänäkin, kun otin töitä vastaan pitkän matkan päästä kotoa. En minä ole ainoa, joka laskee muutakin kuin käteen jäävää rahaa.

Vierailija
2999/18362 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milloin oli "luolamiesajat"? Siis kun puhutaan luolamiehistä, niin miten pitkälle menneeseen sillä viitataan?

Vierailija
3000/18362 |
21.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttavani kertoi jonkun yhdysvaltalaisen väittäneen, että Yhdysvalloissa ei myytäisi karkkia. Siis mitä ihmettä? Miten niin ei myydä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kuusi