Typerien ja nolojen kysymysten ketju---Kysy mitä vain, muut vastaavat ilman veetuilua.
Minä voin aloittaa. Voiko hierojalle mennä ilman lihasjumeja ihan vaan nautiskelemaan? Mitä hierojat ajattelvat pehmeälihaksisista hierottavistaan? "V...u mitä tääkin tuli mun aikaani tuhlaamaan"? Ja juu, tätä oon miettinyt jo vuosia.
Kommentit (18361)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä tapauksessa poliisit tuovat ovelle suruviestin? Vai tapahtuuko näin vain ohjelmissa? Jos vaikka puoliso joutuu onnettomuuteen ja kuolee sairaalassa, niin laitetaanko poliisit ovelle vai tuleeko puhelu sairaalasta? Ja koskeeko tämä myös kaikkia kenen lähinomainen on sairaalan tiedoissa, kuten esim. oman isän tai äidin?
Hyvä kysymys. Kyllä tätä tapahtuu oikeastikin, mutta en itsekään tiedä systeemiä.
Ei sairaala lähetä poliisia. Mutta jokin onnettomuustilanne tai muu yllättävä kuolema. Sairaalasta soitetaan.
Miksi minut yritetään väkisin tappaa? Tänäänkin minun vakiruokapaikassa jossa käyn päivisin syömässä oli laitettu myrkkyä siihen ruokaan, jota otin ja sitten minulle tuli ripuli.
Vierailija kirjoitti:
Missä tapauksessa poliisit tuovat ovelle suruviestin? Vai tapahtuuko näin vain ohjelmissa? Jos vaikka puoliso joutuu onnettomuuteen ja kuolee sairaalassa, niin laitetaanko poliisit ovelle vai tuleeko puhelu sairaalasta? Ja koskeeko tämä myös kaikkia kenen lähinomainen on sairaalan tiedoissa, kuten esim. oman isän tai äidin?
Toinen vanhemmistani kuoli automatkalla. Paikalle tuli ainakin ambulanssi ja yritti pelastaa. Loppu perhe sai jotenkin kyydin kotiin. Itse olin kotona ennestään. Myöhemmin samana päivänä tuli poliisit ovelle kertomaan kuolemasta. Tosin meillä ei ollut puhelinta. Poliisit tuli muistaakseni vielä hetkeksi sisään. Muistikuvat vähän hämärät.
Katsoin Sukulan ohjelmaa Kuppilat kuntoon, keittiöhenkilökunnalla hiukset avoinna, ei päähinettä. Miksei Sukula puutu siihen? Minä en ainakaan halua karvoja ruokaani.
Kumpaa lehteä se "Iltapaska" nyt tarkoittikaan: Ilta-Sanomia vai Iltalehteä?
Vainon uhri ov. kirjoitti:
Miksi minut yritetään väkisin tappaa? Tänäänkin minun vakiruokapaikassa jossa käyn päivisin syömässä oli laitettu myrkkyä siihen ruokaan, jota otin ja sitten minulle tuli ripuli.
Sun kannattaisi olla nyt tuosta lääkäriin yhteydessä. Jos ajattelee että kaikki ventovieraatkin on salaliitossa tai vakoilee, voi olla psykoosin oireita.
Vierailija kirjoitti:
Millä puhtaustasolla ihminen on "todellinen versio" itsestään?
Jos käyn suihkussa joka päivä, olen koko ajan puhdas ja näen itseni puhtaana. Silloin käsitän itseni eri tavalla kuin jos kävisin suihkussa paljon harvemmin.
Mutta jos käyn suihkussa joka kolmas päivä, niin näenkin itseni kokonaisuutenakin eri tavalla. Kasvotkin näyttää rumemmalta siinä vaiheessa, kun hiukset rasvoittuu ja litistyy ympäri päätä. Tulisiko minun pitää itseäni niin rumana kuin olen silloin, kun tukkani on rasvoittunut? Olenko oikea versio itsestäni silloin, kun tukka on rasvoittunut vai silloin kun se on ihanan kuiva? Tuntuu että nykyään se on useammin rasvoittunut kuin ei-rasvoittunut. Nytkin näen itseni ällöttävänä, likaisena ja rasvaisena. Menen suihkuun muuttamaan tilanteen, mutta se puhtaus on taas vain väliaikaista. Huijaanko siis vain todellisen minäni hetkeksi pois ja kohta olen taas oma itseni? Vai onko se puhdas minä myös oikea versio minusta?
Tuo jumittaminen puhtauteen ja peseytymiseen ei kuulosta normaalilta, joku neuroosi? Pakkoajatuksia?
Vierailija kirjoitti:
Olen menossa tosi pitkälle lennolle. Voiko peräaukon tulpata tai liimata jollain, että ei voi käydä kakalla ? Minulla on fobia yleisiin vessoihin.
Ennen matkaa voit käydä kotona vessassa ja käyttää apteekista saatavaa miniperäruisketta (ainakin Microlax).
Mä itse joudun käyttämään muusta syystä (vauriot, laskeuma) koska pitkän istumisen jälkeen ei enää toimi ja on kivuliasta, tai jos ei pääse heti kun tuntuu.
Kävin tänään apteekissa ja minulle tuntematon farmaseutti kysyi minulta ihan yllättäen, että olenko minä töissä. Siis onko nykyään normaalia kysyä tuntemattomilta ihmisiltä, että ovatko he töissä vai toimiko tämä henkilö tökerösti?
Tiina 45v. kirjoitti:
Minulla on vielä jäänyt tällainen juttu mieleen, joka on vaivannut minua
lapsuudesta asti. Olin silloin 4 tai 5-vuotias ja minulla oli Kristiina niminen muovinen nukke. Nukuin aina tämä nukke kainalossani äidin ja siskon välissä. Eräänä yönä heräsin siihen, kun en saanut henkeä ja näin kuinka nukke oli tarrautunut kaulaani ja yritti kuristaa minua. Silmissä sillä oli hurja ilme ja se oli tarrautunut tiukasti kaulaani. Joudun käyttämään todella voimiani saadakseni sen irti. Kun viimein sain sen irti heitin sen lattialle niin kauaksi kuin pystyin. No tuon jutun voisi laittaa unen ja lapsuuden mielikuvituksen piikkiin, mutta olen varma, että heräsin oikeasti. Heräsin tähän tukehtumisen tunteeseen ja muistan sen hurjan ilmeen, joka nukella oli ja aamulla nukke oli todellakin heitettynä lattialla. Enpä enää juuri leikkinyt sillä nukella tai ainakaan ottanut sitä viereeni yöksi. Mitä sinä yönä oikein tapahtui???
Todennäköisesti tämä johtuu unihalvauksen ja uniapnean yhdistelmästä
Uniapnea aiheuttaa kuristavan tunteen ja unihalvaus estää liikkumisen
uni tuo siihen lisää omat mausteensa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kysymys. Kyllä tätä tapahtuu oikeastikin, mutta en itsekään tiedä systeemiä.
Eikö poliisi tuo suruviestin silloin, jos kuolemaan liittyy poliisitutkinta, eli lähinnä silloin, jos jostain löytyy vainaja? Käsittääkseni taas onnettomuuden takia sairaalaan joutuneista ilmoitetaan omaisille puhelimitse.
Minkä takia Asperger tuntuu olevan kielletty aihe tällä palstalla?
Onko niin, että jos Facebookissa lukee, että "sinä ja N.N. ette ole muodostaneet yhteyttä Facebookiin" ja jos hänelle lähettää viestin, meneekö viesti hänellä aina roskapostikansioon? Ja tuleeko tuo teksti vain sellaisten kohdalla, joilla ei ole samoja kavereita kuin minulla?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka kauan minipillerien aiheuttama tuhruvuoto voi kestää? Nyt kolmas kuukausi menossa ja terkkari vain sanoi, että on ihan normaalia...
Tuossa vaiheessa pitää jo miettiä ehkäisyä uudelleen. Normaaliahan se on, mutta ei siitä välttämättä tarvitse kärsiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sairaala lähetä poliisia. Mutta jokin onnettomuustilanne tai muu yllättävä kuolema. Sairaalasta soitetaan.
Jos esim. autokolarin vuoksi on sairaalaan joutunut ja siellä kuollut ilman, että omaisille on ehditty ilmoittaa sairaalaan joutumisesta, niin kyllä ne poliisit viestin tuovat.
Miksi jotkut miehet yrittävät saada naisilta pillua, vaikka he voisivat ihan hyvin hankkia tekopillun? Se pillun saanti on paljon yksinkertaisempaa niin ja tulee taatusti ajan kuluessa halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos tilaa taksin ja käy niin ikävästi, että lompakko jää kotiin tai ei olisikaan niin paljon rahaa, että pystyisi maksamaan matkan ja sopii taksikuskin kanssa jonkin päivän, johon mennessä maksaa sen, onko kuitenkin mahdollista, että vaikka tekeekin niin kuin on sovittu, ei kuitenkaan enää koskaan pääse taksia tilatessaan tämän kuljettajan ajamaan taksiin? Eli toisien sanoen voiko taksikuski tehdä niin, että jostakin tietystä numerosta soitettaessa ei voi enää saada häntä kuskikseen, vaan aina tulee joku muu taksikuski?
Taksiliikennelaissa luetellaan tapaukset, jolloin luvanhaltija voi jättää tilatun henkilökuljetuksen suorittamatta. Kertomasi esimerkki ei kuulu näihin.
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia Asperger tuntuu olevan kielletty aihe tällä palstalla?
Minä en ole huomannut sellaista. Ehkä ketjussa on muuten ollut asiatonta kommentointia, tai voi palstailla joku joka trollaa jostain syystä juuri tämän aiheen ketjuja. Itse olen kommentoinut pitkiäkin aspergerin oireisiin tai aspergerin kanssa elämiseen liittyviä ketjuja.
Kuinka monta prosenttia ihmisistä menisi töihin, jos ei olisi pakko?
Mahdollisesti niin kauan kuin käytät minipillereitä.